Annons:
Etikettövrigt
Läst 1609 ggr
medde
3/21/13, 5:47 PM

Bevisar att målandningen skett

Erik och Macken som en del kanske känner igen från Tv:en. gjorde en månmodell och tillsammans med Christer Fuglesang. Tillsamanns tar dom död på myten att månlandningen skulle vara fejk. 

Kika gärna in på länken och se klippet med Christer Fuglesang ser själva hur som lyckas "bevis" sanningen. Människan var på Månen!

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Magi-cat
3/23/13, 8:02 AM
#1

Tja, det bevisar ju ingenting i egentlig mening, men visar att skuggor kan uppstå på det där sättet.😎

Såg ett avsnitt på Mythbusters en gång när de återskapade det där med skuggorna och flaggan som vajade….

Klart att de var på Månen! 🌛😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

medde
3/23/13, 11:04 AM
#2

Visst är det inget större "bevis" men tyckte det var kul att se, då Christer Fuglesang var med. För mig har människan varit på och det är ingen tvekan om det i min verklighet

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
3/23/13, 12:11 PM
#3

Det skulle aldrig kunna ljugas om en sådan sak. Ryssarna skulle aldrig tiga.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
3/23/13, 12:16 PM
#4

Kloka och sanna ord "Draken"

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Magi-cat
3/23/13, 12:17 PM
#5

#3 Om de inte satt i samma båt :-)

Nog landade de på Månen. Men det är mig obegripligt hur det kunde lyckas på den tiden. Utan datorer, men med räknesticka. Säkert rätt mycket "tur" också. Och hänsynslöshet, det gällde ju att komma först….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
3/23/13, 1:18 PM
#6

#5

Det enda som skulle få ryssarna att tiga är om Gagarin var en lögn.
T.ex. att "den förste" omkom och Gagarin bara är en täckmantel till floppen. Endast något i den dignitet skulle kunna få dem att tiga. D.v.s. man byter tystnad mot tystnad. Men jag tror inte att det är så, i längden skulle det inte hålla.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
sissie
3/24/13, 10:35 PM
#7

Jamie Hynerman och hans vapendragare Adam Savage gjorde ett helt avsnitt med diverse olika tester som bevisade att killarna verkligen landade. De testade foton, att flaggan faktiskt kunde vaja på månen, fotavtryck m m.

Det finns flera delar av avsnittet på youtube.

http://www.youtube.com/playlist?list=PLA919997B4DCC3C28

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

moondancer
3/26/13, 10:26 PM
#8

Buzz Aldrin reagerade ganska så passande på en väldigt påstridig persons frågor om månlandningen:

http://www.youtube.com/watch?v=1wcrkxOgzhU

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

olaka
3/27/13, 11:21 AM
#9

Jag är ingen våldsförespråkare, men en del knogmackor kan man faktiskt förstå.

Konspirationsteoretiker kommer aldrig acceptera fakta som inte stödjer deras förutfattade uppfattningar ändå, så att ha såna där program är helt meningslöst tror jag.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Magi-cat
3/27/13, 12:42 PM
#10

#9 Öh…..var nu inte så negativ!

Det kan väl inte vara meningslöst, det finns ju alltid folk som undrar och ifrågasätter - det är ju bra! Att klistra konspirationsteoretikeretikett på alla dem är väl ett slag i luften.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

olaka
3/27/13, 1:02 PM
#11

#10

Jag är nog bitter och luttrad. Vad jag menar är att det finns en risk med att man legitimerar galenpannor när man plockar sönder deras "argument" istället för att visa på det häftiga med att vi har varit på månen.

Jag gör en liknelse inom politiken: Om man som Agenda ställer frågan "hur mycket invandring tål Sverige" så har man genom frågeställningen givit tolknigsföreträde åt falukorvsfacisterna i SD.

Förstår du hur jag menar?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

medde
3/27/13, 1:15 PM
#12

#8 Jag är faktiskt med på varför det "brann" till och smällen kom.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Magi-cat
3/27/13, 1:32 PM
#13

#11 Jo.

Men. Att ifrågasätta, ta reda på, undersöka allt hör väl inte bara "galenpannor" till? Det vore förskräckligt i så fall.

Om man ser program som visar hur flaggan vajar i vakuum (eller vad det nu är) har man tagit reda på fakta, för sig själv, för alla som aldrig sett flaggor vaja i vakuum. Man har bedrivit undersökningar, visar dessa och kräver inte bara att alla ska acceptera. Det är väl bra?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
medde
3/27/13, 1:43 PM
#14

#13 Ibland blir det lite "spännande" av det hela. Jag gillar att läsa lite om det som är mot och tvärt om vad man själv tror på

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Magi-cat
3/27/13, 3:22 PM
#15

#14 Tycker jag också. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

medde
3/27/13, 7:52 PM
#16

#15 😃

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: