Astronomi iFokus

Astronomi

Etikettövrigt
Läst 1497 ggr
medde
0

OT/Snackis 11

Nu har vi tjatat och haft det trevligt i del 9 så även den blivit full av visdom. Så nu kör vi på i del 11

group hug

Ser fram imot massor av skvaller!
Länk till III:an

Länk till 4:a

Länk till 5:an

Länk till 6:an

Länk till 8:an

Länk 9:an

Länk 10:an

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
0

Jisse svad vi har tjatat ett dessa trådar, men måste säga att det varit mycket trevligt:-) Klickade n mig på dom gamla snackis trådarna och hade en riktigt kul stund att gå igenom dessa trådar. Roliga minnen.

[Henke29]
0

Ja de är kul att gå tillbaka ibland och se på dom gamla trådarna..
Men ja har ju inte vatt med här så jättelänge änSkäms
Hoppas ni får en fin dag..
Här skiner solen redan..
Ska iväg och byta till nya däck på min bil..
Den ska besiktigas den 13 october..
Oh mina framdäck är icke godkända Gråter

nera
0

# 2 Lycka till med däckbytet Henke.

Javisst är det skoj att gå tillbaka i snackistrådarna och kika.

Här har det varit dimmigt på morgonen igen, men nu skiner solen för fullt, så det blir ytterligare en fin hyfsat varm höstdag Glad

Ikväll ska jag äntligen få hem gubben. Han har varit borta på jobb  igen i några dagar. Är lite tomt utan honom tycker vi. Kanske måste han iväg  igen i nästa vecka Obestämd 

Ha en fortsatt bra onsdag alla.

[Henke29]
0

Tack för det NeraSkrattande
Du får passa på att ta fina kort där du bor nu när de är fint..

Henke

nera
0

# 4 Jo jag har tänkt det. Jag har sett så fina motiv nu i dimman och morgonfrosten med alla spindelnät som är nu de senaste dagarna då jag varit ute på promenad, bara det att jag får hem kameran ikväll. Gubben har den med sig. Så jag ska fota vid tillfälle.

[Henke29]
0

Jaha okej Skrattande
Ja tycker fota är hur kul som helst.
Tyvärr har ja ingen systemkamera än..
Men ja håller på att spara till en..
Förmodligen blir de en Nikon D 60 för min del..
Då den har fått bra betyg..

nera
0

Har en vanlig digitalkamera bara som inte alls var dyr en Kodak. Gubben köpte oss en ny kamera i julklapp för nåt år sedan. Det var en lite " tyngre" modell av digitalkamera, en Canon Power Shot S31S. Men den är lite klumpigare att ha med sig. Vi har också en systemkamera som ligger någonstans, men det blir oftast att man tar den lilla behändiga digitalkameran som får plats i fickan, och som man kan slänga upp snabbt för att fota i ögonblicket så att säga. Oplanerat. Blir rätt schyssta bilder ändå tycker jag. Men visst är det även bra att ha en systemkamera. Glad

[Henke29]
0

Ja har en Canon Powhershoot A710i
Den är väll helt okej tycker jag..
Var me den ja tog bilden från Norge..
Så viist kan de bli fina bilder även på sånna normala kompktkamera..
Men sugen är man allt på en systemkamera..

nera
0

# 8 Ja den får du vara nöjd med Glad Hoppas att du kan köpa dig en systemkamera en dag. För visst är foto ett roligt intresse. Helt klart! Skrattande

[Henke29]
0

Ja tydligen så vann ja me den bilden Skrattande
De trodde inte ja att ja skulle göra..
För de fanns många fina bidrag me där..

Henke

nera
0

Jo det gjorde det verkligen. Skulle vara rätt skoj om man kunde göra ett bildcollage av alla tävlingsbilderna Glad  ( typ alla bilder samlade i en och samma bild på ett eller annat sätt.) Foten i munnen 

Jag är definitivt inte haj på sånt. Men kanske någon annan är det ? Skulle vara rätt kul att ett bildcollage här i som en tråd. Fast det är kanske svårt att göra.

medde
0

Hej på er.

Henke! Har du rysska spiondäck på bilen eftersom du måste byta??   

Det jag menar är: Det blir inte ett spår av dom:-)

Här hemma är det så grått och trist, ser ut som himlen ligger på backen direkt. Har just kommit in från en prommis med Mickey. Sitter och har full planering för min mamma som fyller år i morgon. Så det är lite pyssel. Men bara kul tycker jag.  På fredag börjar Mickey sin agility kurs med tösen, hoppas detta kommer bli bra!

[Henke29]
0

Hehe nej de är inte ryska spiondäck…
De var Agi däck..
Nu ska de bli Michilen däck fram.. ursäkta stavningen där..
Nu ska ja glida fram istället..

Henke

medde
0

#13 Oooo det blir att glida runt på byn nu dåFlört

[Henke29]
0

På jackt efter tjejer Skrattande

medde
0

#15 Mmmm Kan tänka mig det, du och tunnan då?

[Henke29]
0

Nej bättre att va själv Flört

medde
0

#17 Ok ensam åkare. snor han töserna från dig? Skrattande

Nu skämtar  jag Henke!

nera
0

Ha ha, nu var du kul igen medde! "Ryska spiondäck" Skrattande * asgravar igen*

medde
0

#19 Det var en polis som frågade mig det en gång då dom stannde mig för kontroll, om jag var en rsyk spoinSkäms just för att 2 av däcken var dåliga

medde
0

Nu ska jag ge mig iväg och hämta tösa min från skolan. Tack för en super trevlig förmiddag. Hoppas verkligen vi ses under kvällen.

Mark
0

Låg aktivitet från mig idag (också). Men nu har jag giltigt skäl: ska på 4-årskalas hos mitt barnbarn! Får se om jag hinner in ikväll något.

Mark

[Henke29]
0

Nej de är ingen risk medde Skrattande
Men du vet att de är lite lättare att ragga om man är själv..
Funkar de bra då kan man ju gå hem till tjejen direkt ju Skäms

Ayena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får man bjuda på lite höstprakt för dagen?

Ännu så får man leta efter höstfärgerna i Malmö, men här hittade jag i alla fall lite färgprakt!

[Henke29]
0

Mycke fin bild Gunilla R Skrattande
Visst är färgerna fina nu när de börjar bli höst..

Henke

Ayena
0

Här kommer en till, dock utan höstfärger

[Henke29]
0

Den var oxå jättefin Skrattande

medde
0

#23 jag vet!! Men jag vet väl inget om raggning HenkeFlört så där har du helt fel//meddeCool

#24/26 Tack Gunilla-R  för att du visar dessa fina bilder. Hösten är för mig den finast tiden. Älskar att gå  runt i skogen med Mickey nu under hösten och titta på alla fina färger, och löven som prasslar under fötterna. Härligt. Tack Gunilla du fick mig att drömma lite nu!

[Henke29]
0

Ja visst är det en fin tid som kommer nu Skrattande
Även hösten kan ha sina bra stunder me alla dessa fina färger mm..

Henke

medde
0

Som jag sade ovan hösten är för mig finaste tiden.

Men vilken tid är bäst för er, nu vart jag nyfiken på vilken årstid ni gillar bäst och varför.

[Henke29]
0

Ja gillar hösten då man kan sitta inne oh bygga se på film mm..
Mysa om man nu hadde en tjej vill säga..
Sen är de härlit me alla dessa färger…

medde
0

Hösten är så fin för sina vackra färger. Sen har du en poäng i det du säger Henke med mysa me den andra hälften. Men jag myser med min dotter. Det är underbart det med.

medde
0

Nu säger jag nog god natt. Mickey ska ut på sin kvälls prommis och tösa ska i säng skola i morgon

Tack för en fin dag/kväll här inne, jag hoppas verkligen vi ses i morg.

[Henke29]
0

Gonatt och sov så gott Skrattande
Vi syns här imorgon

Henke

nera
0

Kikar in som hastigast och säger godnatt jag med

Fina höstbilder Gunilla!

Jag ska ta med mig kameran ut jag med nu och fota lite i hösttider. Äääälskar hösten Glad

Natti natti!

Ayena
0

Höstfärgerna har som sagt inte kommit riktigt än, men nu går det ganska snabbt. Om två veckor så…….

medde
0

Jag tycker hösten fått en riktigt grepp om alla färger här, träden är inte helt gröna längre alls här.

medde
0

God dag

Vilket underbart väder vi har! Solen skiner och det är ruktigt mysigt ute.

I dag fyller min mamma år, så under dag/eftremiddag kommer jag nog inte vara inne alls. Men kan ju inte vara utan er, så på kvällen kommer jag in med alla säkerhet.

Ha nu alla en underbar höstdag. Hoppas vi ses under kvällen.

Mvh medde

white-n_baum52

nera
0

# 38 Ha så trevligt på mamsens fördelsedag!

Här är också en fin höstdag igen. Har nyss satt in ett par foton i fototråden som Henke startade.

Önskar er alla en fortsatt fin torsdag. Glad

[Henke29]
0

Hoppas du får en fin dag me din mamma medde Skrattande

Hoppas oxå att alla här har de bra..

Henke

nera
0

Här har varit fullt skubb med handling och tvättning.

Håller på att ladda ner ett program i datorn så jag kan se länken som medde satt in i en tråd.

[Henke29]
0

Ja är inte redit fri från förkylningen.
Men imorgon ska ja jobba igen..
Idag har ja mest bara latat mig…
Vatt hemma hoss mina föräldrar ett litet tag.

Henke

medde
0

#40 Tack Henke!

#41 Hoppas det kommer at funka. Men "gubben" din är ju smart.

nera
0

# 43 Ja han håller på att greja med min dator för fullt här mellan varven, så snart kan jag titta på din intressanta länk förhoppningsvis! Glad

medde
0

#44 Tänk vad snäll han är. Hoppas ni lyckas nu, så du får se bilder och klipp.

medde
0

Nu säger jag god natt till er. Mickey ska ut och tösa i säng. Skoldag för henne. Tack för en mycket trevlig kväll här inne. Ses i morgon

God natt

nera
0

Tack detsamma medde. Hörs imorgon.

[Henke29]
0

Tack desamma medde..
Hoppas du får sova en skönt nu..
Vi hörs imorgon

Henke

medde
0

#48 Kramen och god natt!

[Henke29]
0

Skrattande

nera
0

Skrattande

Mark
0

Nu tar vi nattugglor över då! Skrattande

[Henke29]
0

Ja exakt Skrattande

nera
0

Njaa nattugla och nattuggla vet jag inte, men lite på kvällskvisten kan jag väl allt hänga kvar då. Foten i munnen

( Nu var jag väl fyndig va..he-he..)

Mark
0

Om!!! Skrattande

medde
0

God morgon .

I dag är det fredag! Vilket är lika med lite ledighet. Inte för mig just denna helg. Agility kurs börjar i kväll för tösen och hunden, sen är det reptilmässa i morgon vilket jag inte vill missa, sen på em kursen för tösen åter. Så på söndag kommer jag få det lite lugnt.

Hoppas ni alla får en fin dag och att vi ses här inne under dag/kvällen, Må bäst!

nera
0

Godmorgon!

Du verkar få fullt upp i helgen medde. Hoppas  tösen får skoj med vovven  på agilitykursen. = )

Imorgon så försvinner jag bort över dagen. Då åker jag till Hälsningland över dagen med en väninna och ska leta släktställen. Ska bli kul. Hoppas på bra väder bara. Lovar att fota mycket så klart.

Ha en bra fredag alla och en fin helg också. Glad

medde
0

Ha en riktigt fin dag då nera. Detta låter väldigt spännande att göra. Kan du inte berätta lite hur ni går då ni letar och forskar runt om detta ämne.

Tösen ser verkligen fram mot detta. Hon tog skinkpaket i morse och skar bitar till Mickey för kvällen mut! Ingen skinka på min macka inte i morse!

nera
0

Det är min slätforskarväninna ( hon som tagit hästfotot jag la in) hon är helt fenomenal på att hitta fram ställen och hitta gamla kartor också. Man kan alltid gå in på Lantmäteriets sida på internet och få fram gamla kartor.

Sedan så brukar vi fråga oss fram i obygden dit vi kommer, då vi är ute, för man träffar alltid på trevliga ortsbor lite här och var som är villiga att antingen berätta själva om hur det såg ut förr om de vet, eller också så hänvisar de alltid till dem som vet.

Alla är så vänliga mot oss då vi säger att vi släktforskar och letar efter ställen som kanske inte alltid står utsatt på kartor heller. Ibland så försvinner hus, så bara en grund kanske står kvar, och ibland så kan ställena ha bytt namn också.

Ja, spännande och roligt är det. Man får se och uppleva ställen som aldrig trodde fanns. Glad

Mark
0

#59 Jag har samma erfarenhet av sådana besök som du nera. Jag blir lite avis på din utflykt. Det är så spännande. Det förstår kanske inte de som inte släktforskar, men vi vet ju, Nera!

nera
0

# 60 Ja visst är det kul Mark! Det är något speciellt över dessa resor. Kul att du med har samma erfarenhet. Glad

medde
0

#59 Det låter väldigt spännande nera att göra. Tyvärr är jag väldigt dålig på det med släktforskning men finner det väldigt intressant.  Jag sökte en sak via myndheter och slog huvudet i väggen direkt om det jag vill ha fram, så jag gav upp direkt.

I dag ska jag smita iväg på en reptilmässa, så jag kommer in under em/kvällen. Men jag hoppas ni alla får en fin dag. Samt att vi kanske ses härinne under kvällningen.

Må bäst alla!

Mark
0

Idag bär det iväg på kalas igen. 20-årskalas den här gången, på annan ort. Får se om jag hinner in under kvällen, hoppas det!

Ha en bra dag alla!
Mark

medde
0

#63 Hoppas din dag blev trevlig Mark. Själv har jag varit på reptil expo oxh titta på en himla massa fina slingrande saker av alla dess färger som finns. Som tur var fanns det inte just den jag vill ha. Så i dag blev det ingen orm hem.Men en ny bostad till dom små ormarna jag har har fått en nya lya, som dom ska få flytta in i, med lite tur i morgon dag.

Tyvärr har jag bilen som måste fixas även i  morgon med lite tur och hjälp från min granne. Det där med bromsar!! Hmm,,, Måste bytas!

Buuc
0

PANIK!

Igår glömde jag bort min älskade kamera på antingen en busshållsplats eller i en buss! :'( Jag och min kompis ringde flera gånger men dom säger bara att vi måste ringa på måndag, när hittegodsgaraget är öppet, typ… :/ Min mage vrider sig av oro, tänk om någon tog kameran istället för att lämna in den till SL? Om den inte är hos SL, vilket jag verkligen tror att den inte är, så ska jag rapportera den stulen, eller nåt sånt… :/ Men jag kommer nog aldrig få tillbaka den.. VAD SKA JAG GÖRA?! *hyperventilera*

Mark
0

Kom nyss hem. Det blev en jättetrevlig dag! Men nu är jag trött efter 20 mils körning och magen full med mat Foten i munnen, så nu får jag nog gå och lägga mig direkt. Inget nattugglande nu alltså!

medde
0

#65 Börja med att ringa på måndag! Kameran var ju en dyr sådan, finns det ingen försäkring på den?

Hålller verkligen tummarna att du kommer få den åter Buuc. Tala gärna om hur det går i ditt sökande efter den.

Buuc
0

#67 Ja, jag ska ringa dom då.. Jo, vi hade en försäkring men vet inte om den täcker "stöld". Tack för stödet. :)

Mark
0

#68 Hoppas verkligen kameran kommer till rätta, men om den inte gör det, så kolla även hemförsäkringen! Kanhända den kan gälla även stöld.

StefanW
0

#67 Ta fram kvitto som styrker inköpet, och glöm inte att ta med det extra minneskortet och batteriet som man oftast har och vad för väska den förvarades i.

Stefan - Modellbyggare

nera
0

Godkväller!

Igår blev det några mil både till och från Häslningland. Har fått sett så mycket fin natur och sett intressanta antika saker på ett otroligt fint bevarat gästgiveri med anor ända tillbaka från 1600 talet som heter Lassekrog. Kom hem sent igårkväll

Idag har det varit fullt skubb, plus att vi varit på bio med sonen på e m och tittat på den nya animerade Star Wars filmen. Sonen var nöjd i a f och det var huvudsaken.

Vad trist med kameran Buuc! Håller alla tummar jag har att du får tillbaka den,

Hoppas att reptilmässan var bra medde.

Buuc
0

Tack tack alla… Ja, vi här hemma ska samarbeta och göra allt för att få tillbaka kameran, eller åtminstonde få en ny för billigare pris, även om jag tycker att jag inte förtjänar en ny kamera, så slarvig som jag är!

Måste bara säga att jag började läsa "Framtidens Paradis" av Colin Thompson igår, och ligger nu på lite mer än hälften. Min kompis rekommenderade den, så jag fick låna den av henne. Jag rekommenderar er alla att läsa den, den handlar om en kille som lever under människans sista år innan arten går under, då börjar hans höna till husdjur prata och då börjar en massa äventyr, det finns med ganska mycket filosofi i den boken som får mig att fundera på många frågor. Boken är underbar! Så om ni inte läst den, läs den nu! ;P

medde
0

#71 Nera kommer ni ner till SCI-FI mässan? Denkommer att vara under en helgen den 1-2 i november. Lägger in en länk till en sida så får det lite mera info.

Länk

nera
0

# 73 Kanske det! Ska snacka med gubben få se om der passar.

medde
0

#74 Välkommna om ni kommer

Henke!!Ska du kommer upp denna helg?

nera
0

# 75 Vore kul om vi kunde ses igen då = ) Får återkomma om detta.

Önskar er alla en fortsatt trevlig måndagskväll.

[Henke29]
0

Hejsan!
Ja får fundera på det medde Skrattande
Får leta lite platser där man kan slafa isåfall..

Henke

medde
0

#76 Hoppas….

#77 Vi kan höras vi pm eller luren och se vad som kan göras åt detta.

[Henke29]
0

# 78 Ja de kan vi göra
Jag tar nog flyget till Bromma skulle ja tro..

Henke

medde
0

#79 Ditt telenr fick jag men det känns som jag har miljoner pm och kan inte hitta rätt på ditt nr Henke!

nera
0

Goddagens alla!

Kikar in lite snabbt och önskar alla en fortsatt bra onsdag. Nu ska jag ut på promenad.

Hörs senare alla astronomisar! Flört

P.S: Hur har det gått med killen Buuc?

medde
0

Ut!!! Här öser det ner just nu, så man känner sig inte alls för att gå ut. Men är man hundägare så är det ett måste.

nera
0

Igår och inatt så öste regnet ner, men idag så håller det oppe. men det hänger regntunga moln på skyn så det är bara en tidsfråga innan himlen öppnar sig igen.

Det var skönt med lite frisk luft. Var för trött för att gå imorse.

[Henke29]
0

Ja idag på tidit så regnade det bra krafigit..
Men nu är de måna svarta moln här över byggden..
Då kan man kura in sig och bygga lite modeller..
För då har man inte de där att de är sol och man ska vara ute hehe Skrattande

Buuc
0

Jadu nera, han har inte varit i skolan på flera dagar, så jag har knappt fått tillfället att se honom med ögonen. :P Han skolkar nog.. :/

nera
0

Här har det riktigt vräkt ner från skyn under kvällen. Har varit på föräldramöte ikväll och haft trevligt på skolan.

Nu ska jag kika runt lite få se vad som sagts här.

# 84 Vad trist Buuc! Hoppas han dyker upp snart då.

# 85 Du har så rätt Henke! Håller med dig. På något vis så får man mera ro i kroppen av att vara inomhus och greja då vädret inte är det bästa ute.

medde
0

Buuc. Klart han dyker upp! Det som väntar på något gott, väntar….

Henke. Hur många modeller håller du på med? Gör man en i taget eller arbetar man med flera på en gång, kanske dumma frågor. Men jag vet ju inte mycket om denna hobby. Vill gärna lära mig mera.

God morgon! Här är det grått och trist just nu. Regnet har farit ner som gott som hela kvällen och natten. Men nu är det uppehåll i alla fall. Så hoppas att lite sol kommer fram under dagen. Måste ta mig för att leta verkad för bilen som behöver nya bromsar bak. Jippi!! Vad kul, hmm,,, Kostsamt och trist tycker jag. Men det måste ju göras vare sig jag vill eller inte.

Ha en fin dag alla. Hoppas vi ses under dag/kvällen.

[Henke29]
0

Ja de där bilarna är bara till för bekymmer Rynkar på näsan
Men nu gick min igenom besiktningen..
Me blankt papper de var ju kul iallfall..

Jo me modellbygge så har ja nog lite för många projekt igång..
Har väll sådär 5 till 7 modeller på gång..
Men oftast är de 2 till 3 modeller igång för en byggare..
Då hinner man ju börja på en annan när man väntar på att den andra ska torka mm..

Henke

nera
0

Godförmiddag!

Imorse så var vi uppe före tuppen kan jag tala om och skjutsade gubben till tåget. Då var det grått och dimmigt, men nu så skiner solen igenom mellan molntäcket.

Medde det finns inga dumma frågor Flört Fråga mera, så får man veta mera. Men du, vad trist med bromsarna. Men som sagt, bromsar på bilen måste man ju ha. Synd bara att det kostar att reparera bilen…

Ha en bra dag alla.

medde
0

#88 Hur lång tid tid det mellan "byggningarna" då förklarar säkert som en nöt. Mellan klister och färg att torka med mera.

#89 Ja inte går det att flörta till sig rep numera, då man var 18,19 kanske. Men nu är det bara att slanta. Men tösen ska vara säker i bilen.

StefanW
0

Förr så var det möjligt att åtgärda det mesta på bilen själv, men nu mera så är det an massa elektronikboxar som ställer till det och man är inte 18 i kroppen längre.. Talar man med en på verkstaden idag så handlar det mera om att byta ut hela komponenter än att laga/underhålla det som inte fungerar längre. Det blir dyrt för ägaren och enkelt för montören (enligt min mening så finns det inte många bilmekaniker kvar idag som t.ex. kan byta ut kolen i en generator för ca 20;- i material och 100;- i arbete) Nä, nu byter de hela generatorn för 5000;- istället. Kan inte påstå att jag tycker det är bättre nu..

"gring gammal gubbe" 

Beträffande modellbygge: Det är svårt att säga hur mycket tid det tar. Ofta sitter man korta stunder och sedan är det väntan innan det har härdat klart / torkat innan man kan fortsätta och de är väl också ett skäl till att man har fler modeller pågång samtidigt

Stefan - Modellbyggare

[Henke29]
0

Ja de var bra att du tog upp det Stefan Skrattande
Som sakt är de väldit svårt att de där me tid..
Då man själv har flera st projekt på G som sakt..

Henke

nera
0

Nu säger jag godnatt! Ska natta sonen strax och det är stor risk att jag kommer att somna själv. Vi var uppe så tidigt i morse, så nu ropar sängen på oss .

Hörs mera imorgon.

Natti! Glad

Buuc
0

God morgon! Jag har både dåliga och bra nyheter…

Angående kameran så ringde jag SL idag, bad som kolla om kameran fanns där. Jag fick hjälp av en riktigt snäll man som letade i säkert 10 minuter, men hittade inte kameran. Alltså är den inte hos SL. Så nu ska jag se hur jag ska polisanmäla eller nåt, men nu är det typ bara 5 % chans att jag får kameran så.. Men jaja, bara för det så tänekr jag inte sluta leta.

De bra nyheterna är angående den här killen jag gillar, jag har hört att han är tillsammans med en emo/punktjej! Alltså inte en tjej som ser exakt ut som alla andra tjejer, som inte är "fjortis". Alltså är han inte så ytlig, han har inte "fjortis" inristat i sin hjärna.. Så han är speciell alltså. ;P Men det kanske inte är sant. Dessutom kanske det inte är så bra för mig att han redan har en tjej men jag är glad bara han inte är som alla andra…
Ni skulle sett mig i skolan idag, jag fick syn på honom och han gick förbi mig, då blev jag fnissig och tomatröd i ansiktet! Jag är hopplös! Skäms

medde
0

#91 Tänk vad jag önskade jag kunde fixa min bil själv. Du jag hade en "gamal" volvo så kunde jag greja bromsar själv, men med dagen snya krafs törs att röra något. Har även haft en Pontiac en gång i tiden, För den var det verkstan om något hände. Tittade man i den huven vart man ju snurrig….

nera
0

# 95 Håller tummarna att det ordnar sig med bilen din mede till ett hyfsat pris.

# 94 Jamen det var väl bra Buuc att du upptäckte en fin egenskap hos killen du gillar Glad Sen så är det väl inte hela världen om du är förtjust i honom så länge du håller tassarna borta från honom när han redan är upptagen så att säga. Kanske blir han ledig en dag. Då får du slå till Flört

medde
0

Buuc! Håller med nera hela vägen i det hon sade till dig.

nera
0

Hälsar er goddagens från ett grått och disigt och lite blåsigt Dalarna!

Önskar er alla en fortsatt trevlig helg. Glad

medde
0

God dag

Igår var det vilda westen här i huset, grannar hade fest som slutade med bråk i huset. Resultat sönder slagen port, polisen sprang i buskarna med dragna puffror och letade. Hua! Inte kul alls. Men tur att dom bor i andrahand, så nu lär det vara slut på deras tid i detta hus. Så lugnet åter kan komma.

Sedan var det ett väldigt fint skådelspel på himlen. Jarod har skrivit en tråd om detta. Kan säga att det var verkligen vackert att titta på.

Ha nu en riktigt fin dag alla. Hoppas vi ses under em/kvällen här inne.

nera
0

# 99 Men fy vad trist medde! Inget kul när grannarna stör med fest på helgerna. Hoppas ni får en lugnare  lördagskväll.

Det här med kornblixtar minns jag att jag upplevde som liten ofta. Har sett det någon enstaka gång bara som vuxen. Det är verkligen ett vackert skådespel må jag säga.

StefanW
0

Hej alla glada (även ni andra också, för ni behöver väl det mer!?)!

Vilken underbar dag, solen sken lite sedan blev det regn lagom till att man skulle ut i trädgården. Ja, ja det blir säkert bättre en annan dag!

Och så skulle man starta datorn i morse….(tidigare i sommar så har vi bytt: moderkort, grafikkort, nätdel o.s.v.) och nu kom vi på vad som inte var bytt! Bildskärmen! Den var stendöd…så det var bara att sätta sig i bilen och åka några mil och köpa en ny. Det kändes skönt att få slänga ut lite pengar som ändå bara låg och skräpade i fickan….not!

Nä, det är bara att le….

Stefan - Modellbyggare

nera
0

# 101 Men Stefan, är det inte dags att gå till tandis eller…? Flört Hi hi..Men han såg himla glad ut i a f. ( Var i hela fridens namn hittade du denna bilden? *asgarvar* )

Ja tänk att man måste ha dessa datorer med tillbehör idag. Vad vore livet utan dem. Hoppas du inte blev allt för fattig bara..

StefanW
0

#102 Hoppas du inte blev allt för fattig bara.. Tandläkaren får vänta lite till..hö hö!

Stefan - Modellbyggare

nera
0

# 103  Skrattande Du e kul du

[Henke29]
0

Hejsan alla här Skrattande
Imorgon kommer ja att lägga ut dom resterande figuerna..
Då ja har vatt iväg hela dan idag..
Vatt och kikat på brossans jobb..
Ett stort sågverk..
Jättekul att få se det igång..
Ikväll blir det spelkväll oxå en kompis kommer hit..
Så ja är nog inte inne förräns senare ikväll..

Henke

nera
0

# 105 Ser fram emot det Henke. Glad

medde
0

#101 Jisses vilken dag. Fick du ordning på allt till slut då?  men du Stefan du skrämmer mig och kanske dom andra här, tur att vi inte vet riktigt hur vi ser ut då vi tjatar runt här inne.

I dag var jag lite sur, ringde min pappa i veckan och bad han spela på en häst i V75 Askö Toy av en viss anledning. Vilket han gjorde. Hästen vinner i dag på S-Valla. 16,89 ggr pengarna. Ni må tro pappa glad över tipset från mig. Men till saken jag spelade inte själv. …….Är  man klumpig eller? Nu är jag lite sur. Men annars mår jag bra i alla fall.

Mark
0

Sitter äntligen en liten stund vid datorn nu på kvällskvisten. Men tänkte säga godnatt nu, så att jag hinner somna innan stormen sätter in med full kraft. Man har lovat runt 25 m/s här på västkusten i natt - hppas stugan står kvar imorgon. Det Tjuter ganska bra i knutarna redan. Brrr!

Glöm inte TV1 i morgon söndag, kl 22.40. Handlar om solen!

God natt!

nera
0

Tack för TV tipset Mark! Ska programmera in videon.

Mark
0

Överlevde natten, även om det i vindbyarna var uppe i orkanstyrka. Några blomkrukor blåste omkull och iväg bara. Dessutom några timmars strömavbrott så det hann bli ganska kallt inne (direktel :( ).

nera
0

# 110 Ja jag läste tidigare om eländet i södra sverige på text tv:n. Här blåser det och regnar jättehårt. Så vi stannar inne än så länge.

# 107 Medde, visst är det kul att man kan glädja andra  Flört

Mark
0

#111 Men nu är det iaf strålande sol, även om det fortfarande blåser lite. Det blir ut i naturen nu!

nera
0

DEt låter härligt Mark! Då kanske det drar bort här med snart.

medde
0

#108 Oj håll på att missa detta om programet.

#107 Ja får väll se det på detta sättObestämd

Storm är det här just nu, blåser som attan. riktigt  kul då dom kommer till bygget i morgon fm. Det mesta har blåst bort. Var uta med hunden då kom det rör och frigolit skivor farnade i ett huj…

Mark
0

#113 Håller tummarna! Än finns det ju trattisar i mängder!

medde
0

#115 Hittar inte nått alls..Fel ställe kanske.

nera
0

# 115 Ha en fin dag ute i "trattislandet" Glad

# 114 Men kära nån. Kanske du/ni ska låna er skyddshjälmar av arbetarna på området där hos er när ni går ut Obestämd

medde
0

#117 Man kanske ska gå dit och titta, inga problem just nu då staket och allt blåst ner. Detta ligger på backen just nu. En gul vill jag ha!

nera
0

# 118 Testa!Tungan ute

medde
0

#119 Ok då går jag ner och kollar….

[Henke29]
0

Så nu är jag oxå på plats här Skrattande
Haft mycke oh göra idag..
De blir sånna dagar ibland..
Sen får ja träffa Stefan igen denna helg som kommer de ska bli kul..
Ska ta lite foto från byggträffen….
Hoppas att alla ni andra har de bra..
Henke

medde
0

#105 Hej Henke! Kul att se dig inne igen. Visa gärna lite bilder från träffen, vore kul att få se.

Klart vi har det bra här hemma, regn blåst och svart ute, vad mer kan man begära.

[Henke29]
0

Ja vädret kan man ju inte göra nått åtRynkar på näsan
Satt på lite kaffe nu oxå..
Ska sitta vid darton nu någon timme eller mer..

Henke

nera
0

Godkväller i stugorna därute.

Solen kikade fram nu på sena e m efter en hel dags regnväder idag. Har blåst och stått i.

Min son har gått och väntat på de nya figurerna Henke, så nu har du ett meddelande från honom själv i figurtråden Flört

Kan förstå att du ser fram emot träffen nästa helg Henke. Så ta gärna kort på Stefan så kanske vi får se hur han ser ut på riktigt  ..he…he…

[Henke29]
0

Okej då får vi väll fixa det..
Han brukar smyga undan Stefan när de gäller kort Flört
Men ja brukar för de mesta kunna ta när folk inte ser på hehe..

Henke

nera
0

Godkväller!

Tänkte bara sända en kvällshälsning till alla astronomisar. Hoppas ni har det bra.  Glad

Saknar Henke och Buuc. Men ni dyker väl upp så småningom kan jag tro. Flört Och Stefan med kanske. För att inte tala om Mondeo?

( Nu blir det snart snudd på efterlysning..he-he..)

StefanW
0

Jag är inte helt borta! Just nu så stundar modellbyggar träffen och efter denna helg så kommer jag att hemsöka er igen! Nu skall jag sova en stund (får gå upp 04.30) för att hinna till jobbet. Nu ikväll har jag stekt köttfärsen till Tacos och gjort Köttfärssås så det skall räcka till 15 hungriga gubbar…mycket mat blir det från fredag kväll till söndag kväll.

Och så skall jag leta reda på någon bra förklädnad som t.ex. denna

Här är en annan bild på när jag var liten…

Stefan - Modellbyggare

medde
0

#127 Så bra StefanW Nu vet nera och jag även dom andra här. Exakt hur du ser ut! Nu kan vi hälsa på dig om vi ser dig på stan.

nera
0

Hi hi! Ja då vet vi vad vi ska titta efter för utstyrsel när vi letar efter Stefan på stan! Flört

Buuc
0

Hej hej! Förlåt att jag varit borta ifrån snackisen. ;P Jag har bara inte orkat skriva så mycket.

Åh, jag är såå rastlööös! Jag älskar ju hästar, och ridning, och jag har inte ridit sen i Agusti och nu är jag verkligen sugen! Men vad ska jag göra? Det finns inga som hyr ut hästar i närheten… :/

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.