OT/Snackis 9
Nu har vi tjatat och haft det trevligt i del 8 så även den blivit full av visdom. Så nu kör vi på i del 9

Ser fram imot massor av skvaller!
Länk till III:an
Länk till 4:a
Länk till 5:an
Länk till 6:an
Länk till 8:an
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Därför är den min!
1. Om jag tycker om den, så är den min.
2. Om den finns i min mun, så är den min.
3. Om jag kan ta den ifrån dig, så är den min.
4. Om jag hade den för en stund sedan, så är den min.
5. Om den är min, få det aldrig att verka som den är din.
6. Om jag tuggar sönder någonting, så är alla bitar mina.
7. Om den ser ut ungefär som min, så är den min.
8. Om jag såg den först, så är den min.
9. Om du leker med någonting och sedan lägger det ifrån dig, är det automatiskt mitt.
10. Om den är sönder, så var det inte mitt fel och, naturligtvis, den är din.
Ninni som är medlem inne på sheltiesajten, lade in detta i en tråd, Har fått låna denna hit, då jag ville visa er denna.

#1 Hehe, den påminner mig om en mycket liten gosse som hade börjat på dagis som min yngsta gick på, och allt han såg och allt som andra lekte med tog han tag i och sa: MIN, MIN när jag några år senare tittade på Sagan om ringen och den lille figuren: Gollum som utropade "My Precious" så tänkte jag på honom igen och kunde inte låta bli att skratta…
En bild så ni ser vem det är:

Stefan - Modellbyggare
# 2 FYYYY vilken otäcking.brr,,,ryser!!!
Dom är helt sjukt bra Sagan om Ringen filmerna 
Tack nera för de du sa i förra OT 8 tråden..
Henke
# 4 Nä det vet jag inte om jag kan hålla med om…Jag har inte sett en enda av dem,,bara lite i början på första, men jag tyckte de var otäcka…
Ja ja, smaken är som baken
(Varsegod Henke förretsen) 
Nu tackar jag för mig och säger natti nati, vi hörs imorgon 
#2 Vilken urping
jösses skulle man vakna upp brevid den där pajsaren en morgon då skulle t.o.m jag springa för allt vad tygen håller *S*
nera - eller vem som helst.
Ni måste se dessa filmer!
# 8 Njäääeee, jag vet inte om jag orkar eller vill det…De tilltalade mig inte sådär värst mycket heller…men kanske en dag när jag är redo för det 
#7 Men Asa-N
. Jag skulle inte ens kunna vakna med en sådan bredvid vid mig, Vad gör du för att kunna riskera att vakna med en sådan typ bredvid en morgon
//Kram till dig vännen min!
WOW,,,Vilken eldig himmel…nu var det lika hos dig som hos Åsa-N och medde häromdagen tror jag..
Ska bara passa på att berätta att det har regnat väldigt mycket här idag, och det var först nu till kvällningen som solen kikade fram.
Nu ska jag strax logga ut för ikväll, så hörs vi imorgon.
# 12 - Ja det var verkligen ett mycket speciellt sken. Måste vara något i luften :-)
#11 Wow! Vilken fin bild! Den helt enorm tycker jag, vilket fint sken i den bilden. Här är det bara mörkt. Men inget regn har kommit, solen har varit framme hela dagen och kvällen.
Glömde berätta om dagen, nu är fotbollsolan avklard för tösen. Dagen vart perfekt. 3 spelare från A-Truppen kom dit och svarade på frågor från alla barn, och massa annat kul Sedan fick alla biljetter till HIF-Kalmar, så hela skolan ska dit då och knalla in på innerplanen pausen och gå ärevarv sen till HIF klackan och göra vågen till klacken. Det blir nog en väldigt speciell kväll det med. Men det blir nog lite "tjabb" dotter och mig! HIF-Kalmar hjärtat finns ju hos bägge lagen. Henke hjälp mig!!!
Sitter och funderar vilka av spelarna som kom, Hmmmm en målvakt det vet jag som hette rami eller rabi, Näe jag vet inte vad dessa spelare hette, Någon som vet vad HIF målvakt heter?
Hur som helst ha en underbar kväll alla. Lycka till med "Gissa vad" tävlingen. Ni är så duktiga på att gissa.
Godddagens.
idag så tar jag en forumfri dag. Kanske jag kikar in senare ikväll. Vi ska försöka oss ut en sväng på mc;n idag när det är uppehåll, var nu ett tag sedan. Kikar bara in lite snabbt nu.
Så jag önskar er alla en fortsatt fin söndag.
// Carina

Kommer inte heller att vara inne så mycket under dagen! Idag är det min sista semesterdag, så imorgon börjar det igen. Känns faktiskt rätt skönt att komma tillbaka till ekorrehjulet nu när man har fått vila ut och samla kraft tillsammans med de nära och kära.
Nu skall jag ner i garaget och fortsätta med det som blev avbrutet igår. Det går på ett sätt lätt att röja när man har ett mål som hägrar.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
God morgon på er alla! Då blir jag lite ensam här under dagen, men kanske tar en dag med tösen också. För det är ju hennes sista dag av sommarlovet, skolstart imorg. Pust!!
Regnet faller ner här hemma och har så gjort sedan tidig morgon. Hoppas ni får en fin dag och att vi ses under kvällen!
Mvh medde
Har varit ute på en uppfriskande liten tur med mc:n idag, och regnet var så snällt och väntade med att komma till vi kommit hem ordentligt.
Nu öser det ner och blåser till tusen..
#20 Brrrr,,, vad det inte kallt nera? Vädret är det samma här som ni har, regn och rusk! Men ingen blåst ännu.
# 21 Nej det var inte kallt, men det blåste rätt häftigt. Och regnet höll sig ju borta.
Måste passa på innan sommaren är slut helt..
#22 Men då var det ju ganska ok för en tur i alla fall. Nu kan du tråka mig nera!
Jag vaknade denna morgon med att jag fått för mig att skolanstarten var kl 0800, vilket det inte var
Kollade i pappren det var kl 10,00 så det var bara att slå ner på takten och ta det lugnt ett tag, och jag som satt klockan då på för tok för tidigt!!!
Grått och halv mulet, men det verkar som solen kommer att titta fram under dagen, vilket kan vara härligt efter regnet som var igår.
Hoppas ni alla får en fin dag och att vi ses under kvällen kanske.
Morrn morrn på måndan!!
Här regnar det och är grått igen..ska tydligen vara så hela dagen lång idag..
Här börjar inte skolan förräns på onsdag.
Önskar er alla en bra måndag, så hörs vi senare.
// Carina
#24 Oj! Vad ljuvligt att skolan inte börjar föränn onsdag, här hemma är det stora krododiltårar för att skolan börjar. Tösen har det så jobbigt,vill inte alls till skolan och känner på sig att det inte kommer bli bra säger hon. så just nu en mycket deppad medde.
Men hoppas !!
# 25 Ja det kan jag tro med tanke på vad du berättat innan…Ge henne en styrkekram från mig, och säg åt henne att focusera på det positiva om hon kan… 
#26 Tack nera! Jag lovar att gå och göra det nu, för nu måste jag logga ut, och börja ta oss till skolan.
Ha en fin dag alla!
Lyfter fram denna tråd, då vi fortsatt att tjata i 8:an i stället.

Har som sagt skaffat bärbar PC och mobilt bredband om det nu undgått någon. Men idag har inte datorn varit på förrän nu - alldeles för vackert väder här på västkusten (Bästkusten!). Har faktiskt varit ute en liten tur på havet (håller mig alltid inomskärs!)och badat! Det var hur underbart som helst, säkert 22-23° i vattnet fortfarande, och ung detsamma i luften!
Men nu är jag igång. Ser att jag har mycket att ta igen och läsa. Hoppas jag inte upprepar sånt som redan varit uppe, ska försöka undvia detta. Hur som helst är det kul att vara ute i etern igen!
Mark
#29 Så kul att ha dig tillbaka igen Mark. Hoppas du haft en ljuvlig sommar. Vi ses bland alla trådar.
Godnatt på er som är nattugglor som jag och gormorgon på er som nannar sött på kudden.
Morrn på er alla!
Här skiner solen igen, och det ser ut att bli en fin sensommardag igen precis som igår.
Har varit till frissan nu på morgonen och klippt till tjusalockarna
Önskar er alla en bra måndag 
Frissan skulle jag behöva en dejt med jag också…. få se när jag lyckas med det *S*
# 33 Ja, det går långt mellan gångerna för min del, för det är inte direkt biligt att gå dit ..Man hinner bli rejält långhårig emellan, men då blir det desto roligare att klippa sig förstås 
Ja det är ett dyrt nöje :o/
God dag Frissan vad är det??? Det blir inte alls ofta för mig heller att gå dit. Men tösa min är där titt som tätt och jämnar till sitt långa fina hår. Det är så lång och fint med huj vilket jobb att hålla det snyggt, då hon ej gillar att man borstar håret.
Jag klipper mig själv nuförtiden, färgar och donar också. Det har jag gjort under många år. Förr det mesta blir det riktigt bra och andra gånger inte alls bra, men jag har i alla fall inte betalt en massa pengar för eländet.
Men sen kan jag ibland tänka att det skulle kännas lyxigt att gå till frissan, men näää, jag kan göra annat för de pengarna :-)

Hej allihop!
Som ni kanske märker så har jag inte varit så värst aktiv de senaste dagarna. Det är för att det hänt mycket småsaker, och därför är jag nu lite deprimerad.. Har egentligen ingen större lust till nånting just nu, men man vill ju inte bli bortglömd. ;D Jag kanske kommer förbli såhär oaktiv i några dagar, tills jag blir på mitt bättre humör igen.
#38 Bucc! Vi glömmer inte dig härinne, det kan jag lova dig. Ta hand om dig och känn ingen press att du måste in, du är så välkommen när du känner dig piggare och glad igen. Visst kommer vi att skana "våran" Buuc. Men ta hand om dig först, så ses vi snart igen. Må bäst!
Ja, sköt om dig Buuc!! Jag är inte heller så värst aktiv i dagarna, men ibland så tittar jag in och kollar läget.
Vi håller på dig Bucc! Vi ses då du har lust och ork!
Hoppas du tittar in igen när du mår lite bättre..
Saknar dig här inne..
Henke
Skickar er en tisdagshälsning, så delar jag med mig ev en skogsbild som vi tog i skogen i lördags då vi var på utflykt till våran favorittjärn…Men tyvärr så nappade det inget denna gång för killarna som fiskade..Inte en firre i sikte på hela dan….
Själv så roade jag mig med att plocka lite blåbär.
#43 Så fin och vacker bild, vem skulle bry sig om att fiska då man har så vacker natur runt sig? Inte jag i alla fall.

#43… Men vilken helt fantastiskt vacker bild du tagit nera! Magiskt… med himlen som speglar sig på vattenytan. *me like mucho* 
# 44 Precis min tanke medde
Jag satt också och bara njöt av tillvaron.
# 45 Hej Playja! Vad skoj att du kikade in här
Tack för komplimangen för bilden.

#46.. Ja nera..jag hade gett mig 17 på att se vart du håller hus någonstans *skall ha full kontroll* 
Nä då.. jag skämta lite.. är ute på "ifokus surfning" idag.. hoppar runt å läser lite här å där! Här inne verkar vara mysig stämmning.. så hit återkommer jag flera ggr! 
Som sakt här en kanon sida..
Trivs väldit bra.
Henke

Skrev här att jag inte hitta "lägg till favoritsajt" men det gjorde jag till slut.. för den låg tydligen på "hem* Hade inte en aning om det? Då har man lärt sig något nytt igen! 
Playja! Hjärligt välkommen in hit till oss. Hoppas du kommer att trivas här:-)

Tack så jättemycket medde!
det kommer jag säker göra! Ska läsa runt lite.. men problemet med mig är att jag gärna fastnar i länkar till olika saker å kollar vidare …så glömmer jag bort att skriva inlägg. *hopplös* 
Har redan gjort det idag! *s*
#51 Ler lite och tänker:Vad skönt då är jag inte ensam om detta då, för det är precis vad jag brukar att göra, fastna ute bland länkarna!

#52.. Fast iofs så e ju det bra för då får man ju en massa mer info än om man bara kollar in en länk!
YT ska vi inte prata om.. där kan jag fastna i timmar! *s*
#52 YT? //

Oj.. förlåt!!!..
jag och mina förkortningar! Sorry! är hopplös på det oxå..*s* Menar YouTube! (YT)
Ha ha ha…jag är också en " förkortningsanalfabet*..hi-hi..så då är vi flera..
# 51 Men Playja då , du har väl inte gått stá och fått kontrollbehov…ha ..ha..ha * asgarvar*… 

Härinne Playja så finns det så mycket rolig information att få ta del av om man är intresserad av rymden och Nasas alla härliga bilder. som man fullständigt kan drunkna i och tappa bort tiden. Jag har t o m hittat till Nasa - TV, tack vare medde såklart ( tack för det igen medde) Men det finns ju länk om det också häri.
Jag trivs jättebra på denna upplysande sajt kan jag säga, och medde har så fin hjälp av kunniga människor som vet lite om ämnet. Man lär sig nåt nytt varje dag härinne, och det är jättekul.
Det är en härlig stämning.
#56 Tack!
Medarbetarna här inne är guldvärda! Jag har verkligen hittat dom fina guldkornen som finns där ute i cyber rymden.
Men
#56 Tack!
Medarbetarna här inne är guldvärda! Jag har verkligen hittat dom fina guldkornen som finns där ute i cyber rymden.
Men inte att förglömma, alla toppen fina medlemmar.

Hoppas ni alla får en bra dag!
Kan inte låta bli att dra på "smilebanden" nera!
.. Nasas sida var det första jag fastnade på direkt.. *s* Härliga bilder å coola videos och mycket bra info !.. så där blev jag kvar en bra stund!
Har iofs varit inne på den sidan förr men man glömmer.. så det blev en glad påminnelse att hitta dit igen. Tack för det! *s* Är bara inne en snabbis nu och tittar in lite senare för att utforska mer i alla trådar!
bye.. bye så länge!
#59 Trevligt att träffa dig härinne igen:-) Tack för ditt svar ang YT, nu vet jag, Sorry för att jag inte kopplade var det var. Men nu vet jag. Ha en fin dag du med, vi ses!
Kikar in inan läggdags och säger hej bara, eller godnatt kanske..Blir nog snart sängen för min del.
Måste berätta om alla tranor som flyger här över varje dag, fram och tillbaka. De är nåt speciellt med dessa tranor tycker jag. De är stora och maffiga fåglar, och låta kan de med.
Det hörs verkligen när de kommer…
Ha en fortsatt trevlig kväll alla. Vi höres imorrn.
Godmorgon alla vänner 
Hoppas att allt är bra me er…
Ska snart till jobbet..
Mellan Onsdag och Torsdag nästa vecka är jag i Stockholm på blixtvisit..
Nämare bestämt Arlanda..
De är en kompis som ska hämta kl 07.10..
Så de blir till att köra på natten hua ligen..
Aja vi får se hur de går..
Henke
# 62 Hej Henke, och kör försiktigt då du ska iväg. 
God morgon på err alla! Eller kanske god dag! Jag är den som är sen inne i dag.
Här hemma är det lugnt och stilla, tvättar och städar i min ensamhet, då tösen är i skolan. Vädret är lite halvdant, regnet hänger i luften ena minuten för att sen bli vacker sol! Vet inte hur det kommer att bli under dagen alls. Regn, sol, regn ,sol,,,,
#62 Henke ska du till sthlm? Du ska väl inte bara vara vid Arlanda eller? Nyfiken i en strut är jag.
Nu har artiklar kommit åter och det verkar att fungera på sajten igen, så med lite tur så kommer nog nästa bild till "Gissa vad" ut.
Ja goddagens alla !!
Har varit ute på en morgonpromenad och det kom lite regnstänk, men inte så mycket. Är lite halvklart idag och lite sol.
Tvättar gör jag också idag.
Ha en bra torsdag alla 
Tvättarnas dag! Men det är så bra att man ännu kan hänga ut lite tvätt. Det luktar så smarrigt då det luft torkat ute!
Ja,bara det inte börjar att regna.. 
#67 Just nu sol:-) Men ok inte så varmt, men ändå
Samma som här då..
Nu ska jag gå och vila ett tag, så hörs vi senare. 

I västvärmland är det strålande sol och molnfri himmel. Jag vet inte vad jag ska hitta på för ursäkt för att sitta vid datorn i stället för att gå ut och byta stuprör och hängrännor på huset :(
Nåja, jag får vara ute i det fina vädret åtminstone :)
Hemma några dagar och ordnar med en del av det som borde ordnats för länge sedan. Och för att på lördag kunna gå på konsert med Sofia Karlsson (om ni känner till henne? - helt fantastisk enl min smak).
#70 Molnfri! Vad härligt det låter. Gå ut och njut av det fina vädret Mark, kom in lite senare, det skulle jag göra:-) Vintern närmar sig med stormande steg!!
Vet inte vem det är du ska gå på konser för att lyssna, men min nyfikenhet driver mig att kolla lite på nätet vem det är.
De är en kompis som ja ska åka me..
Så ja kör inte själv bara åker 
Han ville inte åka själv på natten..
Så jag ställde upp oh ska ta ledit från jobbet me..
Man får ställa upp för sina bra vänner ibland..
Han ska nämligen hämta sin fru på Arlanda kl 07.10
Sen bär de hemåt igen..
Hadde vatt verkligen trevlit att träffa dig medde men tror inte vi hinner me det tyvärr denna ggr..
Men jag kommer upp till vår släkt senare i höst.
Så då kan vi träffas.. 
#72 Vilken fin kompis du är! Klart vi höres av vidare. Kör försiktigt nu killar!
Idag så blåser det lika mycket som igår. Har regnat lite på morgonen, men nu skiner solen igenom mellan molnen.
Önskar er alla en bra fredag och en trevlig helg förstås.
Ha det så bra på resan Henke.

God dag
Tösen har idrottsdag i skolan, än så länge har det inte kommit ner något regn, men det kommer nog under dagen att falla ner en del. ser så ut!
Skönt att det är fredag! Då går byggkillarna hem tidigt, så det kommer ett lugn in över backen där vi bor.
Hoppas ni alla får en fin dag/Må bäst.
Hejsan oh godmorgon 
Nu om några timmar åker jag till Jönköping me mina föräldrar.
Vi åker till släktningar som bor i Månsarp nån mil från Taberg typ.
Så de blir kul att komma dit..
Ha de så bra nu alla.
Kanske får låna deras dator och kikar in en stund.
Henke
#76 Hej Henke
Hoppas allt väl med dig? Hoppas du får en riktigt fin dag.
Låna deras data, kan du inte klara dig utan oss här ?
Men det är klart med detta fina gäng som sitter här, vem kan vara utan det?
Så här fint har vi det nu utan för vårat köksfönster.

Tittar in en snabbis för att önska alla en riktigt trevlig helg innan jag greppar tag i dammsugaren och jagar dammråttorna! 

# 78 - Men en sådan trevlig utsikt 
Förresten ser det konstigt ut, men det är kanske inte färdigbyggt.
Ska ni få något renoverat på huset eller på gården?
Kram Gilla

I kväll är det genomgång och genrep inför konserten med Sofia Karlsson. Jag och hustrun är engagerade som nåt slags funktionärer. Jag ser fram mot detta, och spec mot konserten i morgon förstås. Alla vet numera vem Sofia är? Hon som gjort CDn Svarta Ballader med Dan Andersson-tolkningar bl a. Hoppas fler gillar hennes musik??
Mark
# 81 Har aldrig hört talas om Sofia Karlsson, men nu ska jag hålla utkik efter henne få se vem det kan vara 
# 78 Jamen du, det var ingen dålig utsikt..Blått och grannt…
#79 Trevlig helg till dig med!
#80 Visst är det vackert! Det är byggbodarna för "gubbarna" som ska fixa huset. Det är så att dom på våran fd parkering plats ska bygga ett nytt punkthus! Så nu ska vi kunna sträcka ut kaffekoppen till grannen genom fönster och kunna på att få låna lite socker om så behövs:-)
#81 Mark. Jag et ej vem hon är, men känner väl till Dan Andersson. Så detta kan nog bli riktigt bra! Ha en riktigt fin kväll du och frun:-)
Godmorgon därute i stugorna!
Idag så bär det av ut på tur för min del igen, så vi får se när jag kommer in härnäst. Måste bara kika in här och sända en lördagshälsning.
Nu måste jag gå iväg och fixa lite innan jag ska iväg.
Ha det gott alla

#85 Skandal! Ok jag tar åt mig
Ska in på länken och titta. Genast!!!
Opps…
Jag ska genast gå in och tita på länken vem Sofia Karlsson är..men jag erkänner..jag hänger inte med längre i musikvärlden vilka som är vilka eller gör vad längre. Det är liksom inte min första prio längre. Men när jag var yngre så hängde jag med i detta..
Önskar er alla en fin söndag. Augustis sista dag..

Oj vad vi skäms härinne nu Mark!
Ja jag skäms så det ryyyker… 
#89 Samma här nera. 
Så där nu vart min lilla semestertripp över..
Dags snart för nästa hehe..
Först Jönköping några dagar.
Sen nu på Torsdag gör vi Stockholm osärket rättare sakt Arlanda..
Ska se om ja hittar nått bra ställe och kika på flyget..
Hoppas att alla har de bra här
Henke
#91 Bra ställe att kika på flyget? Menar du att kunna stå och titta där dom kommer ner
Morrn alla!
# 92 Ja, på Arlanda kan man stå och titta på när flygen både landar och startar, det har jag med gjort mååånga ggr 
Det är området som heter "Sky City" Ta dig dit Henke! Finns vid utrikeshallen.
OKej!
Ja jag kikade lite på deras hemsida..
Så dit ska ja bege mig för att kika lite :)
Man kan ju få vänta ibland som sakt..
Henke
Kikar in lite snabbt och önskar er alla godkväller, så hörs vi vidare imorgon.

Jaså är du på språng nera :o))
# 97 Ja du vet , är ju skoldags imorrn..Måste ut och ropa in sonen. Vädret är så fint och de leker och har kul ute alla barnen här, men men, de måste ju sova också..
Min är inne men inte fanken gör hon det hon ska ändå…. *muttrar*
Oj då..nä det tar tid ibland för dem…oavsett vad de pysslar med så får man tjata tjata tjata…
men ibland så går saker och ting med en raketfart utan dess like..
Ja men inte så ofta som man skulle önska *S*
Min lilla tös sitter vid Tv:en och tittar, snart hundpromendad för oss sedan ska hon med i säng, plugget imorgon, sedan stallet efter plugget i morgon. Jag ska sätta mig och slappa framför tv:en snart. Missar in den serien på tv 3 om killen som reser i tiden. mycket bra! Någon som ser denna på tv:n?
Nu är sonen duchad och sitter med sina kvällsmackor.
# 102 Jag kom på att spela in programmet på TV 2 i sista stund här, det som skulle handla om Gravitationen. Men det på 3:an har jag inte sett nej..Ska gå och kolla nu vad det är för nåt.
Natti natti, så hörs vi imorgon. 
Goddagens i regnvädret!
Har varit ute på en lång morgonpromenad fast det regnade, men det var varmt i a f. Håller på att tvätta igen..Kikar bara in som hastigast en sväng, så hörs vi senare.

God dag.
Vilken grå och trist dag. Man får nog ta till sig att hösten har kommit in över landet nu. Ljuvlig tid som hundägare, blött…..
Har ni börjat hitta fram till svaret på StefanW kluriga "Gissa vad"? Tror helt och fullt att detta kommmer att knäckas strax.
Hoppas ni alla får en fin dag och att vi ses härinne under dag/kvällen.
# 105, näe du den var lurig, men jag ska fundera lite till få se. Kanske kan vi knäcka denna också till sist.
Jag vet !!!! Tralla lala la!! Men säger inget
Nu loggar jag ut och säger :God natt och sov gott.
Hoppas vi ses under morgon dagen.
Mvh medde
Jaha då bär de snart av till Arlanda..
Planet blev försenat så nu åker vi mitt i natta istället.
Har kunnat sova några timmar nu..
Så nu bär de av..
Hoppas alla har de bra..
De har regnat en del här i natt..
Henke
#109 Hoppas ni kom iväg nu, Undrade just vad gjorde här inne vid denna tid. Vädret är just ni fint i sthlm. Så det blir nog en fin körning med vackert väder.
Ja Henke, hoppas allt gått bra mitt i natta, att resan gått bra 
Vi verkar invänta ett ord från Henke att allt gått väl med resan, och han hemma åter igen.
Så där nu behöver ni inte vara oroliga längre 
Nu är jag hemma.
Har vatt uppe sen kl 02.00 så nu känns det att man är seg..
Har åkt ca 110mil idag oxå.
Fick köra sista biten hem…
Henke
#113 Vad skönt att höra du är hemma igen. Hoppas resan gick bra för er. Nu är det nog sängen och en god vila som gäller för dig Henke!
Ja vad skönt att du kom hem välbehållen Henke 
Henke! Du ser vad vi bryr oss härinne,
I dag är det en ganska fin dag, med solen som skiner riktigt fint där uppe. Framför allt fredag så härligt, myskväll med tösa och ingen klocka i morgon bitti!
Ja verkligen :) De får ja tacka så hemskt mycke för..
Nu försöker jag jobba idag..
Sitter här på min lilla kaffepaus oh loggar in på er trevliga sida..
Har 25 års Jubileum idag och imorgon på jobbet..
Så de är mycke på G..
De går rätt bra tycker jag från en sånn resa man gjorde igår..
Men visst man är småseg så där.
# 117 Ja det kan jag tro Henke. 
Här har det regant till och från idag. Nu skiner solen lite.
Ha en bra fredagskväll 
Vilken dag som varit. Vaknade…Brrr,, Kallt i morse då jag körde tösa till skolan, sedan på dagen toppen fint väder, Nu på eftermiddagen regnet öste ner. Hmmm vad ska man ha på sig då man lämnar sitt hem?Ska mnan behöva en resväska med kläder så man klarar en dag ute.
Nu säger jag ;God natt till er alla!
Hoppas vi ses i morgon:-)
Godkväll!
Imorse förresten då vi var ute på en långpromenad så såg vi en död snokunge…Den var inte stor. Det var skönt att komma ut och gå medan det var uppehåll. Det var lite kyligt så det bet i kinderna. Det gillar jag = ) Älskar när man käner att man får frisk kylig luft i lungorna.
Sedan så har vi varit iväg och storhandlat idag . Har inhandlat nödvändigheter till sonen i jacka och stövel/ sko väg. Helt plötsligt så märker man hur de har vuxit ur allting så måste man köpa större kläder. Han har växt över sommaren så det knakat..
Här öser regnet ner sedan i eftermiddags. Men för det så önskar jag er alla en fortsatt trevlig lördagskväll. 
#121 God kväll, Har också varit ute i regn och rusk, ett måste då man är hundägare. Men då man hemma igen är det så härligt att fått sin prommis. Ang handla kläder, Pust säger jag, samma sak med tösa min, jisses vad fort dom drar iväg ibland.
Ha en fin kväll nu alla. loggar strax ur för kvällen, ses i morgon hoppas jag.
Hej hopp i regnrusket på söndan.
Nu ska vi strax gå på eftermiddags bio och se del 2 på Arn - filmen, ska bli intressant. Har väntat länge på denna. Får berätta sen vad jag tyckte.
Önskar er all en fortsatt bra söndag. 
Det regnar även här i Torsås.
Mellan varven vid darton så sitter ja oh bygger..
Ja den filmen skulle man gärna vilja se..
Måste bara kika på Arn 1 först hehe..
Har så mycke filmer på lager som ja måste kika igenom..
Är lite filmgalen oxå..
Henke

Hejsan!
Idag åkte jag och pappa till kyrkan. Gissa vad, jag ska börja sjunga i kyrkokören igen! När vi kom hem så bakade jag och mamma en kladdkaka/brownie, den ligger i ugnen just nu. Men sleven råkade gå sönder och nu ligger det kanske en eller två små plastbitar i smeten… :/ Är det farligt att äta smält plast?
#124 Filmgalen jag med! Så du är inte ensam om det heller Henke
#125 Inte skulle jag äta plast alls.
Tusen tack Henke för mera goa hästbilder
Du skämmer verkligen bort oss hästtokiga .
Filmen igår var helt ok. Lite omgjord fråm böckernas handling, men så blir det oftast. men den var sevärd.
Här är det grått idag igen och regnet hänger i luften.
Tack Henke. För dom fina bilderna. Lika kul och trevligt varje gång vi får in lite bilder på dessa vackra hästar.
# 129 oh #130Tackar så mycke 
Alltid kul att dela me sig lite bilder..
Kommer även en bild framöver på lille Sigge oxå..
# 129 Då får de bli att man kikar på första Arn filmen innan man går lös på Arn 2..
Igår senare på kvällen så kikade jag på Delta Force 1..
En gammal klassiker…
En skaplig krigsfilm..

Den där kladdkakan jag bakade blev förresten himmelskt god! Är helt förälskad i den! Och jag har hittat plastbiten så nu är det inget att oroa sig för. ^^
# 131 Ja Henke, det är att rekomendera att se första filmen först, så blir det lite mera sammanhang kanske. = )
Min gubbe är också galen i gamla krigsfilmer..
# 132 Vad bra Buuc, så ingen knaprade sönder tänderna på den 
# 132 Mums kladdkaka de är ja svag för
# 133 Jaha
Jag kommer köpa Kellys Hjältar på dvd nu från Expressen på Torsdag när den kommer..

#135 Är det inte på fredag den kommer!?……

Stefan - Modellbyggare
#135 Jag hade också för mig det var på torsdag, fel av oss Henke!
Men nu vet vi bättre:-) Tack StefanW

Stefan - Modellbyggare
Vilka ska samla på denna samling? Just nu samlar jag på den om djuren.

Inte missar man Clintan!! Skall byta ut mina gamla VHS med "Den onde, den gode, den fule" och alla andra spaggettiwestern och för att inte tala om alla där han håller en 38 magnum i handen och skipar rättvisa på sitt egna lilla vis!

//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#140 Var det inte en 44 magnum som han skippar sig egen rättvisa. 38: är väl western pickan? eller har jag fel?

#141 Visst har du rätt! Man blir rätt trött i mössan av feber…
"I know what you're thinking. 'Did he fire six shots or only five?' Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?!"

Stefan - Modellbyggare
#142 Jippie ! kul att jag hade rätt någon gång!
Men just det du skrev var absolut det bästa delen i den första filmen. Så colot rent ut sagt. Som tjej smalt man totalt över tuffing:-)
Tack stefan för den infon 
Klart man inte missar Clintan filmer
#144 Nu får vi inte missa detta på fredag Henke.
Nej självklart inte 
Vi får påminna oss om detta..
Nu kan vi låsa denna och snacka vidare i nästa tråd
Henke
#146 Den andra tråden ligger redan ute och är klar för mera visdom!