Annons:
Etikettersolsystemetplaneterna
Läst 2888 ggr
gudilondon
2015-08-28 00:11

En planet - Nibiru

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det sägs att vi har ytterligare en planet i solsystemet, Nibiru. Den har en mycket lång omloppstid, 3600 år och det sägs att nu är det tid igen att den ska passera.  Det sägs också att jorden kommer att bli påverkad på olika sätt, bla a vädermässigt, fler aktiva vulkaner och jordbävningar, tsunamis, slukhål m m .Det sägs också att närheten till denna planet som ska vara ett par gånger större än jorden  har passerat solen och alltså är på väg mot jorden och de anda planeterna. Det sägs att den syns vid solens upp- eller nedgång. att man ser en "liten sol nummer två". Det finns också trovärda videor där människor har filmat eller fotat . Man kan också se den ibland på dagen, då ser den ut som en extramåne.

Vad tror ni om detta?

Annons:
gudilondon
2015-08-28 00:12
#1

Bilden vi ser föreställer solen och Nibiru

Tjeja
2015-08-28 00:46
#2

Det är en gammal skröna.. senaste tidigare var att den skulle passera jorden ca 2012 i dec och då skulle större delen av jorden brännas sönder mm…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Magi-cat
2015-08-28 08:30
#3

Det finns en massa andra objekt i olika omloppsbanor. Cruithne t. ex.

Den har kallats jorden "andra måne", men det är en asteroid och det är inte den som syns vid solen upp- och nedgång. Den är svårare att få syn på än lilla Pluto.

http://www.space.com/19619-top-10-moon-facts.html?cmpid=514630_20150827_51492146&adbid=10153027074516466&adbpl=fb&adbpr=17610706465


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

gudilondon
2015-08-28 23:55
#4

# 2 Ja man hoppas ju att det är en gammal skröna. Kommer ihåg att det pratades väldigt mycket om detta innan 2012. 

#3  Men kan bilden visa Cruithne? Den lilla på bilden är ju sfärisk till formen. Asteorider har väl mera oregelbundna former?  Intressant dock!

Magi-cat
2015-08-29 06:45
#5

#4 Menar du bilden i #0? Nej, det är absolut inte Cruithne, så mycket är säkert. Den är som sagt liten och syns inte för blotta ögat. Var är bilden ifrån?

Du behöver inte vara rädd för Nibiru. Historien bygger på gamla myter. 

Det är klart att det alltid finns potentiella hot från rymden, men det är ingenting vi kan göra någonting åt och det är mycket länge mellan gångerna.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

felixhaljeskog
2015-10-14 20:19
#6

#0
Hade ett sådant stort objekt legat bredvid solen, så skulle nästan var enda morgon människa se det rätt tydligt och det skulle snackas om det överallt, garanterat!

Nu är den där bilden väldigt liten, men av det jag ser, så ser den rätt manipulerad ut.
Säger dock inte att "Nibiru" inte finns där ute, finns inget bevis på varken för eller emot, men som sagt det är en gammal skröna.

Annons:
Farwuq
2015-10-20 20:23
#7

Man har nog kopierat in el liten förminskad bild av solen.

Det är fullständig omöjligt att ett sådant objekt skulle kunna förbli "osett" av den breda allmänheten.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Cecilia-1992]
2015-11-01 21:00
#8

Om Jorden och Nibiru tryggt kunde passera varandra för 3 600 år sedan (och tänk alla gånger före dess under några miljarder år) borde det gå lugnt till, med skilda omloppsbanor, även den här gången (om nu Nibiru finns…).

Farwuq
2015-11-02 09:22
#9

👍

Med tanke på hur stabila planetbanorna är för de inre planeterna, så tror jag att allt om Niburu är struntprat.
Om Nibiru fanns, så skulle banorna vara mer eller mindre kaotiska.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2015-11-02 09:46
#10

#9 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Terra Australis
2015-11-29 16:19
#11

Jag tror inte på pratet om Nibiru.

🤪

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

Upp till toppen
Annons: