Annons:
Etiketterrymdfartrymdfarare
Läst 631 ggr
medde
11/9/07, 10:18 AM

STS-122

STS-122 Den 6 Dec är det dags igen för en färja att åka iväg. Denna gång är det Atlantis som står på tur, med 7 st ombord. Atlantis ska åka från avfyringsramp 39 A.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
medde
11/11/07, 1:48 PM
#1

Atlantis står nu redo på avfyringsrampen 39 A sedan slutet av förra veckan.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
11/16/07, 12:02 AM
#2

Wow, intressant. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
11/16/07, 9:41 AM
#3

Atlanits skall ha en inspektion den 30 Nov till för att ta det formella beslutet att hon är startklar och datum. Men går allt enligt planerna så är det 6 Dec som gäller för start. Fönstret är då öppet i 10 min.

STS-122 Är det åttonde gången för Atlantis att åka till den internationella rymdstationen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
11/30/07, 8:00 PM
#4

Nu är datum fastställt 6 Dec 4:31 pm EST.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
12/2/07, 2:24 AM
#5

Då kommer jag ligga och krama min dator, tror jag. Är fortfarande lite rädd efter Challenger sedan den exploderade. Satt då och tittade för det kändes så speciellt med lärarinnan som skulle med.

När Fuglesang skulle upp, så jag köpte självhäftande stjärnor, planeter och rymdraket för att det skulle gå bra för honom. Och det gjorde det. Har tagit ner dem, så jag får putsa upp dem och sätta fast på fönstret igen.

Är mer än lite skrockfylld när det gäller sport och rymdfärjor.Tre kronors landslagströja på när det är VM och raketer upp när det gäller rymden :-). Annars är jag inte skrockfull, men sport och rymd är viktigt för mig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
12/5/07, 12:28 PM
#6

Nu är det 1 dag, 11 timmar kvar.  

Se så vacker hon är.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
vanessa
12/5/07, 2:15 PM
#7

Försöker desperat få upp mitt skrockpynt, men lyckas inte, men snart ska det upp om jag så måste häfta fast det. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
12/5/07, 7:40 PM
#8

Kommer och hjälper om du villSkrattande

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: