Nära det svarta hålets kant
Wow!
"Först fångade röntgenteleskopet upp regelbundna röntgenblixtar från det avlägsna svarta hålet, sen kom blixtarna allt tätare. Nu misstänker forskarna att blixtarna orsakas av en död stjärna.
– Det här är en av universums mest extrema platser som testar våra gränser för vad vi förstår. Så otroligt spännande, säger astrofysikern"
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/astronom-nagot-extremt-hander-nara-det-svarta-halets-kant
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#0: Det är nog otroligt mycket vi inte förstår. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag minns på gissningsvis sent 70-tal eller tidigt -80-tal när det gick en lång serie på TV som hette KOSMOS som Carl Sagan hade. Då tyckte jag att det var otroligt spännande och jag lurade mig själv att jag hängde med i svängarna.
Men nu hänger jag med NOLL. Detta har gjort att jag totalt har tappat intresset.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu