14. Övrigt

Wow Signalen

2018-03-24 07:43 #0 av: GIKmio

Har ni diskuterat denna tidigare?

Den 15 augusti 1977 upptäckte astronomen Jerry R. Ehman en stark radiosignal från rymden när han arbetade på ett radioteleskop vid Ohio State University i USA. Radiosignalen varade i 72 sekunder, och verkade inte härstamma från varken jorden eller vårt eget solsystem. Fascinerad och förvånad över signalen skrev Ehman Wow! på utskriften, vilket gett den namnet Wow-signalen.Signalen återkom aldrig igen och man har varken hittat den eller lyckats ta reda på var den kom ifrån..

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-03-24 07:45 #1 av: Magi-cat

Vi har en tråd på OF om den.Glad

Det kan ha varit en komet.

https://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/5694b3068e0e74680b000086-wow-signalen-var-en-komet?discussions-1

Anmäl
2018-03-24 07:48 #2 av: GIKmio

#1 Jo jag har läst om att det kan ha varit en komet.. Eller kanske till och med ett besök av utomjordingar..Men en komet borde ju kretsa runt och ge avslag igen.. Lite mysko då man är ganska säker på att det inte var i vårt solsystem, Vintergatan..Utan i ett solsystem utanför.. Något som kom tillfälligt på besök är min teori..

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-03-24 09:53 #3 av: GIKmio

Den gåtfulla signalen från yttre rymden..

Anmäl
2018-03-24 10:44 #4 av: GIKmio

#2 Fel av mig. En komet kan ju fara runt i flera hundratals år... Vi hoppas att vi får ett riktigt svar någongång

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.