Annons:
Etikettmultimedia
Läst 3046 ggr
Rumblebee
2012-02-12 14:27

Ill. Vetenskap vs National geographic?

Tänker prova att ställa den här frågan här inne, då jag får känslan av att det eventuellt finns mer folk här inne som kan svara på den, än i något annat iFokus forum :P

Frågan är, vad är det egentligen för skillnad på illustrerad vetenskap och national geographic?
Har funderat ett tag på att börja köpa (alternativt vinna några stycken… *skratt*) någon av dom tidningarna men kan inte besluta mig för vilken.

Illustrerad Vetenskap vet jag tar upp i stort sett allt, astronomi, biologi, teknik, medicin… Är NG samma sak? Och är den ena tidningen mer tillförlitlig än den andra? Tungan ute

Annons:
HellviHumle
2012-02-12 14:42
#1

Jag ser nog NG som mer seriös. De har mer fördjupade artiklar. Har för mig att de brukar ha ett tema i varje nummer men det kan vara fel.
IV är mer populärvetenskaplig. Å andra sidan tycker jag att IV är mer lättläst och har många ämnen i varje nummer.

HH

medde
2012-02-12 19:39
#2

Jag gillar även Ill vetenskap..Läste på ett ställe att det var som att jämnföra Focus och The economist, vilket jag tycker stämmer bra

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rumblebee
2012-02-12 20:36
#3

*skratt* blev ju inte inte speciellt mycket smartare :P

Men om NG had fördjupade artiklar, så är ju det bara ett plus, enda negativa är att om dom har tema för varje nummer, så kan det bli lite tråkigt att läsa en tidning som i princip handlar om samma ämne, det är det som jag gillar med IV, att dom tar upp lite från varje vetenskaps genre typ.

Hmm… Focus och The economist vete tusan vad det är för tidningar, aldrig ens hört talas om :P

Men men, antar att det inte skadar att köpa ett lösnummer av NG och se vad man tycker, har ju läst lite illustrerad vetenskap i väntrum, så vet ju lite grann om hur den tidnignen 'fungerar'

medde
2012-02-12 20:41
#4

#3 Förlåt mig om svaret var upp och ned.. Vet man inte tidningen. så blir det ännu värre..

Jag vet tidningarna, då jag läste det i en tråd så tyckte jag det var bra jämnförelse.

Men kika in i denna ttåd från ett helt annat ställe, där just samma tema varit upp. Kanske det ger dig mer svar..

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rumblebee
2012-02-12 20:46
#5

okej, ska göra det, tack för länken =)

medde
2012-02-12 20:47
#6

Hoppas du finner den intressant. Ha det gott=)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
HellviHumle
2012-02-12 20:58
#7

NG har alltid ett fantastiskt bildmaterial. Inte många tidningar som slår det.
Personligen hade jag nog satsat på IV. Gillar mångfalden även om jag ibland kan störa mig på vissa historiska skildringar.

HH

Mark
2012-02-13 10:44
#8

Har provat båda och stannat för Ill vet. Men det är ju en smaksak. Jag gillar att läsa om alla (nästan) vetenskapliga ämnen.

Mark
2012-02-15 11:17
StefanW
2012-02-15 20:29
#10

Skall jag ställa dem mot varandra så får IV lite mer poäng än NG.

Stefan - Modellbyggare

Rumblebee
2012-02-15 20:35
#11

Hmm, verkar som att IV är mer populär än NG Tungan ute Så kommer nog att tuta och köra på illustrerad vetenskap =)

sissie
2012-02-22 12:32
#12

Ill Vet tycker jag har mer notiser och korta saker. Fördjupningsartiklar är inte så många. Hela tidningen tycker jag är mer lättläst.

NG tycker jag är tyngre i sin helhet. Fast vill man läsa mer fördjupande så är NG bättre.

Ill Vet tar fort slut. NG räcker längre.

NG har dessutom underbara TV-kanaler.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Upp till toppen
Annons: