Annons:
Etikettersolsystemetplaneterna
Läst 21771 ggr
[LenaB]
12/14/07, 5:26 PM

Måne på dagen?

Jag har för mig att jag sett månen på dagen eller fm kommer inte ihåg riktigt. Hur kommer det sig?

Vh LenaB

Annons:
Kaj
12/14/07, 5:46 PM
#1

Månen finns där ehla tiden. Ja det hade du nog redan klurat ut.

I vissa perioder under månaden står månen i ett sådant läge att vi kan se den även på dagen. Vanligast är dock tidigt på fm eller lite senare på em. Den syns alltså inte enbart på nätterna eller kvällarna.

medde
12/14/07, 7:49 PM
#2

Månen lyser tack vare att den reflekterar ljuset från solen. Fullmånen ses bara på natten. Nymånen ligger för nära solen för att kunna ses dagtid.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
12/26/07, 5:33 PM
#3

Litet annat smått & gott om månen.

Avtagande måne. När månen går från full till ny så att den synliga belysta delen avtar för var natt.

Kommande måne. När månen går från ny till full så att den belysta delen ökar för var natt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
12/30/07, 1:25 AM
#4

Jo, det är ofta man ser månen på dagen, den brukar vara nära "halv" då.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
1/9/08, 7:15 PM
#5

Hittade en fin bild med Måne på dagen,
Foto:http://www.fotoakuten.se

Klicka för stor bild

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

iboat
1/11/08, 10:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har en måne dygnet runt i mitt sovrum :)

Den är gjord som en fototapet. Se min hemsida: www.prepix.se/fototapet " rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.prepix.se/fototapet

Annons:
medde
1/11/08, 10:11 PM
#7

#6 Men oj vad häftig den är!!!  Vill ha:-) Ska genast gå in på den sida du hävisar till.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
1/11/08, 10:15 PM
#8

Vilken bra länk. Detta kommer jag nog att beställa till mitt rum, men nu är frågan, dotter eller en fin astronomi bild. Måste fundera.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

iboat
1/11/08, 10:20 PM
#9

Kul att du gillar min hemsida. Om du inte hittar något i bildbanken kan jag ta fram nästan vad du vill i bildväg :)

vanessa
1/12/08, 2:36 AM
#10

Nu är jag otroligt imponerad. Hade dels tänkt sätta upp fototapeter på mina otroligt vanliga garderobsdörrar som finns som standard i hyreslägenheter.

Min man har sagt att han en dag ska göra en stjärnhimmel i taket med lampor. Så det i kombination… Hoppsan, nu blev jag nörd igen. Äsch det kan jag nog unna mig :-).

Är det din hemsida? Ditt företag? Får otroligt mycket inspiration. Det finns en liten  "inredningsdesigner" i mig. Ett hem är aldrig färdiginrett däremot kan hemmet vila ett tag mellan varven :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

iboat
1/12/08, 7:08 AM
#11

#10 Sidan är min egen, gjorde den för drygt två år sedan. Tyvärr fick jag problem med materialet (ojämn kvalitet från leverantören) och sidan "föll i glömska". Nu har jag hittat ett supermaterial och ska snart lägga upp sajten på sin rätta adress; fototapeter.se. Vissa länkar fungerar inte riktigt på min nuvarande reservsajt.

Har haft några halvsidesannonser i Sköna Hem, Hem ljuva Hem och Ljuva Livet. Efter det blev det faktiskt ett litet reportage i Ljuva Livet. Kul tyckte jag!

medde
1/12/08, 10:52 AM
#12

#9 Sidan är toppen. Detta ska verkligen tänkas på. har sett och läst om dessa tapeter. Men nu gäller det som jag sa att ta beslut dotter eller vilken bild saka man ha. Absolut jag återkommer.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
1/12/08, 2:05 PM
#13

Jag är imponerad. Den ä inlgad under favoritlänkar. Nu måste jag bara smöra med någon som har pengar, samt lösa vilket motiv jag vill ha :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
iboat
1/12/08, 2:45 PM
#14

Kul att ni tycker om idén. Jag menar verkligen inte att "sälja" här, men om någon är intresserad här på forumet kan jag göra ett bra pris om jag kan samköra fler än en tapet.

Maila mig om frågor: mats@prepix.se

vanessa
1/12/08, 2:53 PM
#15

Mailadressen sparad :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
1/12/08, 5:08 PM
#16

Mailadressen sparad :-). medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
1/12/08, 5:13 PM
#17

#14 Ska kolla lite, för jag vill ha en men motivet. Hmm… svårt vilket, Kanske Vanessa och jag kan gå ihop och kanske någon annan.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

iboat
1/12/08, 7:16 PM
#18

#17 man behöver inte ha samma motiv. Men om man kan köra fler tapeter åt gången får jag ett bättre pris av tryckeriet. Det har med materialbyte och igångsättning att göra.

medde
1/12/08, 7:56 PM
#19

#18 Ska se vad jag kan göra, men jag vill ha en som jag sagt. Bra att du sa till om motivet. Ska gå in på sidan och titta igen. Är det bara en storlek på tapen som gäller. Vilka priser rör det sig runt då. Så även detta på textil men ej om priser.

Tror kanske bättre vi hörs via pm istället. då det börjar närma sig affär. Så har vi inte sönder LenaB tråd ang månen på dagen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

iboat
1/12/08, 8:07 PM
#20

Ja visst! hör av dig bara. Det finns ett telefonnummer på hemsidan som du också kan använda.

Annons:
medde
1/12/08, 9:00 PM
#21

Kontorstid?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

iboat
1/12/08, 9:15 PM
#22

Även annars, har kontor hemma.

medde
1/12/08, 9:24 PM
#23

Ok, du ringer jag efter helgen och tar lite idéer ang bilder och allt som hör till.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

iboat
1/12/08, 9:42 PM
#24

finemang!

Mark
1/18/08, 10:41 AM
#25

Igår var det en vacker måne högt uppe på himlen i öster kl 13. Den var en liten bit in i andra kvarteret. Nån mer som såg den? Detta var i västra Värmland.

Mark

medde
1/18/08, 10:55 AM
#26

Såg det inte. Men visst är det fint att kunna se månen mitt på dagen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2/4/08, 11:28 AM
#27

Iboat,! Har sökt dig flera ggr ang tapet. Provar vid senare tillfälle.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
medde
2/4/08, 9:08 PM
#29

Iboat jag har tagit bort ditt inlägg, vet ej om du vill ha ditt mobnr öppet på sajten. Därav inlägg #28 borta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: