Astronomi iFokus

Astronomi

Etiketterböckerfilm
Läst 2450 ggr
vanessa
0

Apollo 13 & andra filmer

Det mycket kända uttrycket "Houston, we hade a problem." är upptakten där en rutinfärd omvandlas till en ångesthistoria.

Tänk dig själv att du är strandad 32.000 mil från jordens yta. I en farkost som inte längre fungerar. Nere på jorden kämpar alla med att få ner dig levande.

Denna sanna historia om Apollo 13 blir en nervkittlande film. Där den lugnet byts ut mot rädsla. Där det går från mysig middag till hälsokontroller. En hälskontroll som innebär att en av astronauterna tvingas vara kvar på jorden. Bittert vinkar han farväl till de andra. Vad de inte vet är att det är bra att han är kvar.

I filmen finns det en rolllista som är kanon. Tom Hanks, Kevin Bacon, Bill Paxton, Gary Sinise och Ed Harris. Regi Ron Howard.

Älskar filmmusik, och till denna musik är underbar. Varje gång jag sätter på den cd:n så tas jag snabbt upp i rymden. Musik - James Horner.

Slå er ner i soffan och njut av några spännande timmar. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

iboat
0

Håller med dig. Om man är filmnörd som jag och dessutom lite rymdnörd så är detta en bra film! Rekommenderas.

Annars är Steven Spielbergs "närkontakt av tredje graden" min favoritfilm i genren även om den känns lite mossig nuförtiden.

vanessa
0

Älskar den filmen också. Sättet som den berättas är så bra. Fast är man filmnörd så är man :-). /Vanessa

iboat
0

Gillar "Contact" också, även om den blev lite väl flummig i slutet. Filmen bygger på ett manus av den gamle rymdräven Carl Sagan.

Länk till filmen 

medde
0

Jag håller på som bäst att leta nu bland mina filmer. i kväll blir det Apollo 13 på min Tv.

Närkontakt av tredje graden tyckte jag då vart bara bättre och bättre för varje gång man såg den. Men nu var det många år sedan, man kanske ska damma av den och titta på den i veckan. Mossig näe! det tror jag inte den är än i dag

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ayena_old
0

Apollo 13 har jag sett ett antal gånger och kommer säkert se den igen.

I lördags såg jag en annan av mina absoluta favoriter - Mission to Mars - med Gary Sinise och Tim Robbins. En helt underbar film!

medde
0

#5 Den filmen var det verkligen länge sedan jag så, vore kul att se den igen. Tack för tipset.

vanessa
0

Sedan har vi andra filmer man inte kan glömma att nämda - Independece day, och så blev min hjärna tom. Återkommer när huvudet är vaken igen :-). /Vanessa

medde
0

Armageddon är ju lite lite fantasi, men den underbara Peter Stormare är ju med.

medde
0

Stjärnornas krig!!!

vanessa
0

Känner mig lite fånig, angående detta med rymdfilmer. Letade efter en annan film och då trillade Star Trek ut. Fniss, vi har självklart de filmerna och Stjärnornas Krig.

Men anledningen att jag älskar Apollo 13 är att den är baserad på sanningen. Till skillnad från övriga filmer. /Vanessa

nera
0

Nu har denna Apollo 13 film kommit i min läsning både här och där, så nu bara MÅSTE jag se den Glad har lyckats missa den…Fot i munnnen Så tack för tipset!

Min son är Stjärnornas krig -fantast!! Så man kan dessa filmer både in och utantill hi-hi Glad

medde
0

#11 Apollo 13 är en super film, du kommer inte att tycka illa om den alls. Det kan jag nog lova dig. Stjärnornas krig fantast är jag nog med. Har signerade kort kort av Darht-Vader här hemma som vi förvaltar väl.

nera
0

# 12 Ja, jag var faktiskt på stan senast idag och letade efter den, men jag hann inte leta mer, så jag ska fortsätta imorgon. För nu SKA jag se den…Så jag får återkomma om en kommentar ang den när jag sett den. Är sååååå nyfiken nu Flört

Häftigt! Ursäkta en nyfiken fråga, men har du möjligtvis nån bild på det signerade kortet att lägga ut, så jag kan visa sonen??Fot i munnnen

medde
0

#13 Visst kan jag göra det , men då måste jag först fota av det  med min kamera, ska ner och köpa nya batterier till den för dom är döa just nu.  Måste även skryta med att jag har en bit negativ (orinal) från den första filmen  hemma, den är jag mycket stolt över.

Men ska fixa detta under dagen, Prommis!  Har även lite andra bilder från och  med stjärnornas krig, Mina kort men vet inte hur det är att  avfota dom och lägga in här, ska kollas även det.

nera
0

# 14 Tack! Vad du är gullig Skrattande

medde
0

Dett kort blev ju bara strunt, men jag får ta ut det i fotoramen och ta om det lite senare under dagen

medde
0

Detta är något min tös är så stolt över.

medde
0

Samma med detta!

medde
0

Men hon är så stolt min tös över att få träffat dom bakom Darht Vader, CP30 och R2D2, Detta lever hon gått på ännu i sitt minne att få träffa dom, det var av  Darht Vader (Prowse) hon även fick denna negativbit från första filmen av, Det är väl försluten i en plast sak. Men hon har blivit av min kompisar testad, med stora mutor att sälja den till dom. Men stolt över min dotter hon tvär nobbar!! duktig tös jag har, mamma stolt :-)

medde
0

Men hon har en del kort som hon även fick där, Kan lyssna med henne om hon vill ge bort ett till din son. Fråga kan jag ju göra i alla fall! Håll en tumme.

nera
0

WOW!! Cool   Men du medde..jag kan gott tänka mig att din tös är mallig över dessa bilder Skrattande Tack så hjärtligt för att du delar med dig. Nu måste jag ropa på min son och visa honom och hans kompis som är här.. Tusen tack igen hörrö..Flört

medde
0

#21 Vad sa han?

nera
0

Gissa kommentaren jag fick nyss av killarna här när jag visade dem dina bilder medde ..De är ju båda är Star Wars fantaster….ÅHHHHHH….sa de bara…Min son undrade om ni har varit i USA hos dem och hälsat på? Antagligen svarade jag..När var ni där förresten?

Själv så har jag bara åkt rymdfarkost-simulator med R2D2 och C3PO som körde, då jag var i Florida och besökte MGM- studios och Epcot center 1991 tror jag det var. Och DET var en fantastisk flygfärd att åka simulator med dem i ljushastighet och slåss mot fienden…help…Jag minns att jag blundade flera ggr för att inte börja må illa Förvånad

nera
0

Min son har hur många x-box spel som helst med Star Wars, och killarna håller på just nu att spela ett nytt Star Wars spel, som han fick här i veckan.

Hoppsan, nu kom vi visst från ämnet tror jag…Dena tråd handlade ju om Apollo 13….Men men , det är ju film i a f vi pratar om Fot i munnnen

medde
0

Vi hade faktiskt denna tur att dom var i sverige på en mässa. Min tös är ju den som pratar med allt och alla. Så när vi var och fikade så "hittade" hon Rutger Hauer och började prata med han. Men hon deklarerade att han var inte hennes favorit utan att det var allt om stjärnornas krig, så han tyckte att hon var en tjej som absolut skulle få träffa dom. Detta slutade med att hon var med dom så gott som hela dagen på denna mässa. Med hem fick hon bilder, aoutografer,filmer, negativet jag talade om, och figurer med dom på. Så vi har en liten samling här hemma. Kan till lägga att jag väldigt avis på henne:-)

Det du skrev om att åka rymdfarkost-simulator låter hur häftigt som helst. Det skulle jag också vilja testa.

Hälsa grabbarna! Må bäst, medde

Ps, Hoppas du hittar filmen Apollo 13. Tala om när du hittat den och vad du tyckte.DS

nera
0

Häftig tös du har du Flört 

Javisst, jag rapporterar läget direkt när jag sett filmen! Helt klart Skrattande Fast det hinns nog tyvärr inte med idag att se den, hade tänkt så, men snart så…Skam den som ger sig. Glad

medde
0

Tack!!! Hon är bara bäst. Jag skulle se Apollo13 i kväll hade jag tänk men min mor fick se den och lånade hem den, så det sprack för mig med att se den.

nera
0

Men du medde, nu har jag en fråga åt dig från min son  angående Star Wars bilderna du visade, med din dotter på…Jo, han undrar när och var detta evenmang höll hus när de var här i sverige och ni träffade dem? Hade de typ kulisser med sig och satte opp eller typ bakgrund med bilder bara??

Jag lovade honom att fråga dig, och nu är det gjort..Flört är tacksam för svar. = )

medde
0

nera!! Lägger in lite kul länkar till din son att titta på!
http://www.starwars.se/nyheter/

http://se.starwars.nu/nyheter/

Denna länk är till den bästa till den som håller i allt ang mässorna som hålls runt om i landet.

http://www.propworld.nu/

Vill ha ha flera länkar om Star wars hör av dig, inga problem har många fler om han vill ha!

nera
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åhh tack snälla medde för infot!  Skrattande  Ska visa honom detta sen. Skickar med en bild på hans Star Wars lego som han han har och gjorde en egen utställninga av förut..hi-hi…Glad

nera
0

Han har flera grejer också, men de fick inte plats i bilden. Här kommer en närbild på Grivious ( stavas det så..) rymdskepp

medde
0

#30/31
Jättekul att se! Vilka fina saker. Verkligen så fina, vad duktig han är. hälsa honom från mig! Tack för titten, ska visa min tös dessa saker så blir hon impad med. Hoppas han gillar länkarna och tittar in på dom.

nera
0

Apropå filmen Apollo 13 nu då som jag har sökt efter med ljus och lykta, så får jag inte tag i den att hyra .Fundersam Filmuthyrningsaffären här i kommmunen hade den inte, och de har annars stort utbud på filmer..Ja ja, tids nog så ska jag väl få se den. Har ett alternativ här, och det är att se den utan svensk text förstås, men det är ju bättre än ingenting ju

vanessa
0

Ursäkta för reklamen, men här kostar den 59 kr, och jag lovar att det är ett köp du inte ångrar. Finns säkert billigare om du söker, och så hamnar den i brevlådan.

Startsida. /Vanessa

medde
0

#33 Ge mig ett par dagar att rota blind filmer, tror jag har 2 st av denna film, är det så kan jag sända denna film till dig, så kanske jag gör någon glad. Men ge mig som jag sa ett par dagar, lovar att återkomma om detta om jag har den eller inte.

nera
0

# 34 Tack för förslaget vanessa! jag brukar vanligtvis handla där, och jag har tänkt tanken att jag ska skicka efter den, har bara inte kommit till skott ännu , men tack i a f. Skrattande

# 33 Vad du är gullig! I såfall kan jag ju köpa den av dig då ifall du har 2 lika??

Kram på er och tack för erat engagemang  tjejer Glad

medde
0

#36 Jag har inte hunnit att leta, men min snälla mor sade att jag ska ha 2 st av denna film Varför jag har det vet jag inte, kanske ville se den i stereo:-) Men ska leta fram den till dig, och självklart behöver du inte köpa den av mig, kul om jag kan glädja dig lite.

iboat
0

…men är det ingen som sett "Contact" med Jodie Foster? Det är min favvorymdis. Länk till filmen 

medde
0

Självklart att jag sett den! En mycket bra film.

nera
0

# 38 Ska nog se den också vid tilfälle. Men nu är det Apollo 13 som hägrar, så jag får beta av den först.hi-hi..

medde. leta inte ihjäl dig. Du ska se den kommer fram när du minst anar det…Glad

medde
0

#40 Jag kommer att hinna med att ta fram den till helgen, så jag kan sända den till dig i början av nästa vecka. Men såg i en tråd att du ville vara anonym, vilket är helt ok, Men hur ska jag kunna skicka den till dig?

nera
0

# 41 Har skickat dig pm Glad

medde
0

#42 Tack!

nera
0

Ska bara upplysa om att imrogon, Skärtorsdags  kväll kl 22.14 på TV 4 så visas just Apollo 13 filmen!! Den var rätt lång.

Så nu ska jag väl äntligen få se den. Flört Ska spela in den. Så du medde , du behöver inte leta efter filmen och skicka den… jag spelar in den imorgon så spar jag den själv. (Men tack i a f för besväret. Hoppas din mamma är bättre förresten.) Kram från nera Glad

medde
0

pm:at dig!

Denna kommentar har tagits bort.
vanessa
0

Har den på DVD, men kan nog inte låta bli att se den igen. Är ju lite jobbigt facinerad av filmen. Nero, njut av stunden, när du nu väljer att se den. Förresten, glöm inte att den verkar längre för att de petar in reklam då och då. Eller kisspauser som jag föredrar att kalla reklamen. /Vanessa

nera
0

# 47, Ja det är för tur att de har kisspaus i filmerna..hi-hi..Men jag är tyvärr lite för kvällstrött av mig för att sitta uppe så sent och titta, så jag spelar in den. Min 10 årige som ville också se den, så vi kan se den tillsammans i helgen. Men skulle inspelningen misslyckas, så anropar jag meddde igen om hennes film… GladFlört

medde
0

Pop corn och dricka inhandlat, för kvällen. Mys med tösa min.

vanessa
0

Då blir det istället för för "Houston, we have a problem", "Medde, Medde, I have a problem". /Vanessa

medde
0

Haha! Du är allt bra lustig du :-)

nera
0

Glad

medde
0

Sitter bara och ler här på andra sidan skärmen..

medde
0

Hoppas ingen glömmer denna film nu i kväll.

vanessa
0

Tittade på filmen, igen. Och är lika frälst som tidigare. Musiken är så bra också. Har den CD-skivan också, och ibland stoppar jag in den och lyssnar. Plopp så är jag på den resan. Lever mig in en aning :-). /Vanessa

medde
0

Det vart en lång natt. Hade inte alls tänkt att titta då jag har filmen, men det är ju lätt att säga. Skulle bara se början tyckte jag. Hmm,, Vart kvar hela filmen och njöt av varje ruta av den.

nera
0

NU har jag sett filmen och den var verkligen kanonbra Skrattande GUUUUD vilken magmördare till film. Den var ju hur spännande som helst ju.. Gissa om jag grät på slutet när man såg dem landa säkert i vattnet..oj oj oj…Ja, den filmen fick de verkligen till bra.

Kan inte låta bli att tycka att de fick sig ju  några "varningstecken" där i början om att de helst skulle låta bli att åka…Men tack och lov så hade de änglavakt på resan, så de kom hem ordentligt. Puh..Glad

medde
0

Visst är den bra denna film? Det är verkligen något Speciellt över  filmen, vet inte vad, men något är det!

vanessa
0

Det som är så fantastiskt är att det är sant. Älskar också sakerna som det skrockfulla. Att han "chefen" alltid har på sig samma väst vid uppskjuten. Så det visar att det inte är fel av mig att vara skrockfull när de lyfter och så :-).

Hade också tänkt att titta några minuter, men satt som klistrad.

Skönt att ni tyckte om filmen som jag rekommenderade. Och jag kan berätta varför du tycker att den är så bra, Medde. Men gör inte det här. För det handlar om filmteknik, manus med mera. Sådant jag är mer insatt i än astronomi. /Vanessa

medde
0

#59 Då får du berätta det i ett litet pm kanske, nu gjorde du mig nyfiken.

vanessa
0

Absolut. /Vanessa

Darkmoonia
0

Såg att ni missat en skön feelgoodfilm som handlar om rymden-eller ja runt omkring den första månlandningen. The Dish-heter den och handlar om människorna i Parkes, där södra hemisfärens radiokommunikation skedde till månfararna. Bygger på en sann historia.

Dålig rymdskräckis, Event Horizon…

medde
0

#62 Den första du talar om vet jag inte jag sett, hur gamal är den?

Even Horizont har jag sett! 2grr!!!! En gång av misstag.  vi var på bion och hamnade på fel bio. eller jag sa fel nr på bio salongen, då dom har flera.

Darkmoonia
0

#62 Gjord 2000, Australiensisk

The Dish" är en komisk men icke desto mindre sann historia om en grupp excentriska forskare som bemannar en satellitmottagarstation i australiensiska ödemarken.

Till NASA:s stora oro står hoppet till dessa män för att motta bilder från människans första steg på månen. Medan manskapet frenetiskt förbereder sig för den stora stunden då bilderna ska sändas världen runt, firar folket i australiska orten Parkes sitt deltagande i denna historiska händelse.

medde
0

#64 Tack! Denna måste jag söka efter.

vanessa
0

På tal om filmer så är det Armageddon nu på kanal 6. /Vanessa

medde
0

#66 Den fastnade jag i såklart, för vilken gång det vet jag inte. Lika bra varje gång. Men igår var det rymdpromenad som gick på datan, sen Tv:en som gick. Det vart mycket att titta på. Tur att man har två ögonFlört

StefanW
0

Om ni vill ha fler tips på bra filmer så finns ju alltid

Rätta virket

vilken jag tycker passar in sammanhanget! Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

medde
0

#68 Ja! Den filmen var ganska länge sedan man såg, ska ha den här hemma på VHS, nu måste jag ner i lådorna och leta efter den. så jag kan ha mys i kväll.

nera
0

# 68 Den måste jag visa för gubben.

medde
0

#70 Den är verkligen se värd.

vanessa
0

#68 Just det, den ska jag se. /Vanessa

medde
0

Har du filmen Vanessa?

vanessa
0

Nix. /Vanessa

medde
0

Jag har den, men du väl inte VHS? Så du kan låna den.

Buran
0

Oktober Sky helt underbar film

1957 i Coalwood,West Virginia.Hela stan är beroende av kolgruvedriften,och livet i gruvorna är inte något man bara kan välja bort.Men när den unge Homer Hickam Jr.(Jake Gyllenhaal"City Slickers") ser ryssarnas Sputnik-satelit flyga fram över himlen,beslutar han sig för att nå stjärnorna och ett större liv.Det är en fantastisk,och sann,berättelse om hopp,beslutsamhet och triumf. Informationen kopierad från disc shop.se! Beställ före 16.00, leverans nästa dag.Med hjälp av sin lärare(Laura Dern"Jurassic Park") och tre vänner börjar Homer att bygga sin egen raket.Filmen handlar om Homers kamp för att kunna förverkliga sina drömmar,och övervinna alla de hinder som hopar sig på hans väg-dålig utbildning,en kritisk far(Chris cooper"Lone Star")och en rad olyckor som hotar såväl Homers drömmar,som det mesta av stan.

Det är en av de mest tidlösa och inspirerande historier som någonsin filmatiserats."Den får dig att skratta och gråta,och du kommer att älska den till slut"sa Robert Butler(Knight Ridder News Service) om October Sky,en film som blivit kritikerrosad; fylld med humor,fantastiska skådespelarprestationer och klassisk rock n´roll.

"den här är en annan, en Airfix"

medde
0

#76 Den låter mycket intresannt, ska ta och kolla in lite. Har du sett den? Vad tyckte du om den?

Buran
0

#77 Du kommer att älska den, jag lovar GråterSkrattandeFörvånadLedsenGlad

medde
0

#78 Ska gå in och kolla vad den kostar med mera. Den låter väldigt bra. Så varför inte.

medde
0

Det finns en billigare och en dyrare variant, det var inte mycket som delade dom åt. Bara att den billigare var slut. Så nu blir det att vänta ett tag.

medde
0

Beställt filmen, nu litar jag på dig Buran

Buran
0

#80 Jag är den skyldige, beställde sista dubbelskivan direkt när jag kollade upp lite om filmen. Har den utgångna sedan förut och det skilde 1 min i tid mot den nya, förmodligen ingen skillnad på innehållet i filmen men den får vara kvar. Det var extra materialet som lockade. Även IMAX filmen om Mir fick följa med.

#81 Mycket nöje

medde
0

#82 Så det var du som var skyldigSkrikandes Den som väntar på något väntar ……Skrattande

vanessa
0

Och till nu är det Star Trek Nemesis på TV4. Från verkliga händelser till science fiction. /Vanessa

medde
0

Jaha! Då kanske man ska logga ur och titta dvs om man inte somnar, jag som brukar sova vid denna tid.

Darkmoonia
0

# 82 Film om Mir? vad har jag missat nu? Berätta gärna :-)

medde
0

Jag ska titta om vad det är för film Buran talade om, så återkommer jag till dig om den. Tyvärr lämnade Buran sajten igår.

medde
0

#86 Titta in här på denna länk……

Darkmoonia
0

#88 Tack för länken :-)

medde
0

Tack! När jag sökte på denna länk åt dig så hittade jag en film själv att beställa. Så detta var ett nöja att leta. Men dyrt…

Knirken1
0

Denna dramadokumentär/ DVD-"trilogi" är verkligen något för den rymdfartsintresserade. Kanske inte så mycket om astronomi direkt, men en suverän berättelse/filmatisering om hur "mänskligheten" till slut tog sig ut i rymden och till månen. Se bifogade 2 foton.  (SPACE RACE, the battle for the moon. Armstrong v/s Gagarin, 1945 - 1969. /BBC)  MVH / Kn1

Knirken1
0

Nästa bild av DVD-filmboxen tillhörande inlägg #91 ovan. /Kn1

medde
0

Var kan man hitta denna film?

Knirken1
0

Köpte den (SPACE RACE…) i sydvästra "hörnet" av det stora affärsområdet vid Kungens kurva (efter Södertäljevägen) i Stockholm. Bautastor media-affär som heter "Media Market".

Bortre änden/väggen nedre plan, av denna affär, är proppat med DVD-historia/ dokumentärer/ dramadokumentärer, faktafilm och dylikt. De verkar satsa stort på mera "seriös"/verklighetsbaserad film. Man kan nog hitta det mesta man är intresserad av där.

Just denna (3st-DVD box), är bland det bättre jag överhuvudtaget fått tag på. Förundras över hur de fått till denna produktion. Utmärkt upplägg, skådespeleri och tekniska detaljer osv. Är BBC inblandat så brukar det i & för sig bli kvalitet av det hela.   (Lånar ev ut den i krisfallGråter). MVH/ Kn1

medde
0

#94 Är det den som ligger i Heron city? Vad fick du betala?

Knirken1
0

Vet ej om "affärskomplexet" heter något mera. Där finns några affärer utöver Media market, men just "M.m" är rakt fram i nedre plan, bortom stora "vattenfontänklustret" som man kan styra själv (!!?).

Priset på "Space race.." var nog ca 180 kr:- eller liknande. Jag hade lätt betalat mera om det varit nödvändigt (& jag varit "tät" nog förståss. /Kn1

medde
0

#96 Jo det är Heron city du talar om, en massa biografer finns därinne med, och då blir det ett besök till Heron i veckan. Tack för tipset.Då har även min dotter tid att leka med fontänen då jag handlar.

vanessa
0

Medde, köp till mig också då. För jag bor på helt fel sida om stan, som du vet. Kan föra över pengar om du vill. Pip till bara. För den ska jag ha. Tack Knirken för tipset. Nu måste jag damma av sparbössan, för det är ju i slutet av månaden.  /Vanessa

medde
0

#98 Kommer att ta mig dit i veckan, vi hörs av som vanligt så ser vi vad och hur!

medde
0

Kommer att åka till Heron ons/torsdag för att leta efter denna Dvd

vanessa
0

Kanon! /Vanessa

Knirken1
0

Hittade Ni på någon "SPACE RACE" DVD-box eller hur gick det? Kör det aldeles ihop sig, så skicka info om "resultatet" till min "inkorg" så fixar det sig väl ändå. -Fast "de" borde (om den nu är slutsåld tex) kunna ta hem d:o DVD-box, om man ber dem försöka göra detta. Media markt heter väl affären föresten tror jag. MVH / Kn1

medde
0

#102 Har iinte hunnit, mycket att´göra av olika anledningar. Men ska försöka nu i dagarna. Men det ramlar nog in ett pm i din inkorg. Om en bedjan om hjälp.

medde
0

#102  Hjälp!

medde
0

Knriken1 söker dig!!

Knirken1
0

Oj, Hoppsan!  Nu är jag med på "tråden" igen. Jag rör mig (läser mest) mycket på Volvo Valp (har en d.o!) & Hemmet (skrivit där om bla rostskydd av 1700-tals vindflöjel)-delen av ifocus, men nu är jag "här" igen. Ser att mycket intressant astronomirelaterat tagits upp ånyo här, inklusive alla "äldre" inlägg att läsa. Man har fullt upp om man tar sig tid. Är också imponerad av de fina modellerna. Riktiga konstverk. Har en gång i tiden haft en av månlandarna i fin modell, men mest flygplan. Numera "försvunna"?! Endast en HIND helikopter & en V2 raket har klarat sig. Tja! Var tar de vägen? Havererade + "skrotningar" antagligen. Lite synd faktiskt för jag vet att det kan ta mycket lång tid att fulfölja en modell. 

- Har det ej gått vägen med eftersökningarna av "Space Race"?

MVH / Kn1

medde
0

#106 det har inte gått som jag velat, du sade om jag behövde hjälp kunde jag höra av mig, nu hör jag av mig :-)

medde
0

#91 /92 Nu har jag köpt denna DVD:-) Passade på då jag var på bio idag, just på Heron City. Men sitter bara och tummar på den. Ska se den en kväll då det är lugnt och stilla hemma. Men när är det så?

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.