Om jorden skulle....
Tänk om jorden skulle kunna lämna sin bana, på ett sätt skulle det nog kunns hända. Men är ju helt osanoligt att det skulle hända. Men tänk om? Var skulle vi ta vägen då?
Måste nog ta med detta också. Jorden kan inte lämna sin bana av sig själv. Den hålls fast i sin bana av solen med dess starka tyngkraft. Det jag tänkte på var om att en annan stjärna kom väldigt nära solen skulle jorden och de andra planeterna styras ur sina banor. Det var det jag tänkte på i det jag skev ovan, vad skulle vi då ta vägen?
Nu har ju alla väldigt bra koll på alla stjärnor som finns nära vårat solsystem, och det finns ju ingen som är på väg åt vårat håll. Så det händer ju inte. Tack o lov :-)
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Nej det får vi verkligen hoppas…
jag tror att alla planeter hänger ihop, så skulle en planet fara iväg ur kurs, så havererade hela universum..

Fast vi flyttar väl oss ur vår bana lite, lite varje år? Kanske det andra gör det också.
Första jag tänkte var att vi skulle klara det för vi är ju på jorden. Så slog det mig att det kan bli kallar och varmare beroende på var vi hamnar. Så min första tanke var inte smart. Suck. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Men tanken i ju lite udda, var tar vi vägen?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vi kanske bara sugs ut i rymden och flyter bort och blir rymdskrot…

Vi får väl se när vi krockar med Andromeda. Kanske slits vi ur vår bana då? Den som lever får se :)
Men vart vi tar vägen, det är ju en svår fråga. Jag tror inte det kan gå så fort, människosläktet är nog utplånat innan dess. Frågan är lite samma sak som om solen slocknade, tycker jag. Kolla den tråden också.

Jag har alltid tänkt såhär, tänk om vi en dag, typ sitter och solar på stranden eller stressar mot bilen från affären, och så blir det plöstligt lite mörkt.. Och när man ser upp mot himlen, så kommer någonting gigantiskt allt närmare.. En planet! Tänk vad coolt att se Jupiter eller Saturnus närma sig.. *ryser*