Astronomi iFokus

Astronomi

Etiketterrymdfartrymdfarare
Läst 892 ggr
medde
0

Youtube klipp/Columbia

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Såg dessa två klipp på Youtube, Men tycker den ena är verkligen en fin hyllning till dom astronauter som fanns ombord på Columbia.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
0

Länk Columbia

nera
0

Åh, usch då. Tårarna trillar här. Otroligt fint passande låt, och en fin hyllnig till dem alla! Gråter

nera
0

Var de lika dessa två eller?

medde
0

#2/3 Ska genst ta och kolla på det du säger inte bra om så hänt, då rättar jag till det, men måste ut och söka rätt på klippet.

medde
0

Nu ska det vara rätt inlagt och inte två likadana klipp.

nera
0

Nu var det ett annorlunda klipp. Ja fy då, jag skulle få magsår av att sitta i controlroom i Houston. Huvva! Obestämd

medde
0

#6 Så bra att höra det fungerade nu.  Nerv påfrestning så det,,, finner ej ord nu.

nera
0

# 7 Nu visste man ju utgången av det hela, men när jag tittade på klippet, så försökte jag leva mig in hur de måste känt sig när de förlorade radiokontakten med dem i Columbia…brrr…Får magsår bara av tanken alltså! Oskyldig

medde
0

#8 Hemska tanke.

Men nu håller vi alla tummar och tår för Atlantis som snart ska upp.

nera
0

# 9 Ja verkligen!

medde
0

Kändes lite "fel" först att lägga in denna länk, men vi ska ju inte fly verkligheten

nera
0

# 11 Nej, detta är också en del av den bistra verkligheten tyvärr, och tuben  i sig är ju menat som en hyllnig till dem som förlorade sina liv i denna tragiska resa. 

Precis som den videon vi såg på Tekniska muséet i somras på rymdutställningen, på de som sprängdes i luften då alla stod på backen och tittade i slutet på 80 talet. Minns nu inte den skyttelns namn?

medde
0

#12 Tänker du på Challenger?

Challneger havererade 28 januari 1986

nera
0

Ja, var det den hette ja. Denna upplevelse var sorglig också att se med egna ögon, fast på tv:n.

medde
0

#14 Mycket. Tänk det hemska att nära och kära står och ser det som händer.