Jupiter!
Just nu skådar jag Jupiter som en underbart stark lysande stjärna i östlig riktning. Jag trodde först att jag såg ett ufo och var tvungen stanna kvar i fönstret för att se om det rörde sig eller vad. Ibland kan det nämligen komma flygplan på väg mot Kastrup för landning och håller de en viss kurs kan det ses som en stor stjärna men så småningom ser man att det är ett flygplan.
Men detta är Jupiter den stora vackra jätten!
Devona

Underbar utsikt. Här är det för ljust för att titta på stjärnor och planeter. Tyvärr. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jo jag vet detta problem, bodde ju själv i Jämtland några år. Jupiter stiger upp i öster och eftersom det är en planet så rör den sig ganska snabbt över himlen. Men kanske det går att se ändå när den står på östsidan. Jag vet inte exakt när man kan se den gå över horisonten, men jag såg den klockan 23.00 och då stod den "en hand" över horisonten.
Den var så stark då att jag trodde det var ett flygplan på inflygning.
Bild vill vi se! Snälla……
Det gör ingenting om det blir en liten prick.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Ja, bild vill vi se..Har inte heller lyckas sett denna..
Bra! Nu är vi två som vill. Devona snälla…..
Men jag är väldigt darrig på handen om jag ska ta en bild på jupiter. Det kommer bli en prick om jag har tur, annars kommer det likna en lysande spagetti 
Jag har inget teleobjektiv på min kamera, men jag ska försöka (hugaligen, vad har jag nu lovat???)
Gud! vad avundsjuk jag blir, se Jupiter med bara ögonen!
Bor i ett samhälle så här blir aldrig mörkt.
Jag får väl också vänta på den där bilden då.
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"
#6 Tack Devona. Vi tror stenhårt på dig, klart du fixar detta. Lovar att vi har överseende om det blir en som du sa "lysande spagetti".
Jag, nera och mondeo vänat tålmodigt, fast mondeo sitter i sin underbara gungstol.
Det blev som jag trodde en lysande spagetti. Vete sjutton vad jag ska hitta på för att kameran ska bli stadig. Får försöka bygga upp något stöd i morgon och vara beredd. Den rör sig så snabbt och nu är den bakom trädet. Men som ni kan förstå så finns där en stor ljuspunkt bakom denna spagetti.
Skratta inte åt mig snälla 
#9 Vad häftigt!!! Strunt samma "lysande spagetti" detta är något jag aldrig sett i alla fall :o)
Nu hojtar dottern här att hon minsann sett det 2 ggr!!! Bara mamma som inte sett det :o)
Jag måste bygga upp ett stöd i morgon. Jag får ta bilden från mitt vardagsrumsfönster och det är helt omöjligt att hålla kameran stilla. Det blir likadant när jag fotograferar fyrverkeri, vad göra jag för fel?
Kanske jag ska fråga inne på fotosidan!
#11 Det låter som en lysande idé, de kan säkert tipsa dig :o)
#11 Visst gör som Asa_N tycker, kolla in på foto sajten. Dom kan säkert hjälpa dig med råd.
Jag fick rådet att skaffa ett stativ, men det har jag inte råd med så jag får försöka palla upp med någonting i fönsterkarmen istället och ställa kameran på.
Envis som en gammal åsna är jag och nu SKA jag lyckas!
Ha ha h,,jupiterspagetti..Den va för rolig
Hi -hi..Jag tyckte bilden var frän
#14 Jag tror du kommer att lyckas:-) Med den viljan kan ingen slå dig!
#151 Visst är hon kul här ovanför oss nera
# 15 - Ja eller varför inte ett ufo?
#17 Hittar du det så lovar jag dig en plats på "löpet" direkt.

Wow :O) vad häftigt. Å ingen jupiter-spagetti :o) Bra gjort :O)
Nej ingen spagetti denna gången. Jag lovar ni skrattar när jag berättar vad jag gjorde. Jo jag byggde ett "torn" av 1 st träbox, 1 st mindre träbox (att ha saker i), två böcker, 1 st keramikvas,och en till bok. Så ställde jag denna anordning i fönstret när jag hade öppnat det naturligtvis. Men nog syns det är det är en stor baddare :-)
Varför skulle man skratta åt det?? Det var väl jättefiffigt och det viktiga var ju at du fick till bilden :o)
Då ska du se här hos mig, jag har just nu 2 burar extra, den ena med en hamster och den andra med 2 gerbiler, som vi passar åt dotterns kompis medan de är på semester. Den ena buren sticker ut en bra bit utanför bänken så den har jag pallat upp med en blompedistal och cd-skivor *S*. Vänta ska ta en bild så du får se. Det viktiga är att buren ej åker i golvet. Jag vill ju inte ställa in hans djur i hyllorna med mina avelsdjur, man är jätteförsiktig med sådant.
Det viktiga är ju att saker och ting funkar, hur man får det att funka är oväsentligt :O)
Yes!!! Devona du fixade detta galant, så imponerad av dig just nu! Toppen:-) Ett jättetack för dina fina bilder.
Vilken underbar planering då har, men funkar gör det ju. Undrar om jag skulla ha det tålamodet att fixa så, tror inte det.
Blomma till er bägge i detta inlägg. Impad!
#24 - Jomen vad gör man? Jo man tar vad man har, man får ibland använda fantasin :-)
#25 - Tackar så mycket. Jo, jag ska väl erkänna att där låg lite planering här. Är man tillräckligt envis så……
Men kan ni tänka hur fint det kunde blivit om jag haft en systemkamera och stativ!!??
#26 Ja tänk så fint det hade blivit, men nu är det så att jag tycker det vart så fint utan stativ ändå! Du lyckades och det var ju så vi sa att du skulle göra.
#28 Näe nera! Bilden är ju läcker med alla des färger.
#28 - Men snyggt blev det i alla fall!
#30 Jag håller med dig till fullo!
Tack hörni
Men den blev lite lattjo i a f..hi-hi..
#32 Men fin.