OT/Snackis 5
Nu har vi tjatat och haft det trevligt i del 4, så även den blivit full. Så nu kör vi på i del 5.

Ser fram imot massor av skvaller!
Länk till III:an
Länk till 4:a
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Hehe ja de lär nog inte bli att ja sätter upp mina Star Wars prylar än..
Men vi får se..
Hon får alltid nått att mumsa på Tella när ja är oh hälsar på henne..
Hon vaktar lille Sigge som om de vore hennes barn så att säga..
Hoppas att allt är bra i Stockholm :)
Innan du åker ner till Småland kan du fixa lite åt mig i Stockholm ????
Henke
#2 Oj vad fin den var!
Visst kan jag fixa lite i stan innan jag åker ner. kan tänka mig att det är att handla i någon modell affär! Men det fixar vi!
Nej inte denna ggr ;)
De var lite spel på Webhallen isåfall..
Men de är bara om du vill.
Kan pm dig
Henke
Klart jag gör, har fått pm och svarat
# 2 Henke denna ska jag visa gubben min. Han är helsåld på militärplan 
Gör så nera :)
Henke
Plan är så fina. Mitt katteri heter Airbase! alla kattungar får flygplans namn.
Häftigt medde 
Har inte du sett min inaktiva hemsida? Har inte gjort något på den på länge men den finns där i alla fall.
Vill du kika kan jag lägga in en länk till den.
Lägger in en länk ändå. Glöm ej min tomma gästbok!
Nej medde, den har jag inte sett. Ska genast gå in och kolla 
Nu har jag kollat och skrivit i gästboken 
Även jag har skrivit i din gb :)
Hoppas att allt är bra
Henke
Här är en till som är helt knäpp på stridsflygplan. Första gången jag var på en flyguppvisning var någon gång i början eller mitten av 50-talet. Det var en uppvisning av bl a J-29:an. Detta ägde rum på Malmös dåvarande flygplats Bulltofta. Inte så långt från Bulltofta flygplats ligger Beijers Park, en av Malmös vackra parker. Vi hade tagit med oss mat och dryck och slagit oss ner på en filt, likt många andra malmöbor hade gjort denna söndag.
När jag såg och framförallt hörde detta fina flygplan, jag blev helt förhäxad. Inte kunde jag sitta ner på filten, nej jag skulle försöka leta upp en plats där jag kunde se så mycket som möjligt av himlen så att jag inte skulle missa en sekund av uppvisningen.
Lägger in en bild
Oj oj oj!
# 2 - Närifrån är denna underbara skapelse? Vilket land kommer den ifrån. Är det ett stridsflygplan?
Nu blev det många frågor 
Snygg bild på J-29 Tunnan :)
Jag tycker om Tunnan väldit mycke ja oxå..
Det planet är byggd i England.
Användes som lätt attack plan.
Första provflygningen var år 1936
15 Juni
Motor var i denna då en 840 hp Bristol Mercury IX
Så nu har du fått lite info :)
Kul att du oxå gillar flyg.
Men har du fler bilder från olika flyguppvisningar ??
Skulle va väldit intresant att se
Henke
God morgon på er alla!
Vad kul att vi hittat rätt på att vi alla är lite "tokiga" i flygplan här. Dett hade jag inte en aning om. Jag har också varit och kollat på flera flyguppvisningar. Men dock bara dom som Daisy varit med på .
Hoppas vi ses här under eftermiddagen, i dag ska vi till mässan Älvsjö och titta på hundutställningen igen.
Klickade ni in er på kattungar och såg några av namnet som dom fick! Fina va.
Godmorgon medde :)
Ta gärna bilder så vi får se från Hunduställningen sen ikväll :)
Skulle va jättekul att få se..
Henke
God morgon Henke. Ska försöka. men oj vad det är trångt där inne. Men ska göra vad jag kan. Ska titta lite efter Sheltie i finalen. Då jag har ett visst intresse för Sheltie som du kanske vet. Hmm,,, undrar varför.. Går in på Msn om en stund.
Goddagens alla! Ja medde, jag var in och kikade på alla roliga namnen på katterna igår 
Devona, vilken fint flygplan! Ska visa gubben detta också. Jag var inte inne på datorn alls igårkväll, så jag har inte hunnit visa Henkes för honom ännu heller, men jag ska göra det idag under dagen.
Vi var också på en flyguppvisning uppe i Dala Järna för några år sedan, men var de korten är, de ska jag ha osagt. Men visst var det en enorm upplevelse 
Min tös har varit med mig på uppvisningarna och älskar alla dessa plan och ljud som är. Vill inte ha hörselskydden på alls. Senhar hon flygit med Daisy flera gånger. Så hon är riktigt "kär" i detta vackra plan.
Måste bara visa er en bild på min lilla vovve, igen…..
Här är en bild på en av mina gamla vovvar jag haft, Om ni undrar över öronen, så var hon import. Därav dom ser ut som dom gör.

För att återgå till flygplan så kan jag berätta att jag låg i flyget när jag gjorde lumpen.
Detta var på 1960 talet och jag var stationerad på F9 i Säve, Göteborg.
Vi hade som jag tycker urtypen hur ett flygplan ska se ut nämligen Hawker Hunter.
Fick tyvärr aldrig flyga däremot har jag reparerat många av dom.
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"
#25 Bilden var verkligen fin! Detta är som du säger ett flygplan. Inte litet till vackert. Oj vad jag skulle vilja höra dina historier om detta. Men som du säger dom gamla är finast. Mitt favorit plan är som jag sagt även förut är Daisy, som tillhör flygande veteraner. Denna fina DC3 är något så vackert och hennes motor ljud är som musik, då hon kommer.
Jag har ju en kusin som varit pilot inom flygvapnet, men dessa "viner" förbi en som en ilsken geting. Tacka vet jag Daisy. Henne känner jag mig även trygg då jag flygit med henne. Min dotters dröm är att bli pilot på Daisy en dag. En gång då vi flög med Daisy så var min tös framme hos piloten, han frågade henne om hon skulle börja jobba med Daisy då hon vart stor. Hon svarade till piloten att då när hon vart stor skulle hon köra Daisy inte bli värdinna alls. påpekade även att då fick piloten sitta där bak och inte vara framme och störe henne då hon körde drottingen av skyn. Hon vet vad hon vill min tös.
Jag måste få skryta; Jag har flygit med en DC3!!!!!!
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"
#27 Du ska skryta då du säger du har flygit med DC3:an. visst är det ett underbart plan. Vad jag förstår så finns det endast 2 st DC3:or i sverigen i dags läget. En grön från ryssland tror jag och så Daisy.
De stämmer nog rätt bra att de är 2st Dc 3or kvar i Sverige.
Även ja älskar detta vackra plan Hawker Hunter kallat J-34 Hawker Hunter..
Tyvärr hadde dom aldrig den i Kalmar när de var F 12.
Undra om vi ska starta en flygtråd här hehe
Henke
Rätt Henke, J-34 Hawker Hunter.
Om jag minns rätt så var piloterna lite sura på J-34 dom tyckte att den gick för sakta. De sa, tror jag att om man dök med en J-34 så kunde de komma upp i ca 800km/tim.
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"
Kan nog vara så
Den infon har ja inte läst om direkt.
Men att de är fint plan och fint i luften de vet ja :)
Älskar ju våran J-32 Lansen den är brutal och grym tycker jag.
Hörde den sticka iväg från Krinstad flygplats för några år sen efter en flyguppvisnig oj va de lät om den..
Trodde de var flera plan på G men sen så kom Lansen upp över byggnaderna :)
Snacka om drag i den kärran :)
Henke
En DC 3:a har jag/ vi också varit inne i då den stod parkerad på backen. Det var på flyguppvisningen uppe i Dala Järna.
Fin bild på planet där Mondeo
Ska visa gubben detta också bara han kommer hem. Nu får han mycket att titta på = )
medde vad stor din lille vän blivit
Andra vovven du haft var jätteståtlig och fin den med
# 25 - Underbar bild!
Jag har tyvärr inte lyckats fånga något flygplan på flyguppvisningar jag sett. Dels för att jag inte haft någon kamera och har jag haft kamera med mig har de flygit för fort för att jag skulle få en bra bild. Jag har dock några bilder från en flyguppvisning av JAS 39 Gripen i samband med invigningen av Öresundsbron. Ska se om där är någon som är värd att visas upp. Problemet är att jag inte vet exakt vilken låda som dessa bilder finns men jag hittar dem.
Jag har hittat en hemsida där det står skrivet ganska intressant om våra plan från Svenska Flygvapnet. Jag bifogar en speciell bild som jag tagit från denna hemsida. Bilden är speciell eftersom den innehåller 6 stycken flygplan där alla är tillverkade av SAAB.
Den första är SK 60 som har använts och förmodar jag används fortfarande som skolplan.
Plan nummer två överst är JAS 39 Gripen.
Plan nummer tre är 37 Viggen
Planet under första är 35 Draken
Nederst 32 Lansen
och sist men inte minst 29 Tunnan.
Det är väldigt svårt att flyga i formation med sex så olika flygplan.
Om jag ska ha någon favorit så är det 37 Viggen. Detta otroliga kraftpaket men ändå mycket smidigt och lättmanövrerat.
Här kommer bilden

Länken till bilden och övrig läsning om våra flygplan
http://www.sunnersberg.com/flygplan/flygplan_i_forsvaret.htm
Snygg bild Devona 
Ja den är fin den bilden :)
Ja Viggen oh Lansen är som sakt mina absoluta favoritplan när de gäller svenskt..
Går vi till USA så är de då F-16 Falcon oh sen F-15 Eagle
England så är de ju Tornardo och BAC Lightning som gäller.
Henke
Jag fick in fel länk, men har rättat till den nu.
Kunde inte låta bli att lägga in denna vackra bild på Gripen.
Snygg bild Devona :)
Tack för den
Henke
Jag får nog sluta med flygplan nu tror jag, he he.
Men jag kan berätta om en helt fantastisk flyguppvisning jag var med på 1987 i maj månad, när SAAB i Linköping firade ett jubileum (tror det var 50 års). Min dåvarande fästman jobbade på SAAB Flygdivisionen och jobbade ibland i Linköping med att montera ihop JAS 30 Gripen (som ännu inte hade fått detta namn)
Kungen och Silvia var där också så man var ju i tryggt sällskap. Flyguppvisningen började med att Viggen skulle komma mycket lågt för att fotografera publiken med inrikting på där kungaparet stod, så alla stod mycket tysta och spänada inför uppenbaralsen. Då kom där en anka flygandes precis mitt framför hela publiken och bröt spänningen så alla började skratta. Sen sa det bara schwosch och så dånade det utav bara den! Det var Viggen som kom förbi lågsniffandes. Det jag blev mycket inponerad av var att trots denna hastighet, hade man fotograferat knivskarpa bilder av publiken och förstorat upp det parti där kungaparet stod.
Förutom Viggen så var där uppvisningar av de gamla flygplanen, några svenska och några utländska. Bla a Tiger Moth, engelska Spirfire och tyska Messersmith (propellerplan). Där var andra också som jag inte kommer ihåg.
Engelska Red Arrows var där också och gjorde en enastående uppvisning, huvvaligen!
Naturligtvis var där uppvisning av 35 Draken, 32 Lansen och ännu mera av 37 Viggen. Och det imponerande fraktplanet Hercules. Vid det tillfället fanns där inget flygdugligt exemplar av 29 Tunnan, tyvärr.
Det var i alla fall en dag som jag aldrig kommer glömma!
Nu ska jag inte plåga er mera av flygsnack 
Det var spännande att få ta del av Devona
Snygg bild den sista du la in förresten.
Nu ni, ska ni få höra…hi-hi..Jag visade gubben alla fina bilder härinne nu på alla krigsplan som ni lagt in. Jag blev hör och häpna…jag blev undanskuffad från min egen dator….
Så klickade han in sig på länken som du la ut Devona i inlägg # 39, så försvann han in i flygdimmornas värld för ett tag…Så ja, han blev bra imponerad av alla fina bilder och länkar här..Nu ska han gå in själv på denna länk på sin egen dator lite senare…
#39 Vad härlig läsning Devona. Klart du inte ska sluta prata om flygplan. Din länk du lade in ska jag gå in och titta på, ska bli mycket intresannt.
#41 Du ser vad som händer då man visar lite spänannde på datan. Jag har ju inge "gubbe" men min lilla tös tar den för mig ibland.
#39 Vad härlig läsning Devona. Klart du inte ska sluta prata om flygplan. Din länk du lade in ska jag gå in och titta på, ska bli mycket intresannt.
#41 Du ser vad som händer då man visar lite spänannde på datan. Jag har ju inge "gubbe" men min lilla tös tar den för mig ibland.
Äntligen verkar det ha släppt lite, det har varit så segt här för mig att komma in i trådarna, har ni haft samma problem?
Ja, forumet lade av för mig helt sist jag var inne här..
Är mäkta imponerad av kunskapen om flygplan här. Här har jag trott att flygplan var killars stora intresse och så visar det sig att ni tjejer är ett strå vassare.
Vi får väl döpa om sajten till: Allt i luften Ifokus
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"
Haha ja vi får nog göra det :)
Härlit me flyg intreserade tjejer de tycker jag me :)
Hoppas vi kan prata ännu mer flyg framöver..
Ska till Kalmar Classic nu den 12 Juli..
Då blir de nog ett gäng bilder på gamla fina bilar oh traktorer mm.
Även gamla fina mopeder finns med på utställningen.
Ska vara där oh hjälpa till då vi från Kalmar Flygklubb kommer ställa ut vårt tält me lite bilder från förr mm..
Hoppas bara på att vädret blir bättre till dess
Ha en bra dag
Henke
#46 Så glad vi flickor blir nu:-) Kanske vore en idée
Men nja vill nog ha kvar astronomi, det är ju där hjärtat klappar.
#47 Va kul Henke29! Synd att vi inte nere till den 12. Ta många foton snälla…..
Ja självklart kommer ja ta många foton medde :)
Ska ja lägga ut en tråd även här sen ???
Henke
#49 Det vore kul Henke29, eller ska jag bara skriva Henke som du velat ta bort 29?
Ja de spelar igentligen ingen roll hehe me namnet 
Men många skriver bara Henke nu..
Du skriver jag Henke bara, men vänta in Devonas svar.
Mondeo: Jag tror att jag är ganska ovanlig som har detta intresse för stridsflygplan. En tant på igår fyllda 61 år. Min svärdotter är också ganska duktig på detta, faktiskt men så har hon ju också jobbat på Frösön när flygflottiljen fanns där. Hon är också kapten i Flygvapnets reservofficerskår, så hon har fått "fuska" lite mera än jag.
När jag bodde i Dvärsätt som ligger alldeles vid Storsjöns strand så hade jag flyguppvisning varje dag, tills de lade ner flygflottiljen på Frösön. Den första veckan ägnade jag mig åt två saker - 1. att packa upp mina grejor - 2. att flänga från det ena fönstret till det andra i lägenheten för att se planen, men då hade de i regel flygit förbi, när jag hörde dem :-)
Jag glömmer aldrig när jag stod och väntade på bussen till Östersund, det var en av de första dagarna, och det kommer en Viggen och en Gripen susandes ganska lågt från Frösön och sträckning österut. Jag bara stod där med hakan nere vid knäna och som i trance :-)
Viggen fanns kvar då men togs sedan bort för att helt ersättas med Gripen. Det blev väldigt tyst när flottiljen lades ner - väldigt sorgligt.
Grattis i efterskott då önskar en farbror som är ungefär jämngammal med dig!
Det var en intressant bakgrund du har Devona.
Läste i ditt inlägg att du bott vid Storsjön strand då blev jag naturligtvs nyfiken på, gissa?
Har du sett DET?
Det är nästan lika spännade som dom utomjordingar som jag tror bara du och jag har sett?
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"
Tack snälla!
Jag vet inte vad det var jag såg en eftermiddag, men det var ingen fisk i alla fall. Visserligen vet jag att det finns monsterstora gäddor där men denna var ingen gädda. Det var något väldigt stort som kom upp till ytan och sedan försvann med ett plask. Det finns väldigt mycket fisk i Storsjön men ibland finns där inte ett spår av fisken, undrar varför.
Det finns många berättelser och även många foton som tagits, så någonting finns där det är jag helt övertygad om!
Mycket intresant med det om Storsjön. Sak ge mig ut och googla lite om detta. Hoppas ok om jag lade mig i.
Jaha där ser man om Storsjön :)
Jo jag har läst lite om det där.
Men vet inte va man ska tro..
Väldit intresant att läsa lite va du har haft för dig Devona :)
De var en otrolit fin flygplats Frösön ja har vatt där och kollat..
Ligger väldit fint..
Henke
Det är ok och klart du ska lägga dig medde men jag tror inte du får vara med i vår Storsjöodjur-utomjordingar klubb.
Jag förstår givetvis vad det är du har sett i Storsjön Devona.
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"
För att få vara med i vår Storsjöodjur-utomjordningar-klubb måste man ha gjort minst en iakttagelse :-)
Här kommer för övrigt en länk
Detta storsjöodjur är ju ungefär som Loch Ness ju..
Tack för intressant info Devona. Detta hade jag inte en susning om.
jag vill också va med i eran storsjöodjur-utomjordingar klubb..snääälla..Jag är " troende". räcker inte det?? 
Goddagens alla förresten. Jag har åkt på feber inatt, och jag har legat hela dagen. Har en analkande förskylning på G och det känns inget kul då vi ska ut på semestertripp / tur uppöver imorgon. Men det är ju tur att det finns alvedon.. Jag tar ju datorn med mig, så jag lämnar rapport efter vägen. Ha det så gott allihopa, så hörs vi
Ha nu en riktig trevlig tur nu nera :)
Tråkit att vara förkyld precis lagom till resan men vi hoppas ändå att du får en trevlig tur..
Henke
Nera! Sköt om dig nu, samt var rädd om dig. Hoppas på att höra av dig efter vägen.
#58/59 Då får jag inte vara med då
Då står jag lite utanför, för jag har ju inte sett något. Hmmfff! Kramen till er i alla fall:-)
Nu säger jag god natt till er. Hoppas vi ses i morgon. Tack för en fin dag härinne.
Medde
Nu ska det bli kul att se om det kommer små gråa ulltussar här den 22:a juli. I förrgår parade jag mina 2 hamstrar Annie o Titanit då Annie äntligen behagade brunsta. Om det tog som det ska så kommer det ett gäng små rosa knytten den 22:a. När de sedan vuxit på sig så kommer en hane att flytta upp för backen här till medde o hennes dotter :o)
Bilden föreställer Annie o Titte "In Action" så att säga 
#65 Men Asa_N du har ju satt in en bild på
Men lite kul är den ju med. Men så härligt vackert pälsar dom har. Man vill ju bara köra in näsan och gosa med dom. Men väntar till dom klara med sitt innan jag gör det.
Glömde att säga god morgon till er! I dag ska jag och tösen iväg och se på Brolle. Min tös gillar han till max så denna dag kommer nog bli väldigt kul för henne. Då gör det ju ingenting att vädret är grått och mulet ute.
Hoppas ni har en fina dag och att vi kanske ses härinne under dag/kvällen.
Hejsan medde ;) oh alla andra
Hoppas ni får en jättefin dag tillsammans medde..
ja idag verkar de som de blir lite åska här framöver.
Men vi får hoppas att de går över fort.
Ska bygga lite idag då vädret ser ut som de gör.
Allmänt en slappardag..
God morgon Henke!
Verkar som vi har samma väder! Så trist. Men jag hoppas att Brolle kommer lysa upp för min dotter i allafall. Men det är ju en fördel då det är dåligt väder. För då är det väl perfekt för att bygga? Nu ska jag ner till läakarn med tösa, hon har ont i örat. Men kommer tillbaka in här under dagen.
OKej
Hoppas att ni får en underbar dag iallfall även om de skulle åksa mm.
Tycker Brolle oxå är helt okej :)
Hare så gått så hörs vi
De är perfekt för bygget idag
Då behöver man inte oroa sig att man sitter inne när de är fint väder som sakt..
Henke
Tösa är som tokig i Brolle, det är väl efter körslaget, men det är klart hon ska få se Brolle. Detta sker så nära där vi bor också. ca 7 min bilen dit. Nu loggar jag ut i ca timmen, sen kommer jag in igen. Men läkar tiden väntar för tösa. Ses om timmen.
Godmorgon allihopa! Undrar just vart nera är nu :-)
Åsa_N: Sådana små godingar, man vill riktigt pussa på dem ju!
Medde: Var ska ni se Brolle?
Vädret är lite sisådär idag, halvmulet och så kommer där en skur då och då. Perfekt väder att sitta inne i. Jag håller på med ett sängöverkast, ett enkelt lapparbete som jag håller på att quilta nu.
#72 men det blir bebbar så det räcker till en åt dig också
de säljs med stamtavla och allt :o))
neras son får nått rolit när han kommer hem iallfall 
Ligger nått kul i postlådan där nu skulle ja tro….
Henke
Åh har du skickat det där Henke? :o)
Jepp figuren är nog på plats nu hoss Nera ;)
Fast nu är dom iväg på en liten skön semstertripp :)
Henke
#76 - Ja dom är i Härjedalen nu. Men vad kul att sonen fått en liten present :-)
#73 - Jag tror inte det skulle gå så bra ihop med katten ;-)
#77 Många av mina uppfödarkollegor har både 3 och 4 katter :o)
Jag tror inte hon hade accepterat något annat djur. Det blir så med gamla kattdamer när de är ensamma lady på täppan.
#72 Brolle var på Bauhaus idag.Det var ingigning fest där i dag. Ni må tro min tös är kär och lyclkig att få se han live!!Nu sitter hon klistrad vis allsång på Tv och väntar på att få se han igen. Videon laddad.
Det med katt funkar toppen, jag har kanin, hund, orm tillsamanns med mina katter. Harmoni råder i hemmet.
Visst ja! nera är på semester, Om du kommer in nera!!! Så ha en underbar semester. Vi kommer att sakna dig massor under tiden.
#81 De skulle en vända till Östersund där de övernattar i natt. Sedan kör de till Höga Kusten. Dom skulle bo på något som hette Skuleberget, har ingen aning om var det ligger. Jag tyckte ju att de skulle stanna i Östersund hela tiden och bla a spana in Storsjöodjur.
Nå enda chansen till att de skulle få se ett storsjöodjur där vore väl om jag åkte upp o kastade mig i plurret
men jag misstänker att det är så kallt i vattnet där så det är inte ens tal om att få i mig där då :O)))
Gomorron på alla förresten, här i hufvudstadens sydliga delar har vi en strålande sol o temperaturen på solsidan är 27 grader och på skuggsidan måttliga 16 grader, vilket medför att jag inte kan inta mitt kaffe på balkongen med mindre än att jag klär på mig :o)
Idag ska jag in till centralen en sväng i eftermiddag och leverera en gerbil som ska ner till Motala.
Godmorgon alla 
Ska snart ha mig lite fika sov visst lite länge idag hehe…
Men så är de när man har 4 dagar ledit just nu..
Börjar jobba igen på fredag,
Sen hela nästa vecka oxå..
Har ej tatt ut nån semester än..
Har mina 4 lediga veckor kvar..
Hoppas nera har en underbar semester nu..
Särket skönt att få komma iväg en stund..
Henke
#82 Vad avis jag blir att höra om denna tripp, låter helt underbart!
#83 Väder rapport finns i detta inlägg då Asa_N och jag bor ett stenkast från varandra, Vilket vi ej visste från början.
#84 God morgon. Hur gick det med modellen igår? Bra hoppas jag.
# 85 Ja de blev inte så möe byggt igår.
Men ikväll ska ja verkligen ta tag i det..
Hoppas man kommer en bit fram sen på modellen.
Ska se om man kan måla den mm..
Henke
#86 Vi får väl se ett kort då den klar?
Goddagens på er!
Här i Malmö är det växlande sol och moln. Lite kyligare har det också blivit tycker jag. Jag sitter och väntar på att det ska bli klart med sajten och mitt namnbyte. Men jag sitter inte sysslolös, håller ju på att quilta mitt sängöverkast.
Självklart kommer ni få se det :)
Men ikväll blir den inte klar de är möe jobb fortfarande kvar :)
Va är de för sajt du ska göra Devona ????
Henke
#89 Jag är lika nyfiken jag Henke!
Jag är mest nyfiken på vad "quilta" är för något?
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"
#91 Det vet jag, så inte nyfiken på det. Bra det andra 
OK - då ska jag försöka svara på några frågor *ler*
Min nya sajt kommer att heta Existens iFokus och kommer att handla om existensiella frågor och livsåskådning. Jag kommer hojta till när den öppnar.
Quilta: Man syr först i hop sitt arbete, sängöverkast, kudde eller vad det nu kan vara. Jag är bara en amatör som ger mig på enklare mönster, i detta fall tygbitar som är 14x14 cm, dvs ihopsytt blir rutorna 12x12 cm. När man är färdig med sitt arbete ska man ha en baksida som är lika stor. Mellan baksidan och framsidan lägger man i en fyllning. Man fäster denna fyllning genom att sy på olika sätt från framsidan, detta är quiltningen. Hoppas denna förklaring var begriplig :-)
Ni ska få se bild när det är färdigt
#93 Detta lät verkligen intresannt. Kommer att besöka er då ni kör igång. Grattis och lycka till.
God dag!
Här är det ljuvligt väder som råder. Det blir nog att bada hunden i dag. Dvs om vi hinner, ska nog på bio med tösen idag. Så jag kommer inta att vara inne under dagen. Hoppas vi ses i kväll. Ha en fin dag alla!
Sigge är bara för söt :o)))
# 99 Du gillar Sigge skarpt märker jag 
#100 helt riktigt, han är helt bedårande 
Hej på er alla!!! Äntligen hittade jag en ledig dator på hotellet. Sitter just nu uppe i Örnsköldsvik på Scandic hotell. MIn egen dator jag harmed mig vägrade att ta in det trådlösa internet som erbjöds ..typiskt!!
Ska bara kika in en snabbis nu och lämna ett livstecken till er.
Idag har vi varit uppe på Skuleberget och gått. Vi ska inte bo där som Devona sa,
utan vi har vandrat i skogen uppför berget gått lodrätt uppför och nerför i 300 M vadera hållet och vilken utsikt det var när vi väl kom fram, så det var väl värt besväret, men nu är man mör i benen. Imorgon så bär det iväg hemåt, så jag får visa kort och berätta mera sen hemma.
Igår så gjorde vi våran son överlycklig! Vi var på Star Wars utställningen här i stan. Sonen och gubben spelade in film, så tog vi ett gruppfoto alla tre med Darth Vader och lite cloonsnubbar ochså..hi-hi. Ja, detta var en upplevelse.
Hoppas alla har det bra, jag har tänkt sååå på er. DEt var jättefina kort Henke på hästarna 
Vi hörs när jag kommer hem till helgen. Kram på er alla från nera
Jättekul att få höra ifrån dig nera :)
Kul att ni har det bra och fått se mycke fint..
Väntar verkligen på dina kort framöver..
Henke
#96 Henke29. WOW!! Vilka fina bilder du har tagit! Super duper…
Blackie var verkligen fin på denna bild, var det rätt häst jag dig länk till?
Sigge är een liten raring! Rids han eller eller sällskap?
Tella är som vanligt strålande vacker.
Tänk att jag ska få se dessa vackra skapelser snart. För det får jag väl Henke?
#102 Blir bara avis då jag läser att ni varit på Star Wars mässan. Men så kul att höra att ni hade det trevligt, visst är dessa mässor kul?
Ha det fortsatt underbart på eran semester, njut och slappa allt vad du kan. Må bäst nera!
Självklart kommer du få träffa alla dom här 
Tella stod och sov nu när ja kom me kameran hehe.
Men hon fick vila igen sen när ja hadde gått.
Sigge kom direkt när ja var i hagen han är bara sällskap till Tella och Blackie..
Blackie kom aldrig in till Kalmar Travet..
Men hon har ett nummer iallfall.
Vi kan kolla upp det sen.
Henke
Men fin var Blackie. Men så impad!!!! Av Tella:-) Stolthet över hela henne. Används hon som brukshäst?
Nu måste jag logga ut, Ha en underbar kväll alla!
Henke vi kanske ses som i morgon fm?
Jag jobbar tyvärr imorgon :(
Men vi hörs särket här på forumet..
Ja pappa vill att hon ska dra lite vagnar mm framöver.
Vi får se hur de går me det..
Nattihälsning
Nu sitter jag här och kom på att jag inte överhuvudtaget varit inne här idag. Jag håller på med nya sajten, har skrivit så att högerarmen börjar lägga av.
Natti på er som fortfarande är vakna och godmorgon på er som läser detta fredag morgon 
Godmorgon alla
Snart ska ja till jobbet,,
Har haft mina 4 semesster dagar nu.
Tiden går alldeles för fort när man e ledig.
Hoppas att alla har de bra
Henke
God morgon. Här vaknar vi kl 07:20 av att dom börjar med att spränga!! Det byggs ett nytt hus här där vi bor. Svalt och skönt var det ute, då Mickey och jag tog en härlig morgon promenad. I dag blir det att bada hunden som jag inte gjorde igår.
#106 Hoppas att det går bra för dig, men det tror jag att det gör:-) Kul att du slank förbi oss innan du loggade ut.
Henke ha en riktigt bra dag.
Nu har jag badat min hund. Vilket tar en bra tid eftersom han är en riktigt "pälsboll" och frissan hans har semester. Men efter att badrum, jag samt hunden blivit blöta så vart det in fin hund till slut.
Det verkar som det börjar bli regn nu under dagen. Perfekt nu när hunden är nyss har badat.
Hoppas vi ses här inen under dag/kvällen.
De gör vi särket medde :)
Har lunch rast just nu.
Ätit en god bit mat nu..
Henke
Hej alla igen!! Är just hemkommen ikväll från våran lilla resa vi gjort. Så nu måste man ju kika in och säga hej och lämna ett livstecken = ) Blev så besviken att min dator vägrade att ta emot de trådlösa internetet på hotellrummet, ..men men, vad göra..
Det var ett regnigt och kyligt Örnsköldsvik vi lämnade imorse, var bara 11 grader och spöregnade. Men ju längre ner i landet vi kom, så blev det varmare och uppehåll.. Resan har gått bra, och jag har tagit sååå mycket kort.
Jag börjar med att bjuda på en utsikt över Siljan med omnejd sålänge, så visar jag mera imorgon. är trött nu och ska sova strax. Vi hörs imorrn.
#118 Oj vad glad jag vart över denna fina blomma. Men vi ska ju hjälpa varandra, så för mig var ju detta självklart att hjäpa tll, sen var det ju inget spec jag gjorde.. Men ett stort tack Gunilla_R
Nera skönt att ha dig tillbaka, tomt utan dig. Vilka härliga fina bilder. Blir lite avis då jag ser dessa. Hoppas du verkligen haft det skönt och bra. Var det inte lite skönt att datan inte ville funka? Det kan ju vara bra att slippa "nätet" en dag eller två
Ja medde är en riktig gildklimp! Det kan jag med skriva under på 
Ja, borta bra men hemma bäst. men visst är det kul att vara ute på resande fot. Vi har sett så mycket fin natur så oj oj oj…Skickar med ett foto ifrån Skuleberget som vi besteg. Vi klättrade 300 meter i lodrätt teräng både uppför och nerför över stock och sten… Gissa om mina ben värker fortfarande..
Men det var väl värt besväret då vi kom upp på toppen. Lägger med ett foto från toppen där.
Ja, känn er välkomna in på nya sajten och diskutera sen, som Gunila ska starta. Jag har fått äran att vara Medarbetare hos henne, och detta ska bli spännande. 
Härliga bilder som sakt :)
Tack för dom nera
Henke
#120 Tack nera, blir så rörd. Men jisses vilken promenad du gjort. Riktigt impad som vanligt av dig! Men när man ser bilden så skulle jag nog också ha gjort det för att få se denna vackra vy. Så fint. Måste ha varit underbart att få se detta live!

Här kommer beviset..
Kram från Gilla