Astronomi iFokus

Astronomi

Etikettövrigt
Läst 3193 ggr
nera
0

Astralresor

Medde ville att jag skulle berätta om vad en Astralresa är för något. Astralresor gör vi alla på nätterna när vi sover utan att vi alltid är medvetna om det. Då lämnar själen kroppen för att bege sig ut på sin egen resa i både tid och rum till andra dimensioner. Då kan man få återse sina gamla släktingar eller husdjur som gått hädan, eller sina guider man har, sen så kan man uppsöka andra Galaxer/dimensioner i universum. Precis allt kan hända under en astralresa! Själen kan resa snabbt. I en Astralresa så förflyttar du dig lika snabbt som i tanken då du är vaken. Man färdas snabbare än ljuset, utan bli åksjuk. Inte är det jobbigt heller. Man lämnar kroppen/skalet kvar i sängen, sen beger man sig iväg på den nattliga turen ut för att inhämta information som man kanske behöver. Men jag kan trösta er med att själen sitter "fast" i kroppen som i en "navelsträng". Så ni behöver inte vara oroliga att den försvinner ifrån er…Den kommer alltid tillbaka.

Men ibland så kan man känna av detta fenomen, och då kan det kännas väldigt obehagligt! Då kan det kännas som att det susar och låter  jättehögt i öronen, som att det pågår en smärre jordbävning i kroppen. Man försöker att väcka sig själv, men det går inte så bra för man känner sig helt paralyserad, och kroppen är blytung.. Man kan få panikkänslor som gör att man vill vakna fort, eftersom kroppen känner att nåt håller på att hända. Detta tillstånd kallas för " Astral Katalepsi" eller "nattskräck". Men man kan be om att få slippa känna av sina astralresor, och för det mesta så märker man inte av dem, men ibland så händer det. Det har hänt mig ofta, men mindre ofta nuförtiden.

Jag har lärt mig att skilja på en vanlig dröm och en Astral dröm idag. Efter en astraldröm man minns,så vaknar man oftast med en enorm  klarsynthet över något som man funderat över kanske.´, eller gått och grubblat på.

Ni gör som ni vill om ni vill ta till er detta, men för mig och många fler så är detta en verklighet. Tro´t eller ej. Men nu har jag i a f berättat om det Glad

Farwuq
0

Det finns några grannforum här på iFokus som tar upp ämnet av och till, där finns mer att läsa för den nyfikne.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
0

Tack nera för din förklaring, mycket intresannt läsning. Men även mycket att ta in på en gång, så jag kommer nog att läsa denna tråd flera gåner. Återkommer nog med en massa frågor om detta.

#1 Visst vet jag att det finns ett grannforum här inne med detta ämne, men kände att jag ville även ha denna förklaring även här. Kikar in hos" grannen" i bland och läser.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
0

#2 Som du kanske vet har jag skrivit en del om några av mina resor där. Jag är också Medarbetare på ett av dem.

medde
0

#3 Visst vet jag det Glad, men vi har medlemmar som inte vet något om detta så tyckte det var en  bra idée att ta upp det även här, hoppas du inte hade imot detta.

nera
0

# 2 Ja du är välkommen att fråga hur mycket du vill när allt sjunkit in  = )

Farwuq
0

#4 Klart att jag inte har något emot det, jag se gärna att kunskap sprids och pekar gärna på var det finns mer att skaffa.

Glad

medde
0

# Helt ok tycker jag, och en ganska bra idée.

Ayena_old
0

Sådana resor har jag också gjort, dock inte så mycket på sista tiden. Inte ut i rymden i alla fall :-)

Farwuq
0

Men men kan, om man vill, och om tänker på det just då.

Flört

medde
0

Läser tråden igen, och begrunnar….

nera
0

Ja, det är en del att fundra på , särskilt om man inte upplevct det själv kanske..eller inte  minns någon astralresa man gjort….

nera
0

Jag kan dela med mig av en fantastisk astralresa jag gjort till en annan dimension på senare tid. Jag minns att jag for iväg rätt snabbt efter att jag somnat, och hamnade i ett rum som var alldles uppfyllt med ljus. Der var ett så vitt och bländade ljus, men samtidigt behagligt och fridfullt. I rummet stod där ett vitt bord, och runt bordet så satt där en några kloka  herrar i vita långa vita tunikor och de såg ut att vara medelåldern. Alla så utstrålade de ett enormt lugn.  När de satt runt bordet, så  arbetade de känndes det som..Jag fick till mig att detta kallades för "LjusRådet". Här satt några stycken i en annan dimension och arbetade för ljuset i våra liv… Och mitt studeibesök hos detta LjusRåd, resulterade i att jag numera vet att jag väljer ljuset, hur mörkt en situation än kan se ut! Den information som jag fick på denna korta stund jag var där i min astralresa, kan jag knappt förklara..Men det jag lärde mig på denna korta stund, det kommer jag att ta vara på för alltid!

Hoppas inte detta låter som någon "religiös uppenbarelse" eller nåt, för det var det inte!!  Jag är definitivt inte religiös för fem öre..men en upplevelse var det allt. En positiv sådan.. säger jag nåt annat, då ljuger jag….= )

medde
0

#12 Tack nera för att du delar med dig detta.

Starfall
0

Jag vet inte om jag varit med om någon astralresa i mitt liv… Men jag vet att vissa "drömmar" påverkat mitt liv en del, så det kanske var astralresa? Minns iaf en gång när jag vaknade mitt i natten, hörde röster och dunsar från köket trots jag var ensam hemma. Jag kunde inte röra mig, och sen kändes det som hela jag snurrade. Kanske var det en astralupplevelse?

Intressant ämne det här:)

medde
0

#14 Du kanske får svar här var det var för något.

nera
0

# 14 Låter rätt troligt = )

Farwuq
0

#14 Mycket intressant upplevelse, sådan händer vid partiella astralresor. En dag kan du kanske lösgöra dig och gå ut i köket och hälsa på dina besökare, det har jag gjort.

Starfall
0

#17 Usch det skulle jag nog inte våga… men kan försöka ta mod till mig att göra det nån gång:)

nera
0

Jag minns en annan gång då jag låg i fåtöljen i vardagsrummet och vilade middag vid ett tillfälle, då kände jag hur jag försvann bort i en astralresa. Men denna gång så var jag medveten om det, och DÅ är det inte roligt kan jag tala om….Jag var sådär typiskt blytung i hela kroppen, och jag ville inte vara medveten om det at det hände, men likesjutton så kände jag av det… Jag befann mig i ett rum som på ett lassarett nästan, såg en kakelklädd vägg med ett tvättställ och en papperskorg inunder. Fattade inte vart jag var först. Jag gjorde allt för att väcka mig själv, men det gick inte! Hur jag än försökte. Kroppen lydde mig inte. Jag kämpade så med att vakna, så jag tappade bort mig och hängde inte med vart jag var på väg. Efter en stund sen så vaknade jag, och jag hade sovit så hårt tyckte jag samtidigt, så där jättedjupt, för efter et ttag sen så kännde jag mig hur pigg som helst!

Jag kan bara gissa, men jag kanske skulle iväg till svärfar för att hälsa på honom, som då på den tiden låg på lassarettet och var dålig i omgångar innan han gick över? Kan ju bara gissa eftersom jag "åkte" direkt till ett lassarett? Ja ja, spekulera kan man ju alltid efterråt, men läskigt var det denna gång..brrr…Min karl har fått väckt mig jättemånga ggr förr just för att jag legat  och gnytt och gnällt i sömnen och jag har försökt att väckt mig själv när detta har inträffat. Hände senast häromnatten igen,,Annars så var det väldigt länge sedan..

medde
0

Detta är mycket för mig att smälta och läsa, men jag läser och begrunnar en hel del, sedan läser jag lite till. Men återkommer.

#19 Hoppas Starfall kommer in och läser detta.