Annons:
Etikettövrigt
Läst 2028 ggr
vanessa
4/30/08, 3:20 PM

Vad har du för Avatar?

Hejsan, det vore lite kul at veta vad din Avatar är och betyder för dig. Jag har min ena katt Findus som Avatar. Anledningen att jag har honom är dels för att han är så söt, men även är att jag började på iFokus genom att bli Medarbetare påHittekatter. Då kändes det logiskt att ha en kisse på avataren.

Jag ser att en del av er har bilder på er själva, Medde på en travhäst med mera. Så förklara gärna till nyfikna mig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
nera
4/30/08, 3:35 PM
#1

Min Avatar är ett egethändigt tagit foto från en av mina favoritplatser ute i skogen vid en liten sjö. Jag älskar naturen och så fort jag kan så är jag ute i den och går. Fast det här stället på avataren ligger ca 2 mil bort från där jag bor, men jag har annan lite mindre skog där jag bor också, fast mest är det åkrar bara med lite småvägar runt som är bra att gå på = )

medde
4/30/08, 7:47 PM
#2

Ja som vanessa sade ovan, visst har jag en travare! Det ligger mig varmt om hjärtat. Har haft 5 st egna travare och fött upp några själv, samt jobbat med travhästar i många år.Hästen på bilden är Qoalita Bourbon en snygg fransk häst!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
5/1/08, 12:55 AM
#3

Tack, Nera. Härligt att höra om din plats i skogen. Nästan så jag ser mig själv sitta där. Den påminner om en tavla som en vän gjort. Lägger in den här.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=c0c8a168-10f7-4bfb-8148-a7cb48738e58&Filename=Barbrp favorittavla 2008-02-03 02-37-58.JPG)

Jag förstår inte hur du hunnit med allt i ditt liv, Medde. Den är fin hästen. Tycker om bilden med stolt benföring och halsen härligt böjd.   /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
5/1/08, 10:58 AM
#4

Vilken fin tavla Vanessa!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/1/08, 12:40 PM
#5

Ja tavlan var fin Vanessa. Jag har flera naturbilder som jag kan dela med mig av ifall medde skapar en ny tråd om det.

Håller med dig medde, vad vore livet utan härliga hästar Flört

Wassago
5/1/08, 1:02 PM
#6

På min bild ser ni min gamla Srilankesiska glasögonkobra vars namn jag axlade som nick här på internet efter Wassagos bortgång å jag fick min egen dator! Jag fick honom i gåva från Sri Lankas ambassad i Stockholm efter att jag gjort en del arbete för Wildlife foundation Sri Lanka.

Den kobra jag genom åren fått bästa kontakten med av alla! Han var såå snygg med!!

Annons:
Farwuq
5/1/08, 1:04 PM
#7

Jag tog en drake för att visa min mystiska och doldska karaktär.

Räcka ut tunganFlört 

Att draken på bilden är söt, det har inget med förebilden att göra.

/Farwuq

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
5/1/08, 1:53 PM
#8

#7 Det gäller att få till det bra Flört//medde Skrattande

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
5/1/08, 3:03 PM
#9

#6 Vad intressant. Nu blev jag imponerad av dig igen. Tänk att få en kobra av en ambassad :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
5/1/08, 5:31 PM
#10

#6 Oj nu vart jag imponerad igen! Börjar bli en vana då det gäller dig WassagoFlört  Vore kul att få se en bild av denna kobra. Men slår han Lady? Kan det vara möjligt, hon är så vacker. Kan du inte sätta in en bild här på henne. så alla andra kan få se denna skönhet. Snällaaaa……

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/1/08, 5:33 PM
#11

Ja gör det! Precis min tankeGlad

medde
5/1/08, 5:45 PM
#12

Bra att jag får medhåll! Så nu väntar vi bara på dig Wassago :-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Buuc
5/3/08, 12:05 AM
#13

Jag svarar samma sak som i skrivlust, jag älskar bilden och jag älskar foto! :)

Annons:
medde
5/3/08, 10:37 AM
#14

#13 Jag har lite problem att se din Avatar, så vad är det på den?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
5/3/08, 11:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

God morgon!! Här kommer en bild på lilla Lady!

Wassago
5/3/08, 11:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Tar en till!! :)

Wassago
5/3/08, 11:54 AM
#17

Alltid trevligt när man kan imponera på damerna, e inte ofta man lyckas med det nuförtiden annars! ;)

medde
5/3/08, 12:06 PM
#18

#17 Hahaha! Det gör du varje dag. Imponerar min vän! Du är en pärla Wassago!

Tack för dom fina bilderna, hon är så himla vacker Lady! Nackhåren reser sig då jag ser hennes skönhet. Men ack så farlig hon kan vara om hon vill! Men är en sådan härlig spapelse att man blir förblindad av henne!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/3/08, 12:37 PM
#19

Var tvungen att klicka mig in här igen bara för att få se dessa fina bilder på Lady!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/3/08, 3:53 PM
#20

# 15 Lilla…?? Får man fråga hur lång "Lilla Lady" är? Fin bild i a f. Tack för att du delar med dig Glad

Annons:
medde
5/3/08, 9:30 PM
#21

Visst är hon grymt vacker?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ayena_old
5/3/08, 9:46 PM
#22

Åhh så vacker hon är, Lady. Jag älskar ormar, speciellt kobror tycker jag är mycket vackra och ståtliga. Det känns något egypiskt över dem, tycker jag :-)

medde
5/3/08, 10:16 PM
#23

#22 Visst är det så. Wassago har en hel del skönheter hemma hos sig. Hur han vågar det vet jag inteFlört, inte skulle jag sova gott med ett gäng kobror i huset. Undrar om man kan täckna livförsäkring då?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/3/08, 11:36 PM
#24

Ursäkta min negativa attityd jämtemot ormar, men jag är ingen orm älskare..( nu får jag väl på moppo.. Fot i munnnen ) men de kan ju vara rätt färgglada i a f Glad

medde
5/4/08, 11:12 AM
#25

#24 Nej visst inte. Eftersom jag har 4 st ormar så vet jag själv att många av mina vänner tycker inte om dom alls, har även en som ber mig täcka över "burken" där dom är. Vilket jag respekterar.  Alla har sina saker, så även jag.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/4/08, 11:43 AM
#26

# 25 Ja ormar är bäst att se på bild eller på tv. Fast jag har faktiskt klappat en orm på skansen en gång för några år sedan. Måste ju bara få uppleva hur de kändes att ta på den. Men då var det ju under kontrollerad situation om jag säger så. Jag minns att jag såg en och annan huggorm ute i naturen som låg och solade sig då man var ute och red förr, men då satt man ju på hästryggen, en bit upp. Men huggormsbäbisar har jag stött på som har ringlat snabbt över grusvägen jag gått på. och den storleken är väl OK.

Wassago
5/4/08, 10:24 PM
#27

Du e allt bra go du medde!!

Llla Lady är en afrikansk röd spottkobra (Naja pallida) och tillhör dom mindre Najorna, Lady e en hona på snart 4 år och har en längd på ca 110cm. Normalt blir dom någåt större men Lady hade otur och hamnade hos en som inte skötte henne ordentligt, hon anlände ett tropikhus här i mellansverige för lite över ett år sedan å var då bara skinn å ben. När jag fick överta henne förra hösten var hon i det närmaste återställd.

Som alla spottkobror så är hennes gift sammansättning mer åt vävnadsförstörande än nervförlamande, vilket annars e Najornas specialitet. Så trots hennes potenta gift så är hon ändå en av dom mer "ofarligare" av mina kobror att bli biten av, därmed inget att rekommendera! :)

Annons:
nera
5/4/08, 10:29 PM
#28

# 27 Puah,,ryser när jag läser din detaljerade berättelse om Lilla Ladu,,huvva.. Oskyldig Ormar är ju inte mina favoriter direkt, men jag är fascinerad av er som vill ha desa djur som husdjur, eftersom jag själv aldrig skulle kunna tänka mig att ha en orm som husdjur.

Men så kasnske många tänker om hästar också Fot i munnnen Hästar och katter är för mig favoriterna Glad

nera
5/4/08, 10:30 PM
#29

P.S: Vad skönt i a f att hon blev väl omhändertagen Glad

medde
5/4/08, 10:35 PM
#30

#27 Du får mig att Generad, Du har inte funderat på att bli mormon och köra med månggifte?Kyss //Skämt osido.

Tack för att du gav så fin förkliring om din lilla Lady. Från första gången jag såg denna bild som du visar, så vart jag så tagen av hennes skönhet!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
5/4/08, 11:50 PM
#31

Skrattande Haha!! Lovar att du blir den förste att få reda på om jag skulle bli mormon min vän!!! Haha!!

Så lite så, vem vet? Vi kanske till å med får nera förtjust i dessa fantastiska djur vad det lider!! ;)

nera
5/5/08, 12:12 AM
#32

# 31 MOA..förtjust i ormar  och ödlor.. Förvånad  nääääädu… Men visst kan jag titta på dem på avstånd. De har ju fina färger. Glad

Wassago
5/5/08, 12:48 AM
#33

Ska tala om för dej nera att under 90-talet höll jag en mängd kurser i abf-s regi för ormrädda människor, hade över 100 pers som blev av med sina rädslor å det var till å med ett par st som själva skaffade ormar efteråt! Å då pratar vi om folk med svåra rädslor som inte ens kunde se reptiler på bild! Så man ska aldrig säga aldrig! ;)

nera
5/5/08, 10:35 AM
#34

# 33 Nej det vet jag också. Tro´t eller ej, men jag har faktiskt botat min spindelfobi alldles själv! Förr blev jag helt hysterisk av att bara se en spindel, men idag så bryr jag mig inte. ( JO, möjligtvis så om det kommer en stor hårig Tarantella.Räcka ut tungan

Vad gäller ormar så känner jag en stor respekt eftersom man vet vad de kan åstadkomma…och det bottnar nog mest i okunnighet. Jag har väl inte varit så intresserad av att ta reda på hur det är att ha en orm som husdjur heller direkt. Så det hjälper ju en på traven att få ta del av det du berättar och visar bilder. Men som du säger, man ska alldrig säga aldrig. Det har du så rätt i. Jag lovar att du ska bli den första som ska få veta ifall vi skaffar en orm eller en reptil….hi-hi..Glad

Annons:
medde
5/5/08, 10:40 AM
#35

#34 nera! Jag har bara snäll majsormar hemma, det funkar toppen för mig. Jag började med en orm. Nu har jag 4 st:-) Dom har sex(Generad) Just nu. Om det blir en bebba lovar jag att du ska få en!

#31 Visst är det härligt med lite skämtFlört

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/5/08, 10:43 AM
#36

Det här var en kul tråd..hi-hi..Den började med att beskriva sin Avatar, och nu är vi inne på ormar Flört 

Ja medde, jag får komma på studiebesök till dig först och kolla läget på ormisarna…he-he..Cool

medde
5/5/08, 11:31 AM
#37

Du har helt rätt i det du säger nu, men det kan vara kul att få "flyta" i väg ibland. Det är ju kul att vi kan blanda mycket här, som då ren fakta och seriöst till lite rent ut sagt struntprat.

Visst du är välkommen att titta på mina snälla ormar! Jag skulle vilja en dag få se Wassago:s Lady live!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
5/5/08, 1:03 PM
#38

Ja.. utan skämt skulle man inte överleva vardagens alla små bekymmer medde! Ett skratt förlänger livet säger dom, om det e sant eller inte låter jag vara osagt, men det blir f** så mycket lättare den tid man har i alla fall!! Glad

Bra gjort nera!! Hade själv spindelfobi en gång i tiden och botade den själv, numera tränar jag mej på höga höjder men det e fortfarande svårt för mej trots oerhörda förbättringar!!

Klart du kommer att få se Lady live nån dag! Räknar med besök vid tillfälle bådde av dej å Vanessa hemma på Lilla ffriden!!

medde
5/5/08, 1:25 PM
#39

#38 Jag och tösen kommer det kan du skriva upp, det vore så kul att få träffa dig igen och dinn fästmö samt alla djur.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
5/5/08, 2:56 PM
#40

Ser jag fram emot!! Ni e så välkommna så! Sen var vi ska lägga er får bli ett senare bekymmer, får väl sätta upp ett tält i värsta fall, Lilla friden e ju inte så stort! :) Men det e petitesser!! Sånt löser sej alltid!

medde
5/5/08, 8:30 PM
#41

Tält duger det med, sen finns det väl kanske ett motel i närheten om det är för mycket mygg! Tösa älskar ormar och allt annat men livrädd!!!! för mygg och getingar. Då springer hon om Marion Jones odopad lätt!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Wassago
5/5/08, 9:20 PM
#42

Jadå, finns flera alternativ så det löser sej!!

Mygg å getingar finns det så klart, men ganska lite!!

medde
5/5/08, 9:33 PM
#43

Låter bra,för tösa är som jag sa livrädd. Då har du en liten "fobi" att bita i!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
5/5/08, 10:20 PM
#44

Får väl se om vi kan göra något åt den fobin då! *L*

vanessa
5/6/08, 2:05 AM
#45

Får ställa mig i kön för getingfobin. Har inte fobi för myggen, men de älskar mig tyvärr. Jag älskar inte dem. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
5/6/08, 11:02 AM
#46

Det är något som verkligen sitter hos tösa, det blir sprinter i henne då hon ser en, och jag ser många OS Medaljer i henne! Så snabb som hon kan vara

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/6/08, 11:28 AM
#47

#  45 instämmer med vanessa här..de smårackarna gillar mig med..alldles för mycket..Fundersam Myggen alltså..

medde
5/6/08, 1:23 PM
#48

Samma här, dom käkar på mig så jag ser ut som någon spelat dart, ser ut som em darttavla

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
5/6/08, 3:01 PM
#49

Glad # 48 Schysst jämförelse..

medde
5/6/08, 9:36 PM
#50

Men det är ju så Fundersam

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
5/6/08, 11:00 PM
#51

Ni e väl helt enkelt för söta!! ;)

nera
5/6/08, 11:47 PM
#52

Skrattande

medde
5/7/08, 10:27 AM
#53

Skrattande

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
5/7/08, 10:29 AM
#54

Så e det absolut!! Glad

medde
5/7/08, 10:33 AM
#55

Du är snäll ponke du!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
The-Photo
5/7/08, 12:38 PM
#56

Har mig själv när jag håller i min kamera men tror jag ska byta snart. :)

medde
5/7/08, 1:26 PM
#57

#56 Detta verkar avar en poppis Avatar att ha! Sett flera på forumet som har. Men är lite kul.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
5/7/08, 2:53 PM
#58

#55, Du får skilja på snäll å ärlig min vän!

The-Photo
5/7/08, 3:02 PM
#59

#57 Jo, det finns ganska många fotonördar här på iFokus :)

medde
5/7/08, 6:17 PM
#60

#58 ???? Som vanligt fattar nadaSmiley 3d frappe maboule.gif

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/7/08, 6:20 PM
#61

#59 Men foto är väldigt intresannt och kul att hålla på med. Så nörd håller jag inte med om:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/7/08, 7:47 PM
#62

 Hi Ya Isåfall är då jag med en stor fotonörd..

Annons:
medde
5/7/08, 7:53 PM
#63

*fniss* Så Du är en Nörd??? nera!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/7/08, 9:40 PM
#64

 Tuxedo Ibland så..*fniss*. men begreppet ligger nog mest i betraktarens ögon, eller tycke..hi-hi..

medde
5/7/08, 9:54 PM
#65

Det är väl så:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
5/7/08, 10:31 PM
#66

#59 Älskar din Avatar! Den gillade jag verkligen. /Vanessa - även jag är en Nörd.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

The-Photo
5/8/08, 12:42 AM
#67

#66 Tack så mycket :) Fast jag är på G att byta ;)

vanessa
5/8/08, 2:37 AM
#68

Förändring är skönt när man är kreativ vilket jag misstänker att du är. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
5/8/08, 11:48 AM
#69

#67 Ska bli kul att få se den nya!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[stblues35]
5/10/08, 4:01 PM
#70

Har min Avatar för att jag sticks och är faaaarlig???Skrattande

medde
5/10/08, 4:43 PM
#71

#70 Nähe du den tror jag inte på:-)!!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/10/08, 5:54 PM
#72

Cool

medde
5/10/08, 9:01 PM
#73

darthsaber//medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[stblues35]
5/10/08, 9:36 PM
#74

#71 Mäh…vaddååådå???Glad

medde
5/10/08, 9:59 PM
#75

# 74 Verkar för snäll, eller har jag fel.? Men det är klart i det lugnaste vatten……..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[stblues35]
5/10/08, 10:09 PM
#76

#75 Aaaaaa är nog för snäll….attans att man inte kan verka lite farligareGlad

Annons:
medde
5/11/08, 11:56 AM
#77

#76 Tyvärr, Men visst är det bra att ses som en snäll människa.Det behöver vi!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[stblues35]
5/11/08, 12:05 PM
#78

#77 Jo klart det är:)

medde
5/11/08, 12:30 PM
#79

#78 Glad

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: