Annons:
Etiketterrymdfararerymdfartmarsspacex
Läst 129 ggr
johan
1/4/21, 5:46 PM

Elon Musks långsiktiga Mars-planer

Lång spännande artikel som i förvånansvärd detalj beskriver hur Elon Musk föreställer sig att vi ska kunna bosätta oss på Mars.

https://www.businessinsider.com/elon-musk-plans-1-million-people-to-mars-by-2050-2020-1

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Musk said he would send 1,000 Starships full of people into Earth orbit, then rocket them all to Mars during an opportune 30-day window.
Annons:
Magi-cat
1/4/21, 6:23 PM
#1

😮


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[GIKmio]
1/5/21, 4:54 PM
#2

Jag såg en TV-serie strax innan jul som handlade om första bemannade marslandningen och utspelade sig under 2030-talet.

medde
2/23/21, 8:55 AM
#3

Jag personligen tror inte det här kommer gå att genomföra i praktiken. Planerna är stora och visst långt gångna. Men denna planet är ingen vi kan bo och verka på.
Men visst kanske blir överbevisad en dag.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

johan
2/23/21, 10:49 AM
#4

#3: Det brukar kännas så om saker som inte skett ännu. Bara ett par innan bröderna Wright flög första gången var den allmänna expert-åsikten att det skulle ta över hundra år innan vi skulle kunna flyga.

Personligen känner jag kanske att om vi blir så kapabla att vi kan terraforma Mars till någon beboeligt, så borde vi kunna fixa det vi förstör på Jorden.

Det hjälper iofs inte för något superdramatiskt som en stor asteroid, megavulkan, etc. Så om man ser ett värde i att mänskligheten lever vidare så är det säkert bra med att inte ha alla ägg i en korg.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Farwuq
3/22/21, 7:04 AM
#5

Den som lever får se.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: