Astronomi iFokus

Astronomi

Etikett: övrigt
Läst 579 ggr
medde
0

Tror ni Nasa undenhåller ínfo.

Jag tillhör dom som inte tror det, men oj vad jag fått påbackning ang det, Men nu menar jag i det stora hela. Som att det sägs att dom undanhåller information om utomjordingar mm.

Nobelpristagare i fysik, John Mather.  Han är anställd på Nasa och han har skrivit en mycket öppen bok som fick mig att ändra mycket om vad som hålls undan och inte. En bok som är mycket öppenhjärtlig. Den rekomenderas varmt att läsa.

Däremot har det förekommit påtryckningar mot Nasaforskare som arbetar med klimatforskning. De har uppmanats att inte tala för mycket med pressen om sina farhågor för miljön. Detta orsakade dock skandal, och informationschefen som försökte tysta en ledande klimatforskare fick sluta förra året.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
0

Klar att de undanhåller information, det gör alla organisationer, allt talar man inte öppet om, specielt inte om det skulle kunna skada organisationens image.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
0

Jo det stämmer det du sa, men många påstår att Nasa vet och har ufo objekts och håller allt detta undan. Vad tror du om det?

Farwuq
0

Fullt möjligt, om inte annat har de kanske sett "icke naturliga" objekt på Månen eller Mars.

medde
0

# Nu har du fått mig så nyfiken :-) Vill ha massa mer info.

Farwuq
0

Ja, det talas ju om "ansikten" på Mars och en massa annat som man hört.

medde
0

Nu när du skriver ansikte på Mars. Fanns det inte en bild som for runt med ett ansikte eller kontur av ett som var taget på ytan på månen? Kommer du ihåg något av detta? Jag vill minnas att det var så.

medde
0

Kaj
0

Ansiktet har redan utforskats och det har visat sig att det inte är något som är byggt utan en vanlig "naturlig" konstellation.

Däremot finns en bra film om just detta ansikte som bygger på att det var en annan art som tidigare bebodde mars. Därefter råkade mars ut för växthuseffekten och man var tvungna att fly därifrån till en annan planet (gissa vilken). Även anskitet tas upp där framför allt i slutet av filmen.

Filmen hittar ni här Red Planet (AKA Mars). Den finns att köpa på CDon.se för 79 kr - följ mig till CDON

pson
0

Jag tror också att NASA är en av de organisationer som undanhåller information. Det är så mycket makt, politik, pengar och allt möjligt annat inblandat i sådant här som vi utanför inte kan föreställa oss, så jag hade nog blivit mer förvånad om de inte hade haft hemliga dokument.

Om man nu ska vara lite konspirations tänkare, så kan det vara en möjlighet att den boken är skriven, just för att vilseleda och "lugna" och man vet inte heller hur mycket pengar han fått för att skriva bara vissa bestämda bitar. Det var säkert ett kontrakt med massor av klausuler. Ja, nu free basar jag lite i detta.. hehe…

vanessa
0

Självklart har de inte allt öppet. Utan de vill ha mer fakta på kroppen innan de släpper ut vissa saker. För Nasa, liksom jag, vill gärna ha fakta och inte konspirationsdiskussioner. Diskussioner ska man ha på arbetet, och sedan när det är färdigt går man ut med det. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
0

Jag tar och puffar upp denna tråd då det kommit in mera medlemmar och intresannt att höra flera åsikter.

Ayena_old
0

Det där får mig att tänka på Mission to Mars. Där finns ju ett jätteansikte som austronaterna går in i och får information där om de tidigare invånarna. Det hände en jättestor naturkatastrof och de flydde iväg till där de egentligen kom ifrån, men ett rymdskepp landade på jorden istället………

Man säger ju "Ingen rök utan eld" - teorin är ju intressant!

medde
0

Nu puffar jag upp denna tråd lite för att det var ju inte länge sedan det tog ett flertal spioner som lämnat ut känliga uppgifter om rymdprogramet. Så har detta törnat till Nasa´s förtroende? Är det bara detta som läckt ut eller är det mer som kommer ut, samt nu även då det fick skjutas ner en satelit som "hade data fel" och hade farlig bränsle som kunde avge gasmoln osv, eller var det som vissa länder ville ha en förklaring om denna nedskjutning, då det tydligen fanns misstankar om att USA testade ett nytt rymdvapen.

[Mariann]
0

Jag tror (om det nu undanhålls info) att det är viktigt att det inte ramlar hit UFOs o utomjordingar, för så impade som människor fortfarande är av fenomen, så skulle vi se dom som Gudar och många av oss skulle sluta tänka själva, sluta analysera och bedömma sanningshalten i ett budskap som kom på det viset.

Jag tror det är oerhört viktigt att de flesta människor i mänskligheten har nått det stadiet att de är individuella människor och har just den förmågan till att tänka analytiskt själva, inte följa en ström, innan dessa medväsen från andra planeter kommer och hjälper oss mer fysiskt synligt.

min syn…

Ressu
0

Jag tror nog att dom undanhåller en del information. Varför vet jag inte, men har bara en sån känsla….

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

# Håller nog med dig i detta.

Frida
0

När jag läste rubriken i spalten till vänster så visste jag precis vad jag skulle skriva innan jag ens hade läst inlägget. Men #1 har redan luftat min åsikt så det finns nog inte så mycket mer att säga om det. =)

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

medde
0

#17 Fick skrolla upp och läsa vad #1 var. Men det är nog stor sanning i detta.