Hej är ny här
Tror jag skrev i fel forum så jag har kopierat mitt inlääg för att lägga det här också..
(ber mycket om ursäkt då det nu finns dublett från mig)
I varje fall så är det allt för banala tankar jag har men funderar mycket över detta:
- vad som var före Big bang eller rättare sagt vad fanns före universum, fanns där ett före..?
- Hur kan något som inte finns plötsligt finnas, alltså om det var tomt innan universum hur kunde det då bildas från ingenting till någonting
- eller finns universum för en tid, till ett icke universum till att åter bli ett universum
Har följt med diskussionerna om mörk materia - icke baryonisk materia existerar det
Kanske lite alltför banala och allmänna frågot, men för mig intressanta
Ha det så gott
Bobby

Hej!
Det var några tunga frågor som jag inte har något bra svar på. Här brukar vi mer tala om observationer som stjärnfall, norrsken och dylikt. Kanske att frågeställningen passar på någon av de syster sajter som finns på iFokus, kan dock bara se att frågan finns här inne! Var skulle den vara dubbel publicerad? Eller kolla inne på Flashback foum där har de en tråd som heter: Innan big bang vadå? (på 50 sidor!) Där tror jag att du kommer att finna mer svar på dina frågor.
Stefan - Modellbyggare
Hej och hjärtligt välkommen!
Varit och titta på länken du fick av StefanW. Dår inne kan du verkligen hitta väldigt mycket att läsa. Har inte alls kommit igénom allt i det om Big bang i den länken.
Vi ses i trådarana här på sajten.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Välkommen säger jag med till denna härliga sajt.
#0 Har du varit inne och tittat på länken? Hoppas du gillade den.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥