Annons:
Etikettövrigt
Läst 849 ggr
strobii
2018-08-13 02:40

stjärnfall

jag var ute inatt för att titta på stjärnfallen och såg flera stycken - som vita snabba streck. 
men jag såg också flera stjärnor som "föll" väldigt långsamt. jag kunde alltså följa samma stjärna med blicken i säkert upp till två minuter medan den sakta åkte över himlen. kan stjärnfall röra sig så väldigt långsamt? eller var det någonting annat jag såg? skulle vara spännande att veta haha :) 

tycker för övrigt det är så mysigt att se stjärnfall! såg många små och snabba, men också ett jätte kraftigt stjärnfall som verkligen såg ut som att den hade en eldsvans, sådär att man egentligen väntade sig att det skulle spraka om den också.

Annons:
Farwuq
2018-08-13 18:59
#1

Lämnade de långsamma något streck efter sig?
Rörde de sig från väster mot öster?
Vid vilken tid var du ute?

Jag har sett en del saker under min tid och jag gissar på att det var en satellit och du såg den innan den försvann in i jordens skugga.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

strobii
2018-08-14 15:43
#2

jag hittade en hemsida där man kunde maila in och fråga en astronom, och fick svar igår. och det var just satelliter jag såg :) spännande att ha sett något sånt också.

Farwuq
2018-08-14 15:47
#3

👍

Grattis till att sett en sådan.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

strobii
2018-08-14 15:52
#4

tack, flera stycken till och med haha :D missade däremot blodmånen för nån vecka sen för att det var för molnigt här :/

Farwuq
2018-08-14 17:40
#5

Jag såg den, det var klart här nere.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: