Bilder Jorden del 5
Nu börjar vi med en del 5. Om bilder på jorden. Detta är ju helt makalöst vilka vackra bilder som kommit in på våran vackra jord. Så för att vi kunna fortsätta med det, Länk till Del 3.// Länk Del 4
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jättefina bilder Henke, blir så glad varje gång jag ser nya fina bilder.

Det här stället, alltså menar jag bilden, är en Nationel park i Kroatien som heter Plitvice. Där finns ungefär 10 sjöar tror jag, dit åker flera turister per år! Det är fullt med människor! Vattnet är kristallklart och rent, så det är förbjudet att bada och skräpa ner där och så, för att man ska hålla det så fint som möjligt. Massor av vattenfall, otroliga växter, och nyfikna fiskar i vattnet! ;)

#5 Imponerande! Min blixt räcker inte till månen!?
Stefan - Modellbyggare

Bucc, Jisses! Vilka fina bilder bilder. Månen är superläcker, och vattenfallet ska vi inte tala om! Super läckra!!!
Otrolit fina bilder du tar Buuc

Buuc! Nu är jag mycket imponerad av dig, super fina bilder. Detta var ett sant nöja att få se dessa bilder. Tack!

Tack medde! :) och vassego! ;)

Tack Buuc för alla fina semester bilder! Har själv inte varit i Plitvice, men efter dina fina bilder så förstår man varför nationalparken finns på UNECO´s lista över världsarv.
//Stefan
P.s. passade på att lägga in bilderna i inläggen.
Stefan - Modellbyggare
Åhh tackar Buuc för alla desa fina bilder. Vad roligt att få se bilder från andra delar av världen, där man inte varit själv, Kul att du delar med dig.
Oh va fina bilder de kommer hela tiden här

Visst gör det! Man blir lyrisk av alla fina.
Absolut
Ska ta lite i helgen och sen lite på min lilla tripp till Öland
Henke

Tänk att få sitte vid denna sjö och se en soluppgång/nedgång……Drömmer mig bort direkt.
Vackert nera!
Tack medde. Ja, det var synd att det av mulet och regnade denna dag. Fast det var fint att det var så lugnt på vattnet i a f så molnen speglade sig.

#30 Tycker molnen gjorde det hela till bilden.
# 32 Härlig bild Henke
# 33 Tack så mycke

Idag har det varit roligt!….not! håller på att röja i garaget och för att kunna sortera upp allting så fick ställa ut en massa kartonger….vad händer då? narturligtvis en rejäl störtskur, så det var att kasta in allt igen….ordning? Nä snarare kaos! men det kommer att lösa sig…
Så här såg det ut efteråt, syns lite dåligt men det var en praktfull regnbåge och solsken mitt i allt regnade.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Så vackker bild!

Drunknar som vanligt i dina vackra bilder.
Tackar

# 43 Gillade denna bilden speciellt Buuc! Äpplet såg väldigt saftigt och mumsigt ut. Nu blev jag asasugen på ett äpple

#44 Haha, vad bra, det var det jag ville föra fram! ;D