Astronomi iFokus

Astronomi

Etikett: övrigt
Läst 483 ggr
medde
0

Dödsstjärna upptäckt (Dn)

En dödstjärna har upptäckts, hittade denna artikel i morgonens tidning.(Dn) Lägger in länk

WR 104 ligger i Skyttens stjärnbild. Men jag tycker då jag läser denna artikel att det är intresannt, men lite övertänd.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Starfall
0

Läste artikeln, verkar läskigt tycker jag! Förvånad Tänk att det finns ett sånt hot riktat mot oss från rymden, och sen kanske inte alla sådana hot är identifierade. Men å andra sidan, hur många hot har vi inte som hänger över oss varje dag? Trafiken, sjukdommar, svält, krig, fattigdom, kriminalitet… Listan kan göras lång…. skillnaden är väl att jordens faror inte utplånar tex hela världen.

medde
0

Du har mycket sannt i det du säger. Men jag håller med dig, samt att detta tror jag inte är något hot alls.

Ijin
0

Haha.. Om 200k år, finns inte människorna eller så har vi nog rätt fin teknik:D

Överväg att för 100 årsen fanns inte datorn.p och nu så får man en bättre dator varje månad, och komplexiteten och liknande går gånger 2 varje år. för 2 år sen var 1gb ram mycket, nu är 2 gb lagom, och 4 gb mycket, det kommer bara gå up och up och up.. Man kan spara all jordens kunskap på en dator nu. Det är fan inte dåligt. 

Och även om det händer om 800 år.. Kan ni börja förstå vilken teknik vi kommer ha om 800 år?

medde
0

#3 Fick ett stort Skrattande över inlägget. Näe det är inte dåligt alls.