Annons:
Etikettövrigt
Läst 609 ggr
Jayrod
10/27/08, 12:08 PM

Avskaffa tidsomställningarna

Va trist det blev igår.

I lördags gick solen ner kl. 17.13
Igår gick solen ner kl. 16.10

Mitt förslag är att vi avskaffar vintertiden och låter sommartiden bli normaltid i Sverige. Om vi nödvändigtis ska ställa om klockorna så kan vi istället byta till den östeuropeiska tidszonen, samma som i Finland.

Annons:
medde
10/27/08, 12:19 PM
#1

Håller med dig om detta, tycker det är och känns lite jobbigt att ställa om sig. Jag är personligen inte alls glad i detta, även mina djur och barn har det struligt varje gång det ska ändras. Då får mitt medhåll Jarod!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
10/27/08, 1:19 PM
#2

Instämmer jag med. Tycker bara detta är onödigt att hålla på att fippla med tiden på detta vis. Obestämd

Jayrod
10/27/08, 1:55 PM
#3

Jag kan tillägga att jag har ingenting emot tidsomställningen på våren när det hastigt och lustigt blir en timme ljusare på eftermiddagen. Det är bara återställningen på hösten jag tycker illa om.

medde
10/27/08, 7:22 PM
#4

Visst har du en poäng i det då det gäller sommartiden, men duren och min dotter hänger inte rikktigt med, då det finns tider för mat till djuren sen det med läggdags för dotter.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ayena
10/27/08, 10:16 PM
#5

Håller fullständigt med. Tycker själv det är ett elände att ställa om sig, fast värst är det ändå på våren då en hel timme försvinner. Detta är ju normaltid, som det är och ska vara.

Leffe
10/28/08, 3:54 AM
#6

Det tar cirka en vecka för mig att återhämta mig. Spelar ingen roll om vi vrider klockan bakåt eller framåt. Varför kunde vi inte bara backa klockan en halvtimme nu i helgen som var för att sedan låta den vara så hela tiden.

Annons:
nera
10/28/08, 9:38 AM
#7

Bra idé Leffe! Glad

medde
10/28/08, 11:27 AM
#8

Det är verkligen att mötas på halva vägen var!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
10/30/08, 12:20 PM
#9

Hörde nu på nyheterna i morse. Nu är det bevisat från KS. Att den finns en ökad chans för hjärtinfark men tidomställning till sommar tid. Detta ska även vara störst risk på tisdagen efter vi ställt om klockan. Detta skall bero på stress i den inre biologiska klockan som utsätt för stress.

Så det kanske är dags att avskaffa detta ändå

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
10/31/08, 12:15 PM
#10

Helt klart! Det tar en enorm omställning för oss alla med det här. Hela veckan har det varit höstlov men vi har inte direkt haft någon sovro p g a denna knäppa tidsomställning. Är lika varje gång. …Så bort med skiten och låt tiden ha sin gång..Obestämd

medde
10/31/08, 1:00 PM
#11

Bra sagt nera!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
11/2/08, 6:08 PM
#12

Flört

medde
11/2/08, 8:27 PM
#13

Skrattande

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: