OT/Snackis tråden 4.
Detta är ju helt enormt vad vi har tjatat och haft kul i dom andra snackis trådarna, dvs del I/II/III nu kör vi igång med del 4. Då dom andra är så väl fyllda, och tråden blir så seg då. Nu tar vi nya friska tag i en helt ny tråd.

Ser fram imot massor av skvaller!
Länk till III:an
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Nu säger jag nog God natt till er alla. Hoppas innerligt vi ses i morgon//Må bäst.
En liten extra tanke till Henke29 i kväll. Sköt om dig!
Jösses klockan är ju bara barnet :O))) Natti natti o sov sött och händerna på täcket 
#2 Nja sov ! Jag såg på Tv med dotter min. Men visst somnar jag tidigt. Eftersom det byggs hus utanför. Så vaknar jag varje morgon vid 7 tiden då dom kör igång. Nu vill jag dom ska ta semester.
Men nu är det en ny fin dag och jag är pigg och vaken!
Hejsan alla :)
Idag är de lite bättre tycker ja då man får vakna upp oh se solen :)
De är alltid postivit att se solen igen.
Är ledig idag från jobbet.
Så idag ska ja städa oh diska mm.
Sen kommer en kompis hit oxå.
Hoppas att alla andra har de bra
Henke
#4 Hoppas du får en superfin dag Henke29. Det kan behövas.
I dag verkar det som vi kanske slipper regn, vilket är skönt. Nu har jag haft nog med det på ett par dagar. Ska till min mammas hem och städa och fixa, då hon kommer hem på torsdag efter 7 veckor på sjukan.
Hoppas ni alla får en fin dag, med massor av sol! Vi ses
Nu loggar jag ut för dagen, och återkommer i kväll. Man måste ut och ta vara på denna fina dag som är just nu! Må bäst nu alla!
Här är vi just hemkomna, har varit o handlat och bunkrat upp med 2 askar jordgubbar att mumsa på ikväll :o)
#7 Det åt jag igår i massor, så gott!!! Men vi ha mer.
Vi också :O) Köpte 2 askar till idag :o)
#9 Inte fick jag något? Ska nog ta mig ner i morgon och köpa lite. Det är verkligen sommar då man äter dessa goda bär!
Jaaa här har vi proppat i oss den ena kartongen, den andra tar vi till frukost med filmjölk :o)
#11 Vem vet kanske rastar hunden då
. Nejdå jag tar en tripp i morg ner och handlar.
Godkväller i stugan. Ska bara kika in och lämna ett trött livstecken. Idag har det gått för runt, och jag bara ströläser lite härinne. Kommenterar inte allt eftersom jag är trött. Ska ut på Internet och boka hotell nu till våran resa nästa vecka. Vi ska lyxa till oss och bo på hotell. Ska bli såå skönt. Det brukar vara så gott med hotellfrukost tycker jag = )
Ha en fortsatt fin tisdagskväll alla 
Loggar ut nu också för kvällen. Kul att se dig nera innan vi loggar ut!
Må bäst så hoppas jag vi kanske ses i morgon!
DEt gör vi medde, absolut. Sov sött.
Hälsa tösen
Är man tokig eller inte? Trodde jag stängt av burken då jag gick ut med vovven! Men inte då! Så du passar jag på och loggar in igen. Beroende näedå!
Nu gör jag det igen. Önskar en en riktigt god natt.
Tack nera det ska jag göra:-)
hahaha nej inte beroende, det är "bara" ett verktyg *S*

Själv hade jag en jobbig men intressant dag. Var på arbetsförmedlingen där de gör en psykologisk utvärdering av mig. För att se vilka jobb jag passar till. Nu efter en massa veckor av lappar med uppgifter kom resultatet. Jag passar endast till det jag är utbildad till och jobbat med i många år. Men har drabbats av MS, blev långtidssjukskriven, så därför vill de kolla om jag verkligen ska satsa på så svåra jobb (i deras ögon). Men nu insåg de att jag hade rätt. Skönt att veta någonstans att jag valde rätt för en himla massa år sedan. Ångrar mig inte en sekund.
Men blev så trött att jag somnade när jag kom hem, och vaknade först vid 22.30, när alla vettiga börjar tänka på sänggående.
På tal om att komma hem, så var det inte lätt alls. Tog taxi till arbetsförmedlingen, men hem? Inga pengar. Sedan hur ska jag kunna arbetsträna? (En underbar väg ur sjukskrívningen.) Pratade med dem på arbetsförmedlingen när jag ändå var där. De sa att det är ett undantag, så jag får ledigt så länge strejken är. Då hinner jag söka riktiga jobb. Kanon. På ett sätt. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#19 Nu blir jag glad att se den kommer till nytta. Den ser ju fin ut där den ligger!
Ja den vart perfekt :o) och skönt att sätta fötterna på när man kliver ur lopp-lådan :o)
Nu flyr jag ut ett tag. Hoppas vi ses här under eftermiddagen eller kvällen.
Må bäst alla!
De där var en snygg matta :)
Här har man fått rycka in på jobbet igen bara för att en var förkyld.
Men men de är så ibland när man har jobb.
Hadde tänkt att vara ledig några dagar men de gick ju inte.
Aja man får hoppas att detta fina väder stannar ett tag nu
Henke
Ja, mattan var fin
Tack #24 o 25 :O) Ja den är jättefin och jag är jättenöjd och än en gång TACK medde för mattan :o)
#6 Nöjet på min sida:-)
Goder kväll alla,hoppas att ni mår bra och att ni får en trevlig kväll!
Såg på bussarna nere i Arvika trakten att Star Wars grejen kommer att vara häruppe nu ett tag. Funderade nästan på att gå på det meeeen..tror jag hoppar det nu! Kommer säkert fler chanser:)
#28 Men vad trevligt för er att ni har bussar där nere, det har inte vi i Sthlm just nu :o/ och det är riktigt besvärligt. Det hade inte varit något problem för mig om det inte varit för det faktum att de renoverar hela vår linje på t-banan, varenda spårbit och perrong ska fixas och det är inte klart förrän 17 augusti…. hoppas denna strejk blåser över snart.
#28 Den skulle jag vilja se. Hoppas detta om Star Wars kommer till sthlm en dag, vill!
Bussarna ja! Tycker synd om alla som är ute nu och traskar, ser en massa då jag ute och åker. Detta blir fel. Det slår ju så hårt på dom äldre och barnfamiljer inte kan dom ta sina barn och knalla hur lång som helst, nu när det är sommarlov och allt. Elände!
Ja just ja! Har allldes glömt berätta att vi ska på StarWars utställningen i Örnsköldsvik nu i nästa vecka med våran son nu när vi ska åka uppöver = ) Detta ska få bli en överraskning för honom då vi kommer fram. Häftigt och intressant tycker även jag att det ska bli
Såklart ska jag fota mycket
#31 Nu är jag riktigt avis. Jag vill med.. Får jag……. Kanske en liten bild då kanske därifrån?
En mor stod i köket och kunde höra hur hennes son
lekte med sin tågbana inne i vardagsrummet.
Hon hörde honom säga:
"Så har vi kommit till Malmö Central.
Alla ni lata rövhål som ska av,
se till att det går jävligt snabbt
SÅ VI KAN KOMMA VIDARE!!!"
Mamman blev chockad över vad hon hörde, och skyndade sig in till sonen.
"Vi använder verkligen inte sådant språk i detta hus!",
sa hon till honom.
"Gå upp på ditt rum och bli där i två timmar. Om du kan prata ordentligt när de två timmarna gått, kan du komma ner och leka med din tågbana igen."
Efter två timmar kommer pojken ner igen, och sätter sig för att åter leka med tåget.
Från köket hör mamman honom säga:
"Till alla passagerare som nu stiger av vill jag säga tack för denna resa.
Vänligen se till så att ni har alla era tillhörigheter med er. Jag vill samtidigt önska våra nya resenärer välkomna ombord. Vi kommer att göra vårt yttersta för att göra denna resa så behaglig som möjligt."
Mamman ler stolt, och sonen fortsätter:
"… OCH OM NÅGON AV ER LATA RÖVHÅL ÄR SURA ÖVER ATT
VI ÄR TVÅ TIMMAR SENA KAN NI GÅ UT OCH PRATA MED DEN FETA KÄRRINGEN I KÖKET, FÖR DET ÄR HENNES FEL ATT VI ÄR FÖRSENADE
Ohh ja är oxå ett Star Wars freak
Vågar knappt säga det men ja har en hel del samling när de gäller Star Wars prylar hehe.
Igentligen för gammal att samla på figurer mm
men men så är de iallfall
Skulle va kul att komma till Stockholm framöver..
Hmm vi får se va de bär hän i sommar
Henke
#34 Jag gillar Star Wars med, och inte ser jag mig för gamal att samla eller gilla dom. Har några figurer md. Henke29 Har du inte sett bilden på min dotter som jag hade härinne. Ska leta upp den igen.
Klart du ska till sthlm så småningom. hör av dig då.
Nu ska jag leta bilderna, återkommer strax

Mammas kicka

Nu har jag hämtat bilderna från en annan tråd. Bara för dig Henke29 Fina va!
Absolut de där ser mums ut :)
Skulle va så kul att få kunna gå på en sånn mässa..
Planer finns som sakt att åka till Stockholm framöver.
Finns ju många fina hobbybutiker i Stockholm men sen finns de så mycke annat rolit där..
Så de hadde vatt kul me nån vecka eller så.
Henke
Visst finns det många hobby butiker. Hör av dig om dina planer om du planerar sthlm, om inte annat så ses vi snart i "byn"
Kommer det ingen sån här mässa framåt hösten i sthlm?
Mässan kommer till Stockholm i höst :)
Henke
Nu säger jag god natt till er alla, hoppas verkligen vi ses i morgon. Har även lagt in en frågan i tråden Önskemål.Där jag undrar och ber om hjälp med förslag till våran tävling (foto) om ämne.
God natt
Såklart jag ska fota mycket på utställningen i Ö-vik = ) Klart du får förlja medde,,,hi-hi..kan packa ner dig i resväskan…Fast det kanske blir lite trångt..
Natti natti och sov så gott.
#43 Nej då! Jag kan ju snabb banta, nu direkt. Jag vill ju med 
Nu säger jag god natt för mig! Nu ska jag ut med vovven och se på Tv resten av kvällen
Sov gott och hoppas vi ses i morgon alla.
Desamma medde
Hoppas du får sova gått :)
Vi syns väll snart här i Småland framöver :)
Henke
Nu är jag vaken till en ny fin dag, solen skiner och det är lite för varmt för min smak. Men sovit gott har jag i alla fall. Hoppas ni vaknat också till en ny fin dag.
Henke29 Planerna är att vi ska ner nu under denna månad. Tella ska ju ha sina morötter!
Nu är jag vaken till en ny fin dag, solen skiner och det är lite för varmt för min smak. Men sovit gott har jag i alla fall. Hoppas ni vaknat också till en ny fin dag.
Henke29 Planerna är att vi ska ner nu under denna månad. Tella ska ju ha sina morötter!
Nu försvinner jag ett par timmar ut. Hoppas att vi ses här inne under em eller kvällen. Må bäst alla!
De låter jättekul:)
Nu är hon på sin rätta plats på torpet.
Vi har haft dom på lite olika ställen så att gräset kunnat växa mer på torpet.
Henke
#50 Har bil, så det blir inga problem alls:-)
Kommer mera om ni vill se sen :)
Min mamma har alltid sakt att ja är en ekorre och de menas att ja är samlare av stora mått..
Samlar ju på rätt mycke olika saker..
Henke
Åhh, häftigt med StarWars modellerna Henke ! Dessa bilder ska jag visa för min son som är 10, han är ju ett enormt StarWars fan han också 
Okej :)
Jo här sitter en till som sakt som är tokig i Star Wars även fast man är gubbe hehe
Henke
Ha ha, är ingen fara. Spelar väl ingen roll vilken ålder man har. Alla så har vi våra intressen.. 
Skicka gärna in flera bilder om du har Henke 
Oj ja har nog på hela min samling tror jag :)
Ska kolla detta nu
Henke
# 61 Snyggt snyggt!! Ska visa min son detta så fort han kommer hem. Han är på stan med gubben just nu på lite ärenden. Han kommer att bli helimpad..
Ska passa på att tala om också att idag så är det tryckande sommarvärme här i Dalarna. Jag och sonen har varit ute på självplocken och plockat sååå goda jordgubbar på f m. Men varmt var det. Pust och stön. Men det fläktade lite i a f. Tänker numer på dig vanessa när det är så här varmt. Jag har märkt mer och mer hur mindre värmetålig jag blivit, så hur ska inte du vanessa känna det… Jag måste kyla ner mig med en massa isvatten inomhus för att coola ner mig rikigt. 
Snygga gubbar i samlingen Henke
Jag återkomer med sonens kommentar om det hela när han sett detta 
En annan är förkyld och hemma från jobbet idag.
Men de går särket över snart :)
Fördelen är att man sitta här och prata me er :)
Henke
De ser jag fram emot den komentaren :)
Henke
Krya på dig Henke. Är inge skoj att va förkyld mitt i sommaren heller. Men förresten…är det nånsin skoj att vara förkyld..
Tack nera
Näe de är inte alls kul att va förkyld på sommaren..
Henke
Henke29 Vilka läckra bilder, för kom det några gubbar sen lite till och till bilden i #64 då vart det en himla massa.Inte är du för gamal för detta!!!1 Jag gillar detta stenhårt, ingen trvekan. Detta har man ju växt upp med. Men Darth Maul är llite favorit. så läcker tycker jag, såg att du hade en där i samlingen. Jag har en armbandklocka med Darh Maul på. Den värnar jag om. Flera som velat köpa den. Men icke sa nicke!
Har du fler bilder? Hur som helst Tack! Jag gillar dessa bilder. Så för mig var det lite julafton att se dessa.
Tjusigt Henke29 Jag sitter och myser då jag ser dessa fina figurer. Må tro nera son blir lycklig då han kommer att se detta. Bilden på Maul gillar jag, fin bild fin figur.
Har du varit inne på denna sida Star Wars. finns mycket kul och intresannt där, men tror du måste bli medlem för att komma in där. Kolla om det är så. Men du blir inte besviken. jag är där ofta och kollar runt.
Aha tackar för tipset medde
Ska genast kolla upp detta sen..
Ska spela lite Trackmania Sunrise nu tänkte ja ett tag..
Så vi syns särket senare :)
Kul att du gillade bilderna :)
Henke
#76 Du kommer inte bli besviken som jag sa. Spela på då, men ska jag vara ärlig har jag inte en aning om vad det är du ska spela
Men det kanske du kan förklara en dag. Ses senare. Lycka till i spelet.
Nej ja tror inte heller ja kommer bli besviken :)
De är ett väldit rolit bilspel..
De är små gokart bilar typ som man kör i hissnande banor..
Henke
#79 Ska in och titta på den länken, så jag vet vad du talade om.
Ok! Nu fattar jag, men jag är ju en så bra bilförare i det verkliga livet så jag behöver inte detta. 
Nudu Henke har jag visat min son alla dina figurer, och han blev helimponerad
Nu undrar han vart du har fått tag i figuren som står längst bak till höger i inlägg/bild # 64. Figuren är en cloone trooper säger han. Den är vit med röd rand på, och har ett gevär ( peppra) i handen. Så nu får du berätta för honom, för han vill gärna ha tag i en sådan.. 
Men vi såg inte till General Greivious nåstans…Har du honom också?
Ja fick tag i honom på Tradera för rätt länge sen.
Men minns inte ja helt fel så ska ja ha en inplastat oxå.
Ska hem till mina föräldarar imorgon och kolla upp detta.
Är han intresrad av den så kan vi särket komma fram till ett bra pris :)
Henke
#82 Vad jag log då jag läste "peppra" Så söt!! Inte för att det är söt, men ändå.
Henke29 kan du sälja Darth Maul till mig?? då!
För att de är du medde så visst kan jag det :)
Har ju även Darth Moul me hans värstinghoj 
hur mycket vill du ha för den Henke? hälsningar från Neras son
Vill nog ha iallfall 50kr + frakt
Är de okej ???
#86 Då blir jag glad, jag kommer ju snart hem. Då kan vi ju deala om priset. Ok? Allt med Maul är av intresse.
Ja visst kan vi dela om priset då du kommer hem :)
Då kan du få se lite av de ja har hemma som ja kan tänkas mig sälja oxå :)
Henke
#90 Med all säkerhet. Du har vi ju lite planer då jag hemma igen.
Skickar me en liten länk till Clone Troopers
De är mäkitga att se tycker jag
Henke
Den var säkert till nera och hennes pojk, men jag tänker kika jag med 
De var tänkt att alla ska få kika på
Henke
Ok!
Nu säger jag god natt till er, med en stor önksan om fina drömmar. Hoppas vi ses i morgon. Natti Natti.
Har skickat dig pm Henke
Min son hoppar jämfota av glädje nu. Du kan aldrig ana vad du gör honom lycklig nu!! Kram!
Hoppas du får sova gått nu medde :)
Så hörs vi särket imorgon här..
Jättekul att få göra honom gla :)
Har svarat på ditt pm Nera
Henke
Natti natti medde
Hörs imorrn
God morgon !
Hoppas ni sovit gott mina vänner!
Va kul att din son är så glad nera! Blev det själv av att läsa detta ni skrev.:-) Nu ska jag sätta mig och se efter lite info om rymdskeppet som byggs och lägga in det i forumet. Henke undrade lite.
Hoppas ni alla får en underbar dag i värmen.
Ja är lite bättre från förkylningen idag :)
Tack och lov för de så att säga,
Så man orkar göra lite mera.
Ja de är alltid kul att göra nån gla :)
Henke
Ser ifram emot din info om rymdskeppet dom bygger medde :)
Ska se om ja orkar me att bygga lite ikväll..
Henke
Henke29 Håller just på att kollar lite info om detta, Strax klar. Vad ska du bygga i kväll?
De blir fortsättning av Westland Lysander Mk 2
Sen blir de F6F Hellcat..
Om ja orkar mera sen så blir de nog lite J28 Vampire.
Har så många projekt på G så ja är inte sysslolös på långa banor.
Sen funderar ja även att sätta upp mina Star Wars figurer på nån hylla…
Så ja har lite att göra idag men de är bra :)
Henke
Hellcat är läcker, dom andra vet jag inte så mycket om. Men att placera Star Wars i någon hylla vet jag inte. jo förresten det kan ju vara bra då jag kanske kommer och säger :den vill jag köpa och den o den osv:-)
Även om du har det fullt , så glöm ej moroten till Tella!