Annons:
Etikettövrigt
Läst 1005 ggr
ElLobo
8/13/11, 3:05 PM

Nya brittiska ufodokument

Nu har det brittiska Nationalarkivet för åttonde gången sedan maj 2008 lagt ut flera tusen dokument ur försvarets ufoarkiv.

Ett av dokumenten härstammar från juli 1995 och har skrivits av en hög flygvapenofficer inom den brittiska underrättelsetjänstens ufoavdelning, DI55. Brevet är riktat till officerens kollega inom försvarsdepartementet, som då hade en offentlig talesperson i ufofrågor, och har fram tills nu varit hemligstämplat.

Länk: Nya brittiska ufodokument

Annons:
StefanW
8/13/11, 3:33 PM
#1

Många frågor, men själv är jag inne på att mycket skulle gå att förklara med olika ljusfenomen till smuts på linsen.

Det hindrar mig dock inte att sitta som klistrad till Arikv-X och andra Sci-Fi program!

Stefan - Modellbyggare

medde
8/13/11, 8:15 PM
#2

Men jag finner detta med ufo ruggigt späänande, gä rinte lå¨ta bli att förundrars över alla tankar och "bevis"

Var det inte 1955 som flight 19 försvann eller var det kanske 45? Minns ej helt hundra säker på 5 men resten..Obestämdpga det var fem plan..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

ElLobo
8/13/11, 8:21 PM
#3

45.  Glad Och 5 stycken Avenger.

medde
8/13/11, 8:41 PM
#4

Å tack. Nu blev det lite klarhet. 1945. Hade det på känn att det skulle vara så, men ej hundra. Planen visste jag..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

ElLobo
8/13/11, 8:51 PM
#5

Flört Och ett Mariner sjöflygplan.

Visst är det spännande!

medde
8/13/11, 8:55 PM
#6

Helt enormt spännande

Då vi började prata om det här kom jag på att man började nynna på en av dom äldre favoriternaq man hade

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
StefanW
8/13/11, 9:43 PM
#7

Mycket har väl tillskrivits Bermudatriangeln genom åren. Idag så vet vi mer och mycket kan nog förklaras genom olika naturfenomen. För inte så länge sedan så fanns det inga "vetenskapliga" bevis för monstervågor, men nu på senare tid så har det kommit fram forskning som visar på var och hur dessa vågor kan uppstå.

Historien om Flight 19 egentliga öde är väl något som man kan spekulera om. Min personliga teori är att felnavigering är orsaken att de hamnade helt fel och sedan var inte vädret på deras sida när de var tvungna att gå ner i vattnet… Annars så var de väl med i filmen Närkontakt av tredje granen från 1977 och dök upp i Sonora öknen i Mexiko, förvisso med fel målning, men utomjordingarna lämnade väl även över piloterna om jag inte minns helt fel…

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
8/13/11, 9:51 PM
#8

.

ElLobo
8/13/11, 10:16 PM
#9

.

ElLobo
8/13/11, 10:18 PM
#10

Om det är någon som är mer intresserad av de släppta dokumenten, så finns de som pdf-filer hos The National Archives.

Länk

medde
8/13/11, 10:20 PM
#11

#10 Klart man är intresserad. Ska visst kika in på länken.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
8/14/11, 1:10 PM
#12

Man undrar om det finns något om UFOn i Riksarkivets samlingar.

Obestämd

Kanske finns det något i den Nationella ArkivDatabasen.

http://nad.ra.se/

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

StefanW
8/14/11, 8:36 PM
#13

…bara ordet UFO gav 148 träff!

Stefan - Modellbyggare

Annons:
Farwuq
8/14/11, 9:02 PM
#14

Skrattande

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
8/14/11, 9:46 PM
#15

Blev en ganska ovanlig tråd, men absolut intressant

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: