Astronomi iFokus

Astronomi

Etikettövrigt
Läst 1497 ggr
medde
0

kom ihåg //tråden

Gör denna tråd, där vi kan lägga in bra saker som vi inte bör missa, detta kan vara från saker på Tv eller något som vi kan skåda på himlen. Allt mellan himel och jord.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
0

Länk till tråden "Stjärnfall i augusti" länk

medde
0

Till tråden "Kolla in saturnus" Länk

medde
0

Glöm inte att fylla på om ni kommer på i tråden, om det är något vi inte ska missa.

nera
0

Tv program på söndag 27/ 4 Kl.. 22.40 Handlar om att resa till Mars!

medde
0

Topen! Tack nera, detta får vi inte missa!

nera
0

Ja här sitter jag och påminner er, nu ska jag bara komma ihåg det själv ikväll. Det blir nog till att sätta på inspelningen på videon. Hemlis

medde
0

Det är vad jag ska göra, Recording!

Ayena_old
0

# 6 - Tack för påminnelsen!

Jag ska se men spela in samtidigt. Det går ju sent och man kanske somnar till med ena ögat ;-)

Det kan ju vara kul att ha alla avsnitten inspelade, förutsatt att det blir ett bra program, men det får vi ju hoppas Räcka ut tungan

medde
0

Programet var toppen intresannt, men jag min nöt! Hade fixat inspelningen, min icke sa nicke! Glömt recording som jag även sade ovan. Men tur detta program kommer i repris den 29 april!

nera
0

Ja, jag såg det faktiskt live jag med innan jag somnade. Hade inte tänkt det först men det blev så ändå.

Javisst var det intressant med alla planeringar på att åka till Mars, men jag kan ändå inte låta bli att undra hur de ska stå ut i så lång tid däroppe. De måste vara väldigt modiga de som ska åka. Och ett matlager utan dess like måste de ju också få till..

Samtidigt så tänker jag på hur  de andra försöken med obemannade farkostet misslyckats några ggr…Men det är bara att önska dem lycka till i sitt nya försök Glad

medde
0

Tror faktiskt att dom kommer att lyckas med detta, frågan är när? Tror inte deras tidsplaner kommer att hålla. Men där kan man ju bedra sig mycket. Det är nog ingen som vet hur långt framskridet det här är.

Men har för mig att jag skrivit om detta och planer i någon tråd.

medde
0

Tänk att jag gjorde en kom ihåg tråd, och ändå missar jag att spela in reprisen på programet, men måste försvara mig att jag trodde den skulle gå på kvällen och inte mitt på dagen.Fundersam

nera
0

# 12 Ja, tänk hur man är..Det brukar vara lika för mig med. Är ingen garanti att man varken skriver kom ihåg lappar, eller försöker att påminna sig själv..Men försöka kan man ju alltid. Kolla om det inte går i repris igen sent nån natt eller i helgen? På söndag kommer väl del 2 antar jag? Ska kolla tv tablån.

medde
0

nera har du kollat? Nyfiken blev jag nu.

nera
0

Opps..javisstja! Tack för påminnelsen.( gud hur man är alltså..)Generad Nej du , jag är ledsen men det står inget om någon mer repris tyvärr..Nästa avsnitt går av stapeln på söndag 4 Maj kl 22.40 på TV 1 igen.

medde
0

Då ska jag inte MISSA! Tack nera:-) Snart får du ringa och påminna mig i stället..

nera
0

Kom Ihåg del 2 på "Resan till Mars" ikväll nu på TV 1 kl. 22.40!! Kyss

medde
0

Tack! Detta behöver jagGenerad

medde
0

Inget vi glömt nu?

nera
0

I söndags kväll så var ju del 3 på Resan till Mars..och jag glömmde..uuuhhäää….kanske det går repris? Räcka ut tungan

medde
0

Den går i repris, vad jag tror, dagtid! Sen går den även på någon annan kanal. minns ej vilken men ska kolla.

nera
0

Ja jag ska kolla

medde
0

Södagen 18 maj kl 20,00 på kanla Tv 4 Fakta.

Då är det en dokumentär del 1 av 2. 2 timmar.  Detta program handlar om President Kennedy mål att vinna rymdkapplöpning. Vaneesa har gjort en bra tråd om detta tal bland annat som Kennedy hade. Men åter till detta. NASA antog utmaningen.  detta program tar upp det mästa om detta, allt i från ekonomin och så vidare. Ett mycket bra program man inte ska missa om man finner detta med Nasa och rymdkapplöpningen intresannt.

nera
0

Har inte TV 4 Fakta heller..( nu skäms jag nästan, tycker vi har så många kanaler men inte nån av de ni föreslår härinne Ledsen )

medde
0

Jag spelar in detta program, men bara tyvärr på Vhs , då jag kopplat fel på dvd och fattar nada att få tillbaka den som det var! ja det är jag det.

vanessa
0

Syck, jag har inte heller denna kanal. Men ska smöra lite med min man. Om han får en kanal så kanske jag kan få den där. För det finns alltid saker att se. Får försöka guida dig på telefon så du hittar rätt med VHS och DVD… Om jag nu kan det på telefon. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
0

Ja!! Det vore toppen, för jag har fart runt lite bland sladdar och då vart det tokigt som vanligt för mig, så jag tappade tv kanalerna på Dvd:n och då går det ju inte att ta in det via den. Så det vore toppen.