Artemis II lyfter mot månen
I natt lyfter Artemis mot månen, är det meningen. Med finns fyra astronauter som ska flyga runt månen på 700 mils avstånd.
Ingen har varit på månen på drygt 50 år …
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/i-natt-artemis-ii-lyfter-mot-manen
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Spännande!🌕
Undrar om de kommer se några 🛸på vägen?😄
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Håller tummarna för att allt går bra.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
De verkar vara på väg.
https://tv.aftonbladet.se/video/398636/historiska-rymdfarden-lyfter-mot-maanen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#0:
Jag vill inte förstöra påsken med tråkiga motargument. Var och en får förstås tro det den vill. Det är dock extremt tveksamt om bemannade raketer med traditionell teknik faktiskt någonsin nådde månen. Den kraftiga strålningen i de s.k. 'Van-Allen-bältena' är dödlig med traditionell mekanik.
Men, och det är ett stort men! Farkoster med anti-gravitationell propultion kan utan problem färdas till månen och tillbaka. Av allt att döma är denna teknik redan etablerad sedan länge. Tekniken utvecklades genom "back-engineering" av kraschade 'utomjordiska' farkoster. Farkosten själv har ett 'kraftfält' som dels fungerar som drivkälla, dels skyddar mot utifrånkommande strålning.
Enda problemet här är att etablerad media inte officiellt erkänner Ufo-teknologin!
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
#4 Vad menas med "anti-gravitationell propultion"? (Jag vill inte titta på klippet.)
#5: Det finns videor som förklarar men strunt i det då. Kort uttryckt: Universum genomströmmas av extremt snabba 'G-vågor' ifrån alla riktningar. Om man har en maskin i sin farkost som kan utsöndra samma typ av vågor, i en viss riktning, så kan själva vakuum 'manipuleras'. Fenomenet 'interferens' gör då att dessa vågor utsläcks i projektionsriktningen. Farkosten tar fart i den utvalda riktningen och det uppstår inget 'tröghetsmoment'. Således kan ljushastigheten enkelt passeras, utan någon friktion alls. Det finns förstås patent på allt detta och teknologin uppstod (återskapades) redan innan andra världskriget.
……………………………………
- Redigerat 2026-04-05 16:04 av JRSN
#6 Tack! Det låter lite Star Trek? 🤓🙂
#7: Verkligheten överträffar ofta dikten! 😏
……………………………………
Landningen verkar ha gått bra.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m0KKkg/artemis-fruktar-farliga-ogonblicket-for-astronauterna
Annat som kan ställa till problem vid resor till Mars: galaktisk kosmisk strålning.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ