Kyla för överhettade kroppar
Vissa arbeten är extra jobbiga för de som möter värme på olika sätt, allt från brandmän till racerförare. I öknen eller i staden. Och så är det bra för sådana som jag som är värmekänsliga genom sjukdom som MS. Därför har jag en sajt här som heter skuggfolket. För det är i skuggan du träffar mig på sommaren :-).
Men utveckligen av dessa västar började med rymden i åtanke och dess astronauter som både jobbade och utsattes för en massa värme bitvis. Det gällde att kyla ned hyn till en behaglig temperatur, och inte som att luta sig mot kylklampar som kan skada huden. Den kyler inte kroppen om huden är på 25 grader, men över så börjar den kyla. Så när de var i skuggan så gav västen ingen kyla, men i solen.
Sedan skulle det gå att "ladda" igen utan att kyl- eller frysskåp. För det var onödigt att ha i rymdfärjan och rymdstationen bara av det skälet.
Så från rymden till min garderob. En lång resa som jag uppskattar varenda varm dag. Och i år ska jag köpa en kylkeps också, så att mitt lilla huvud kyls ner när solen står som högst.
© Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

En sådan skulle man nog ha heta dagar, eller till min mamma!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wow, en sån skulle man ha på sommaren då man är å tävlar

Visst verkar dom toppen. Tänk dig då ala sitter och svettas och man kan bara glida förbi alldeles cool och sval :-)

Cool är jag redan av naturen :-). Vad tävlar du med, Ressu?
Som sagt, nästa sak blir en keps. Skönt att dra ner den över hjärna och ögon. Dessutom är den rätt okej utseendemässigt. Måste tänka på min coolfaktor… /Vanessa (inbillar sig vara ball.)

Kan bra sitta här och le :-) Ang våran coola image här. Som vi dock tror vi har.

#4 Vi (alltså jag och hundarna) tävlar inom agility =)
Jepp, man måste bibehålla den coola image man tror sej ha

Hahaha ! Det var ju det rätta! Man tror sig ha

Tar upp denna tråd med tanke på diskussionen om värmen som jag inte riktigt klarar av. /Vanessa

Jag skulle kunna tänka mig att ha en. Tänk att kunna ha en då det är hett ute. Jisses vad härligt det skulle vara.
Tur att detta finns för er som verkligen behöver en.

Alla kan få sådana, men de kostar ju tyvärr också. Fast det hjälper mig. /Vanessa

Skulle nog hjälpa mig att hålla huvudet kallt, vad kostar en väst? Tror jag fler undrar över.

Tänk om jag var gift rik, då skulle jag köpa en:-)

Lånade pengar för att kunna köpa den. Men min man som inte heller är rik kom hem en dag för två år sedan med en AC. Det är kärlek. Oj, vad jag älskar honom det nu när jag tryckt igång den för dagen. /Vanessa

# det var inte riktigt så jag menade, att man måste vara rik. Men jag är ensam med min tös, och lägger dom pengar jag har till henne och hennes intresse! Men det gör jag med största glädje. Ser jag henne glad är jag glad med.
Jag skulle också kunna tänka mig att ha en kylväst! Undra om jag ska ta och fjäska för gubben lite..Ska klia han bakom örat lite extra ikväll…*fniss*
Nej men ärligt talat så blir jag också lätt överhettad, så det skulle inte vara helt fel med en. Och vi är inte direkt heller " rika" på pengar i a f..Ska nog ta och köpa en "Harry" kanske.. Man blir inte direkt rik på en sjukpension..

#16 En Harry det var länge sedan, vilken kul idée , det ska jag göra i dag. Tack nera för tipset.
# 17 Varsågod. Det var så lite så..

#28 Vinner vi STORT tar vi med dig på resan till havet.
# 19 Åhhh, man tackar..Vilket hav förresten??

Medelhavet helst!

Kan meddela att jag klarade dagen i varje fall. Nu återstår morgondagen som ska vara så het också. /Vanessa

Dagen har varit het, men ganska behagli ändå tycker jag. Så jag hoppas du haft det samma Vanessa! I denna dag som varit allt än lugn för dig tror jag.
Ja det har varit hyfsat med värmen idag, Inte allt för stekhett..

Visst var det så, trodde det skulle vara varmare.

Nu är det brutalt varmt ute, och min väst är en av mina bästa plagg :-). /Vanessa