OT/Snackis tråden III
Detta är ju helt enormt vad vi har tjatat och haft kul i dom andra snackis trådarna, dvs del I/II nu kör vi igång med del III. Då dom andra är så väl fyllda, och tråden blir så seg då. Nu tar vi nya friska tag i en helt ny tråd.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
God förmiddag
I dag är det åter en vacker dag, varmt och vamare ska det bli imorgon. Men nu vill jag ha lite regn, gräset utanför börjar bli för torrt nu, björkarna börjar se törstiga ut. Så lite regn tack (under natt tid)
Hoppas ni får en fina dag. I morgon är det Svenska flaggans dag! Ska i fira det på något sätt? Vi ska ta det lugnt jag och tösa, hon ska vara på mini läger i 2 dagar med våran hund Mickey. Som just kommit in i en period av bus från morgon till kväll!
Må bäst, hoppas vi ses härinne under dag/kväll.
Hej alla! Ska bara kika in och lämna ett livstecken i hettan..puha..Man ska ju inte klaga, men det är lite fööör varmt för mig. Särskilt idag då vi har varit ute på turné i en bil med en AC som lever sitt eget lilla liv..grrr..Vi lagade den till förra sommaren, men nu så är det en liten givare i bilen antagligen som krånglar…Vi har varit på öronmottagningen och gjort hörselprov på sonen, och allt var OK, så nu ska vi väl slippa¨åka dit nåt mer. Han fick rör inopererat för några år sen- och det ligger 5 mil bort det stället. Och det var tillräckligt i hettan…
Jag ska inte fira nåt specillt imorrn.
Hoppas allt är bra med er alla. Kram på er i värmen från nera 
Hej i värmen. Hoppas ni mår bra alla! Här hemma är det inte på topp just nu, tösen skulle ut i eftermiddag med Sv hundungdom, men det verkar som hon dragit på sig en ordentlig hosta, och då blir det lite tveksamt om jag låter henne göra detta. Inte så bra att vara ute i värmen och träna hund. Hon var varm som en het kamin i natt, men dock ok nu!
Har ni sett alla fina modeller som kommer ini tråden, kan bara säga vilket jobb dom gör inne på modellbyggen sajten. Tack till er alla där som lägger in dessa fina bilder här hos oss.
Hoppas vi ses här under dag/kvällen.
Må bäst alla!!
Tjena!
Har precis kommit hem från en trevlig grillkväll hoss mina föräldrar.
Hela familjen var samlad så de var kul.
Men ojj va varmt de har vatt idag allstå.
Imorgon kommer ja heller inte kunna va här så mycke.
Då bär de av till skogarna i Karlskrona hållet.
Det är nämligen Rally då :)
Ska ta några bilder kanske ja lägger in nån därifrån men ni kanske inte är så intreserade av sånna bilder 
Jodå Henke. Ta lite fina bilder i Karlskrona skogarna du, det går bra = ) Sen att det blir en och annan rallybil med var väl inte hela världen. 
Här har varit ytterligare en varm dag. Nu börjar det bli åskmoln på himlen så det blir nog lite buller och bång till natta kanske..Kommer ett och annat regnstänk också..
Okej!
Då ska ja göra det
Har rensat mitt minneskort.
Måste komma ihåg att ladda mina batterier oxå.
# 6 Ja det är inte så dumt att komma ihåg 
Godagens!! Idag är det inte lika hett ute tack och lov. Det mullrade lite inatt, men det blev inget större oväder. Kanske kommer idag..Önskar er alla en fortsatt bra lördag och helg. 
Go dag på er. Inte så varmt sa du nera!! Pust och stön!! Det är ju hett som attan. Igår fick vi stänga fönster med mera. Fy tusen vad det stank. Det brann på Gladö skroten och det vart en elak ful rök som även låg kvar nu på dagen här över.
Har varit ute nu i 2 dagar med tösa och hund, dom har varit på mini läger. Gissa dom har haft skoj, och mamma har fått stått vid grillen och grillat till dom. Men det har varit superkul att kolla in dessa ungar med sina hundar.Så duktiga dom är. Ingen rymdfarare där inte, tyvärr!!!
# 9 Vad roligt att ni haft det bra trots hettan = )
Här har det faktiskt fläktat rätt skönt idag. Har inte alls varit lika tryckande som igår. Men visst har det varit varmt i solen. Har bara tagit det lugnt idag.
Jag ska försöka ta det lugnt i mórg, bara till min mamma på sjukhuset, sen är det ju rymdpromenad i morg så då vill man ju vara hemma.
Nera!!! Min tös vill tala med dig, kan du ringa till oss, hon säger att ni har en deal om att tala med varandra.
OK
Vill bara sticka in med en hälsning och hoppas ni alla mår bra i värmen. Ha en underbar dag alla!
Tack detsamma medde och alla andra! Här blåser det västanvind och är bara 20 grader idag. Nästan lite kyligt mot de senaste dagarnas värme.
Kyla är vad jag längtar till just nu. Blåste i morse men har avtagit tyvärr.. Nu ska vi snart ner till centrum och fixa det sista till tösens skolavslutning.
Min han slutade i onsdags kväll redan..så han har redan sommarlov
Hoppas ni får en fin avlsutning medde trots det som varit i skolan.
Jo vi får väll hoppas så. Nu är hon hemma för att hon ej ok! Vart sjuk i torsadgs. Så vi får se hur länge hon orkar vara med på onsdag. CRP var för hög i bla.
Pust och stånk nu har man jobbat klart för den här veckan 
Fick hoppa in på min enda semester vecka.
De var nämligen bärhjälp en tvätt maskin skulle upp på andra våning.
Men allt gick bra och hon blev nöjd hehe.
Tur att man är ledig nu och sticker till de fina Skåne
Från Tisdag till Söndag blir vi där.
Ska bli väldit skönt att få koppla av nu.
Hoppas ni andra har de bra här,
Ha det så gott Henke. Du kanske har möjlighet att kika in här ändå fast du åker bort ?
Tack så mycke nera
Nja de tror jag nog inte nera 
Har ingen bärbar dator pluss trådlöst bredband.
Men de borde man kanske skaffa sig 
Ha det riktigt gott då Hneke29, Så hörs vi och ses härinne då du åter. Må bäst och ha det riktigt bra:-)
Tackar så mycke medde 
Kommer bli så skönt att komma iväg en runda.
Åker imorgon kväll runt 18tiden skulle ja tippa på.
Hoppas ni andra kommer ha rolit..
#23 Ser fram imot att höra om ditt äventyr då du kommer hem. Men visst är det kul att komma iväg i bland.
Ja de kommer bli bilder och berättlse från Skåne 
#25 Låter bra:-) Vi kommer att se fram imot det. Må bäst nu Henke29
Tänkte just säga att du skulle ta mycket bilder nu Henke, så har du redan skrivit det själv
Trevlig resa!!
Hehe de kommer bli 2 st minneskort me på resan :)
Ska på en del museum mm
Slott mm
MMMMMMMM..ta mycket slottsbilder 
Jepp de ska jag göra :)
Bara vi får vädret me oss oxå.
Men det kan bli rätt fina kort trots oväder också, eller "ofint" väder 
Visst kort är alltid kul att se, i massor:-)
Här i sthlm är det just nu blåsigt men oj vad det är härligt, nu njuter jag av dom friska fina vindarna som kommer här, även Mickey(hunden) Njuter av detta väder. Regnet kom men försvann lika fort igen.
Tjena!
Är hemma bara någon timme till 
Sen åker vi till Skåne..
De kommer bli väldit skönt att få komma ifrån både jobb och hemma några dagar och bara koppla av.
Ett antal slott kommer vi att besöka.
Så ja hoppas kunna ta en del bilder nu.
Ha de så gått alla vänner här på sajten :)
Hej svejs!! Kikar bara in en snabbis och skickar en hälsning. Här är det åska på G och nu har det regnat äntligen…Törs inte va inne på datorn när det åskar.
Hej. Här har det regnat till och från hela dagen, men nu är solen framme med sin värme igen. Hoppas vi ses här inne under dag/kväll. Må bäst!
En mor stod i köket och kunde höra hur hennes son
lekte med sin tågbana inne i vardagsrummet.
Hon hörde honom säga:
"Så har vi kommit till Malmö Central.
Alla ni lata rövhål som ska av,
se till att det går jävligt snabbt
SÅ VI KAN KOMMA VIDARE!!!"
Mamman blev chockad över vad hon hörde, och skyndade sig in till sonen.
"Vi använder verkligen inte sådant språk i detta hus!",
sa hon till honom.
"Gå upp på ditt rum och bli där i två timmar. Om du kan prata ordentligt när de två timmarna gått, kan du komma ner och leka med din tågbana igen."
Efter två timmar kommer pojken ner igen, och sätter sig för att åter leka med tåget.
Från köket hör mamman honom säga:
"Till alla passagerare som nu stiger av vill jag säga tack för denna resa.
Vänligen se till så att ni har alla era tillhörigheter med er. Jag vill samtidigt önska våra nya resenärer välkomna ombord. Vi kommer att göra vårt yttersta för att göra denna resa så behaglig som möjligt."
Mamman ler stolt, och sonen fortsätter:
"… OCH OM NÅGON AV ER LATA RÖVHÅL ÄR SURA ÖVER ATT
VI ÄR TVÅ TIMMAR SENA KAN NI GÅ UT OCH PRATA MED DEN FETA KÄRRINGEN I KÖKET, FÖR DET ÄR HENNES FEL ATT VI ÄR FÖRSENADE
Då ska jag försöka damma av en gammal historia. Hoppas den är hyfsat rumsren att ha här..
Annars får du ta bort den medde..
Det var lilla Anna ifrån Dalarna som hade åkt till Stockholm för att jobba i en fin familj. En dag så hittade fina frun lilla Anna i fina parets sängkammare. Anna hade hittat en kondom som hon stod och drog i mellan händerna. Då säger fina frun till Anna: " Jaha, vad sysslar lilla Anna med då"? Anna svarar på sitt allra bredaste dalmål: " Jo, ja fundra just va dä hä va fö la". Då svarar fina frun raskt: " Men kn..lar ni inte i dalarna"? " JO, svarar Anna, men int så skinne åker av heller"……

Men kul var den 
Sverige vann fotbollen igår, vilket var riktigt bra. Så även Mickey firar i dag!

Meeeen lille vännen vad stor han blitt 
#42 Mickey växer så det knakar i han! Men visst är han lite söt?
Lite??…MYCKET!!!! JÄTTEMYCKET SÖT 

Ååååååå Vad glad och stolt jag blir nu!!!
Morrn morrn alla! Idag blir det en halvmulen dag med lite regn igen förhoppningsvis, för det behövs. Önskar er alla en fortsatt fin torsdag. 
God morgon Här skiner solen, här har väl regnet tagit slut. Jag håller på med artikel om Venuspassage. Hoppas ni kommer att finna den intresannt. Nu måste jag till sjukhus till min mamma. Men kommer in under tidig kväll, så jag hoppas att vi ses då.
Ha en underbar dag alla!

Ha en underbar dag själv. /Vanessa, trött som bara den.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#48 Hoppas du mår riktigt bra nu, samt att du åter hämtat dig. Hoppas vi ses snart igen.

Ha nu sovit ut, och mår bättre. Tack för omtanken. /Vanessa
Gomorron alla, fredag den 13:e är det idag :o)) Så håll er i skinnet :o)
Oj jösses! Detta har jag glömt att det är. Det blir att hålla i koll på det mesta idag. Lite skock har man ju i sig.

Och min bonusson fyller år idag, ska ringa och gratulera honom. Tack för påminnelsen. /Vanessa
God kväll.
I dag har jag haft probelm hela dagen med att lägga in trådar och även svara på trådar som finns här. Ville passa på att tala om det, för det kändes lite tomt då jag ej lyckats med det. Kanske ni har haft samma problem som jag under dagen. Men är det fredagen den 13 så är det. På något sätt ska väl denna dag göra sig hörd.
Men jag har nu lagt in två trådar, kolla gärna in den med musik videon som ligger på Nasa:s sida. Tycker den är helt enorm. Sen har det ju hittats en fin "liten sten" här i sverige. Vilket är väldigt kul. Men oj så länge den funnits här och ingen har upptäckt den tills nu. Den skulle man gärna velat hitta.
Ha en fin kväll nu alla! Hoppas vi ses och hörs i morg dag/kväll
Ja, jag har försökt flera omgångar med att lägga in en tråd, men nu till slut så fungerade det, så visst är det fredagen den 13:e alltid :-)

:-)
God morgon.
Nu är det en ny dag och vi alla har passerat fredagen den 13! Nu verkar det som forumet fungerar som vanligt igem, såg att forumt fungerar igen som vanligt. Här är det mulet och trist väder idag. Men just nu tycker jag det är ganska skönt. Sverige spelar match i dag mot spanien, hur tror ni det kommer att gå i denna match? Sen har vi under dagen Discovey som ska komma tillbaka hem i dag. Tider om det finnes i tråden om detta uppdrag.
Hoppas ni alla får en fin dag och att vi kanske ses här senare!
Jaha tjena gott folk 
Nu är man hemma igen me en massa bilder från Skåneresan.
Men jag hinner nog inte lägga ut nått ikväll skulle ja tro.
Hoppas att allt är bra här..
Hej Henke29 Välkommen tillbaka! Hoppas du haft det bra. Visst vänta du med bilderna, ta det då du har tid, vi finns här och väntar….. Ska bli spännande att få se. Hur som helst välkommen hem:-)
Tackar så mycke medde 
Kul att få komma hem igen och få gå in här och prata av sig igen..
Jag hoppas att jag hinner att lägga ut några bilder imorgonkväll.
Ska bara kika igenom dom först.
Måste ju skala ner dom oxå..
Hej igen och välkommen hem Henke. Ska bli intressant med dina bilder.
Min svärmor gick bort hastigt oförväntat igårkväll, och det känns lite konstigt, men nu så börjar det sjunka in så sakterliga. Så ser ni inte till mig så mycket härinne på ett tag , så vet ni varför nu. Men jag kommer igen. Ska bara samla ihop mig lite. Kram på er alla och fånga dagen hörni. Man vet aldrig när livet tar slut..
#61 Tänker på dig nera. Vi finns här och väntar på dig. Så ta hand om dig själv och din familj nu. Må gott.
#60 Kul då kommer vi att få se fina bilder i morgon. Det har väl hänt lite i trådarna då du varit borta. Discovery landade väl och säkert igår eftermiddag. Ja du ser väl själv vad som hänt här inne.
Ja de var ju tråkit nera
Tänker oxå på dig nu,
Ta väl hand om dig nu..
Ska läsa allt som ja missat nu i den här veckan medde,,
Henke
#64 Visst vi känner och tänker på nera.
Självklar Henke29 kommer vi att ses och mötas här i trådarna i veckan. Krama Tella :-)
Ska åka hem till Tella imorgon
Då ska hon få en kram från dig medde 
Ska även ta nya bilder på henne.

Vad jobbigt. Tänker på dig Nera.
Välkommen hem Henke. /Vanessa
Tack Vanessa 
#66 Ja va kul!! Nu blir jag glad. Tack Henke29
Nu loggar jag ut för i kväll, snart är det fotboll på Tv som jag vill se, dvs om Sverige vinner, annars har jag ju tagit mig igenom detta för inget. Hoppas ni alla får en fin kväll. Jag ska vila mina stämband som har rasat ihop totalt. Har ingen röst kvar att tala med .
Må bäst och ha en riktigt trevlig kväll

Vill bara önska er en bra dag. Vädret här i Malmö är väldigt nyckfullt just nu. Än är det mulet och så kommer där lite sol. Jag antar att det är just så här det kommer bli i morgon, med andra ord ett typiskt svenskt midsommarväder :-)
Nu ska jag cykla till Coop Forum och handla lite mat till idag och till midsommardagen. I morgon är jag hembjuden till sonens familj, så får vi väl se vilket väder det blir.
Önskar en fin dag för dig med. Vädret här med spelar ett spratt då och då!
Hej på er alla! Här lever också vädret sitt eget lilla liv..Har nyss regnat lite, men på f m så sken solen fram mellan molnen, och jag måste bara berätta att det var en sån där ring runt solen, heter det "Halo" eller ? Är inte ofta jag sett detta fenomen, men nu gjorde jag det. Det var som en rund regnbåge i frägerna runt hela solen. Fattar ni vad jag menar? Finns det nån tråd här om detta fenomen medde?
Hoppas du kryat på dig medde förresten.
Önskar er alla en fin midsommarhelg på samma gång. 
373 Hej nera. Nej jag tror inte det finns, men det var ju en intrsannt tråd. Ska kolla mer om detta tills i morg.
Tack försöker krya på mig.
Trevlig midsommar på er alla!
Hej medde! jag tror detta fenomen kallas "Corona", inget annat. Fenomenet Halo är väl något annat tror jag..hmm…Ja ja, är inte hundra säker, men intressant var det att se i a f 
God morgon på er alla!! Trevlig midsommar.
Halo är Atmosfäriska fenomen som då består av ringar,bågar eller även pelare av ljus vid månen eller solen. Detta fenomen uppstår vid en brytning eller reflektion av ljuset i iskristaller i cirrusmoln.
Även sfärisk utbredning av materia kring vintergatan och andra galaxer
Även med fenomen som uppträder på fotografiska glasplåtar, där då ljusstarka stjärnor avbildas.
Hoppas du fick en bra förklaring nu på halo nera!
Sökte och fann denna länk om Corona, denna är på engelska. men har för mig att detta inte är ett problem för dig. Men jag har för mig att vi skrivit óm detta på sajten, men vet inte var, sökt det med. Länken
Men nu har du lite info om bägge sakerna nera!
God morgon !
Hoppas ni alla hade en fin midsommar! Vi hade det trevlig och en lugn och fin midsommar. I dag blåser det ganska mycket ute och ser ut som regnet hänger i luften. Men nu när jag är sjuk, så tycker jag det är härligt med svalkan ute. Bättre än stekande hett. Vart det många blommor under huvudkudden?
Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag, samt att vi kanske "träffas" här inne under dag/kvällen.
Sköt om er alla!
Godmorgon på er alla, eller ja, god eftermiddag:) Hoppas ni får en fin dag och njuter av det fina vädret:)
#79 Fint väder
Här blåser det och regnet hänger i luften. Nu blir jag avis.
Hej på er alla! Vi har också överlevt midsommar utan allt för mycket regn. Det kom en rejäl skur igår e m, men jag hade beställt sol till kvällen, och så blev det
Vi satt ute på altanen och det blåste på bra emellanåt, men vi hade lä som tur var = ) Annars hade vi lungt. Käkade lite gott i goda vänners lag i all sin enkelhet. Jag hade problem med internet inatt då jag försökte komma in här, så jag fick vackert vänta tills idag.
Tack medde för förklaringarna på både corona och Halo
Hoppas du piggnar till. Tänker på dig/er
#80 Tjae här har det varit fint iaf:) Iofs så mullrade det till för en liten stund sen så vi får se om det blir något regn eller om det bara mullrade.

En rätt bra och väldigt slö dag. Visserligen har jag gjort lite nytta, men i väldigt lugn takt. Vädret har varit fint, men blåsigt. Dock visar sig mörka moln på himlen, så om det blir åska blir inte jag förvånad. Igår hade vi fint väder ända till vi skulle skjutsa hem min bror. Då öppnade sig himlen. En stund.
Fortsätt att njuta av dagen. /Vanessa
I dag har jag träffat på regn till och från hela dagen. Hmmm lite jobbigt med vad man ska ha på sig, ena minuten varmt sen regn om och om igen!
Nu tänker jag passa på att önska er en riktigt trevlig kväll och god natt. Dags att ta ut hunden på kvällspromenad, sen blir det en stuns avkoppling framför Tv:en en stund innan John Blund kommer till oss här hemma.
Hoppas vi ses i morgon.
Godkväll!! Ska bara tala om att imorgon kl 13 på P1 så ska sommarprataren denna gång tala om rymden ifall någon är intresserad. Han som ska tala heter Max Tegmark och jobbar som professor i atomfysik.
Natti natti på er. Hörs imorrn hoppas jag = )

Tack för tipset. Synd att man är på jobbet då, men det går säkert att lyssna på datorn sedanre. /Vanessa
#86 God morgon ! Vaknade riktigt sent upp, det har regnat och åskat en hel del i natt, så inte har jag kunnat sovit något. Därav min sovmorgon.
I dag ska jag och tösen till Coca cola fabriken på en rundvisning tillsamanns med Asa_N och hennes dotter från singelföräldrar sajten. Detta ska bli kul. Efer rundvisningen är det en riktigt kul tävling på fabriken, om sina sinnen.
Nera det är ju för trist att denna visning är kl 13,00 exakt då programet är. Måste kolla om detta går i repris ! För jag vill verkligen höra detta. Har lyssnat på Max Tegmark tidigare. Så detta program kan nog bli riktigt bra! Missa inte detta om ni andra har tid att lyssna!¨
Själv nu ska jag leta efter reprisen.
Ha en underbar dag alla!
Tror den går ikväll kl. 22 eller nåt på samma kanal..
Detta är ju toppen! Tack nera
Hejsan alla!
Tyvärr jobbar ja så mycke så jag orkar inte va så mycke här nu.
Men de kommer bättre tider då ja får lite ledit från jobbet.
Har vatt inne en del på Modellbyggeforumet ikväll..
Hoppas att alla har de bra..
Henke

Du får ta det lugn och komma när du själv har tid. Det är inte direkt en sida man bara kastar ett öga på :-). Sköt om dig, så ses vi när du har mer tid. Och kanske till och med ledig! /Vanessa
Tack Vanessa :)
Ja de är väldit mycke info här ibland så man inte orkar att läsa igenom direkt.
Men de kommer ja defentivit att göra sen..
Har fixat en ny skrivare så nu kan man skriva ut dom långa artiklarna..
Så man kan sitta i fotöljen och läsa..
Henke
Hej Henke och allihopa. Ja, man får kika in här och läsa i lugn och ro när man känner att man har tid och ork, för det är ju så mycket intressant här att läsa och ta del av..Jag brukar flyta bort i alla härliga rymdbilder ibland när jag inte orkar läsa nåt , då brukar jag få tillbaka kraften. Tur att de finns. Tack Nasa kanske man ska säga, och tack för denna sajt såklart. vad vore livet utan er här.
Här är en riktig oas att besöka = )
Hej och god morgon .
Här är det grått och mulet. Sitter och läser vad ni skrivit ovan här. Tack för alla fina ord, Men liten undran har jag. Har ni några förslag på vad just ni vill att vi ska ta upp? Ska jag även ta upp lite "lättare" saker i bland? Känns det "tungt" när det djupare in i universium? Bra lite funderingar.
Jo de är helt okej här oxå.
Fast de blåser väldit bra här i småland just nu.
Ska till en stor bilutställning på Lördag de ser ja fram emot,
Är på Ronneby Brunnsparken.
Nostaliga Festivalen..
Ursäkta om ja stavar fel till det hehe.
De kan ju vara rätt skönt me lite lättare bitar oxå så att säga.
Henke

Ja, lite lättare saker skulle inte skada att blanda in i allt annat. Men med fokus på de tunga sakerna helt klart. Vi måste utmana oss inför nästa år :-). /Vanessa
JA de är sant :)
Tur att man skaffat skrivare som funkar nu så man kan skriva ut dom artiklar som är mycke att läsa på.
Henke
Måste ha färg till skrivaren.
Henke29 du gillar flygplan, vill du ha frimärken på plan, dessa är i från alla kanter i världen. Från Uganda till sverige och jösses vet var. Om du vill ha hör av dig.
Du har fått pm medde :)
Henke
#100 Oj du var inlägg 100 ! Jag har sett det och svarat.
Nera!! Diu spec som gillar vackra bilder, titta in på den bilden i "Vårstorm på mars" superläcker bild. Denna bild tilllhörde inte enbart Nasa så jag tror att det var nödvändigt att länka till den endast.
Nera du har pm!
# 103 Har svarat dig nu = ) Har inte varit inne här idag, har haft mycket att stå i så tiden har inte räckt till.
Det är helt lugnt , det brinner inte.
Nu säger jag god natt för mig. Hoppas ni alla haft en fin dag och önskan om en ännu bättre i morgon.
God Kväll //medde
Kikar bara in här och önskar er alla en fin helg.
Ni må tro att min gubbe är lycklig nu. Han jobbar sista dan idag, sen har han semester i 5 veckor
Han brukar har tagit 4v alltid annars, men i år så slog han till med 5. Få se om vi åker opp mot Höga Kusten iår. Lovar att ta mycket kort isåfall.
Hoppas du piggnat till medde
Tack nera. jodå jag hänger på med ett smil på läpparna och är på väg att hugga i här nu.
Du kommer väl inte försvinna nu under denna tid? Då kommer vi ju att sakna dig.
# 108 nädå, inte blir ni av med mig så lätt heller..Jag ska ta med mig datorn. Har ju en bärbar, så ni kommer att få rapport under resans gång..he-he..
Fast det dröjer ett par veckor innan vi åker, för först är det begravning för svärmor om en vecka.
Men jag talar om när det blir dags.
Tänker på dig nera.
Men det lär tryggt att du tar med dig bärbar, så du inte blir borta för länge. Vi saknar redan Mark här då han är borta över sommaren.

Och min man slår till med tre veckors semester. Vilket är mer än han haft på flera år, sammanhängande. Själv får jag ingen semester, suck. /Vanessa
Vill bara passa på nu innan jag rymmer ut ett tag, att önska er alla! En riktigt underbar dag!!! Hoppas vi se här under kvällen, om inte Må bäst alla :-)
Nu loggar jag ut ett tag, vädrets makter är stora nu! Åskan kommer in över våra tak nu!
Ses i kväll!
Kikar in här lite och önskar er alla en trevlig kväll!
Nu är jag tillbaka! Åskan drog över och försvann bort.
Tack o lov.
#114 Önskar dig detsamma!
Hoppas att allt är bra med er här :)
Själv mår ja inte så super just nu..
Men de går särket över hoppas jag.
Så ikväll blir de lite lungt från min sida..
Henke
#116 Men Henke29! Hoppas du kryar på dig, och känner dig snart bättre. Många styrke kramar//medde
Tack 
Ja, Henke krya på dig
Inge kul att inte må bra. Vi tänker på dig.
Idag har vi varit ute och åkt. Har varit i Västerås bl.a. Gubben skulle handla på både Biltema och Claes Ohlsson. Det har åskat och ösregnat till och från, lika nu på kvällen då vi kom hem, så datorn åkte av illa kvickt. Men nu skiner solen igen.
Hur är det detta med datorn, måste man av med den då det börjar åska? Dvs nu när man bor i ett stort höghus. Någon som vet?
#122 Nej det ska du inte behöva. Har du sedan som mig en extra säkerhetsbrytare mellan datorn och vägguttaget så ska det vara riskfritt, men vad är egentligen riskfritt?? Jag har min dator på även om det åskar.
Här där jag bor så ryker tv:n och videon direkt om det åskar. Vi har förlorat 2 tv apparater och en video p g a åskan, så jag törs inte utmana att ha datorn igång. Drar ur modem och alla kontakter som finns.Vi bor så öppet här mellan 2 berg, och åskan går över här varje gång. Bor på landet kan man säga i ett enplanshus, fast det är en insatslägenhet.
Ja jag drar alltid ut min dator då de åskar…
Vågar ej ha den igång då.
Har alla mina digitala bilder mm på den..
Har varit slarvig när de gäller att ta backupp på sånt som är viktigit..
Henke