Astronomi iFokus

Astronomi

Etikettövrigt
Läst 1989 ggr
medde
0

OT/Snackis 14

Så nu var det dags igen att starta upp en ny snackis, då den andra har den med blivit full av visdom. Jag lägger en länk till snackis 12 då inne finner ni länk till alla dom andra om ni skulle behöva söka efter något inlägg från dom andra snackis trådarna.

group hug

Länk till snackis 13

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
0

EvaG se till att du börjar jobba igen. Vill se dina morgoninlägg här. Hela dagen blir så uppåt sedan.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Jaha…kul att man kan glädja andra. Skadeglädje någonting…

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
medde
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

GittanL håller med dig, vad morgonen utan evaG morgon hälsning?? Det vore urtrist.

#3 Mina varmast tankar till dig och din far.

I dag har jag köpt en ny mobile då man gamla lever som allt annat här hemma ett eget liv, detta var vad jag köpte. Men jisses vad det är jobbigt med ny lur, jag fattar inte noe av denna lur, försökt skicka sms i flera timmar. Jä,….lur! Men snart så kan jag det med.

Kjelle
0

#129 i snackis 13. Så här ser hon ut på morgonen när hon är yrvaken, hon som tycker om att läsa om dina morgonbekymmer. Skynda på och titta för hon kräver nog borttag av bilden. Tur att man inte är medlem här

Leffe
0

Tycker hon verkar vacker, men kanske lite frånvarande.

EvaG
0

#5 Gud jag är inte så vacker även om jag står och gör mej i ordning flera timmar.

EvaG
0

Sova är toppen!

Har sovit jag tror sedan 18 till för en timme sedan. Måste bero på värktabletterna att jag sovit så hårt och mycket. Nu är det lördag 22 november, tidigt tidigt, men ändå en ny dag. Medan jag sovit har Huddinge oväntat vunnit en storseger i hockeyn mot Bofors. Medan jag sovit har Västerås vunnit toppmötet mot Edsbyn i bandyn. Medan jag sovit har flera skrivit här hur de uppskattat det jag skrivit här på mornarna i ren frustration att behöva gå upp på mornarna. Ska jag vara glad eller ledsen. Jag har sovit så jag ser det positivt. Efter det att jag sovit är jag glad att ni gillar mitt skrivande trots allt. Tack för det. Däremot är det inget vidare att vakna när man i annan tråd ser andra precis vaknat och ser så vackra ut som det tar en annan halva dan att komma halvvägs för att se bättre ut. Medan jag sovit har det hänt mycket positivt. Facit blir att jag måste sova mer. Tänk om Huddinge och Västerås skulle fortsätta vinna. Tänk om jag skulle vara lika vacker som vissa andra när jag vaknar. Kom på en sak om jag sover hur ska jag då kunna skriva om hur jag vaknar på morgonen? Nu börjar det bli svårt här. Måste nog sova på saken. Var är värktabletterna nu?
Sov gott, säjer en pillrande Eva

EvaG
0

Nu har jag vaknat igen och konstaterat att Huddinge fortfarande står på vinst. Det var med andra ord ingen dröm. Tittar mej i spegeln och konstaterar att jag ser förfärlig ut. Sätter på kaffe och förbereder påklädnad. Räknar med timmar inne på toaletten. Tittar ut och hoppar bakåt. Det händer tydligen alltid något när man sover. Den förbaskade snön!

Ska se matchen Västerås-Oskarshamn mitt i alltihopa. Sedan blir det krogen med vänninorna och jag kommer bara att dricka kaffe. Bartendern kommer nog att få en sådan chock att han tar ledigt resten av kvällen. Det är verkligheten det!

Ha en bra lördag, säjer Eva medan hon funderar på hur timmarna ska räcka till.

medde
0

#9 Hur ska denna kväll sluta. Enbart kaffeFörvånad

Men visst Huddinge vann, stort grattis till det EvaG, Även Oskarshamn tog sin seger. Det är bara jag som är lite besviken då! Men ok Hv tog ju i alla fall 1 pinne i kväll. Så länge det inte är baklänges är det ok!

Ha en underbar kväll EvaG

Buuc
0

Men åh! Nu råkade jag skriva i både tolv och tretton, visste inte att det fanns en fjorton! :P

StefanW
0

#11 Jag låste 11 och 12 så går det inte att skriva där mer, utan enbart att läsa..

Flört

Stefan - Modellbyggare

medde
0

#11 Jadu du Buuc, då hittade till alla snackis trådar! Men till slut hittade du rätt tråd. Skrattande Ang din fråga om en typ av kalender så är det på G. Vi tänkte vi skulle börja med det till årsskiftet att ha en typ av kalender vecka för vecka. Så vi alla vet vad som är synligt för oss här nere på marken. Så det kommer att komma.

Då du talar om min Avatar så känner jag inte igen mig själv hellerSkäms Tittar till och oj! Vem är dettta. Mycket pinsamt.

Undrar hur det gick för EvaG och hennes kväll ute  med enbart kaffe att dricka. Men hoppas din hand börjar kännas bättre EvaG!

medde
0

Men jisses förlåt mig mig. Glömde säga God morgon till er alla.

I går fick jag faktiskt på vinterdäcken på bilen! Så i dag törs jag ut och åka med den, var ute och skulle handla i centrum med den innan jag bytte däck. Jisses jag körde den inte ner till centrum, det känder som jag satt på ett par skidor och åkte ner dit. Tur att tösa och hunden var hemma i värmen då. Samt att bilen är helförsäkrad.

Ha en riktigt fin dag alla. Hoppas att vi ses härinne under dag/kvällen.

Må bäst alla.

Mvh

På tal om försäkringar, är det fler som har bil och försäkring här inne. Jag under om det är bara mitt bolag som höjt premierna med nästan 40% till nyår!!!!

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ett fint och vackert klipp så här på förmiddagen!

Gregorian

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan inte låta bli att lägga in en till

Gregorian - I still haven´t found

medde
0

Hoppas det är inte för mycket, för eran smak. Men jag gillar att bara sitta och mysa och lyssna på dessa skönsjungande herrar! (ibland)

StefanW
0

Mycket stämmningsfullt…

Stefan - Modellbyggare

medde
0

Tack StefanW vad snällt sagt av dig

nera
0

Tackar medde! Tänkte du på mig då la in nr 15 eller… Flört ..Det är ju Pink Floyds låt "Whish you where" En av mina favvisar.

Tack så mycket för fin musik. De är härliga att lyssna på ibland dessa gregorianska munkar i olika kända melodier. Glad

P:S: Härlig ny Avatar du har du, sajtvärden Flört Glad

nera
0

Förresten, måste bara visa vad jag har inhandlat till mig själv i helgen. Flört 

Buuc
0

#13 Haha, okej! :) Vad bra!

Här snöar det förfullt. Nu ska jag ta och plugga lite, och skriva på ett tal som jag ska läsa upp för min grupp imorrn i skolan.

Jag säger bara; let it snow, let it snow, let it snow! ;)

nera
0

StefanW - vad roligt att du la in videon om flygplanet som jag satte in en bild på i föra snckistråden. Stort tack för den, den var jättehärlig Glad Ska visa gubben den senare.

( Tråden är ju låst så jag skriver här)

StefanW
0

#23 Nöjet var på min sida! Glad

Stefan - Modellbyggare

nera
0

Skrattande

nera
0

Hi hi..Nu har jag också bytt Avatar! Flört 

Fy då, nu har stormen kommit hit! Det blåser så det knakar i hela huset Förvånad Vad ska det här bli för natt!Oskyldig

medde
0

#20 Sajtvärden tackar!Skrattande Men för er medde:-)

Din är inte dålig heller nera! Finns det något vackre än det som är på?

nera
0

# 27 Var i kvalet mellan jorden och månen, men den blev våran egen planet för den är så blå och grann. Glad

Kan tro att du redan har du boken medde som jag köpt idag, som Fugelsang skrivit?

medde
0

Håll kvar en stund ska du få se nera!

medde
0

Nu du nera!! Så här ser min ut på insidan

Det du! Säger en stolt medde!

Kan även klämma in lite att medde på väg att kära ner sigFörvånadTungan ute

medde
0

#20 /21 Klart jag tänkte lite på dig och din smak! Boken du har är helt super att läsa. Du kommer inte att bli besviken lovar jag dig!

Mark
0

Hör på väderrapporten att ni inte har det något vidare där på ostkusten framför allt. Jag lider med er, och det enda rådet jag har är att ni flyttar till Värmland. Här är det ingen blåst alls, och helt stjärnklart - läge för att gå ut och spana alltså. Lite kallt visserligen , -5 ca, men inte ett snökorn på marken eller i luften.
Fast tyvärr brukar det ju jämna ut sig så småningom, så vi får väl vårt också, vad det lider.

medde
0

#32 En annan är ju född småläning! Men nu bor på rätt ställe! Men är det det eller……. Just nu blåser det som s%&(#"¤¤%#¤! Och det verkar inte att lätta alls.Himlen är grå och trist.

Så vem vet Mark håll utkik en vacker dag kanske du hör ett rykte i byn att in galen stockholmare kommit till byn!

nera
0

# 30 Hoppla hoppla! Du ska då alltid va värst..he-he…Flört Grattis till dig kan jag bara säga som fått en egenhändigt signerad bok. Glad

Ja jag ser verkligen fram emot att få läsa denna

medde
0

Klart jag ska vara bäst och värst!!Om du visste vad jag är glad över denna bok! Som jag fått av en så fin vän. och orden Suprise var verkligen det!

Du såg tydligen inte vad jag skrev under längst under i inlägget. Ingen ser det , kanske är det bäst så också!

nera
0

Joooodå!! jag såg det men glömde kommentera det bara… Vad  har då hänt? *nyfiken i en strut såklart* Flört berätta  berätta….Tungan ute

medde
0

Mmmm ….. Kan jag säga! Tungan uteTungan uteTungan ute

Buuc
0

Här kommer en bild på månen som jag fotade i fredags! Ursäkta om den är lite brusig, det blir så när man mixtrar med bilden ibland. :)

medde
0

Bilden urläcker Buuc. Har du tagit denna bild. WOW!

nera
0

Ja det var verkligen en härlig bild Buuc! Vilken bra kamera du måste ha?

medde
0

Bilden är ju så perfekt.

nera
0

Verkligen

Mark
0

#38 Håller med, urläcker! Får nog byta Avatar igen - om jag får låna bilden?
Nej förresten, jag överger inte Plejaderna! Men urläcker var bilden på månen!!!!

EvaG
0

I lördags  natt på krogen fick jag på något sätt i mej knockoutdroppar eller rättare sagt glömde att jag med min medicin inte får intaga alkohol. Var på krogen med mina väninnor och glömde att jag levde på värktabletter och tog mej en drink. Efter ett tag höjde sej bordet och slog till mej på hakan och allt blev svart. Det var tur att det var vår stamkrog för de bar in mej till ett annat rum och ringde en läkare som tydligen sa något om att se till att jag andades. Det slutade med att två väninnor tog mej i en taxi hem och sedan vakade över mej till i går kväll när jag vaknade med en helt gäng snickare i skallen som stod och slog med släggor. Somnade sedan om efter ett tag och sitter nu här med en hand som inte gör ont. Det gör däremot huvudet. Ska i alla fall i väg till arbetet. Det är bara Eva som kan vara en sådan idiot att hon glömmer att hon inte fick blanda värktablett och alkohol.
Ha en bra dag, säjer Eva som ska låta bli värktabletter nästa gång hon ska ut.

medde
0

EvaG! Hoppas din blir ok efter allt som hänt under helgen. Jag tappade hakan då jag läste detta inlägg du gjort. Men så skönt att höra då repat dig i den mån som det går. Men det finns ju något som säger : Är huvudet dumt får kroppen lida! Men vilka fin vänner du har.

Lova oss här inne nu att du tar väl hand om dig!

Jag har ´varit ute och halkat med bilen en stund här på morgonen, och kört tösa till skolan. Så nu är man tillbka inne i värmen och avnjuter en god kopp kaffe! Hujada mig vilket trist väder det är ute.

Hoppas ni alla får en så bra dag som det går att få i detta väder.

nera
0

# 44 men oj Ewa! Det är nog inte bra att blanda alkohol med tabletter heller.. Ja visst är det lätt att glömma..Jag minns själv hur jag för en herrans massa år sedan hade en rejäl halsinfektion och knaprade alvedon. Samtidigt så ville jag ut med kompisarna så man tog sig lite att dricka ändå, men hela kvällen blev förstörd.. ( Dumdristig som man var då) Så det är nog inte så bra att blanda oavsett tabletter..

Här blåser det fortfarande och det har snöat. Man har inte direkt lust att gå ut, men jag har ju min nyinköpta intressanta bok av Herr Fuglesang som jag har svårt att slita mig ifrån… Den är verkligen kanon. Kan varmt rekomendera denna bok som julklapp! Glad

Önskar er alla en fortsatt bra måndag därute i blåsvädret.

EvaG
0

Det gick i alla fall bra att arbeta i dag även om jag hade lite ont i huvudet.

Buuc
0

Tack för kommentarerna om bilden! ;) Kul att få lite uppmuntring!

nera
0

# 48 Men du är ju jätteduktig fotograf Buuc! Det vet att vi tycker Flört

Buuc
0

#48 Tack än en gång nera. ;)

nera
0

Varsegod Buuc! Skrattande

EvaG
0

Buuc du är jätteduktig!

Nu har jag kommit hem efter dagens arbete. Halt, blåsigt, snöigt och mörkt var det på hemvägen. Bussen hade problem vid varje hållplats att komma därifrån. Tyckte synd om föraren. Varje gång hjulen fick fäste så skulle självklart en bil förbi och så stod bussen där igen. Själv när jag gick blev det två steg framåt och och så halkade man ett steg bakåt. Snacka om motion.

Ont i huvudet hela dagen. Har ledigt i morgon. Det känns underbart. Jag ska bara sitta vid köksbordet och titta på alla som halkar omkring utanför. Toppen eller hur? Hoppas ingen halkar och skadar sej bara. Jag ska sitta där och mysa. Nu behöver jag sova. Mår inte riktigt bra. Ont i hand, huvud och illamående.

Ha nu en bra måndagkväll allesammans.

nera
0

Krya på dig Ewa!

StefanW
0

Så här ser det ut för Stockholm imorgon:

Tisdag mo Molnigt
-1°C

Tisdag em Molnigt
0°C

nordväst
6 m/s

nordväst
7 m/s

I morgon

Onsdag

Torsdag

Fredag

Molnigt

0°C

Snö

1°C

Molnigt

7°C

Molnigt

7°C

nordväst

7 m/s

sydväst

4 m/s

väst

7 m/s

sydväst

5 m/s

Så även resten av veckan ser bra ut!

får hoppas att du länner dig bättre imorgon! Ha en bra dag på  din lediga dag!

Cool

Stefan - Modellbyggare

medde
0

#64 Detta vill jag ha in varje kväll!! Glad

Vad skönt att höra du är på bättringvägen nu EvaG

Buuc har sagt det fler än en gång,m men säger det gärna igen. Dina bilder är toppen.

Buuc
0

Tack tack! :P Vet inte mer vad jag ska säga. x)

Här har det varit ganska lugnt väder idag. Bara snöat lite. Jag var påväg att halka en gång men hade turen att inte göra det. Men snart kommer det, snart kommer jag halka. Det måste man ju göra. Sen måste man även springa genom skolgården så fort som möjligt för när skolan slutar står ungar förberedda utanför, redo att kasta snöbollar och mula ner en. x) Så här måste man akta sig!

StefanW
0

#56 Akta sig? Nä, jag tror jag vet en bra bok att läsa…Skrattande

Stefan - Modellbyggare

EvaG
0

Den boken ska jag försöka få tag på. Sedan du Stefan…

EvaG
0

Varför lyder inte hjärnan?

Nu är det onsdagen den 26/11 och jag är hemma. Hela jag visste i går att jag skulle vara hemma onsdagen. Hela jag var inställd på sovmorgon. Hela jag var inställd på att vakna vid 9-10 tiden. Hela jag utom hjärnan, som väckte hela mej vid sextiden. Hela jag talade sedan om att det var bara att somna om. Hela jag utom just hjärnan. Den hade bestämt sej för att vara motvalskäring. Så nu sitter jag här vid datorn när hela jag bestämt sej för att sova en stund till, men inte hjärnan.

Ha nu en riktigt bra dag, säjer Eva via hjärnan som bestämt sej för att vara vaken.

StefanW
0

Glöm inte en god kopp kaffe! Flört

Stefan - Modellbyggare

nera
0

Stefan, jag har en fråga till dig ifrån min gubbe. Eftersom du (eller någon annan som vet) , har lite koll på det här med flygplan, vet du om det möjligtvis landar stora sovjetiska fraktplan på Örebro´s flygplats?

Antar att gubben min undrar detta för han är säkert sugen på att åka dit och titta på dem om de landar där…..Tack på förhand för svar!Glad

Gittan
0

Det har hänt något sorgligt hemma hos oss. Min systers katt, en Cornish Rex, som vi tog hand om när min syster började arbeta i USA (hon tyckte katten var alldeles för gammal för en sådan resa) dog i natt ungefär 14 år gammal. Hon hade börjat äta lite mindre de senaste veckorna och sov mycket. I morse så vaknade hon aldrig. Hon hade gått bort i sömnen. Min dotter är helt otröstlig. Hon och den katten hade alltid varit så goda vänner. Nu när vi hade hand om den så var det min dotter som den jämt var hos och hon fick göra precis vad som helst med den - och det var sovande hos henne katten dog.

Så här är det inte den bästa av dagar.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

medde
0

#52 Så tråkigt att höra GittanL. Det är så tråkigt när dom går bort. Tänker på er i massor.

nera
0

# 62 Vad trist att höra Gittan, men skönt för missen som lugnt fick somna in i sömnen. Fast jag kan förstå att din dotter är otröstlig just nu .

EvaG
0

Beklagar sorgen Gittan.

nera
0

Goddagens!

Här har det börjat att blåsa igen och snön har tiat bort. Trist! Var så vitt och fint i några dagar. Imorse så hade himlen var så otroligt vackra färger igen då jag var ute och gick. Det var knallrött blandat med orange, gult och lila. I botten så var det en korallgrön färg som är i havet typ vid korallreven. Ja, det var en upplevelse att se kan jag tala om. Men men, tyvärr så hade jag ingen kamera med mig denna gång…Obestämd

Vilken tur att jag har min Fuglesangbok att fördjupa mig nu i istället när vädret blev trist igen. Glad

Önskar er alla en fortsatt bra torsdag i vad ni än sysslar med därute.

EvaG
0

Nera det spelar väl ingen roll om det är vitt eller ej när du bara har ögonen i bokenSkrattande

EvaG
0

Visst är det kul när man är glad och visst blir man glad när det är kul….

nera
0

# 67 Så sant Ewa. Vad vore livet  just nu utan Herr Fuglesangs bok.. Glad  Fast skillnaden är att det är roligare att vara ute på vintern när det är vitt på backen.

# 68 Cool

nera
0

Nu kom jag att tänka på: " Hellre en ryggsäck på magen, än en magsäck på ryggen" Foten i munnen

StefanW
0

#61 Skall kolla lite till med några bra källor….

#62 Tråkigt att höra.

Stefan - Modellbyggare

nera
0

# 71 Tack Stefan! Glad

EvaG
0

Tiden tar skutt

Det är en historisk dag i dag fredagen den 28 november. Varför är den det då?. Jo det är den morgonen Eva konstaterar att tiden inte förflyttar sej i sekunder och minuter i jämn takt utan den tar skutt på hela 45 minuter. Jag lyckades göra ett experiment som visar hur tiden gör ett sådant skutt.

Experimentet gjordes på följande enkla sätt. Klockradion satt i gång klockan fyra, det såg jag på siffrorna, och jag stängde av den. Drog sedan upp täcket till hakan och tittar på siffrorna igen och då visar de 4.45. Alltså tiden har hux flux tagit ett skutt på 45 minuter. Kan inte förklara hur det har gått till, men fakta finns att den gjort så.

Eva konstaterar irriterat att detta tidsskutt gör att det inte blir någon smörgås denna morgon.

Kan någon förklara hur tiden kan ta otrevliga skutt på detta sätt. Har aldrig hört talas om om det tidigare förutom i filmer som Tillbaka från framtiden och Timmen Noll.

Ha nu en bra dag, säjer Eva med hjärnan på högvarv funderande på tidsskutt och smörgåsbrist.

Leffe
0

Man kan alltså säga att mackan försvann i tiden.

Du blundade inte en stund under exprimentet?

medde
0

#73 Låter illavarslande det där EvaG. Timetravller?? Are you?

Anim_dwarp

nera
0

Ibland så försvinner tiden bara sådär som Ewa berättar, och ibland så får man tillbaka en massa tid tycker jag. Ibland kan man hinna få hur mycket som helst gjort på kort tid istället..Ja, visst är livet märkligt ibland. Förvånad

1PTRIGB13

Önskar er alla en trevlig helg!!

Mark
0

#73 Det var nog en maska i rumtidväven. Det kan bli så - på riktigt!Förvånad

medde
0

Men varför hittar jag inte dom, tänk att kunna fly ibland….

EvaG
0

Nu ska jag prova något nytt. Jag ska arbeta dag på en lördag och söndag. Hittills har jag bara arbetat natt på helger. En stor skillnad märker jag redan nu. Jag är sömnig att gå upp. Var dessutom inte ute i går kväll trots att det var fredagkväll och ledigt. Det här kommer att bli intressant. Ha nu en bra lördag allesammans.

StefanW
0

#79 Det är stor skillnad på dag och natt helg… Natt = många timmar (helg för mig blir 36 timmat mot 20 timmar på dagen) fast dagen har den fördelen att man är ledig på kvällen och helg jobbet är klart till söndag kväll, medan natten är slut på måndag morgon.

Stefan - Modellbyggare

EvaG
0

Nu ska jag till stamkrogen. Den här helgen har jag inte använt värktabletter så nu ska det bli lungt.

Ha nu en bra lkördagkväll. Själv ska jag ha trevligt, säjer Eva och väntar på taxin.

medde
0

God morgon eller rättare sagt God dag på er allla!

Dagen här utan för är grå och trist, ingen sol ingen snö…

Sen kommer det vara kaos härute på gatan då dom ska montera kranen som står här nere på gatan och är ca 70 meter hög. Detta skall göras under hela dagen. Inga bilar in folk för vara runt på gatan då. Ha! Det är bara vad dom tror.

EvaG hoppas din kväll vart toppen.

Ha en fin dag nu ni alla

Mvh

StefanW
0

Vaknade imorse till en underbar dag….trodde jag!

Det som väckte mig var telefonen, akut problem på jobbet, så en halvtimme senare parkerade man bilen och hoppade in i hetluften så att natten kunde komma hem och sova, de behövs till ikväll (utvilade). Sitter nu med en kopp kaffe och hämtar andan, tittar in här lite då och då om tillfälle ges så att man får annat roligt i tankarna.

Till er alla: ha en riktigt bra dag!

Stefan - Modellbyggare

medde
0

#83 Hoppas din dag blir ok i slutändan ändå StefanW. Jag sitter själv med en brödkavel för att drämma i skallen på någon väldigt speciell. Då är min dag pefekt till ända!

StefanW
0

#84 Hur skall man tolka det? En smäll för någon oförätt eller ett sätt att hinna binda fast…

Obestämd

Stefan - Modellbyggare

medde
0

För något  man gjort……..eller inte gjortObestämd

StefanW
0

#86 Det var ju tydligt och klart……not! Glad

Stefan - Modellbyggare

medde
0

#87 Vill inte riktigt ta här vad det är som hänt, men kan säga att jag är skogstokig just nu!!!!

StefanW
0

#88 Ok!

Stefan - Modellbyggare

nera
0

# 83 Hoppas din dag varit bra på jobbet Stefan!

# 81 Och att du Ewa hade en bra kväll på krogen igår.

# 88 Medde. andas djupt. lugnt och sakta, så får vi hoppas att allt ordnar sig till det bästa, att det finns en bra förklaring på det hela väl…Foten i munnen Men jag förstår dig..helt och fullt! Oskyldig

Själv så har jag julpyntat en del härhemma idag i det gråa trista vädret. Hann en långpromenad med familjen också och det var skönt.

Ha en fortsatt bra söndagskväll alla!

StefanW
0

#90 Tack, har kommit hem. kunde inte åka från jobbet förrän 16.30

Nu skall en av bilarna iordningställas så att den förhoppningsvis passerar genom SvenskBilprovnings nålsöga under morgondagen, så jag kommer att vara lite "off"

Stefan - Modellbyggare

nera
0

# 91 Lycka till hos besiktiningen imorrn!

medde
0

Lycka till StefanW i morgon.

EvaG
0

Ny vecka  och månad. 1 december. Vilket fantastiskt slut på november. Ett gäng människor kommer ned efter en färd uppifrån och ett gäng är på väg uppåt, Huddinge Hockey lämnar sista platsen i hockeyallsvenskan. Jag tar mej hem helt själv efter helgens festande. Jag känner mej pigg en måndagmorgon.

Ha nu en bra dag, säjer Eva helt förvånad över ett otroligt månadsslut.

[Henke29]
0

Puuu va folk köper de är inte vettit.
Nu har Julen verkligen kommit igång på allvar.
Vi är 3st i en liten butik men ändå så räcker de inte till alla ggr.
Lunch va är det för något hehe.
Vi får åka därifrån och stoppa i oss nån mat.
Hoppas de blir lite lungnare ett tag.
Orkar inte me så mycke på kvällarna..
Hoppas att alla har de bra här..

#62 väldit tråkit me din katt.
Vi hadde en hemma som var 19år..
Han gick bort för 1 år sen men saknar han mycke ändåRynkar på näsan

EvaG
0

Nu är det tisdag 2 december och julen närmar sej. Jag planerar att fira jul med min mor och bror i USA. Nu kommer hela djurvalsen. Jag sitter vid sängkanten här på morgonen och talar om mina planer för Lejon och Tiger. De tittar på mej som om jag var en Åsna (inget ont om åsnor) och tyckte jag skulle sluta snacka Goja och låta dem sova i stället. De menade att jag skulle sköta mitt och bli en Människa.

De bryr sej inte, men själv sitter man där och tycker synd om dem för att jag eventuellt ska lämna dem med grannen några dagar. Man är inte direkt oumbärlig.
Djurförklaring: Lejon är en katt, Tiger är en katt till, Åsna är jag enligt katterna, Goja är det som kommer ur min mun, Människa ska bli jag när jag vaknat

Ha nu en bra dag, säjer Eva och tänker på två otacksamma katter.

StefanW
0

Hej på er alla!

Vill bara tala om att den lilla gröna passerade bilprovningen med blankt papper…Det trodde jag inte!

Stefan - Modellbyggare

nera
0

Godddagens från ett Dalarna i snöväder!

Nu kanske det blir vinter igen då..Få se hur mycket som kommer att komma ner denna gång..

# 97 Grattis till dig Stefan! Vilken tur du hade…Våran blå fick 3 st  2:or på beisktningen för en himla massa veckor sen, men det är åtgärdat nu.

# 95 Kan förstå att du har fullt skubb Henke, men glöm inte att käka bara. Kan va nog så viktigt så du orkar mé..

# 96 Skrattande

StefanW
0

Snö? Jag som skall ut och handtvätta den andra bilen idag, då lär väl det bli sista gången för i år!

Sedan skall jag prova att göra krämig potatisgratäng med kassler till middag idag. hittade ett recept som jag måste prova.

Kommer åter sent ikväll…

Stefan - Modellbyggare

nera
0

# 99 Undra om man ska ta och våldgästa dig och din familj  till middan..Lät gott det där du. Cool

medde
0

Grattis Stefan till att bilen för igenom som en raket,! Visst är det härligt då man tar sig igenom dessa besiktningar. Som är tyvärr ett måste.

Har har det regnat hela dagen och även natten. så det är så blött och skitigt ute att man inte hurrar just nu!

Tack Eva G för dina underbara morgon trådar. Dessa får mitt humör att stiga lite. Härligt att logga in och få ta del av dom.

nera
0

Nu håller snön på att regna bort igen, men det är en lite slask kvar. Trist värre. Hoppas det blir bättre imorrn.

# 101 Kan tänka mig att det inte är speciellt kul att gå ut med hunden i detta skitiga och blöta väder som är nu…Han kanske inte heller tycker det är så kul?

EvaG
0

Absolut ingenting

Tänk det är morgon 3 december och jag har inget att skriva om. Ingenting. Det betyder att jag skriver ingenting. Ingenting kan innebära tomhet, ja det innebär helt enkelt ingenting. Ingenting är inget, absolut inget. Alltså skriver jag inget här bara så ni vet. Det är så att jag kan inte komma på något att skriva om. Inget att klaga på eller något sådant. Alltså jag skriver inget vilket är lika med ingenting. Så har du läst något är så är det fel för här står ingenting.

Ha nu en bra och innehållsrik dag, säjer Eva och vet ingenting.

StefanW
0

#103 Skrattande

Stefan - Modellbyggare

medde
0

#103 Ändå lika underbart inlägg!Skrattande

Gittan
0

Tänk att ingenting är så mycket.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

nera
0

# 103 EwaG du är en härlig filosof! Ända ut i fingertopparna SkrattandeFlört

EvaG
0

I dag är det den 4 december. Tänk det är mindre än tre veckor till julafton. Tiden går, men varför går den olika fort?. På morgonen när man ska göra sej i ordning för att ge sej i väg till arbetet går tiden fort, man hinner knappt göra sej i ordning innan man måste gå. Samtidigt går tiden olika snabbt vid samma tidpunkt. Jag väntar till exempel på att kaffet ska bli klart. Gud vad tiden går långsamt, men samtidigt kan jag stå framför spegeln i badrummet och göra mej i ordning och gud vad tiden går fort. Är detta fenomen inte lite konstigt när det gäller tiden. På arbetet sitter man där och tänker klockan är bara si och så det är halva dagen kvar. Oj vad tiden går långsamt. Så kommer man hem och hinner knappt äta, kolla posten, eventuellt se ett TV-program innan det är sovdags. Tiden har rusat fram. Och aldrig går väl tiden så fort som när man somnat. Jag som exempel lägger mej mellan 9-10 på kvällen och ska upp fyra på morgonen. Dessa 6-7 timmar finns inte så snabbt går tiden. Har precis somnat när klockan ringer på morgonen. Visst är det något konstigt med tiden. Ha nu en bra dag, säjer Eva och undrar om det inte vore bättre utan en klocka.

nera
0

Visst har du så rätt i det du säger Ewa! Kan bara instämma med dig. Glad

nera
0

Nu ska jag strax ta och masa mig ut i snön på en långpromis. Ska bara ta en kopp kaffe först. Fast det är ju rätt gott med kaffe när man kommer tillbaka från promenaden också, så då kanske det slinker ner en till…Nu får ni inte tro att jag är en sån kaffekärrning, men det är gott med kaffe emellanåt måste jag erkänna! (Dricker även koffeinfritt emellanåt)

Ha en fortsatt bra torsdag alla, i vad ni än företar er på denna dag nådens år 2008 ! Glad

EvaG
0

Det är tidigt och mörkt den 5 december. Tänk det är mörkt när man vaknar. Tänk det är mörkt när man går till arbetet. Tänk det är mörkt när man börjar arbetet. Så plötsligt är det ljust och det är när man arbetar. Tänk vilket mörker!

Tänk det är mörkt när arbetet närmar sej slutet för dagen. Tänk det är mörkt när man går hem. Tänk det är mörkt när man kommit hem. Tänk det är mörkt när man äter middag. Tänk det är mörkt när man ser på TV.

Tänkt det är mörkt när man går och lägger sej. Tänk det är mörkt när man somnar.

Tänk det är mörkt när man sover - vad skönt att det är mörkt.

Ha nu en bra dag, säjer Eva och tänker ljusa tankar trots mörkret.

StefanW
0

Det gäller att se ljuset i tunneln! En får hoppas att det inte säger tuut när man närmar sig…

Ha en bra dag allihop!

Stefan - Modellbyggare

medde
0

God morgon.

Som vanligt en grå trist dag över sthlm. Hunden skitig varje gång man går ut! Nu vill jag ha snö bara så jag får en ren hund då han kommer in från en promenad. Snö! Beställt:-)

Hoppas ni  får en fin dag och har hälsan alla!

Mvh

nera
0

Goddagens!

Här har vi snö, är vitt ute. Men grått är det.

Jag har på förmiddan roat mig med att ligga i soffan och tittat på Arn´s Rike  - Del 2. Fick den hem i brevlådan igår på DVD. I och för sig så har jag redan sett den på bio, men stort "medeltidsfreak" som jag ändock är, så bara MÅSTE jag ha dessa filmer, båda två!

Önskar er alla en fortsatt bra fredag och en trevlig helg till er alla.Glad

medde
0

#114 Jag har den första hemma, men ännu inte tittat på den. En dag….

nera
0

Ja har båda nu…Hoppas du tar dig tid att se dem. Tycker de är sevärda faktiskt.

medde
0

Låter bra, ska försöka ta mig tid att se dom. Vill ju men tiden…

StefanW
0

På tal om Arn…. Sommaren 2007 så spelades många av scenerna till Arn filmerna in runt om i Skaraborg, och jag hade förmånen att få bevaka en del inspelningsplatser nattetid. Det var oerhört fridfullt att gå runt och titta när alla var borta. Dessa två bilderna är från skogarna ovanför Varnhems klosterruin.

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

Bild 2

Titta och njut och tänk på sommaren! Glad

Stefan - Modellbyggare

medde
0

#118-119 Vilkan härliga bilder, har du tagit dessa? Visst blir man sjuk av att längta till sommaren då man ser de härliga färgerna som finns där ute på bilderna.

StefanW
0

#120 Ja, det är jag som tagit dem.

Stefan - Modellbyggare

medde
0

#121 Måste ha varot kul att få se platsen, har dom visningar? Just för för att ARN spelades in där.

StefanW
0

#122 Nej, men man kan gå på stigar intill som hör till pilgrimsleden i övrigt så låg de nära privat tomtmark.

Byggnaderna är nedmonterade och flyttade till Götene där de kommer med rekvisita från andra inspelningsplatser att finnas på Medeltidens värld

Sedan finns den officiella hemsidan om Arn Magnusson

Stefan - Modellbyggare

nera
0

Åhh vad härliga bilder Stefan! Tack för dem Glad Kan förstå att du njöt av att gå där och vakta..

Medeltidens värld ska vi försöka ta oss till i vår eller i sommar

medde
0

Medeltiden är häftig! Tösens gudmor make är runristare. Det är helhäftigt att se hans jobb han gjort. Så fina stenar.

nera
0

# 125 Ja det måste va skoj kan jag tro Glad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer