Annons:
Etikettmånar
Läst 950 ggr
MissInAction
2012-05-03 22:25

Mån-minnen

Tänkte höra om ni har några speciella mån-minnen att dela med er av? Glad

Jag har två som jag direkt minns. 
Det första är en augustimåne i slutet på 90-talet. Kan nog ha varit 1998 eller 1999. Uppe i Dalarna där jag växte upp. Jag var påväg till en fest och på vägen dit, jag gick, fick jag plötsligt syn på en enorm gul måne strax ovanför trädtopparna. Den var så lågt och kändes jättenära. Först hoppade jag till men sedan blev jag stående en bra stund Glad

Det andra är en sommarnatt på Föglö, Åland. Jag tog en nattpromenad för att det var så varmt. Månen var blodröd och det har jag inte sett varken förr eller senare. Är glad att jag ändå har fått se det, och Åland är vackert. Jag tycker att ljuset är annorlunda där.  

Haha ni får ursäkta. Om ni tycker att inlägget passar bättre i OT, så får ni gärna flytta det Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Farwuq
2012-05-04 07:04
#1

Jag minns sommaren 1969. Jag var ute och tog en kvällspromenad, när jag lyfte blicken upp mot månskivan och tänkte: det finns folk där uppe.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

MissInAction
2012-05-04 07:47
#2

#1
Åh, vad häftigt! Det måste kännas surrealistiskt. Jag är ju lite yngre och brukar tänka på att det har varit människor där - och så blir jag avis på dem Skäms


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Farwuq
2012-05-05 12:37
#3

#2
Ja, jag är något äldre än dig; jag är t.o.m. "pre Sputnik".

Tungan uteFlört

Ja, det kändes faktiskt väldigt konstigt och surrealistiskt för mig som var tolv år och väldigt intresserad av astronomi och rymdfart. Det var ju något helt nytt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

MissInAction
2012-05-05 14:32
#4

#3
Lyckliga du! pre Sputnik och vis Skrattande
Jag får nöja mig med dokumentärer och böcker om detta. Finns faktiskt mycket fina bilder i ASTRONOMICA, en jättetjock bok, som jag köpte i vintras. Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Farwuq
2012-05-05 16:58
#5

Jo, Jo, men inte minns jag själv något före Gemini-tiden.

Då talade man om varje rymdfärd, och nyheterna följde upp även sådana saker som obemannade sonder till månen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: