Fråga om stjärna
Jag vet det är lite tokigt att fråga så här eftersom många säkert ligger och sussar på kudden nu och inte kan kolla den stjärna jag frågar efter.
Just nu, klockan 23.23 så befinner den sig nnv och två 1/5 nävar upp från horisonten. (någon som förstod ?)
Denna stjärna blinkar och skiftar i färg i blått/lila och den är bara så underbart vacker. Nu har jag bara en vanlig kikare men har stått och tittat en stund på den.
Jag undrar först om någon vet vad det är för stjärna. Den andra frågan är varför jag upplever att den blinkar och skiftar i färg från blått till lila. Kan det vara en pulsar?
Nattkramar från Devona
Nej denna har jag missat. Men det låter härligt den skiftar i färg när den blinkar
Ska försöka komma ihåg att kolla nästa gång det är stjärnklart = )
Vad är en pulsar?? 
#1 Det kallas en neutronstjärna som roterar, den genererar regelbundna pulser av en strålning, men radiovågorlängder.
Radiostrålninng/gammastrålning
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Den är otroligt vacker och ljusstark. Nu är ju västerhimlen ganska ljus på kvällen men den stjärnan lyser väldigt starkt. Hoppas fler kan se den ikväll :-)
Ska ut och kolla i kväll, det blir att ta fram teleskopet och titta. Om dvs är en fin himel. Har ju varit lite si och så med det dom sista dagarna.
Samma här 
Hoppas bara inte himlen är för ljus norröver. Vet ju att det är skillnad på skånehimlar och norrlandshimlar vid denna årstid ;-)
Himlen verkar vara ok i kväll. Så det blir nog att man kan ta sig ut och titta.
Den syns redan som ensam majestät på den ännu ljusa himlen.
Här är molningt ikväll ..uuhhuu…
Men det går väl fler tåg antar jag 
Bara jag som lyckades vara vaken?
Pinsamt, sov gott ganska tidigt.
Men medde då - jag hade hoppats på dig juuu! Buhuuuu

Men oj då, nu känner jag lite
.Men lovar att göra ett nytt försök i kväll. Nu är det helg så det är ingen skola för tösen i morg= Sovmorgon
Skönt att höra att det är fler än jag som är kvällströtta 
Men skam den som ger sig, jag ska nog ut och kika ikväll igen och göra ett nytt försök. Jag vill och jag ska se den 
#14 Toppen nera, då är du som jag då. Vanessa är tvärt om mig. Vi brukar säga du jag loggar in sover hon, och då jag loggar ut, kommer hon in. Men det är ett bra system.

Åh, typiskt att vår kikare är i Bosnien just det här året, just det året som jag blev medlem här och fått reda på dessa coola saker! :/
Undrar just om jag ska kunna se stjärnan ikväll. Här ligger höga slöjmoln som just nu är mycket vackert rosa mot kvällshimlen.
Men jag hoppas ju att någon annan kan se och besvara min fråga vad det är för något. Kanske är det en jättediamant som gnistrar 
Devona, det står totalt still i min hjärna just nu. Detta ska jag bara veta!!! Så är det!!! Löjligt annars. Men just nu totalt hjärnsläpp. Ber om ursäkt för detta. Men jag ska ta och samla ihop min små celler och återkomma om detta.

Jag och Medde pratade om denna stjärna, och Medde har döpt den. Till Devona stjärna. Tycker att det var ett bra namn! /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Det är kanske bara jag som kan se den. Det är kanske min stjärna.

#20 Så klart det är din stjäna. Devona:s stjärna:-)
Visst låter det fint?

Älskar namnet, så även om det heter annat i verkligeheten så är den numera omdöpt till Devonas Stjärna. Så det så. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Men jag måste bara få min celler att arbeta med mig i dag och kunna berätta mer om Devona:s stjärna.
Men måste säga att jag är lite ur form, då min mamma åter är på sjukhus och min hjärna är med henne ganska mycket. Hoppas på överseende med detta.
Ikväll ska jag göra ett försök och titta efter Devonsa stjärna!! För ikväll är det klart ute.
# 23 Ingen fara medde. Klart vi har överseende = )
#24 Jag kom inte alls ut, satt bara i Tv stolen och tittade på Tv.
Tack nera för dit överseende.
# 23 - Ingen fara medde! Jag tror att stjärnan "hänger" kvar där en stund till. Förstår om du oroar dig för mamsen.
#26 Tack Devona. Man är lite deppad och visst är mitt huvud hos min mamman
Jag somnade ifrån stjärnan igår ska jag erkänna..
men jag kollar igen så fort det är molnfritt.
#28 Härligt nera du gör som jag somnar.

I kväll ska jag försöka ta mig upp er sängen och titta på Nasa, då kankse jag hinner och har tid att kolla efter Devona:s stjärna.