Ot/Snackis 16
Nu är det dags att slå upp portarna för en ny snackis, den andra blir för tung att öppna. Jisses vad vi fyller snackis trådarna med massa skoj.
Länk till 15 om det är något ni saknar från den, så är det bara nu att klicka på länken så är ni där.
![]()
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Hej å hå! Redan en ny tråd..Det rimmade ju nästan 
Nu säger jag nog :God kväll från mig!
Tack för en supefin dag/kväll här på sajten. Hoppas vi ses här i morgon igen på "våran" trevliga mötesplats på iFokus.
Glöm nu inte titta upp på himlen i kväll, nu har Mark påminnt oss om detta vackra som sker : Geminiderna!
Väntar på att få höra i morgon om ni lyckats sett något där upp på våran vackra himel.
God natt önskar meddde
Godnatt och sov så gott!
Jag har hunnit snagga mina killar här under kvällen mellan allt trevligt som utspelat sig här på sajten ikväll.
Nu ska jag pyssla vidare.
Vi höres imorrn. 
God morgon.
Nu har et städning som gääler här hemma, inann vi ska ut och fara ett tag under dagen. Så jag är inne nu ett tag på fm, sen kommer jag tillbaka under em.
Grått och trist som vanligt här i sthlm, nu vill jag faktiskt ha lite snö, så det lyser upp lite runt om.
Hoppas vi ses under här under dag/kväll
Gomorron, här är det också städning som gäller, samt att en hamsterkull ska komma. Fick ju för mig att det var igår, men det var idag *S* ville kanske att det skulle bli ett "lucia-tåg"
nå hur som helst så håller hon på att "böka" i buren, det är 3 hörn som provas och hon verkar inte ha bestämt sig för vilket än….
#5 Men dom är på G i dag? Ska bli kul att höra hur många den lilla hade i sin lilla mage!
Det är tydligen bara du och jag Asa-N som är vakna och inne så hör på förmiddagen, undra hur dom andra fiade sin Lucia!
Hur som helst ha en bra dag. Hoppas vi ses under dagen..
Nää jag har varit här ett tag och kollat runt lite. springer mellan datorn och fönstret och kollar vädret och just nu är det sol och ca5 grader så det lutar åt en liten tur på två hjul
här var det som vanligt lugnt och fint på lucia det var tänt lite överallt men inget bus så det blev att surfa,spela,titta på TV och leka med Ricky. Har vuxit ifrån det traditionella firandet se bild.
Grattis till julklapparna (Hamsterungarna heter det så ?? )
Om det är någon som gillar Lindströms bilder så kommer här en länk http://www.bonton.se/sv/index.htm
man får vänta ett par sekunder sen kommer bilden
rolig men ibland cynisk och bizarr humor
Godmorgon alla!
Ska oxå ha en liten städkväll här.
Blir jobb hela veckan sen.
Tänkte börja pynta lite me tomtar mm.
Ska även fixa till min gran nu i veckan..
Idag blir de till att banta efter all god Julmat man åt igår..
Ha en fortsatt trevlig dag så ses vi särket här ikväll..
Henke
God eftermiddag!
Jag har också städat och tvättar gör jag också..Inget luciafirande här inte-. Låg i sängen kl 22 redan igårkväll.
Snön ligger kvar med det lutar åt att bli töväder nu…
Hoppas så på att den kommer att ligga kvar till jul.
Ha en fortsatt bra söndagskväll!
God kväll.
Hoppas ni haft en fin söndag! Tösen har varit på julypyssel dag, så nu har vi lite extra fina julsaker hemma.
Leo! Bilderna är urläckra tycker jag. Tack för länken!!
Henke! Bantar du bara en dag!!!
Nera min go avän, Hoppas du mår riktigt bra
glömde att skriva att bilden byts var dag
Ok! Det blir det att kila in och titta till varje dag! Tack för tipset.
Nu är jag nyfiekn igen:Sorry.Ricky är sonen din? Hur gamal i så fall.
Godkväll!
Jodå tack medde, allt väl
Hade en lite lustig dröm om dig och mig inatt förresten…
Leo, Lindström länken var ju hur kul som helst. 
Den vill jag veta vad den var om. NU!!!!!! Kanske i ett pm om den är…..
# 14
Kan dra den för dig i telefon nästa gång vi hörs 
#15 Ring mig i morgon snälla nera!!
Okidoki! 
Toppen!
Dubbelpost :Sorry

#7 Underbar humor!
Stefan - Modellbyggare
#21 Det bästa var då Leo sade att det byts ut varje dag, så man kommer hålla bra koll på denna länk.

Tänkte bara tala om att idag var jag med om något trevligt!
Min dotter var utagen till Lucia och idag framträdde de på familjegudtjänsten i kyrkan (svårt att säga om det var hon eller jag som var stoltast idag!), efteråt var det fika med dans kring granen för barnen i församlingshemmet.
Stefan - Modellbyggare
Vad roligt Stefan! Kan tro att du var stolt som en tupp 
Vad roligt StefanW, må tro du var stolt.
Bilden är ju verkligen fin och stämmningfull.
Nu måste jag nog säga god natt till er alla här inne.
Tösa ska i säng nu, skolan väntar i morgon. j´hunden väntar nu! På sin promenad också. Ingen rast eller ro här inte.
Tack alla för en jättefin dag här inne på sajten. Hoppas vi ses igen i morgon.
God natt. Ta väl hand om er nu. Ska ni ut och köra bil ta det lungt och tänk på halkan.
Mvh
Natti natti från mig med. Ska också gå och natta sonen nu.
Hörs imorgon. 
Gud vad dåligt jag mår. Kommer att vara hemma från arbetet. Kan inte arbeta i detta tillstånd med ont i halsen. Ingen skulle höra vad jag sa.
Om någon snor min snoriga näsa skulle jag inte sno mej undan.
Ha nu en bra dag, säjer Eva med täppt näsa och halsont.
#28 Men så fin han var! Kan inte du berätta lite om hur det är att ha en iller. Tycker dom verkar så ohyggligt smarta djur. Är dom det?
#29 Det måste vara LeffeD som som smittat ner dig, jag lömnade lite halstpiller till han, åk och sno dom vet jag! Krya på dig EvaG!
Hallåj alla!
Dags att kila iväg till jobbet.
Är själv en stund imorgon förmiddag.
Hmm aja ja lär väll vara död efter det passet 
Hoppas ni har de bra alla
Henke
God morgon på dig Henke!¨
Inte vill vi att du ska dö! Efter ditt pas, lova att vra rädd om dig!!! Mycket.
Hoppas din dag blir så bra den bara kan bli!
Mvh
Godkväll alla!
# 28 Så söt lille Ricky är 
# 29 Krya på dig Ewa!! 
# 31 Sköt om dig Henke! Vi vill ha dig kvar läääänge till 
Här har det varit grått hela dagen men snön ligger kvar trots att det är nollgradigt. Jag har varit ut och inhadlat lite julklpappar på e m idag.
Önskar er alla en fortsatt trevlig måndagskväll!
Ska väl hoppa in och säga god kväll till er med. Hoppas eran dag har varit ok.
Nu ska jag sätta mig ner vid datan och koppla av en stund. Tösa tittar på Tv och det är fridens som råder här hemma just nu.
Vi ses i forumet
Tjena!
Nu är ja hemma från jobbet.
Jaha näe dö kanske är lite draskit hehe.
Men man lär nog vara mör..
Skulle behöva ha nån som kan Massage.
Synd att de ska va så dyrt..
Javisst är det Henke! Håller med dig. Massage är aldrig helt fel.
Nej de skulle man behöva lite oftare..
Absolut! Det är en härlig avslappning må jag säga.
Är det bara jag som tycker att forumet är trögt segt? Det går trögt att göra inlägg och ibland så hoppar det ur, tappar liksom kontakten helt så jag får gå ur forumet helt och hållet, och börja om från början..Kanske är något tillfälligt bara?
Nja ibland är det trökt och bland inte..
Henke
Jag har varit ute ett par minuter så jag har inte märkt något ännu, men hade lite problem under dag.
Ibland är det bra, och ibland så funkar det inte.
Så är det
Nu säger jag god natt till er alla. och vill återigen tacka er för en fin och bra kväll här inne på sajten.
Hoppas vi ses igen i morgon! Sov gott
Mvh
Önskar dig natti natti och sweet dreams. 
Natti natti till dig med nera.
Sov så gott och dröm söta drömmar nu..
Henke
Är du fortfarande vaken Henke? Känner mig lite ensam här nu 
Jepp jag är fortfarande vaken tror jag 
Vad trevligt, för det verkar inte va så många här just nu. Alltid lika roligt med en liten pratstund inan läggdags.
Hur gick det på julbordet i lördags förresten?
Jo de gick bra tycker jag oh en massa god mat fanns de där oxå :)
Så de blev en riktigit lyckad kväll ..
Henke
Kul!
Själv var det väldigt länge sen jag var på julbord. Det är inget man kostar på sig själv direkt tycker jag, för det kostar ju en del. men oftast så har man blivit bjuden genom jobbet eller gubbens jobb.
Nu önskar jag med godnatt!
godmorgon allihopa
blev väckt av att hela huset hoppade idag ungefär vid kvart över -halv sex hade vi ett jordskalv härnere.har kolla till Ricky och lugnat honom lite
så nu är det bara att vänta på att kaffet är klart och sen fortsätta denna tisdag med att genom att få ut och kolla så att pannor och liknande ligger kvar på huset och sen förbereda och genomföra en malmötur
God morgon!
#53 Hoppas Ricky och efter morgonens bravader. God morgon på dig!
I dag försov jag mig en liten stund, så jag fick köra tösen till gymnastiken, då dom ej har den i skolan utan på gå till stora idrottscentret dom har här. Vilket hon tyckte var toppen och slapp gå från skolan.
I dag är det åter igen grått och mulet, folk är redan igång här runt omkring med sin julstress. Tänk så skönt det är då att logga in här och njuta en stund.
Hoppas ni alla får en fin dag och att vi ses på våran trevliga mötesplats här på iFokus under dag/kvällen.
#54 Du glömmer väl inte kvällens utsvävning till Vår Teater 
#55 Men jisses det har jag redan glömt
Måste sätta fart med hundvakt.
Men var har mitt minnet tagit vägen? Söker överallt.
Asa-N det är jordens pådrag här hemma runt centrum just nu, polishelikopter, polis i buskarna ja lite överallt, det verkar vara runt våran gemensamma plan vi brukar träffa på. Där har det hänt något!
Nu vet jag vad det var! Bankrån Nordea!
Ajdå bankrån är inte kul ju..
Hoppas ni får en trevlig dag..
Själv sitter ja här på jobbet me en kopp kaffe igen..
De är mörkt och trist skulle vilja helst kura ihopp med en go tjej istället..
Henke dagdrömmer igen 
#58 Jodu! Bankrån inte kul alls, jag tog en lång väntan innan jag gick ute med Hunden, då det var polis i vart enda buske.
Visst är det mysigt att kura upp i någons famn!
Ohja sen vid nån öppen spis oxå och värma sig ännu mera
Fortsätter och dagdrömmer
Henke
Ja jag läste om rånet på Aftonbladet på nätet, jäkla idioter. Tur att man inte var hemma och att barnen är i skolan.
#60 Ha det mys Henke! Du varkar värd all mys du kan få!
#61 Vilka dårar, ville väl ha en bättre julkassa.
#63 Den var ju jätteläcker Henke! Helt klart godkänd:-)
hehe kunde just tro det 
Ja de är kul me lite sånna kläder oxå ibland.
Hoppas ni har de bra.
Ska bygga lite nu tänkte jag.
Väntar bara svar på en fråga angånde ett bygge ja håller på me nu.
Finns på Modellbyggeifokus.
Mig 9
Oj en Mig9 Häftigt Henke! Jag har till och med döpt en av min katt ungar efter detta plan! Ljuvligt
Aha där ser man :)
Gokväller på er!
Idag så blev jag sen in här , men ibland så kommer det en massa annat emellan som sagt.
HENKE - såklart du är värd å ha en egen tjej att få mysa med, du som verkar vara en riktig "svärmorsdröm" om jag får uttrycka mig så 
Så dröm på du!! Har även kollat in ditt bygge på Modellbyggesajten, och den såg väldans fräck ut! Ska bli kul att se den färdig sen
Snygg tröja du har på jobbet också för den delen…
Bankrån lät inte heller trevligt att ha i krokarna medde… 
Här är fortfarande grått och dimmigt ute, men snön ligger kvar ännu. Tur att jag har Fuglesangboken att drunkna i emellanåt så man slipper se det trista vädret..!
God morgon.
Nu ska jag snart ner och tvätta av bilen inne, då Mickey hoppar in med "skorna" i baksätet, så det behövs tvättas av lite.
Tösen har jag hemma idag från skolan. Mycket blandade känslor det det gäller detta. Hon är inte alls sjuk på något sätt. Men i dag är jag en skolvägrnade förälder. Hon kom hem igår hur ledsen som helst. Hon fruktar rasterna och blir inte rätt behandlad av sina vänner. Det har tydligen hänt fick jag reda på i dag att en passerande mamma hade gått upp till kontoret och sagt till att det var en flicka som for illa ut på skolgården av sina kamrater, detta fick jag reda på nu. Känner bara en stor tomhet just nu. Hur ska jag hjälpa min tös? Det gör så ont i en mammas hjärta att både se och höra detta. Ingen kul god morgon hälsning. Vet ni vad jag går ut och tvättar bilen nu, och återkommer med nya friska tag.
Goddagens!
Fy då medde
Sånt där inte kul heller att råka ut för heller..Hoppas det ordnar sig och du kan snacka med dem på skolan. Ni har mina fullaste empatier.
Här är grått och trist som vanligt. Har varit ute och gått på morgonen i slasket och det var i a f skönt med frisk luft.
Gokväll mina damer och herrar 
Hoppas ni har det bra.
Själv ska ja försöka ta en liten tupplur nu.
Fick jobba övertid idag me..
Men nu är vi full styrka igen så de är inte lika mycke kaos som förut..
Sitter här i filleringna som sakt Sov så gott så hörs vi
imorgon..
Henke
Alla har väl hört talas om Gubben i lådan, men hur många har hört talas om Gumman i sängen. Hon finns faktiskt och heter Eva och har sovit i flera dygn för att helt plötsligt dyka upp och säja Tittut här är jag.
Allvarligt talat gud vad jag sovit, men nu är det bara hostan kvar. Ska till jobbet nu.
Ta hand om er och ta det lungt i julstressen, säjer en hostande Eva.
Goddagens i stugorna!
# 73 Sömn är ju bästa medicinen Ewa = ) Låter bra att du fått sovit ordentligt. Krya på dig 
Här håller den vackra snön på att töa bort. *deppar*
men än finns det hopp om en vit jul.
Önskar er alla en bra torsdag.
#72 Oj då!
#73 Så härligt att åter få höra av dig EvaG då må tro du varit saknad.
Jag har min tös hemma i dag med. Utanför att det lite sol om vart annat! Vilket är ju trevligt att se den i alla fall. Bilen skulle behövas tvättas utanpå i dag, men nja det får nog vänta tills i morgon. I dag vill jag vara lite lat!
Ha nu en riktigt fin dag alla! Hoppas vi ses under kvällen härinne.
Mvh
Det blir bättre och bättre.
I dag är det fredag. Tänk vad mycket friskare och piggare man känner sej på fredagen än tidigare under veckan. Undrar vad det beror på. Kan det vara fenomenet att man till kvällen kan gå ut och roa sej för att sedan under helgen vara precis lika trött som under övriga vardagar?
Tänk att just den här fredagen är speciell oxå. Det är sista fredagen innan jul. Snart blir det ledigt och julande med de närmaste.
Hoppas ni alla får en bra fredag och stressa inte, säjer Eva och tar en sista klunk kaffe innan hon stressar i väg till arbetet.

Önskar er alla en stilla och fridfull dag, själv så skall man iväg till skolan för barnas avslutning inför jullovet. Lillfia var igång innan tuppen idag! Kvart i sex så stod hon bredvid sängen och ville ha hjälp, så det var bara att häva sig upp och se glad ut! Sedan skall vi iväg till stan och handla maten inför helgen, lika bra att få det gjort nu då man kommer att vara i tjänst fram till julafton.
Försöker att titta in igen framåt kvällen!
Stefan - Modellbyggare
Jobbar idag och är sedan ledig i 9 dagar om jag räknar in de båda lördagarna och söndagarna, ska bli såååå skönt. I helgen blir det mest städa och hämta upp julgran och grejor i från källaren och möblera om lite i vardagsrummet så granskrället får plats
vilket i detta fallet bli att flytta på terrariet där Kludd ännu inte bor in i mitt rum så granen får stå brevid tv:n där den inte står ivägen :o))
Handla gör jag på tisdag morgon, hänger på låset, först på bolaget sedan mataffären, vill ha så färska varor som möjligt.
Idag är det skolavslutning för terminen så jag väntar spänt på att höra hur många mvg dottern får :o) vi gissar på mellan 7 och 9 st och ett g (gymnastik) och resten vg.
Goddagens!
Här är det grått och dimmigt som vanligt och det har regnat på morgonen. är fortfarande lite snö kvar, men det krymper bort så skaterliga…
Sonen har redan klarat av sin avslutning i skolan på morgonen så nu inväntar han julafton härnäst 
Jag måste få berätta om en märklig dröm jag hade inatt! Jag drömde att jag låg i min soffa i vardagsrummet och tittade på stjärnhimlen som var så klar fin. Vi hade inget tak på huset..(hör och häpna..) men det gjorde inget. Jag låg där under täcket och mös och tittatde rakt upp på Plajaderna! Så nu har jag sett dem på riktigt!
Kändes nästan så i alla fall..Det blixtrade också lite granna mellan en del moln som kom farandes, men sikten till Plejadera skymdes aldrig för det i drömmen. Mycket märklig dröm, men ack så givande.
Önskar er alla en bra helg, och ta det lugnt med all julpyssel och städning. 

#79 …vill ha så färska varor som möjligt. Färskt?
Gör då som vi andra och satsa på en "Chateau de Garage" så slipper man åka iväg och stå i kö för några dyra droppar…

Stefan - Modellbyggare
Hahahaha undrar vad grannarna skulle säga om jag hade en sådan apparat hemma 
Måste bara berätta att jag just fick sms från dottern som fått sitt betyg för höstterminen i 9:an, hon hade 9 st MVG, 1 G och resten VG och totalt 295 poäng av 320 möjliga :o))) *stolt*

#82 Svar: Vad är liter priset? 
#83 Framför ett grattis härifrån! Mycket bra gjort!
Stefan - Modellbyggare
#84 Hahaha ja det finns väl risk för det 
Det ska jag göra :o)
Hälsa och krama dottra Asa-N det är ju super,!!! Men så är hon ju en klippa också.

Godmorgon, nu bär det av till jobbet!
Stefan - Modellbyggare
Gomorron, här bär det inte av till något jobb, är ledig till den 29:e :o))

#89 Grattis! Här är det fyra dagar (40 tim) kvar i tjänst innan julafton…
Stefan - Modellbyggare
God morgon ska jag väl säga med, fast jag verkar att vara sisst in med det. Hur som helst :God morgon!
Jag är nu klädd o klar, ska med en buss till Huddinge kl. 11, ska hämta upp en liten dvärghamster :o)
#92 Å du ska skaffa en sötisnos till, den vill jag se en dag!
God eftermiddag säger väl jag då!
Här snöar det dasslock ute fast det är plusgrader och regnar emellanåt…
Fast det har utlovats kyla nu så förhoppningsvis så blir det fin frost ute till jul kanske om man har tur…
Har städat lite idag, ska fortsätta med resten imorrn. Nån måtta får det vara på sysslorna..
Önskar er alla en fortsatt bra helg.
Här har det varit skitväder hela dagen. Nu har jag i alla fall hämtat hem Alice, den lilla dvärghamstern jag nämde här ovan. Jag tror det är en liten gummisnodd *hahaha* hon kan sträcka sig från normalläge på ca 4-5 cm upp till 8-9 cm *hahaha* ser helfestligt ut. Så här ser den lilla damen ut. Lotta som jag köpte henne av sa att hon kan vara dräktig!!! men det är ju ingen katastrof hos dig sa hon *hahaha* och nej det är ingen katastrof :o)
# 95 Så söt lilla Alice är
Nu blir det spännande om det snart blir tillökning igen då?..he-he.
Ja hon ser lite misstänkt rund ut baköver *S* så jag är inställd på att kanske få 5-6 st kineser istället för en *hahahaha*
Hon var jättesöt lilla Alice! En dag kanske jag får se henne!
Kikar in en snabbis och skickar en hälsning innan det blir filmdags här.
Ha en fortsatt bra kväll!
#98 det ska vi nog kunna ordna :o)

God morgon på er alla! Ännu en dag på jobbet, och i dag lyckades jag med konststycket att fortfarande vara kvar i sängen när jag borde varit på jobbet…så nu känns det som om man kommer att ha bredsida hela dagen. Det finns inget värre och framför allt när det är någon som inte får åka hem förrän jag har kommit…nu blev det nästan 30 minuter sen ankomst, usch och fy! Hoppas att ni andra får en bättre dag!
Stefan - Modellbyggare
God eftermiddag!
Har städat klart nu. Torkade golven på f m. Just nu så är sonen och gubben uppe på vinden och hämtar ner julgranen. Sonen är i streten och vill klä den, så det ska han och vi roa sig med strax.
# 101 Trist att du sov över Stefan, men det är tyvärr sånt som kan hända även den bäste
Hoppas din dag på jobbet blev bra ändå!
Här har solen skinit idag och det börjar bli kallt ute så det är nu snorhalt när man ska gå. Är det inte det ena, så är det det andra sa kärringen som blödde näsblod 
Ha en fortsatt trevlig söndag!
God kväll.
Tittar in en stund. Hoppas eran dag varit ok ändå, fast era missöden! Här regner det just nu. Vilken fin julkänsla som infinner sig då man hör regnet smattra på rutan. Ick då.
Hoppas ni för en trevlig kväll. Må bäst.
Goddagens i blåsvädret!
Fast solen skiner nu och snön som kom ner igår håller på att tina bort. Men lite är kvar.
Har varit ute på morgonpromenad i halkan med familjen. Nu stundar dusch sedan lunch. Vi ska även försöka ta oss till en affär och inhandla lite smått och gott, men inge mycke.
Ha en fortsatt bra dag alla!
Hej så här på kvällkvisten!
Hoppas ni alla haft en fin dag, Börjar ni bli klara med julstressen? Själv går jag på låg varv just nu. Men måste försöka få ångan lite till i morgon. Men skönt att komma in här en stund och heja på er här inne. Det värmer så gott i själen.
Ha en underbar kväll
Här är allt klart så när som på att handla maten *S* men jag ska jaga liv i dottern vid 7-rycket i morgon bitti o hänga på låset på Willy's klockan 8 :o) det roligaste är att väcka dottern :o))) Sedan blir det att fixa skinka och köttbullar i morgon, dottern ska göra ischoklad och knäck och jag hejjar på :o)) Sedan blir det nog något gott i glaset i morgon kväll.
Är det någon som vet vad det är för dag i morgon….?
Ehh hmmmm julafton tror jag det är Leffe :o))

OOOPs! Är det??!!
Men jisses det har jag ju missat. Oj vad jäktigt det vart nu då
Julafton..vad är det..?? 
Hejsan alla snälla barn 
Hoppas ni har de bra.
Själv har man åkt på en förkylning 
Men de blir iallfall lite Julklappar oh lite mat imorgon ändå.
Ska få en redit skön och lugn Jul.
Henke
Hoppas din jul blir riktigt fin Henke! Med massor med god mat och allt som hör till.
Jag kommer nog att titta in en stund i morgon fm inna allt stress tar åter vid igen. Så det kan vara skönt att få en fridens stund här på fm.
Såklart vi ska ses en stund härinne imorrn på dan! Annars så blir inte julen fullbordad utan er
Natti natti på er så här dan före dopparedan!
#108-111
En vanlig arbetsdag bara

#115 En av de få dagar som jag brukar försöka vara ledig på (sedan man fick smått i huset), annars brukar jag nästan alltid vara i tjänst på amatörernas afton.
Stefan - Modellbyggare
God jul på er alla!
Hoppas ni verkligen får en fin dag
God Jul på er alla!!! 
Godkväll alla Astronomisar!
Jag hoppas att ni alla haft det bra idag. 
Den bästa julklappen för mig idag var att när jag drog upp rullgardinen imorse, så snöade det så där fint och lugnt, och det har varit snö på backen. Alltså så har det varit en vit jul! Jippi! Kan det vara bättre. 
Sonen är nöjd med alla klapparna och det är huvudsaken. Han fick ett Planetarium från Classe i Sjön - och det ska vi nog ta oss en ordentlig titt på i helgen
*Längtar*
Önskar er en fortsatt trevlig julhelg 
Gokväll alla. Här är vi proppmätta och klapparna är öppnade här också. Nu har jag hällt upp lite gott i glaset här och kl 21.30 ska jag och dottern titta på filmen "Grabben i graven brevid" på 1:an.
Ha en trevlig fortsättning alla!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#121 Önskar dig verkligen det samma GittanL.
Trevlig fortsättning till dig och din familj
Nu är julenhelgen över och nu väntar nyårshelgen. Här är det lungt och stilla. Solen skiner.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag har en födelsedag att fira innan nyår, det är min lilla tjej som blir hela 9 år. Tänk vad tiden har flygit fram, I bland känns det som igår man gick med vagn.
Hoppas ni alla kommer att få ett helt underbart nytt år.
Gratta din dotter och hoppas hon får en trevlig födelsedag.
Tänk att den eländiga julen över. Nu väntar nyår med vettskrämda djur. Nog med negativt. Ha en trevlig fortsättning.
Hon fyller är den 30 dec, ¨så det är några dagar kvar.
# 126 Vi kommer imorrn redan och grattar henne medde 
Här så firade gubben och jag 16-års jubileum den 26.e Dec 
Skönt att julen är över för denna gång. Är svintrött. Har sovit dåligt..inget kul! Skyller på månen… eller ska man skylla på förkylning…
Malin och jag tittar nog upp på tisdag och grattar :o))
God morgon på er. Idag är jag uppe tidigt trots ledighet, men tyckte jag skulle serva karl med kaffe och macka då han måste jobba. Gud vad glad han blev när jag kom upp. Så det var värt ansträngningen. Däremot sover barnen som stockar fortfarande. Ska även gå ut med hunden i kylan på en tidig promenad när jag ändå är uppe. Det är kallt ute, men stjärnklar himmel.
Ta hand om er.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Godmorgon!
Hoppas att alla har de bra,
Ska iväg och jobba snart nu.
Sen blir de en runda in till Kalmar och köpa lite på
mellandagsrean 
Ha de så gött så ses vi här under kvällen
Henke
God morgon. Nyss uppstigen och kanner mej jattepigg. Vet ni att vad man an rakat ut for och stanger in sej i en mur av som man tror styrka och kraft eller i bitterhet sa kan det racka med en handelse for att allt ska rasa samman. Alla kan andra sej och fa empati for andra bara man tar steget och far en chans till det samt vagar gora det. Jag ar pa god vag att klara mej utan denna mur.
God morgon på er alla.
Vill börja med att be om ursäkt att jag har eller ligger lite lågt just nu, det det händer lite personliga tråkiga saker, så är jag inte just nu på topp. Men jag repar mig snart.
Här hemma är det halvfart som gäller, tills senare under dagen. Då min lilla tös fyller år. Tänk att mitt lilla hjärtegryn blir stora flickan i dag. Nja stora flickan vet jag inte , men hon tycker det i alla fall. Så då för det vara så!
EvaG du har alla mina tankar! Sköt om dig väl.
EvaG befinner sig på andra sidan "sjön" och där finns det inte prickar till bokstäverna, därav det saknas prickar då hon skriver.
Asa-N vi höres av under dagen. Kul!
Henke hoppas du hittaade något bra på rean.
Dagen här i sthlm är faktiskt fin, solen skiner för fullt, lite kallt men så skönt att få se solen framme.
Hoppas vi ses härinne under dag/kvällen.
Mvh
Goddagens!
Här skiner solen och det är 8 minusgrader ute, så det blir en strålande fin vinterdag igen 
Förkylningen hänger i fortfarande och det är inge kul. Känner mig matt..
Hoppas tösen din får en fin födelsedag medde.
Önskar er alla en fortsatt trevlig näst sista dag på året.
Grattis meddes dotter!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Godkväll såhär på sista timmarna på 2008!
Hoppas ni har det bra därute. Själv så avslutar jag årests sista dag med att ligga i feber och en rejäl förkylning som är vedervärdig! Blääää säger jag bara. Var ute en liten stund utanför dörren nyss för att kolla stjärnhimlen bara och fick mig en nypa luft samtidigt. Sonen sköt av några små¨pyssmällare bara. De pangar inte utan bara lyser och fräser lite på backen.
Önskar er alla ett gott slut och ett riktigt gott 2009!! 
Kram på er alla från Carina
Smiter in och säger :Ett riktigt gott slut på 2008 och ett riktigt gott nytt år på er allla!