Annons:
Etikettersolsystemetplaneterna
Läst 1836 ggr
vanessa
4/20/08, 12:42 AM

Stjärnfall i augusti

Vi är just nu ofta drabbade av moln, moln, men kanske är det klart på himlen runt den 12 augusti. Då passerar årets skörd av meteroiter som kallas Perseiderna. De kommer från stjärnbilden Perseus.

Då sägs det att man kan se flera "stjärnfall" varje timme. Så passa på att ligga ute och önska er saker, för det ska man ju göra :-). Som jag gjorde när Hale Bop passerade för många år sedan. Önskade, och önskade i någon timme eller så. Hade fullt upp kan jag meddela. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
medde
4/20/08, 10:56 AM
#1

Det var en en toppen tråd du lade nu Vanessa! Glöm inte att hålla denna tråd"up to date". Hopppas att det blir något så min tös får se lite fint på himlen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
4/20/08, 3:10 PM
#2

Ja det här måste vi komma ihåg! Glad

vanessa
4/20/08, 3:14 PM
#3

Lika bra att nämna det nu, så kanske det tränger in i våra hjärnor under månaderna som kommer :-). Så helt plötsligt står vi i augusti och stirrar upp mot himlen och underar varför vi gör det. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
4/20/08, 7:48 PM
#4

Vi kanske skulle ha en "Kom ihåg" tråd för oss? Kan ju vara bra så vi ej missar något:

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
4/20/08, 7:56 PM
#5

# 4 Ja det vore väl en bra idé. Konsten är ju bara att komma ihåg kom ihåg-tråden också..he-he..Fot i munnnen

medde
4/20/08, 9:33 PM
#6

Sant som sagt:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Ayena_old
4/21/08, 1:31 AM
#7

Detta får vi ju inte missa. Det är ju fantastiskt att se. Normalt när man ser ett stjärnfall så är det över så snabbt att man inte hinner tänka, men kommer där flera så skulle man väl kunna få en chans att skicka upp en önskan Flört

Jag såg ett vackert stjärnfall en gång, det måste ha varit sommaren 2002. Jag stod och tittade på balkongen som jag brukade göra innan jag gick till sängs. Detta liknade inget vanligt stjärnfall utan var mycket större och föreföll mycket nära. Det varade också mycket längre tid, så pass att jag tappade hakan i ren förtjusning. Färgen var inte heller så vitt som det brukar utan mera orange. Kan det ha varit en meteorit månne?

medde
4/26/08, 1:07 PM
#8

Vi får nog lägga denna i en lien" kom ihåg" tråd så vi ej missar detta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Buuc
4/27/08, 12:43 AM
#9

Åh, det skulle vara häftigt att se! Men då kommer jag vara här hemma i Sverige istället för i Bosnien.. I Bosnien kunde vi åkt upp bland bergen och ligga där i mörkret, då skulle vi ju se lättare.. Men här i Segeltorp så skulle alla lampor förstöra allt.. Hoppas jag kan få något bra foto. :)

medde
4/27/08, 5:23 PM
#10

Foton kommer nog att finnas runt om på nätet att hitta. Den biten kommer nog inte att vara ett problem.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/13/08, 10:46 AM
#11

Tar upp denna tråd lite, så den inte faller i glömska! det vore synd ycker jag.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/13/08, 3:17 PM
#12

Det skulle finnas "automatputt" på vissa trådar som man skulle kunna ställa in så det skötte sig själv..hi-hi..Flört

medde
5/13/08, 9:34 PM
#13

Det skulle man ha, just nu är det vi som sköter det, men man kan ju sätta det på önskelistan till jul!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Ayena
5/14/08, 1:38 AM
#14

12 Augusti - hur ska vi komma ihåg detta? Finns här ingen reminder-funktion på iFokus? Det finns på Yahoo, där kan man lägga in en händelse som i en kalender och dagen innan kommer där en påminnelse.

Jag vet - jag skriver i min almanacka helt enkelt!

Så får det bli!

Natti

vanessa
5/14/08, 3:47 AM
#15

Fniss, det är ju ett sätt att komma ihåg. Gör då inte som jag, glömmer att titta i kalender/almanackan. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
5/14/08, 10:45 AM
#16

En almenacka det var ett bra tips! Kankse man skulle göra. Har även glömt att jag har en Fundersam

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vickevira
5/15/08, 12:30 PM
#17

Jag och min man gifte oss i augusti 2005.
Kvällen och natten var magisk. Det var helt vindstilla - havet låg spegelblankt - luften var varm - det fanns inte ett moln på himlen.. och varje gång man tittade upp mot stjärnorna och bara väntade några minuter så kunde man se en stjärna falla.

Det är ett underbart vackert minne för resten av livet Glad

medde
5/15/08, 6:19 PM
#18

#17 Låter som en riktig sagokväll/natt. Måste ha varit magiskt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
5/15/08, 9:56 PM
#19

Åh, vad vackert, med stjärnor och giftemål. Romantiken blomstrar då. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

nera
5/15/08, 10:52 PM
#20

Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: