Annons:
Etikettjorden
Läst 1669 ggr
medde
2013-03-03 21:55

Slukhål

Är det bara jag som tycker det verkar bli mer och mer av dessa slukhål. Numera tycker jag man hör om det lite och då..

Riktigt otäck tycker jag, nu senast var det ju helt galet illa det som hände. Ett slukhål uppstår under sin säng när man sover. Länk Samt som artikel skriver inte ovanligt i Florida.

Lägger in en länk som förklarar lite om varför dom uppstår Klicka här

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Farwuq
2013-03-04 07:16
#1

Jo det verkar bli vanligare. Jag har sett några mini slukhål här i stan.
I höstas så hände som följer: Plötsligt finns det ett hål i asfalten på en gångstig och där under såg jag ett hål som är nära halvmetern djupt. Gatukontoret kom och spärrade av runt hålet. Rev upp asfalten runt om och fyllde med grus och asfalterade över.

Ett annat mindre hål fanns längre bort bredvid en annan gångstig på en gräs plätt. Här gjorde man först inget utan lät det finnas var ett tag. Man fyllde sedan med grus,men det sjönk igen och nu är det en 20 cm grop i gräsplätten.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Lynxx
2013-03-04 11:09
#2

Ja har ett i min plonka! 😕

/L

Farwuq
2013-03-04 12:50
#3

Fyy…

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
2013-03-04 15:06
#4

#2 Du också.. Även där är det väldigt vanligt.

#1 Så det är inte bara jag som har känslan att det blir mer ofta det dyker upp, eller rättare sagt ned..

Men en del tycker jag tenderar att bli större och större då dom inträffar

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
2013-03-04 17:46
#5

Det beror nog delvis på dåligt underhåll av avloppsledningar. De läcker och spolar bort jord, vilket medför att det blir underminerat.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
2013-03-04 19:12
#6

#5 Visst det är jag med på,men jag menar runt om i övriga välden.. Då dom kommer fram så blir det större och större hål, Tycker jag i alla fall.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: