Astronomi iFokus

Astronomi

Etiketterrymdfartrymdfarare
Läst 701 ggr
medde
0

En vacker bild till!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna otroligt fina bild fick jag på mailen av en vän från Nasa. Då jag frågade efter "fina" bilder. Fick flera bilder men denna bild på Endeavour som är så rysligt vacker, måste bara visa den för er här.

Klicka på frimärket för att se den i helhet.

Foto:Nasa

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
0

Ja den var fin Glad

vanessa
0

Vov, vov. Är avundsjuk på dig som har honom som vän. Fast snällt avundsjuk. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Farwuq
0

Så tunn atmosfären är!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
0

Visst är den fin denna bild.

Inte har jag tänk på det Farwaq.

nera
0

Jag blev helsfrälst i den blåa färgen i utkanten på planeten….Glad

medde
0

Jag bara älskar dessa bilder som han skickar till mig:-) Är så otroligt vackra. Jag blir stum då jag ser på dom, för mig är detta verklig skönhet. Jag har "min rymd samt rymdfärja" på samma bild. Kan det bli bättre?

nera
0

Håller med dig medde . Visst är det något speciellt med rymden och dess färger som blir ! Säger jag annat så ljuger jag..Glad

medde
0

Samma här.Skrattande

Ayena_old
0

Fantastisk bild! Hisnande!

medde
0

Kul att ni gillar dom fina bilderna som jag lägger in ibland, kanske jag skulle fortsätta med det,? Då jag får in fina bilder då och då.

nera
0

# 10 Klart du ska göra det medde! Jag älskar såna bilder och kan inte titta mig mätt på dem. Är inne på NASA:s sidor och suger i mig från de härliga bilderna där med, så skicka in du bara. Jag tar tacksamt emot dem med glädje Glad

medde
0

Kul:-) Då ska jag göra det, vart efter jag får bilder. Nu är jag inne på Nasa själv och läser mycket  om Discovery STS 124. Det börjar ju hända lite där nu, till min stora förtjusning.

Buuc
0

Naturligtvis ska du fortsätta visa upp dessa härliga bilder. Dom lugnar mig. Rymden är som en svart änka, vacker men dödlig. Om ni fattar vad jag menar. ;)

medde
0

#13 Vad kul att höra dom lugnar dig, vilken fin förklaring du hade på rymden.

Cristine
0

Rymden är otroligt vacker, det vore roligt att se mer foton.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

medde
0

Visst kommer jag att lägga in mera foton här:-)

Buran
0

Efter lite letande hittade jag på den igen, VAADÅ undrar du.

Se o njut

"den här är en annan, en Airfix"

medde
0

Vilka helt sagolikt vackra bilder. Det hela gör det inte bättre då det är Endavour på dom. Klappar lite extra just för Endavour.

vanessa
0

Wow, blir mållös. Och sedan kombinationen med människan, jorden och naturkrafter. Flera delar av det jag älskar och brinner för. Oj, oj.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
0

Visst är dom underbara bilderna. Som jag sa tidigare som var det ju Endavour, så det var ju kul för då vet jag vilka som är med på bilderna. För denna färja har jag koll på.

nera
0

# 17 Meeeen guuuud vilka vackra bilder!! Vilket sug och vilket djup det är i dem. Kära hjärtanes,,jag hittar inga ord! Förvånad  Det bara sög i magen på mig när jag tittade på dessa otroligt fantastiska bilder. Jag blir allldes tagen av den blåa färgen på på våran jord, och särskilt den blåa skarpa färgen som blir i horsonten runt planeten…Ack ack ack..man får då inte ha höjdskräck som astrounat heller…Tack snälla för att du delar med dig av härliga bilder. Glad Nu får man verkligen en inblick i deras otroliga arbete de utför..Wow alltså!!

Buran
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är bilder från Phoenix landning på Mars, dom är tagna av Mars Reconnaissance Orbiter.

Camera on Mars Orbiter Snaps Phoenix During Landing

Crater

Parachute

Lander

Descent hardware

DVD skivan som jag har mitt namn på

Här finns mer bilder för den som är intresserad

"den här är en annan, en Airfix"

nera
0

Igårkväll så satt jag här med gubben igen och visade alla de fantastiska bilderna i inlägg nr 17, där man får se hur de arbetar uppe där i rymden. Han gillade också alla bilderna, och var helt fascinerad han med Skrattande

medde
0

Snart lämnar han vä in en ansökan om att få komma med i ett rymdprogram.

Vi hade ju en tråd om det, ska söka den. Så kan han få läsa den. Hittar jag den puttar jag upp den till dig.

nera
0

Puttar upp denna tråd med fina bilder i . Buran hade också mycket att bjuda på i inlägg nr 17 och 22 Glad

medde
0

Kul att få se denna tråd och alla fina bilder.

Visst hade Buran mycket att bjuda på. Saknar Buran i massor…..