Orioniderna
Nu kan man, om man har lite tur, se några fina "stjärnfall" i riktning mot Orion - som ju är lätt att hitta. I natt eller de närmaste nätterna är chansen störst, men det kan löna sig att titta ända fram till 1 november ungefär.
Det är en meteorsvärm kallad Orioniderna som bombarderar oss. De är sannolikt rester av Halleys komet, så om vi inte vill vänta tills 2062 och se kometen själv, så kan vi i a f se småbitar av den nu - och varje år sista halvan av oktober.
God meteorjakt! Glöm inte önska något om ni får se någon!
Blir du inte trött att stå och titta ända till 1 november
Jag kommer bara att titta en kväll och sedan kanske gå ut en annan kväll och titta
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Om bara vädret blir bra så att man ser något!
Stefan - Modellbyggare
#0 Försökte vara lite lustig i min trötthet
Sjäjlvklart vi kommer att titta efter detta, även min tös tyckte detta var spännande och då framför allt att kunna önska sig något.
Är det någon som vad och varför det kommer sig att det säga att man kan önska sig något?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#1 Bra tips - jag var redan utmattad! 

#3.3 Inte en aning! Teori: Förr när man inte visste vad vi vet idag om olika himla fenomen så hade man en helt enkelt en annan syn och tro på tillvaron…ibland kan man undra om man vill veta allting jämt och ständigt. Man blir nog fartblind och glömmer att bara vara…man kanske skall sätta sig på en stubbe så att själen kan hinna ifatt innan man trampar vidare, Så nu har jag svamlat färdigt!
Stefan - Modellbyggare

#5 Det var åtminstone svammel med en hel del visdom!!

Tjejer - tänk er för innan ni önskar något!!!! Det kan gå riktigt illa!
Den här hör väl hemma på humortråden egentligen, men eftersom det handlar om stjärnfall så:
Tre blondiner fick varsin önskning. Den första önskade att hon skulle bli blondare än hon redan var PLUPP så blev hon blondare.
Den andra önskade att hon skulle bli mera blåögd PLUPP så fick ögon som var så blåa som den djupaste, klaraste brunn.
Den tredje önskade att hon skulle bli dummare än hon redan var och PLUPP så blev hon man!
# 7 Du har så rätt Mark. Man får verkligen passa sig vad och framför allt HUR man önskar något, för det kan som sagt slå in 
# 5 Detta var mycket klokt "svammel" från dig StefanW ! Håller helt och fullt med dig i din teori! Så sant så sant. 
Jag ska också försöka ta mig ut nån kväll då det är klart ute och få se det här stjärnfallen.