Annons:
Etikettövrigt
Läst 999 ggr
medde
2008-03-01 14:14

UFO

Satt och tittade runt på nätet och gick in på denna sida, som verkar vara en bra och seriös sida om UFO. Kan vara kul att titta in på och göra ett besök. Länk  Det finns många bilder, rapporter med mera att läsa.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Knirken1
2008-03-02 00:47
#1

Jo! Den länken är bra. Hittade bla via denna, ursprungsberättelsen om det omtalade ufot en karl "stötte på parkerat" i Göteborgstrakten i skog, helt nära "Gtbrg" för många år sedan, med mekande! besättning & super-arbetsbelyning som hade blått (eller vad det var) "böjt ljus" snett under, neråt & allt! (Fann också kommentarer från en ledande (klarsynt) person i föreningen "UFO-Sverige", som var lite fundersam angående detta vittnes "story").

- Vittnet/karln kom bla till tals med besättningen (?! bra gjort, bara det!) och de berättade "helt seriöst!" att den ljushyade befolkningen på jorden var släkt med dem pga tidigare "närgågnare kontakt" (öh…jaha!). Därför var den delen av jordeborna mera liksom "försekomna" ??!!!. enligt dem! Dock hade afro-folken och andra mera mörkhyade inget släktskap med dem, sade "ufo:nauterna" till mannen. De fanns på jorden långt innan just deras "folk" hälsat på/landade här, och bla "förökat sig" här. Det är ju så knasig läsning att man får hålla sig för skratt. Resonemanget verkar vara något influerat från en viss "mörkare" tid (30 -40 talet) i mellan-Europa, och även här förmodligen ("de fakto" & även nu tyvärr, bland somliga "snillen").

- En betong-modell i någon del-skala av "originalet" står fortfarande på den plats som UFO:t landade på, där utanför Göteborg.

Jag säger inget om folks observationer av UFO:n och dylikt, men bla just detta fall har liksom omintetgjort sin egen trovärdighet pga karlns "extraordinära" bonus-upplevelser, med UFO.besättningens "prat". De verkade ju (också!) smått dumma i huvudet. (Kunde de dessutom bra svenska eller, engelska ev?). Har själv upplevt och sett "konstigheter" i skyn mm, så jag klandrar ingen som ser UFO:n (mm) men detta, inklusive besättningens "fåniga" förklaring om släktskap & annat. Leta upp och läs!  Ganska "roande" läsning faktiskt.  Hej!/Kn1

vanessa
2008-03-02 02:41
#2

Det låter roligt. Många gånger så står jag frågande. Som de som tror att figuren på Mars är en staty. Då ställer jag mig frågan, varför skulle marsmänniskorna göra ett porträtt av en människa? För de har ju stort huvud och stora ögon enligt många som sett dem…  Eller har de en gång sätt ut som oss, och byggde det hela, men försvann? Eller förvandlades de till oss här på jorden. Mycket funderingar. För visst, jag tror på oförklarliga händelser och att det borde finnas liv ute i universum. Men tror att många blir besvikna om de endast vill se varelser som oss, när det lika gärna kan vara en bakterie eller liknande. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ijin
2008-03-02 02:47
#3

#2 Eller så har dom satt upp den där för att jävlas, och samtidigt ge lite hopp om att det finns annat levande där ute?

medde
2008-03-02 11:14
#4

#2 Jag måste nog hålla med Vanessa i hennes tankar om detta. För mig så är dessa så helt rätt tanke sätt att jag inte kan säga något annat än att hålla med.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Mariann]
2008-03-02 12:49
#5

http://www.luftgrop.se/se/tipntrip.cgi?page=viewtip&tipId=518

I Ängelholm i Sibirienskogen finns denna plats… Pollenkungen kallades han för efter detta möte med UFO o besättningen…

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ufo

Knirken1
2008-03-02 14:33
#6

- Ja! Just det. Inte utanför Göteborg, utan Ängelholm var det. Minnesfel av mig där, sorry. Karln det handlar om är så sant "Pollenkungen". Kan för mycket pollen ställa till med "hörselvillor" tro, ang allt "knep-babbel" ufo:nauterna skulle ha hasplat ur sig, enligt vittnet, om just jordebornas "ojämnt fördelade förmågor" osv? Man kanske ska minska ner på pollenförbrukningen, för förbättrat hör-minne! Att tänka på. /Kn1

Annons:
medde
2008-03-02 18:37
#7

#6 Vet inta vad att svara nu! Men oj vad du fick mig att skratta gott med ditt svar! Helt underbart:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: