Astronomi iFokus

Astronomi

Etiketterrymdenuniversum
Läst 726 ggr
Mark
0

Långt bort

Amerikanska rymdstyrelsen Nasa har registrerat den mest lysande explosion som upptäckts i rymden: ett massivt energiutbrott 7,5 miljarder ljusår bort och synligt med blotta öga.

medde
0

Kan du hitta länken på Nasa:s sida och lägga den här. vill in och läsa mera om detta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mark
0

Länk men till Svt och inte till NASA, det hittade jag ingen. Står inte så mycket mer tyvärr.

medde
0

Tack! Alltid något, Var inne på Nasa:s sidor men som vanligt försvann jag in på något helt annat och vart kvar där i en timme.

medde
0

Måste söka vidare om detta, tycker det är så intresannt, om någon hitter fram info om detta så mottager jag tacksamt detta!

Mark
0

Hittade en länk ändå! I Nasas nyhetsbrev.

medde
0

#5 Trägen vinner! Då ska jag genast ta mig in dit och titta.

Ayena_old
0

Otroligt spännande!

medde
0

Visst var det, fastnade som vanligt, då jag hamnar på intresannta sidor.

medde
0

Aftonbladet skriver om, kika in och titta fina bilder och bra läsning

Foto:NASA

vanessa
0

Fniss, de sa det på radion i morse samtidigt som min man skulle sänka ljudet. Han stannade till, log och höjde istället för han visste mitt intresse. Väldigt vackert, och man ska han kunnat se det på jorden. Otroligt. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
0

Snäll make du har Vanessa!

nera
0

Häftigt!

vanessa
0

#11 Visst har jag. Fast jag tror att jag är rätt snäll mot honom också. Ge och ta. /Vanessa

#12 Visst är det häftigt, synd att man får läsa om det dagen efter. För det hade varit häftigt att se live. Muttrar lite bittert för mig själv.

Brutalt häftigt att det dröjt 7,5 miljarder år innan det nådde oss, och att det hände innan vår trevliga planet fanns överhuvudtaget. Spännande. Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
0

Det är ju det som är så otroligt häftigt att det kan ta denna tid, innan vi vet och sett detta. Sedan missar man det för man inte vet något vad som var på gång. Men man får hålla tillgodo med fina bilder och bra info.