Astronomi iFokus

Astronomi

Etikettersajtenifokus
Läst 1458 ggr
KamillaB
0

Presentera oss?

Nää man kanske ska ta och presentera sig.
Jag heter kamilla, är 19 år och kommer ifrån Timrå.
Jag är här inne för att jag gärna vill lära mig mer om rymden och våra olika planeter. Jag kan inte så mycket men hoppas på att kunna lära mig massor av er andra här inne.

Ha en underbar dag!
/Kamilla

medde
0

Medde kallas jag för. Djurgalen som hållt på med allt från delfiner till reptiler. Nasa /education center där tillbringar jag många av mina timmar på datan och läser och studerar, sedan ca några år. Rymden är en av mina passioner sedan sedan ung. Men visst astronomi följer ju med ämnet. Så stort och underbart ämne Astronomi/Rymd.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

kermit
0

Linda a.k.a kermit.

Är mycket intresserad av rymden, eller rättar sagt, allt som har med det utomjordiska att göra, både inom det vetenskapliga synen och den spirituella. Tror på utomjordiskt liv och att det finns civilisationer som är betydligt längre fram i sin utveckling än vad vi små homo sapiens är.

Vet inte om det är tänkt att Astronomi i fokus kan vara en plats att diskutera det på , men jag håller ögonen öppna.

~ May the force be with you~

medde
0

#2 Tror du och jag skulle kunna hitta mycket att tala om när det gäller det utomjordiska och rymden.

kermit
0

#3 Kul! Jag har saknat en plats på iFokus att prata om sådant, så jag har hållt till inne på ÖN sålänge eftersom det ligger närmast, men ändå inte. Fundersam

Men nu är jag nöjd! Skrattande

medde
0

Kan bara hålla med digSkrattande´. Men visst är det et härligt ämne. men måste ändå säga att i bland tror eller tycker folk att man är lite skum när man sitter och läser om Nasa´s rymdprogram samt om livet i universum.

[LenaB]
0

Jag heter Lena och är Sajtvärd för mobbing.ifokus.se

När jag var liten var jag vansinnigt faschinerad av rymden. Kommer ihåg när vi åkte till stugan på helgerna (tog timmar) så låg jag i baksätet och tittade på stjärnorna. Mycket tankar som vandrade då…  Det är ett jättespännande ämne men svårt att greppa för det är så stort.

Toppen om Kermit och vem vet kanske Medde kunde blåsa liv i sajten igenGlad.

Vh LenaB

kermit
0

vi jobbar på det, så smått…..   =)

vanessa
0

Jag har sedan barnsben varit intresserad av rymden. När jag gifte mig så fick jag en massa teckningar jag gjorde innan 10-års ålder, på superkvinnor. Då togs jag snabbt tillbaka till tiden då jag och hon satt på en sten och tittade upp på stjärnorna och drömde om stjärnor och planeter.

Sedan har kärleken till det hela fortsatt. Själv så intresserar jag mig mest för planeter, rymdfärder med mera. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

[Henke29]
0

Hej!
Jag heter då Henrik är 30 år nu.
Älskar rymden.
Har älskat rymden sen ja var liten..
Den här sidan är ju ett bra sätt att få veta ännu mera om den.

De var lite om mig
Vill ni ha mer info så får ni fråga isåfall Flört

medde
0

#9 Välkommen in hit Henke! Tack för din presentation!

vanessa
0

Även jag vill tacka för din presentation. Alltid härligt att möta andra rymdintresserade. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

[Henke29]
0

Ja tack så mycke :)
Letade bland lite äldre trådar man gått miste om så hittade ja den..

Buuc
0

Tihi, ska försöka pressa ihop något lite snabbt. :P

Jag heter Stefani och är 14 år. Jag är både rolig(enligt många :P), flummig, men ändå seriös och koncentrerad, och väldigt mogen när jag vill vara det. Jag älskar djur, speciellt hästar. Jag rider i världens bästa ridskola, gömmargården, och är skötare på världens bästa häst, Rockyfeller! :) Jag älskar att fotografera. Ett av mina största intressen är och har alltid varit rymden. Varje dag tänker jag på vad som finns därute, hur liten jag är och sånt. Och för varje dag blir jag mer och mer nyfiken. :)
Nåt mer? O.o' Nåt som jag glömt? Åh juste, jag är lite korkad också xP

medde
0

#13 Men inte är du korkad Buuc!

Buuc
0

#14 Bara liiite, liiite.. xP

medde
0

#15 Inte då!

Buuc
0

#16 Okej, okej! Jag ger mig! :P

medde
0

#17 Bra!

[Malin3033]
0

Malin här, tittar in på denna otrolivt trevliga sajt titt som tätt, ibland kan ni säkert hitta mig i någon tråd med läser mest och har lärt mig massor under året, även fast astronomi inte är en av mina passioner så har intresset ökat tack vare sajten.
Mest ser ni mig nog på sheltie.ifokus och andra djur-relaterade sajter då det är mitt största intresse. Tränar aktivt med en av mina hundar i agility och lydnad, den andra vovven är numera en pensionerad sällskapshund. På promenaderna blir det även mycket spår.

Lite kort om mig, eller ska jag säga hundarna? Skrattande

medde
0

#19 Tack för din fina prentation Malin3033! Hoppas att du tittar in här lite oftare, du är så välkommen. Är det något du undrar över så är det bara att fråga, vi hjälper dig alla här, efter bästa förmåga.

[stblues35]
0

Tjooo på er!

*funderar* Har för mig jag presenterade mig förut men..hursomhaver heter jag Stefan och bor utanför S-vall och jag är intresserad av rymden, utomjordingar o.s.v.

Nått mer ni behöver och vill veta tro??? Tjae då får ni frågaGlad

medde
0

#21 Visst har du det, presenterat dig förut, just då du vart medlem här på sajten. Men det är bara kul att du gör det igen. Välkommen tillbaka! Har inte sett dig här inne på någon vecka! Så du har varit lite saknad av oss här.Hoppas du trivs här inne