Annons:
Etikettövrigt
Läst 1336 ggr
medde
2008-06-21, 12:42

Polisjakt på Ufo?// Cirkel fenomen

Läste detta i Aftonbladet nu på morgonen, om en polisjakt med helikopter på ett misstänkt ufo. Aftonbladet

I samma tidning fanns även denna om circklar på fält som är tydligen mattematisk symbol.Mycket intresannt Lägger även in länk till den artikeln. Aftonbladet

Nu är jag lite nyfiken, vad tror ni om denna ufo jakt, stämmer deras historia eller vad kan det vara? Vem kan ha gjort dessa cirklar Geni eller ???

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
vanessa
2008-06-21, 20:06

Ingen aning vem som gjort det. Men vet att det är vanligt att cirklar görs av folk. Så varför inte av genier. Så i vanlig ordning väntar jag på bekräftelse av det ena eller det andra :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

nera
2008-06-21, 20:27

Ja man kan ju undra,,,

medde
2008-06-21, 21:21

Cirklarna är mänskligt gjorda det är jag 100% säker på. Men vad jagade dessa poliser?

mondeo
2008-06-21, 22:03

100% säker ska man aldrig vara medde.
Kanske de här bägge fenomenen hänger ihop?

Någon form av genier måste det väl vara för hur får man cirklarna så fantastiskt jämna och fina?
Såg någon gång på TV för längesedan någon som gick omkring med en stor vält.

Ännu mer fascinerande än cirklar är väl Nazcaslätten i södra Peru. Där finns linjer, geometriska figurer och djurbilder som **bara kan ses från luften!
**Dessa upptäcktes redan på 1500 talet.

Jag undrar om inte det flygande tefatet i England var här och inspekterade.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

medde
2008-06-21, 22:19

#4 Ja du har en poäng där,kanske det var en inspektion.

Jag såg också ett program där dom visade folk som gjorde dessa cirklar med en "typ" planka som satt fast i en påle med snöre och så gick dom runt.

Dessa andra cirklar du talde om, vet du om man kan hitta bilder på dessa via nätet? Vill så gärna se.

vanessa
2008-06-22, 01:13

Här finns det lite bilder. Fast det är inte cirklar utan mönster som är helt fascinerande. Tack för påminnelsen om dem, Mondeo. /Vanessa

Länk 1

Annons:
medde
2008-06-22, 12:19

#6 Du hittade dessa cirklar Vanessa! Tack, ska genast över och titta. är så nyfiken på dessa.

vanessa
2008-06-22, 13:58

Det var inga problem, dels så påminde Mondeo om dem för mig. Och sedan så har vi alla vår vän Google :-).  /Vanessa

medde
2008-06-22, 14:35

Jamen man kan ju vara latGenerad Då är det så härligt att kunna hämta länken härSkrattande

nera
2008-06-22, 16:31

Ja man kan inte vara för säker på att det bara är ett mänskligt spratt..Jag tror de kollar in oss mer än vi tror Flört

mondeo
2008-06-22, 19:02

Den gamla tanken och funderingen som jag absolut tror på är:

Universum är oändligt, det finns kanske milljoner galaxer, i varje galax finns det kanske stjärnor och planeter. Planeter som liknar jorden?

Skulle denna lilla flugskit i universum som kallas jorden vara det enda stället där någon form av liv skulle kunna finnas? Skulle vi vara den intelligentaste organism som finns?
Mitt svar är: Självklart inte!

Argumentera gärna emot om ni kan.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

medde
2008-06-22, 23:04

#11 Jag gör det inte Skrattande Men visst finns det ett sätt att Argumentera om man skulle vilja det, men då ska man ju tro på det också.

vanessa
2008-06-22, 23:56

Först när jag ser vetenskapliga bevis på att de finns så accepterar jag det :-). Vill nästan alltid ha bevis på saker och ting.

Däremot tror jag att det finns liv i universum. Sedan hur det livet ser ut, det vet jag inte. Allt från bakterier och uppåt är liv. Spännande och intressant oavsett. /Vanessa

Annons:
medde
2008-06-23, 00:04

#12 Kanske där av mig skumma svar ovan ditt, Vill ha klara fakta och bevis på saker. lite svårt att tolka annat. Men det finns vissa saker jag har ändrat uppfattning omFundersam

nera
2008-06-23, 00:10

# 11 Håller med dig mondeo Glad 

Även fast vetenskapen ska ha ett ord med i spelet, , (läs ett gäng människor som ska bekräfta något,) så finns dessa " utomjordingar" vare sig vi vill det eller ej. Men det är min teori. Vetenskapen har tyvärr inte alla svar på allt, ännu, men det vore ju roligt om det fick ett konkret svar på denna fråga en gång för alla,. Men naturligtvis så får var och en bli salig på sin tro. Sen vad som kallas utomjording eller ufo kan ju också diskuteras. Militären och  Vetenskapsmännen verkar ju "veta"   redan har man ju hört på Discovery Channels  program om sånt här, men de tror ju att det  skulle bli panik om alla fick veta. Så jag fattar inte logiken i det hela.. De högre uppsatta människorna vet redan? men de får inte säga nåt till allmänheten…..eller???  Men jag säger återigen det jag sagt förr:

" Der vi vanliga människor redan vet, blir inte erkänt förrän en vetenskapsman har bekräftat det"  Flört Jag tror själv på att det kryllar av intelligent liv därute,,,

mondeo
2008-06-23, 01:04

Håller med dig nera att "var och en blir salig på sin tro" och så ska det vara.
Jag tror ju kanske inte att det finns utomjordingar som liknar oss människor - men vid närmare eftertanke, **tänk om det gör det!

**Jag har kanske en tvilling på planeten "yxzwyo" med en lika fin halmhatt som jag har. Vilken tanke!

Det är härligt med universum.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

vanessa
2008-06-23, 01:28

:-), det måste vara en trevlig person. /Vanessa

medde
2008-06-23, 12:11

Tänkvärde inlägg bägge två #15/16.

Den mannen med halmhatten skulle jag vilja se!

Upp till toppen
Annons: