Astronomi iFokus

Astronomi

Etikettövrigt
Läst 686 ggr
nera
0

Om ni fick...

Om ni blev erbjuden att åka med helt gratis i en rymdfärga och testa en rymdfärd och rymdpromenad, skulle ni automatiskt tacka ja, eller vad skulle ni säga? Kanske konditionstestet skulle avgöra om man klarar det eller ej. Men, om man fick chansen att leva ett tag med proffisionella astronauter innan och träna upp sig, så kanske man kom på bättre tankar…Fot i munnnen 

Att umgås och träna med Astrounaterna nere på marken skulle vara intressant, men…. Själv skulle jag tacka nej till själva rymdfärden, räcker med en simulator på backen…gillar knappt att åka flygplan fast jag flugit så mycket och rest i mina dagar. men jag kan tänka mig att det skulle vara en upplevelse, bara man vågade… Glad

medde
0

Vilken svår fråga du gjorde nu. I ärlighetens namn skulle jag nog vilja vara med på hela utbildningen, med största nöje. Men efter det skulle jag nog backa om att åka upp. Jag kan inte och vill inte sätta något på risk att något skulle kunna hända. Då min dotter betyder allt för mig. Så jag skulle nog ta min dotter och vara i "Control room" med henne och uppleva allt det vackra där ifrån istället. samt glädjas med dom som är uppe från landbacken. Skulle vara ära nog för mig.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ayena_old
0

Om jag vore 30 år yngre - jaaa!

medde
0

#2 Kul att du skulle då är vi nu 1/1 på att åka. Jag hade nog hakat på om jag inte hade min dotter.

nera
0

Ja medde, att stå i kontrollrummet är nog det bästa för mig med. Fast då skulle jag springa runt och gnaga mig på knogarna om jag hade nån bekant som var uppe rymden…Så det skulle vara lika nervöst det Fot i munnnen

Men jag måste ändå medge att få uppleva en rymdpromenad, att få sväva fritt i universum, så när som på att man sitter fast i en tråd kopplat till rakten förstås, ja det skulle va nå´t utöver det vanliga förstås..DET skulle vara en enorm känsla! MEN, resan dit och hem kan jag vara utan,,Fundersam

vanessa
0

Ja, jag skulle ställa upp. Ingen tvekan. För jag vill se jorden utifrån rymden. Enda anledningen. Se det vackraste som skapats (i mina ögon). Med allt liv och underverk som sker varje dag en gräshoppa föds eller en baby som drar sitt första andetag.

Gjorde förresten ett astronauttest, ungefär som IQ-test. En enkel variant av det. De IQ-test jag gjort så kan jag knappt gå eller prata. Men med detta test så fick jag nästan full pott. Minus en sak. Då förstod jag att jag aldrig blir forskare, men astronaut kunde jag bli. Det passar mig bättre också tycker jag :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

nera
0

Vad häftigt med testet vanessa = )

vanessa
0

Det var bra för självförtroendet i varje fall, för enligt vanliga  IQ-test så har jag ingen intelligens :-). /Vanessa, slickar fortfarande såren efter det.

medde
0

#5 Vart riktigt avis på dig, men då jag skrollade ner till #7 Så var jag inte avis mer, utan tyckte synd om dig.

nera
0

Kan trösta dig vanessa med att jag får inte heller några högre resultat på dessa IQ tester… I det fallet så har jag högre EQ ( Empatisk Qvot..)

vanessa
0

Samma här. Skönt att veta att man inte är den enda "idioten". Vilket inte du är alls. Hmm. Det blev fel formulerat. Men tack, det känns faktist bättre.  /Vanessa

nera
0

# 10..H ah Ha ha..,vanessa den bjuder jag på Glad Ja ibland blir det kul fomulerat men jag fattar ju vad du menar. Flört

[Malin3033]
0

Nä, om jag inte får ta med mig vovvarna är jag lvar hemma! att åka upp i rymden känns lite för overkligt för mig..

medde
0

#12 Som jag då, du kan inte lämna hundarna, jag min dotter:-) Då kan vi hålla varndra sällskap i Control room

vanessa
0

Misstänker att din dotter kommer att hänga på, Medde. Du har ju bilden på henne som astronaut :-). /Vanessa

medde
0

Visst kommer hon att hänga med, där jag är finns hon! Kortet är kalas!