OT/ Snackis 12
Jösses nu är vi inne på 12:an, det är nog dags att sluta länka till dom andra för annars kommer det att bli en ända stor länk av #0
Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll och att vi ses pigga och frächa i morgon.
Trevlig kväll//Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Gomorron i svinottan
sitter här o dricker kaffe och ska om 20 minuter gå mot t-banan för vidare transport till Örebro, dock inte hela vägen med t-banan tyvärr *hahahaha*
Det är Husdjursmässa i Örebro idag så ni som bor i krokarna, kom gärna in o hälsa på, jag kommer att befinna mig i SHF, Svenska Hamsterföreningens, monter hela dagen.
Annars får ni ha en bra dag allihopa.
#2 Jisse vid denna tid låg jag och sov som bäst. Hoppas du haft en riktigt trevlig dag, för när du läser detta är du åter hemma igen.
I dag ska jag sätta mig ner och bara bränna back up för alla kort och viktiga program jag har, för nu har min "burk" kommit till det stadiet där jag inte litar på den mera. Nu måste jag börja söka mig efter en ny.
Ha en fin dag alla, hoppas vi ses här under dag7kvällen
Mvh medde
Goddagens!
Igår så var jag och sonen ute på vift hela dagen så det blev ingen tid över för ifocus. Vi var till Framtidsmuseet i Borlänge för där var det Legobyggar tävling. Sedan var vi in och tittade på en Planetarieföreställning. De har ett litet mini-Cosmonova där som kallas "Kosmorama" , så det var kul. Insåg när jag satt där vad mycket jag redan hade lärt mig om rymden tack vare denna sajt 
Lägger med en länk dit länk
Nu ska jag ta mig ut på en promenad i det fina höstvädret. Solen skiner och det är hyfsat varmt. Vi hörs senare under kvällen.
// Carina
Hejsan alla 
Nu har ja kommit tillbaks igen efter ett litet uppehåll…
Mått lite dålit en liten period nu..
Men nu ser de bättre ut igen..
Hoppas de håller i sig nu..
Har saknat denna sida väldit mycke…
Ska lägga ut lite bilder från byggträffen framöver..
Hoppas alla ha de bra..
Henke
Hej Henke! Javisst har vi saknat dig härinne. Hoppas att du mår bättre nu. Ser fram emot era bilder ifrån byggträffen i helgen så klart. Och visst kan man behöva behöva sig en paus ibland. Kul att du är tillbaka. 
#5 Henke! Vi saknar dig i massor då du ej här, det ska du veta!
Jättekul att höra läget lite bättre, så kul det ska bli att få se lite bilder. Det gillar vi här.
Sköt om dig i masssor Henke!
Nu loggar jag strax ut för kvällen, men ramlar in igen i morgon fm,
Ta hand om er alla. Tack för en mycket trevlig kväll här inne med er. Ses i morgon hopppas jag.
Tackar så mycke för det nera och medde 
Hoppas du sover bra nu medde
Henke
#8 Det ska jag göra Henke. Det samma till dig. KOmmer du till sthlm till mässan i nov? Hoppas det.
Samma fråga även till nera!
Vi får återkomma närmare den helgen med svar, men visst vore det kul om även Henke kom dit. Då blir min son överlycklig att få träffa dig också Henke.
Sov så gott medde. Vi hörs imorrn.
Oh ja får råd till det så kommer jag gärna 
#11 Då hoppas vi verklien på det då Henke!
Vore superkul!
Ja visst vore de kanon att få träffa er
Oh de skulle va kul att få kunna besöka en sånn mässa..
Då man verkligen gillar StarWars mm…
Henke
Ja jag tror att denna mässan kommer att vara lite annorlunda mot den vi besökte i Örnsköldsvik i somras.
Har inte vatt på nån sånn mässa förut..
Så de skulle som sakt vara väldit kul..
Ska kolla lite me Silverlinjen va dom har för priser..
Henke
# 16 Ja ibland så är det väl billigare att boka biljett tidigt. Eller?
Nja de är samma priser på Silverlinjen..
Kostar 280kr enkel resa från Kalmar till Stockholm då me buss..
Sen kommer man ju till Centralstationen mitt i Stockholm oxå.
Hadde gärna velat flyga dit från Kalmar till Bromma..
Men de kostar ca 1000kr
Henke
Oj då, ja då blir det lite skillnad på priser om man ska flyga. Jag ska också kolla upp tågpriser vad det blir för mig och sonen. Har inte bokat en tågbiljet på flera år! Sist vi åkte tåg var till Uppsala för 7 år sen, och då köpte vi biljett på tåget direkt för en hundring/ pers bara vill jag minnas
Nu för tiden är det garanterat dyrare. 
Hoppas ni kommer till sthlm, det börjar närma ossju..
Nu måste jag till bilen, glömt handväskan i bilen med bankomatkort med mera. Kommer åter senare.
Men oj då medde! Hoppas du inte haft inbrott i den nu bara..
Nu ilar jag ut till min bil,
Har kollat in lite tågtider och priser inför mässhelgen nu. Återkommer om det sen. Vi kan ta det på telefonen.
Nu önskar jag natti natti för ikväll.
Hej alla!
Ja har jobbat idag sen var ja hemma hoss mina föräldrar..
Därför har ja ej kunnat vara här förrän nu..
Hoppas ni får en skön natt..
Ska snart ta och lägga mig nu..
Henke
Sitter med medde i telefon. Hon hälsar god natt till Torsås
Tackar så mycke för det
Du får hälsa tillbaks 
Va bra att du han få denna hälsning Henke!
I dag är det riktigt fint, solen skiner och arbetet är i full gång här utanför, Kranen som ska lyfta husväggar med mera har just nu en vägg hängande och har gått sönder!!! Jag och tös fick ett gått skratt i morse då jag skulle köra henne till skolan. Var just ute med hunden. Den hänger kvar där och kranen står still.
Goddagens från ett soligt södra Dalarna!
Var ute på en uppfriskande morgonpromis i den fina härligt dimmiga morgonfrosten. Fullmånen lyste så stor och klar så jag ångrar att jag inte hade kameran med mig….
# 27 Det verkar gå bra för byggarna hos er eller 
# 24 Hoppas din natt också blev bra Henke.
Själv har jag sovit som en stock!
Jodå nera man har sovit bra denna natt 
Va tidiga barnen är me Jultidningar nuförtiden..
Har redan fått mina idag..
Fantomen och 91an blev det..
Ajdå medde de lät inte bra de där husbygget precix..
Hoppas du har haft en bra dag oxå medde 
En till bild på våran lill ponke
Oh va söt han är medde 
Härliga bilder
Henke
Mmmm Visst är hon gosig våran lilla ponke?
Ja absolut 
Han vart lite förskräckt du jag satt han på stolen vid bordet, men "tårtan" övervann det.
Henke kollat priser om sthlm ännu?
Han brukar väll knappast va på stolen väll hehe..
Sen fick han gott käk oxå som belöning..
Vem kunde mostå sånt 
Mickey är en lydig ponke. sitter inte på stolen i vanliga fall. Hoppas han inte nu tar detta för en vana.
De tror jag särket att han är. 
Tror inte de blir nått problem me stolen framöver..
Henke
Nej tror inte det, då han är en liten prins…
Undra om man ska snart röra sig till ett visst byggbord eller får de bli natten lång..
Måste bli klar me vissa bygg objeckt.
Gör du det, vi ses och höres i morgon hoppas jag//Må bäst Henke
Jättefina bilder på Mickey medde
Hoppas födelsedagen för honom blev bra! Han är så jättefin eran hund.
Här vräker regnet ner i ett grått och trist väder. Inge skoj. Ska strax iväg och hjälpa till att skjutsa sonens klass till ishallen, de ska åka skridskor i skolan idag. Han såg verkligen fram emot detta.
Önskar er alla en fortsatt bra dag.
Mickey hade ett fint litet privat kalas, så jag tror tös och han var helt nöjda.
Här regner det sedan i natt, och det verkar som det inte har en tanke på att sluta med det helller…. Blöt hund, blöt dotter. Men oj så kul dom har ute i det blöta regnet.
Önskar er alla också en fortsatt fin dag (inne) Hoppas vi ses här under dag/kvällen
Mvh
Hur gick det med plånkan och väskan du glömde i bilen härom kvällen medde? Låg det kvar?
Nen jisses tack olov så fanns det kvar. Men jag har ju huvudet under armen ibland, då jag gick ner till bilen hittade jag inte väskan
Fick en liten panik då, tänka allt man samlar i sin handväska. Men tösen hade ju varit på ridskolan och jag tog Mickey på en promenad i skogen, innan jag gick lade jag väskan i bakluckan. Vilket jag glömde totalt.
Men efter 2 minuters tänkande kom jag på att den finns i luckan på bilen, och sanna mig … Där fanns den…
Nu har man lärt sig en ny läxa
# 46 Men vilken tur att du hade det kvar! Och visst får man lite smärre panik vid sådana tillfällen..Puah! 
#47 Men nu är läxan lärd.
Ja det är huvudsaken det 
Jomen visst. Den vart ju bra i slutändan.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Var inne på Youtube, hittade klipp med en grupp som jag alltid gilllat i massor. Deras sånger och sångaren Peter Garret är något så häftigt att, rent ut sagt medde får ståpäls!
Lyssa på deras texter så förstår ni! (Kanske)
Midnight Oil - One Country!!
Jag är så nöjd att jag sett dom live!! Men det var många år sedan såklart, men man kan leva långt på fina minnen.
Hi hi! var nyss inne på dem och kollade. Du hade satt ut en av dem på din andra sajt. De är helt Ok Midnight Oil! Lyssnade på dem mycket förr.
Jag sätter in min en favvo också som jag bara älskar, så då bjuder jag på den också.
Vad vore livet utan musik! 
# 52 Glömde säga att denna var ju lite av en favorit.
Kul att du freshade upp musik minnet med gamla godingar. Lyssnade mycket på dem när jag var i Australien själv 1990 och reste runt. Denna låten med Midnight Oil frambringar måååånga härliga reseminnen från den tiden.
Medde!! Nu har du sett till så jag har poppat Midnight Oil i min MP3 spelare idag så öronen glöder..hi-hi
De är ju super kanon bra! Hade allldles glömt bort dem.
Kram på dig 
#55 Inte kan man glömma bort denna grupp nera! Lyssnar ofta på dom i bilen
Tjenare :)
Är de nån som kan ta min tandläkartid imorgon kl 09.20 
Inte speciellt kul att gå till tandläkaren men ibland måste..
Man ser dom där pengarna flaxa iväg…
Hoppas att alla har de bra..
Ska lyssna på Metallica lite nu innan ja lägger mig..
Henke
# 57 Nädu Henke, Tandis får du ha för dig själv. Har fått nog av honom/ henne ..hä-hä---
Och dyrt är det också. Jag var till lassarettet i Januari och fick hjälp med att operera bort en visdomstand. Gissa om jag blev 2.600 spänn fattigare då för ett sånt ingrepp
Och jävelusiskt ont efteråt fick man också på köpet 
Idag är det grått och disigt ute och det har regnat till och från. Jag roar mig med att springa ute i tvättstugan på gården och tvättar för våran maskin är fortfarande paj. Men gubben ska beställa hem nya kol till den så den ska nog bli bra igen.
Ha en fortsatt bra måndag alla!
Lider med dig Henke! Tandlkaren är ett nödvändigt ont. Modigt av dig att gå till tandläkaren. Dessa tar ju betalt i guld.
En annan måste sova gott, för att min tänder ska kollas. Det kostar multom att få sova under tiden…
# 59 Stackar dig medde! Kan inte va kul att ha sån tandläkarskräck 
Total skräck för dessa människor.

#59 på mig har han faktiskt satt in guld! Så nu har jag "värdefulla inre egenskaper"… Och resurser att betala med har jag ju i källaren som ni vet 
Men annars håller jag med Henke, jag gillar inte heller att gå dit!
Nä, tandis är inget kul att gå till! Nog kan man ha roligare saker för sig. Som t ex att åka och besikta bilen som jag snart ska göra 
Håll tummarna är ni snälla va….
Ha en fortsatt bra tisdag.

Häj häj!
Längesen jag kikade in här. Det är så att jag praoar, i stallet såklart, så jag måste upp kvart i sju varenda morgon, och jobbar tills klockan fyra på eftermiddagen! Det är ganska mycket. Och det är inte lätt inte, att jobba i stallet. Sen kommer man hem, och även om man är utmattad så måste man plugga i minst 45 minuter, och sedan är det ledig tid. xD Och jag har även svårt att somna om kvällarna så jag kollar på tv istället, därav min trötthet.
Så jag har helt enkelt inte tittat in här på några dagar!
Men nästa vecka är det höstlov och då lovar jag att vara inne lite varje dag! ;)
Nu vet man inte längre hur man arbetart. I går natt arbetade jag till cirka kl 4 p.g.a. sjukdom. I natt fick jag sluta redan före kl 1. Jag ska väl inte klaga för den tidigare hemgången. Nu har jag lite tid att kolla lite mer på iFokus.
#64 Hoppas vi ses under ditt höstlov då! Lycka till ditt Prao.
#65 Skulle inte ens klara de arbets tider du har EvaG. Inga natt tider för mig alls.
I dag skiner solen men som vanligt kaltt ute som attan. Hoppas ni alla har en fin dag och att vi ses under dag/kvällen här.
Mvh
Goddagens!
Här skiner också solen idag och det är kyligt.
# 65 Nej nattarbete skulle inte vara något för mig heller kan jag tala om. Beundrar er alla som sysslar med det.
# 64 Lycka til lmed praon säger jag med så hoppas jag också att vi hörs lite mer nästa vecka. = )
Önskar er alla en fortsatt bra torsdag.
God dagens nera!
Hoppas allt ok med dig och familj.
Jodå. Lite trött bara efter gårdagen.
Ut i solen och ta lite kraft av den.
Tittade på Tv:en i morse och så ett program där dom talade om Black Water. Mycket intressant men även skrämmande tycker jag.
Ska strax gå ut. Vad handlade det programmet om ?
Black Water!
Ja men vad menas med det?
Jag ska se om jag kan hitta en länk om dom. Detta program handlade om en mor som stämt dom, för hennes son som dog, första dagen i black Watres regi på det mest makabra sätt jag hört, och kan inte skrivas ut här inne. Kollar efter länk, åtrekommer strax
Ok! Då väntar jag med spänning. 
Tack för länkarna medde.
#78 Lite intressant kanske?
Jätte! hade inte en susning om detta!
Jag hade hört mycket om dessa killar, men finner detta mycket intressant.
# 81 Ska kika in i dessa länkar flera ggr och läsa vidare.
#66 och 67. Jag älskar att arbeta kvällar och nätter, men nu pratas det om att jag ska arbeta skift dag och kväll. Det får vi kanske förhandla om. Vi får se.
#83 Jag har varit en nattuggla då jag var yngere, och gillada att sova på dagarna. Men som jag har hållt på travhästar fick jag ändra på det. Hästrna ville inte vänta på mat och träning till kl 13,00 utan ville ha den kl 07,00!
Jag vill sova på förmiddagarna och det är så lugnt att arbeta natt
# 85 Får jag fråga vad du arbetar med?
God kväll på er.
Tittar in en snabbis bara då tösen är sjuk hemma med feber och allt som hör till. Så det har varit en data fri dag. Så jag kan vara med min lilla tjej som mår pyton just nu. Typisk att bli sjuk nu när höstlovet just börjat. Lider med hennne.
Men loggar in i morgon fm .
Ha en riktigt fin kväll på er alla.
# 87 Stackars er eller tösen din rättare sagt! Hoppas hon kryar på sig medde. Hälsa henne så gott från oss här. 
Tack snälla du. Nu blir hon nog glad. Vi kanske höres i morgon.
Det gör vi.
Godmorgon!
Kikar in en snabbis på morgonkvisten bara. Här är det mulet och grått. Snart ska jag och sonen åka iväg och köpa skor till honom.
Önskar er alla en bra dag! 
God morgon på er alla!
Här hemma sitter jag och väntar på att kl skall bli 14,00 då ska tösa min till läkarn igen. Hon blir inte ett dugg bättre. så nu ska det bli läkar besök.
Jag ser att någonting har hänt på sajten då det gäller artiklar. Dom har hoppas runt lite på löpet under natten. Det finns även att litet problem med att lägga ut artiklar just nu. Ingressen blir fel. Så därför är det stilla på löpet och inga nya har lagts ut.
Grått och trist är det i sthlm just nu. regnet lär komma också under dagen. Men vi sitter hemma och myser jag och tösa i stället.
Hoppas ni alla får en fin dag och att vi ses här inne kanske under dag/kvällen.
# 92 Hoppas läkarbesöket gått bra medde och att tösa din fick hjälp!
Vi har varit iväg på en riktig shoppingtur dag, så nu är man helt tiltad i skallen. ( mer än vanligt ) . Fick tag i 3 par skor till sonen. Han sliter skor på löpande band. Det blev ett par vinterkängor, ett par gympadojor och ett par nya Foppa-tofflor för inomhusbruk. Hyfsade priser hade de också så det blev man ju glad över. = )
Nu ska jag till och fixa kvällsmat. Får snart hem en hungrig karl. Vi hörs senare.

Hej hej! Ville bara säga att här sitter jag och äter - förmodligen världens minsta - glass. Min nya kamera är påväg hit just nu, och jag är ivrig och kan knappt sitta stilla… xD Har inte tittat in här på länge så gör det nu för att få tiden att gå.
#93 Det gick ok för tösa min, och hennes medicin lager är påfyllt åter igen.
#94 HUr gick det kameran du du tappade bort? Fick du ut på försäkringen?
# 94 Ja just ja! Hur gick det med kamerahistorien Buuc? Undrar jag med.
Då är vi nu två som är nyfiken i strut!
Nu smiter jag ut med Míckey.
Men måste fråga om någon vet!!!
Jag gillar CSI Miami. Erkänner har en favorit i Horatio Caine. Är det så att han dog i det förra avsnittet???? Någon som vet?
Om så är fallet,slutar jag titta på detta program
Kollar tyvärr inte på detta program…
Nu önskar jag godnatt! Hörs imorrn hoppas jag.
God morgon. Nu på morgonen när jag var ute på prommisen med Mickey var det frost ute. Det är första gången det var helt vitt av frost. Så nu känns det som vintren kommer allt närmare. Denna frost skulle ha varit igår i stället, då skulle den nog ha smält runt bilarna. Glömde berätta det igår. Unden den kvällen har det brunnit ute på gatan i ett par bilar. Böjade i en bil, men som alla står så nära så åkte flera bilar med av bara farten innan brandkåren kom hit och fick börja sitt arbete. Nog om gården.
Hoppas ni alla får en riktigt fin dag i kylan. Samt att vi ses under dag/kvällen här.
Mvh
Goddagens!
Här var det också jättefrostigt på morgonen. Frosten ligger fortfarande kvar på hustaken på skuggsidan.
Det där lät inget kul medde med bilarna på gatan som brunnit. Har kunnat gått riktigt illa.
Önskar er alla en fortsatt bra onsdag.
Tur att man har bilen i garage i alla fall.Varm o go när man kommer ner, på ett normalt sätt inte varm av eld

Nu är jag hemma igen efter en ny utflyckt till Bästkusten på några dagar. Ingen har väl hunnit märka att jag var mer frånvarande än vanligt 
Ska sätta mig och läsa ikapp nu. Kul nera, att du puffar upp lite gamla trådar!!! Flera som jag glömt, t o m sådana som jag medverkat i 
Ha en bra kväll!
Mark
Mark! Välkommen tillbaka. Hoppas du haft det riktigt bra.
Jodå du har varit saknad i massor härinne.

Ja, angående förra kameran så har vi försökt men inte har fått någon information om den. Vi skulle kunna polisanmäla, men det känns lite.. onödigt.. Jag tror inte att någon har lämnat in kameran till polisen.
Nu har vi alltså skaffat en ny kamera som jag aldrig kommer släppa taget ur.. En Sony. :)
Håll in den hårt nu Buuc. Men jag tror inte heller att du kommer att släppa denna kamera. Ser fram imot nya fina bilder från dig framöver då

#107 Jadå. :D Nu har jag ännu större objektiv så jag längtar tills månen är synlig så jag kan fota den! :'D
Snälla Buuc visa oss bilderna då. Vill så gärna som dom då du tagit bilderna

Det ska jag. :) Om dom blir bra. :P
Det tror jag säkert att dom blir,
Kom med bilderna nu.
*vinkar lite*
Har ju lovat att titta in här och säga hej till medde, men jag har liksom inte hittat någon tråd att skriva i där jag kände att jag kunde tillföra något- är ju inte alls insatt i astronomi (även om jag gärna drömmer mig bort när jag sneglar mot natthimlen). Tur man hittade en bra OT-tråd att flumma lite i. 
…och ja, innan någon rymdnerd påpekar det- Casiopeia är felstavat, det är medvetet ;-)
#113 Kul att du tittade in här. Hoppas du mår riktigt bra och även den goa damen Ciba! Ge henne en stor nuspuss från mig och tösa. Vi tänker på henne ofta. Elza (Grata) Mår toppen.

Ja, nu har jag tagit lite bilder på månen! Ska snart lägga in de och se om de verkligen blev bra. Fotade i igår morse.
Men Medde, du har bytt Avatar nu också! :P Jättefin, men det kommer dröja ett tag för mig att vänja mig vid den tror jag. ;)
En fråga bara! Kan inte vi ha en liten mån-tråd, där det står vilka dagar/kvällar då månen syns mest och om det är halvmåne eller fullmåne etc., för jag vill så gärna fota månen oftare men har ingen aning när den synns och när den är som närmast jorden och så! Jag har sett fullmåne flera dagar i rad påväg till skolan på morgonen men sedan när jag har tid att fota den så är den borta!