Annons:
Etikettrymden-för-barn
Läst 2881 ggr
medde
2008-04-13, 21:25

Andas i rymden

Jag fick frågan av min dotter. Kan man inte andas i rymden? Nej svarde jag, då frågade hon om igen: Kan man inte dra in luft genom näsan heller i rymden???? Nej svarade jag igen, och försökte förklara att det inte finns luft i rymden, så man kan inte andas alls där. Förklarde vidare om rymddräkterna som hon sett och allt där till. Men hon förstod men ändå inte.  Tänk vilka underbara frågor barn kommer med.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2008-04-14, 00:01

Thinking Javisst är de för härliga barnen när de kommer med sina frågor. Kan ju vara svårt att förstå att man inte kan andas i rymden, att det inte finns syre däruppe. Men men, man måste ju fråga för att få veta

nera
2008-04-14, 00:01

Thinking Javisst är de för härliga barnen när de kommer med sina frågor. Kan ju vara svårt att förstå att man inte kan andas i rymden, att det inte finns syre däruppe. Men men, man måste ju fråga för att få veta

vanessa
2008-04-14, 01:27

Man kan ju andas in och ut. Men det ger inget syre så man "drunknar" ju ändå. Men som sagt, från barn får man de bästa frågorna. Och det är inte lätt att svara dem alltid. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
2008-04-14, 10:48

Nej ibland så ställer tösen frågor som man verkligen inte kan ge ett redigt svar påFundersam Men alla frågor hon ställer är ju väldigt smarta

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-04-14, 14:54

Glad Ja, det har man ju fått erfara mer än en gång..

Upp till toppen
Annons: