Annons:
Etikettövrigt
Läst 874 ggr
medde
2012-07-13 12:07

Månen när kommer vi dit igen?

I dag finns det en artikel om månen och jakten på att åter komma dit igen. Vilket land tror du kommer dit först igen? För visst kommer det att ske åter att människan kommer att åter landa på månen en dag? Det är vad jag tror i alla fall. Men kanske inte så snart som det hoppas på.

Läs gärna vidar på länken nedan. Tyck mer än gärna till om dina tankar och vad just du tror om det här.

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
StefanW
2012-07-13 22:55
#1

Jag tror att vi kommer både till månen och vidare till Mars, men frågan är när. Man har kommit långt i utvecklingen av raketer, så tekniken finns. Vem skall betala hela kalaset? Samverkan mellan flera aktörer är nog den enda lösningen och så länge vi har innovatörer och visionärer som vill vidare mot nya utmaningar. Vilka personer skall åka med? Visst mått av våghalsighet och en insikt att det blir en envägs resa till Mars, det kräver nog en väldigt speciell människa, men det finns nog en hel del som skulle vilja vara de första att bosätta sig på en främmande himlakropp. Vad kan vi vinna på det? Gruvdrift för att utvinna metaller som är oerhört kostsamt här på jorden är väl en av de största drivkrafterna, d.v.s. pengar tillbaka på det man satsat och investerat
för att komma dit.

Stefan - Modellbyggare

medde
2012-07-14 11:15
#2

Jag är också helt säker på att dte blir Månen igen, Mars har ju varit på "Tapeten" mycket och länge, se det kommer nog utvecklas med i dne frågan. Kan verkligen alla länder klara en en gemensam sattsning och genomföra dessa planer.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: