Smart sagt.
De flesta vuxna tänker aldrig på begrepp som rymd och tid, men det år sådant som barn frågar om. Min hemlighet är att jag förblev ett barn och alltid ställde de enklaste frågorna.// Albert Einstein.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Newton sa att gravitationen är en kraft, som ett snöre i jorden som håller fast månen, medan Einstein menade att jordens gravitation fungerar som en grop bestämmer bestämmer hur månen ska röra sig.
Astronomin tvingar själen att rikta blicken uppåt och leder oss från denna världen till en annan.//Platon.

Inte fullt så smart sagt:
"En rasist sa i en intervju: Jag e så jäla trött på utlänningar här i svärje! Ska fan flytta till ett land där dom inte tar in utlänningar!"
Kanske inte har så mycket med rymden att göra, men man kan vara en "Alien" här på jorden också.
:)
#3 Sant som sagt 
Någon som kan fylla på med mera bra saker folk har sagt? För vissa saken får en att tänka efter lite.
#5 i våran loggbok i skolan finns det massa bra ord och uttryck för varje vecka, dock handlar dem inte om rymden, ska kika lite i min loggbok så kanske jag kan skriva några bra meningar här, jag återkommer.
#6 Gör det gärna Malin3003, vore jättekul om du gjorde det.

Satt alldeles nyss och tittade på Forrest Gump för säkert femte gången. Helt otroligt välskrivet manus, blir tagen varje gång jag ser den.
I en scen strax efter att hans älskade Jenny har kastat sten på sin fars hus säger Forrest, med sin ganska imbecilla och sävliga röst:
"I guess sometimes there is not enough rocks to throw"
…och han hade ingen aning om att Jennys far förgripit sig på henne när hon var liten.

Målaren Pablo Picasso sa: Jag har ägnat en livstid åt att lära mig måla som ett barn. Detta efter att någon cyniskt kommenterat att han målade som just ett barn. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#8 Forrest Gump vilken härlig film det var. Tom Hanks är ju helt makalös i denna roll.
#8 åååh, Forrest Gump, en av favoritfilmerna, oh jah!
Visst det är en härlig film, man kanske ska damma av den och titta på någon kväll framöver.
#7 Har tittat i min loggbok och skriver upp några ordspråk, tänkvärda meningar.
- Livet är som ett kortspel. Korten du får är ödet, sättet du spelar dem på är den fria viljan.
- Demokrati är att låta andra tala till punkt.
- Bättre att gråta ut en gång än att ständigt sucka.
- Man kan inte alltid vara ung. Men barn får man vara hela livet.
- En dag kanske maskinerna kan börja tänka, men fantasi får de aldrig.
- Brevet är ett bevis att någon har ansträngt sig för dig skull.
Har rivit ut de bästa och satt dem i mitt skåp i skolan, och dem har jag tyvärr inte i huvudet, men hittade några till som var lite tankvärda. Men den bästa fick jag höra bara för en vecka sedan.
- Rädslan att misslyckas är större än viljan att lyckas.
#12 Jag kommer gärna och tittar, kan ta med mig popcorn^^
# 14 Låter toppen, ta med stora popcorn skålen.

Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - medans de kloka är så fulla av tvivel.
Bertrand Russell

#16 Så jag är klok? :/
#17 Det var väl bra att få höra:-)

#17 Jag vet inte, är du det? 
Klart du e, du hänger ju här… När jag läste denna så gick mina tankar till politiker och andra som ska styra vår värld…inte till oss normala dödliga.
Inga mer som har några väl valda ord.