OT/Snackis 6
Nu har vi tjatat och haft det trevligt i del 5, så även den blivit full. Så nu kör vi på i del 6.

Ser fram imot massor av skvaller!
Länk till III:an
Länk till 4:a
Länk till 5:an
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Då börjar jag med att önska nera välkommen hem och tackar för bilderna.
Nu måste jag erkänna att jag inte vet så mycket om de där figurerna i StarWars
.
Luke Skywalker minns jag, och Darth Wadar. Sen är det stopp…..
Gilla
Springer in och hälsar gomorron till alla glada då :o) Hoppas ni alla får en toppendag.
#1 Men det är ju en bra bit på vägen. Att veta några från filmerna.
#2 God morgon Asa_N hoppas allt bra med dig. Sköt om dig hela dagen.
Häftit :)
Ja vill oxå gå på en Star Wars mässa framöver..
Henke
Ja det var något utöver det vanliga må jag säga…
Ja kan tänka mig det 
Kan du dela me dig ännu mer bilder från mässan
Själv har ja vatt på Kalmar Classic idag..
Henke
Jättefina bilder nera 
Ja vill åka till Stockholm och få se StarWars mässan där i höst..
Henke
#11 Vilka härliga bilder du har nera., Riktigt bra! Inte ett dugg avis
Henke klart du ska till storstaden då den är.
Jepp får bli så 
Få se sen vart man ska sova nånstans men de finns väll alltid nått hotell eller så hehe
Henke
#15 Det ordnar sig. Men vad menar du med" eller så hehe" ?
Nej de var inget
Ja har släktingar i Stockholm så ja kan särket få bo hoss dom.
De skulle dom nog tycka va bara kul.
Har inte vatt hoss dom på länge nu..
Dags för en tur tror jag..
#17 Visst kommer det att ordna sig Henke. Det lovar jag dig. Släktingar eller inte. Vi småläningar håller ihop eller hur?
Ja visst gör vi det 
Sant som sagt.
I dag har vi varit på Tekniska och tittat på 4D film om universum och rymden. Skall berätta mer om det i morg. Tog även lite bilder, som jag lägger in i morg. jag tyckte både biografen och filmen var guld. Men min tös är nu lite nere då dom talde om solen och hur det kommer att gå till den dagen det är över för oss här på jorden!
Så jag kan inte sitta här för länge då tösen lite deppis. Så snart loggar jag ut, men önskar er en riktigt fin kväll och hoppas verkligen vi ses i morgon!
Måste även skryta med att jag fått en fin bok från min vän på andra sidan sjön. En härlig bok som heter "NASA The Complete Illustrated History" Så nu har jag lite nytt att läsa i natt.
Ja det ser vi fram emot att få höra om medde- 
Kommer lägga in bilder från Tekniska och en massa "pladder" i morgon.
Oh va spännande bok de lät medde 
#23 Om du visst vad jag glad över den! Nu blir det att ställa om språk i huvudet, så jag kan läsa den i kväll.
Ja en sånn bok hadde ja oxå varit väldit gla över 
Hoppas ni får en skön stund oh läsa nu..
Vi höres imorgon
Henke
#25 Tack!
Nu loggar jag ut för i kväll, men kommer in i morgon fm med lite bilder, dvs om det vart något!
God natt på er alla! Sov gott.//Kramen
God dag.
I dag är det inte rikktigt så varmt, vinden blåser faktiskt skönt ute, både hunden och jag trivs i detta väder. I morgon hoppas jag att Mickey (hunden) frissa är tillbaka från sin semester, då han ser ut som en hårboll just nu. Till nästa helg kommer jag att vara borta. Då ska vi åka till kolmården, vi kommer att bli kvar där över natten, vi kommer att bo på hotell och försöka ha det riktigt bra. Bara slappa och se p massa härliga och vackra djur. Men mer om det senare.
Hoppas ni får en fin dag och att vi ses härinne under dag/kvällen.
Må bäst alla.
Hoppas du får en jättetrevlig dag medde 
Så ses vi nästa vecka
Må gått nu
Henke
#28 Ska bra ha en riktigt bra dag idag, med mycket slappa och kanske lite god mat till kvällen.
#28 Ingenting just nu, men håll koll på dennna sida. Där brukar det finnas massa med bra info http://www.propworld.nu/
Jepp
Ja har oxå den sidan på lager :)
Ska kika in där om info lite då och då :)
Ha en skön dag nu medde 
#31 Toppen, jodå vi ska försöka ha det riktigt bra i dag. Hoppas vi ses här inne i kväll.
Ja de gör vi särket 
Ha en underbar dag alla!
Å nu är jag hemma igen, borta bra men hemma bäst det är så sant som det är sagt. Även om det var jättekul att hälsa på kompisen :o)
Välkommen hem igen Asa_N. Nu kan vi börja vänta på våra små djur snart och se vad som kommer att hända på bebb fronten.
I morgon ska jag ringa till Mickey frissa och se om hon är åter.
Superkul att komma in här på kvällen och se att det är så god aktivitet på forumet, jättekul!
Ha en fortsatt fina kväll alla!
Vill ni se lite fina bilder ja tog på Kalmar Classic igår ??
De är på bilar lastbilar mm
Henke
Visst vill vi se det. Vi är så öpnna här inne!
Va bra då 
Hehe men sen återgår vi till rymden igen efter min länk som ja ska öppna här..
Henke
#39 Helt ok!
Så där nu var de klart 
Hoppas ni gillar någon av bilderna iallfall
Henke
#41 Ska kolla! Om jag ej svar i kväll så äär det för jag är trött och ska just logga ut nu.
God natt på er alla.
Gonatt ja ska me ta och logga ut nu..
Ska upp oh jobba imorgon…
Gonatt alla
God natt Hneke!
God natt på er alla också. Sov gott.
Ska titta på dina bilder med stor spänning Henke = )
NU passar jag med på att säga natti natti. Vi hörs imorrn. = )
Gomorron gott folk. Upp kom jag i alla fall denna första arbetsdag efter semestern, men roligt var det inte!!!
Godmorgon alla
Ska åka till jobbet snart.
En hel arbetsvecka framför mig igen..
Hoppas dom som är ledig tar vara på tiden och njuter :)
Henke
God morgon. Nu har även vi vaknat upp här hemma. Ja ok vi har varit vakna ett tag och ätit frukost och varit ute med hunden.
Solen skiner och det blir nog en varm dag. Vi vi har på kalendern och inte speciellt idag, så det blir lugnt. Ska ge mig in och titta på Henkes bilder på bilarna nu.
Hoppas ni alla får en fin dag och att vi ses här inne under dag/kvällen./Må bäst alla!
Goddagens alla! Jag blev sen in här på ifocus idag jag..Men bättre sent än aldrig .
Önskar er alla en riktigt fin fortsatt måndag 
#50 Samma till dig nera! Vi ses härinne uder dagen, inne bara en stund nu.
Nu säger jag nog god natt! Dags att ta ut hunden på sin kvälls promenad. Sen blir det TV och slappa lite.
Hoppas vi ses i morg. må bäst alla!
Natti natti mede . Hörs imorrn
God morgon!
Tittar in en snabbis då jag ska i väg med vovven nu snart, men komer tillbaka under eftermiddagen in igen, då har jag lite att bita i! Vilket är kul, nera undrade lite som jag gärna vill svara på. Så ha en fin dag och vi ses här inne under dag/kvällen.
Nu hittade jag in också, eller rättare sagt hann in :o) det är full rulle kanelbulle på jobbet, men nu kan jag börja jobba efter att ha ägnat gårdagen och morgonen nu åt att kolla upp vad chefen gjort när jag var borta så det inte är något som ramlar mellan stolarna eller ännu värre, blir dubbelgjort.
Jaha då sitter man på lunch igen
Men ska snart börja jobba..
Tänkte en sak som slog mig nu,
Vore de inte kul att få träffas nån helg vi som är här på denna sida ???
Vore de inte kul eller de kanske inte går att genomföra ??
Vi har en träff för modellbyggeifokus framöver ska bli kul.
De är 3 tredje ggr vi träffas där..
Bara en liten förfrågan..
Ja skulle tycka de vore kul iallfall..
Henke
# 56 Visst skulle det va kul Henke = ) Bara det inte blir så långt bort..
Det skulle vara jätteskoj :o))
Men då kommer nästa fråga var och när isåfall ???
Ja det är 10.000-kronorsfrågan :o))

Sätter in en kvällshälsning till er alla. Har varit lite off idag, men jag tittar till er ändå, även fast det inte blir så mycket skriva av. Ni vet att ni finns i mina tankar ändå. Kram på er/ nera
Vilka kul idéer ni har nu! Visst vore det kul att få träffa er här inne, Jag då förutom Asa_N!!!! Skämt o sido vännen min. Är så glad du är min vän och vi ses ju så ofta vi kan:-) Men varför inte i sthlm?? nera ska ju hit, Henke funderar på att ta sig hit, vi bor här jag Och Asa_N
Vad säger ni?? 5 kamp på Gröna Lund
Måste visa er en av mina gamla hundar jag haft, Asa_N har just scannat in denna bild, på min gamla skönhet jag haft.

# 64 Mycket vacker och fin hund 
#65 Hon var en stor stolhet för mig, så snäll och duktig hund. En riktig önskehund.
Nu loggar jag ut för i kväll, skall se den halv dåliga filmen Hajen på Tv! Men det var så länge sedan att det är lite kul att se den igen! Hoppas jag:-)
God natt på er alla. Stanna kvar här ni och ha det riktigt bra1
När katten borta dansar råttorna på bordet
Natti! Jag loggar också ut för ikväll nu.
Låter som en bra plan de där me Stockholm tycker jag 
Men vilket datum och så får vi ju planera in isåfall :)
Skulle va så kul..
Fin Hund medde
#69 Vi får väl alla ta en funderare och se vart det lider.
Hunden var en toppen hund, tack Henke!
Hej på er. Försökte skriva inlägg på f m då ja var härinne, men servern ville inget, så jag gav opp..
Har suttit ute i solen för idag är det riktigt fint sommarväder = )
Önskar er alla en fortsatt fin dag.
// nera
Hej
Har inte hunnit tagit några bilder på vovven ännu, Nu ska jag också ta och titta efter lite bilder på alla fina månar som var har där ute.
#73 Fina vackra Tella! Denna bild ska jag ha på näthinnan innan jag somnar i kväll. Tack Hneke! Klart vi har det bra, hoppas du har det med!
Jodå ja har det bra me 
Hon väntar spänt nu på att de ska komma på besök framöver…
#75 Kommer med en knippe morötter snart
Nu säger jag god natt, dags för kvälls promenaden av vovven. Sen blir det avkoppling framför tv:en en stund. Sov gott.
Hoppas vi ses i morg.
Gonatt säger även jag,,
Henke
Hej meddde och alla andra. Jag har varit borta hela kvällen, men man måste ju kika in en snabbis innan man lägger sig. Ska kika igenom lite vad ni skrivit.
# 73 Åhh vad du är för härlig Henke som muntrar upp oss hästtjejer med lite fina hästbilder. Och din/eran Tella hon är bara såååååååååååååååååååååå go alltså! Ge henne en stor bamsekram från mig.
Kan inte Tella få bli våran maskot här på sajten i snackistråden..? Vad säger du medde *fniss fniss*
Kram och natti från Carina 
Henke!!! Å var är "min" lilla sötplutt till häst då som bor hemma hos dig??? 
Åh där är han ju :o)) ja dessa eländiga insekter. Ge honom en extra morot från mig :O)
Okej får göra det ikväll sen 
Tella klarar sig bättre men de är tack vare hennes långa hår..
Hoppas de blir väder ikväll är de grillkväll nämligen…
Ska få se brossans nya hund som han skaffat sig,,
Henke
Åh vad är det för ras han har skaffat??? Gott med grillat :O)) Vi grillade både i fredags och lördags.
Morrn på torsdan.
Tack Henke för bilden på lilla Sigge också, han är också mysig på sitt vis, och så gullig såklart. 
Här är det halvklart väder, men det blåser inte i a f som det gjorde igår.
Önskar er alla en fortsatt fin torsdag./ Carina
P. S: Grillat är gott så klart 
#79 Helt ok för mig nera ang Tella.
Grilla!!Oj vad sugen jag vart på grillat nu, så gott.
God morgon, glömde att komma in här och säga god morgon, vart så uppspelt av nyheterna om uppdrag STS-128 och Fuglesang att jag om av mig i allt. Men vi har vaknat här hemma och hunden varit ute på morgon promenad.
Nu ska jag faktiskt kolla lite mera info om STS-128, så jag lämnar denna tråd nu ett par timmar och ger mig ut för att samla info om detta uppdrag.
Hoppas verkligen vi ses här under dag/kvällen.
#86 Vi kan ju grilla i helgen där vi var sist när du o dotra kom ner :o) Vi kan prata vidare om det på "fånen" sedan.
#87 Tycker jag låter toppen!
#85 Sigge är söt-korven #1 av hästarna där
men hästarna kommer på 3:je plats efter mina korvar hemma och meddes gummisnoddar :o))
#89 Tack att mina fick komma med på en hörna, men du glömde min lilla pins Mickey!
#90 Han faller in under gummisnoddarna :o)) han är ju som en studsboll :o))
#91 Kan bara säga att jag log väl här hemma nu:-)
Nämen lilla Sigge var också helskön Henke
Tackar så hjärtligt för alla bilder du dela rmed dig av så genesröst = )
Ja, vi hörs imorrn hoppas jag med. Natti
#93 Men jisses vilken söt-plutt!! Vilket skägg han har 
Du glömde väl inte moroten till Sigge??? 
passar på att önska alla god morgon och hoppas ni får en härlig dag. Medde far säkert runt som en skottspole hemma nu, de ska straxt ge sig iväg enligt vad hon sa igår, de ska bara lämna Mickey på vägen :o)
Så här långt ser det lovande ut i "Hufvudstaden" strålande sol och klarblå himmel, dock lite svalt ännu. :o)))
Här sitter en annan som har vaknat nu.
Har tatt en dusch och ska snart till jobbet,,
Sen 2 lediga dagar = Skönt 
Nej han fick sin morot igår Sigge
Henke
#97 Skönt att du inte glömde det
Hoppas han uppskattar att han har en "bundsförvant" 
Ja jisses så skönt det ska bli med 2 lediga dagar :o)
Henke! Jisses så söt denna vovve var.
Nu ska jag inte sitta här med, då jag lånat datan på hotellet, och fler vill ha den, ska kika ner senare under kvällen och se om jag kan "sno" den igen,
Hej medde! Kul med ett livstecken från dig = ) Hoppas ni har det bra på hotellet också 
Gomorron alla glada folk här på Astro :o) Hoppas ni har sovit gott, det har jag gjort i alla fall, sov i 9 timmar!!! Det var tydligen jobbigt att börja jobba igen 
Goddagens alla! Jag har också sovit som en stock inatt trots att det är fullmåne = ) Stod i köksfönstret och titatde på den inatt, och det såg så trolskt ut där den hängde bakom molnslöjorna..Jisses! Vilket skådespel det är att se den varje månad, förutsatt att vädret är klart förstås..
Har haft lite skön efterlängtad ensamtid här på f m.
Önskar er alla en fortsatt fin lördag och helg förstås.
// Carina
Goddag!
Har vatt hoss en kusin nu på morgonen..
Fyndat en modell igen hehe..
Sen ska ja iväg till en annan kompis ikväll och fixa lite me hans dator..
Ska få se lite fina bilder från hans resa oxå..
Hoppas att alla har det bra här
Henke
Goddagens!!
Välkomen hem medde igen. Ser att du är inloggad nu = )
Jag ska bara lämna ett litet livstecken. Bli r inte mycket ine här idag, ska fixa med lite annat. Men jag kommer in senare.
Ha en fin söndag alla 
God morgon! Hej nera TACK ! Jodå hemma igen, sovit som en stock i natt. Men kul att vra inne igen.
Niu ska jag susa runt lite och se vad som hänt härinne. Har saknat er alla massor!
Ha en underbar dag alla! Hoppas vi ses här under dag/kvällen igen.
Fy tusan vad det har åskat till och från hela dagen idag. Skulle bli lika väder imorrn. men vad gör det när jag ska träffa medde och gå på intressanta museum imorgon 
jag pm:ar dig senare
Jösses!! Här har solen lyst precis hela dagen :o))) men bara 10 mil bort hade det åskat o regnat.
Hejsan!
Nu har jag kommit hem från min roliga dag.
Har vatt på lopppis hela dagen..
På Hasslö de var en väldit stor loppis me mycke prylar jättebillit var de oxå :)
Henke

#108 Vad hittade du för roligt (och byggbart!
)
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Gomorron alla, vad det nu är för gott med en måndagmorgon??!! *S*
Är på jobbet och har ingen arbetslust, eller jag har åtminstone inte hittat den. Nu ska jag väl inte påstå att jag letat överdrivet noga men men *S*
Hoppas ni får en bus-bra dag allihopa trots att det är måndag.
Nej ja letade som en tok efter byggmodeller men tyvärr så gav de inget resultat..
Annars hadde ja norpat dom må du tro 
Köpte ett par högtalare lite möbler en liten fin tv 14tum..
Har handlat för 200kr men då ingick 2 korvar och läsk i dom pengarna..
Så billit var det hehe
Henke
Kikar bara in här en snabbis innan lägdaggs och vill säga ett stort tack till medde och henens tös för en jättetrevlig dag tillsammans i storstan!!
Himla kul att få träffas
Kram från nera. Vi hörs härinne mer imorgon.
#112 Det är jag som ska tacka för en fin dag nera! Det var verkligen kul att få träffa dig och din fina familj.
I dag är det lite grått och mulet runt stan, men hoppas det klarnar upp under dagen, regnet har jag fått nog av just nu. Hoppas ni alla får en fin dag. Vi ses här inne kanske under dag/kvällen. må bäst
Hejsan!
Sitter här på jobbet har lunch just nu,,
Här är vädret fint me sol och värme..
Ikväll blir de lungna gatan för min del..
Hoppas alla har de bra
MVH
Henke
Goddagens på er alla!
Jag har varit lite frånvarande här i samband med öppnandet av nya sajten. Jag håller också på med mitt sängöverkast, nu är det verkligen tungjobbat och bökigt.
Sitter här och väntar på att molnen ska skingras och solen ska komma fram - det har nämligen våra lokala väderprofeter lovat. Men jag vete sjutton - får nog sätta unden picnickorgen - det ser inte lovande ut just nu.
Kram Gilla
Goddagens här med!
Jag har slappt och tagit det lugnt i solen som visar sig framme idag. Är lite matt efter gårdagen, så det blev ingen datorisering förräns nu.
Ha en fortsatt fin dag

Här väntar vi på att Annie, vår ena guldhamster, ska börja föda sina bebbar…. inget är som väntans tider…. *suck*
Å bara för det så är hon i full gång och föder nu :o)) Hörde pipen från åtminstone ett par stycken. Så hon har satt igång den senaste halvtimmen här.
Ett av jordens underverk, hamstrar som dessutom bara är dräktiga i 16 dygn!! Det är den kortaste dräktighetstiden bland däggdjuren.
# 117 Ja, den var bra 
Jag säger gonatt till alla här..
Nu ska lillen sova
Henke
Natti natti med dig Henke. Hoppas du har det bra annars. Klappa Tella och de andra hästarna från mig också är du snäll 
De ska jag göra nera 

Förresten Henke innan du lägger dig..Tänker du prova rida nåt, eller hur blev det?
Ja vi får se hur vi gör..
Först ska jag lära mig rida på en annan van häst…
Sen får vi se..
Hon behöver igentligen motion Tella..
# 126 Ska bli spännande och höra senare hur det gick för dig. Lycka till Henke 
Önskar er alla en fin onsdag