Annons:
Etiketterrymdfartrymdfarare
Läst 1074 ggr
medde
7/16/13, 9:19 PM

Apollo 11 / 16 Juli 1969

Hoppas okey det blir på engelska. 

Apollo 11 launched at 9:32 a.m. EDT on July 16, 1969, carrying Neil Armstrong, Buzz Aldrin & Michael Collins on the first mission to land astronauts on the moon. This album contains images of the historic launch and preperations leading up to it

The American flag heralds the flight of Apollo 11, man's first lunar landing mission. The Apollo 11 Saturn V space vehicle lifted off with astronauts Neil A. Armstrong, Michael Collins and Edwin E. Aldrin Jr. at 9:32 a.m. EDT from KSC's Launch Complex 39A.

Liftoff of Apollo 11 from Launch Pad 39A with astronauts Neil Armstrong, Edwin Aldrin Jr. and Miichael Collins onboard.   Members of the Kennedy Space Center government-industry team rise from their consoles within the Launch Control Center to watch the Apollo 11 liftoff through a window.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Farwuq
7/17/13, 7:43 AM
#1

Jag minns det som i går.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

StefanW
7/18/13, 1:34 PM
#2

Förvisso så hade man släppt blöjorna, men man kommer bara ihåg fragment från månlandningen. Däremot så minns man alla produkter och reklam och för att inte nämna alla leksaker som hade något i sitt namn med Space Rocket Moon osv. Sedan så kommer man ofta tillbaka till denna tid i sitt modellbygge och jag tror att jag har fastnat där då jag inte kan sluta att bli fascinerad av teknik och maskiner från den eran.

Stefan - Modellbyggare

medde
7/18/13, 6:08 PM
#3

#2 Det blev ju ett intressant inlägg.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

StefanW
7/19/13, 12:08 AM
#4

#3 Ja, idag så har man läst på och tittat på mycket film från den tiden och den kraft som drar igång den över 110 meter höga Saturn V mot rymden med sina fem F1 motorer i första steget som gav vardera 680 ton i lyftkraft och förbrukade 13 ton av en blandning med flygfotogen och flytande syre i sekunden!

Stefan - Modellbyggare

StefanW
7/19/13, 8:01 PM
#5

Nyheter!

Man har hittat motor #5 av de F1 som var med på Apollo 11

F-1 Engine recovery

Stefan - Modellbyggare

medde
7/19/13, 8:49 PM
#6

#5 kUl måste in och läsa på länken.,. Tack Stefan

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Magi-cat
7/20/13, 7:15 PM
#7

Tänk ändå…lite imponerande (och kanske en god portion tur) att det lyckades…på den tiden…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: