STS-128 Fuglesang byter
Christer Fuglesang kommer att få byta färja. Uppdraget STS-128 kommer inte att använda sig av Atlantis utan det kommer att bli Discovey.
Planerad start augusti 2009
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Ja huvudsaken är väl att han kommer iväg! Ska bli sååå spännande.
Heja Fugelsang 
Visst är det så. STS- 128 OCH sts -129 byter färjor med varandra.
Varför har de bytt? vet du medde?
Rymdprogramet är ändrat helt och hållet. Som du minns så skulle ju en färja redan varit iväg för att reparera Hubble, men det gick ju sner och allt blev försenat.
Ja just ja! ja, det blir omändringar hela tiden verkar det som. Huvudsaken det blir bra i slutändan.
Nu minns du! Toppen:-)
Minnet är bra men kort…
Samma här

Ja. ja nu får Christer Fuglesang vänta igen… Håller tummarna för hans skull!
Stefan - Modellbyggare
Men heter det inte den som väntar……

…väntar förlänge många gånger! 
Stefan - Modellbyggare
Det stämmer bra!
En trådkapar sak nu! Kan du bilar? Behöver fråga en sak

#12 Fråga på!
Stefan - Modellbyggare
Volvo S40 t4. har ett skrammel ljud i motorn. Har jag kamrem eller kam kedja i bilen? Eller kan det var ett stag?? Varvar jag imotorn följer ljudet med, inte bort. vad kan det vara ????
Törs jag köra tösa till skolan???
Ja se bilar! Hej och hå…
Ja du nera, vilket skit det kan vara i bland, men jag klarar inte mig utan dena bil-
Visst är det! Gubben min har nyligen uschlats och meckat med våran bil som fick 3 st 2:or på besiktningen sist. men nu är den OK igen. men jisses vilka turer det blev innan det var klart..
Oj då! Nu kapade vi visst Fugelsang tråden också…
Du kan vara glad att du har en gubbe som meckar bil. Jag har ju inte det.
Jodåvars. En klagar inte…
Meck kan ju vara bra att ha,men sen vet jag inte, en snäll då
Kanske finns en egen "meckis" till dig med där ute medde
En riktigt snäll en..

#14 Inte lätt att svara på utan att kunna lyssna! Kamrem mig veterligen. När byttes den senast och hur långt har den rullat sedan dess? Har du kontrollerat oljenivån? Det är inte så att det är ventilerna som väsnas?
Stefan - Modellbyggare
Jag misstänker att det är ventiler som låter, men vet inte. vad kan man säga som ett kedjeljud, vid varvning följer ljudet med. Olja finns, noga med det! Kamremmen skulle vara bytt då jag tog över bilen för ca 2 år sedan.
Om det är ventiler, törs jag köra tösa till skolan?

Är du säker på att den blev bytt för två år sedan? Litet oljud skall väl inte vara någon panik, men se om du inte kan åka förbi en verkstad som kan lyssna (se nu till att en bilmekaniker lyssnar och inte någon liten valp som har anställning som montör som bara hör och klarar av att titta på en dataskärm!) Planera för rembyte för då justerar man även ventilerna, eller enbart en ventilinställning! Titta gärna förbi två olika verktäder så får du en bättre bild av vad det kan vara. Sedan ringer du runt och kollar priset på fler ställen, för det kan vara en stor skillnad.
Stefan - Modellbyggare
men kan det låta på detta sätt om det är kamremmen!!!

#26 Om man ändå är där och river, så rekomenderar jag att man byter även den, då det är kamremen som "driver" ventilerna. Har man för avsikt att behålla bilen, så är det en bra åtgärd om inte annat så är det ett försäljnings argument…
Stefan - Modellbyggare
Ska ringa runt i morg och se vad som kan göras.