Annons:
Etikettersolsystemetplaneterna
Läst 1061 ggr
medde
2008-04-04 11:24

Vilken planet är vackrast?

Lite nyfiken, vilken planet tycker du är vackrast? Vore kul att veta vilken planet just du har fastnat för, eller du kanske inte tycker den är finaste men innehar mest mystik runt sig. Ja det kan vara många anledningar för att man tycker en planet är speciell. Vore kul att veta vilken planet och varför.

The blue clouds of Neptune are mostly frozen methane, the main chemical in natural gas -- a fuel for heating and cooking on Earth. The other object shown is Neptune's moon Triton.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Mark
2008-04-04 13:33
#1

Tja, svår fråga! Alla har ju sin tjusning. Mars och Venus för att de är närmast och att det finns mest bilder och uppgifter. Men alla de stora gasplaneterna är ju vackrare. Ska jag välja just "vackrast" får det nog bli Jupiter med alla färger. Och för att man kan se detta vackra med ett enkelt teleskop. Och så Saturnus förstås… och Neptunus den fina blåa… (är det den på bilden medde?), nej jag kan inte bestämma mig riktigt. Jo Jupiter får det nog bli i a f :-?

medde
2008-04-04 13:42
#2

Jo det är Neptunus på bilden, jag tycker den är så vacket att titta på, men visst är det en svår fråga. Alla har sin egna tjusning tycker jag med.  Det var lite därför jag skrev om det finns en annan anledning till att man just har "sin" planet. Mars kan man ju tycka är en spännande planet, mycket då för allt som skrivs och filmer som görs om Mars. Mycket svår fråga tycker jag med, men har en nyfikenhet av vad andra tycker.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2008-04-04 13:44
#3

Till Mark
The planet Jupiter's Great Red Spot is a huge mass of swirling gas. At its widest, it is about three times the diameter of the Earth.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2008-04-04 13:50
#4

Även lite kul att veta, så vi kan göra en artikeln om en planet som någon här vill kanske veta lite extra mycket om.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[stblues35]
2008-04-04 14:04
#5

PlutoGlad

Iofs så kommer jag inte ihåg hur den ser ut nu,Glad

Eller vänta,var det en planet det fressten??Har för mig jag läste nånstans om att pluto inte var en planet,men jag kan ju ha fel naturligtvis.

Farwuq
2008-04-04 15:28
#6

Jag gillar den gröna Uranus och den blå Neptunus.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Ijin
2008-04-04 17:52
#7

Värdelöst att säga just nu;) jag väntar på att sensorerna blir starkare så vi kan kolla på andra planter… Alltså hela bilder;)

Buuc
2008-04-04 19:40
#8

Saturnus har alltid varit min favoritplanet, så gigantisk, så charmerande med sina vackra ringar, så vacker! :D Och Neptunus är också väldigt vacker, men sin klarblå, skinande färg! Men såklart, alla planeter är ju vackra på sitt sätt. Tänk på Tellus, grön, blå och vit.. :)

Mark
2008-04-04 20:46
#9

#8 Ja, Tellus förstås, men den är väl utom tävlan? Förresten kan man undra hur länge människan låter vår egen planet vara så vacker Gråter

Mark
2008-04-04 20:47
#10

Tack för bilderna medde!! Underbara!!

medde
2008-04-04 22:30
#11

#10 Sprang över den sista bilden i dag, tyckte den var så fin! Var då tvungen att ta hit den till dig.
#9 Det ligger väldigt mycket i det då sa i det inlägget, tyvärr måste jag säga. Finns det inte en tråd här någonsatnns om jorden och lite länkar om just detta ämne. Ska söka lite efter den.

Har vi någon bild på Uranus?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
2008-04-04 23:03
#12

Det finns en del på nätet.

 Uranus

Grönt är skönt

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

nera
2008-04-05 00:12
#13

Ja detta var svårt att avgöra! Håller med Mark här om att våran egen planet är ju vacker, så länge det nu varar. Annars så känns Merkurius rätt intressant! Fast fråga mig inte varför, men en artikel om den vore skoj! Glad Men såklart så är de flesta planeter intressanta

Fina bilder förresten = )

Annons:
[stblues35]
2008-04-05 00:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Tjae pluto var ju inte så illa,fast jag trodde inte den var så gul…

vanessa
2008-04-05 01:36
#15

#5 Pluto förlorade sin planetstatus för ett tag sedan. Den räknas numera som dvärgplanet. Vi har växt upp med att Pluto är en planet, så jag tycker att den kan vara med :-).

Fast om jag ska välja en planet så står jag fast vid att jorden/Tellus är den vackraste av dem alla. Och backar inte en milimeter på det. Att jag vill ut i rymden själv, har inget med att jag vill upptäcka saker. Utan att jag vill se jorden från avstånd. För att se det magnifika, som människan så febrilt försöker förstöra.  Om de som krigar och gör djävulskap på andra sätt, fick se jorden utifrån så skulle de nog sluta. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
2008-04-05 10:52
#16

#14 Så kan man ju se det:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2008-04-05 11:33
#17

#13 Klart det skall bli en tråd om Merkurius, hoppas att kunna fixa detta under dagen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ayena_old
2008-04-05 14:11
#18

Tycker den blå Neptunus är väldigt vacker. Fast Saturnus med ringarna är ju också mycket fashionerande.

Men vackrast av dem alla är ju vår egen planet Glad

Cristine
2008-04-08 12:30
#19

Uranus, jag gillar grönt annars är alla planeter vackra och det är svårt att välja.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mark
2008-04-08 12:56
#20

#14 Är det Pluto som gett namn åt Pluto? Eller tvärt om? Cool

Annons:
[stblues35]
2008-04-08 14:23
#21

#20 Självklart är det Pluto som gett namn åt Pluto!! Inte tvärtomGlad

medde
2008-04-08 20:48
#22

Vad bra att ni kommit med på det klara att pluto har gett namn till pluto:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Azmaria
2008-05-21 01:06
#23

men jag har alltid undrat..e pluto en planet? vissa säger att den inte räknas som en planet medan vissa säger att den gör..

så vad ska man tro..gör pluto de?

Make Pasta not War, Vee~

medde
2008-05-21 11:04
#24

Visst har Pluto varit en planet, men nummera kallas Pluto för en dvärgplanet.  Den 24 aug 2006 beslutades det att Pluto inte uppfyller  kraven för att kunna kallas planet. Därför klassades Pluto av det  Internationella astronomiska unionen  Som en dvärgplanet.//Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: